Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pro mirjana, Geminie (setkání)
hella
| 20. 5. 2009 14:48
LAVH 22. den
Ahoj Jarko, mě už větry netrápí a cítím se někdy úplně skvěle celý den a někdy zase půl dne proležím (jako třeba dnes). Vycházky moc nedodržuji, spíše chodím hodně po schodech (máme patrový domek) a každou chvílí vylezu na zahrádku za psem. Včera jsem chodila hodně, protože jsem musela neco vyřídít v Břevnově a večer jsem byla dost unavená.
Jinak bych se chtěla určitě sejít. Něco navrhni (zahradku, cukrárnu, restauraci), kam jsi schopná se dopravit. Já klidně přijedu autem i do Ř. Mezi 10 - 12 hod. mi to vyhovuje. (Mě napadá v tuhle chvíli pouze Ikea abo jedna restaurace u Obi v Ruzyni).
pa pa a budu se těšit. h.
Pokud nás budeš číst Geminie, platí to i pro tebe.
dotaz na hormony
mirjana
| 20. 5. 2009 14:41
PO LAVH 13. den.
Ahoj všem absolventkám. Chtěla jsem se zeptat, zda míáte zkušenosti s hormonální léčbou po operaci. Mám pryč i vaječníky, takže mi paní doktorka říkala, že by bylo vhodné chvilku brát nějaké hormony. Já už jsem sice byla po menopauze, ale i tak by prý bez přidaných hormonů mohlo dojít k hormonálnímu deficitu a mohla bych mít problémy s návaly, osteoporézou atd. Já mám i křečové žíly (po sklerotizaci a lokálním vynádní), takže umělé hormony moc cpát do sebe nechci. Jaké jsou Vaše zkušenosti s hormony po hysterektomii včetně vaječníků?
Díky moc za zkušenosti
Zdravím
Jarka
pro bubacek
mirjana
| 20. 5. 2009 14:31
PO LAVH 13. den (bez operačního dne)
Ahoj a díky za povzbuzení.
Snažím se hodně chodit, aby se břicho dosstalo do normálu. Když mám vycházky, tak opravdu chodím. Pak trošku cítím tla na těch stranách, kde byly vpichy nebo tah v tříslech, ale věřím, že to postupně přejde. S tím špiněním nechci nikoho strašit, já totiž naštěstí nešpiním, ale spíše mne paní doktorka upozornila, abych se toho případně nelekla. Když už ale špiníš málo, tak to určitě brzy přestane.
Já měla spíše problém, že mne to uvnitř svědilo, takže paní doktorka mi dala boraxové kuličky. Trochu váhám, zda si je mohu v šestinedělí zavádět, ale když mi je dala, tak je v nezbytném případě použiji. Říkala, že to může být důsledek operace.
Jinak se opatruj určitě se to bude postupně zlešovat - i ty větry.
Přeji krásný zbytek dne
Jarka
pro hella
mirjana
| 20. 5. 2009 14:22
LAVH 13. den (nepočítám den operace) .
Díky za povzbuzení.
Já také začala cvičit, protože už jsem se na sebe nemohla už ani podívat (velikost 46-48) a pak mne to teprve začalo bavit. Dneska mi to opravdu chybí a mám pocit neustále vyvaleného břicha, takže v tramvaji by mne možná mohli pouštět sednout . Jinak se snažím poctivě chodit na předepsané vycházky, takže dneska jsem opravdu dvě hodiny byla venku. Pomáhá to na větry. Už mám celé sídliště prakticky prochozené a příště možná zkusím lesopark v Motole. Chození v nemocnici doporučovali.
Jinak doufám, že se Ti daří každý den lépe.
Měj se moc krásně a možná bychom se mohly někdy někde sejít, pokud bydlíš blízko Bílé hory, jak jsi už dříve psala.
Vycházky mám dopolende od 10-12 a pak navečer od 18-20 abychom stihli s manželem dojet nakoupit.
Moc zdravím
Jarka
pro nadena
mirjana
| 20. 5. 2009 14:10
Ahoj, Tak Tě vítám mezi námi hysterkami , tedy po hysterektomii . Já jsem dneska 13. den po LAVH, pokud nepočítám den operace a celkem fajn. Když jsem četla Tvůj příspěvek, uvědomila jsem si, že mně v nemocnici také bolela hlava, ale já na krční páteř trpěla i dříve. Možná by pomohla nějaká masáž. Jinak to bude určitě z nemocniční postele. Z vyndání stehů nemusíš mít vůbec strach. To je jen malinkaté štípnutíčko a je to venku. Mnohem horší je vyndavání drénu a to už máš za sebou. Na té straně, kde byl drén pořád trochu cítím větší tah. Jinak ta únava bude postupně mizet. Dneska si už ani nepotřebuji pře den lehnout. Každý den je lepší.
Měj se a zdravím
Jarka
pozdrav z Krakonošova
nadena
| 20. 5. 2009 11:04
Ahojky
také si myslím, že ty bolesti hlavy mám od páteře a hlavně z té postele.Všechno by v nemocnici šlo, ale to spaní na gumové matraci bylo děsné.Zítra jdu na vyndání stehů, teda když to vidím, tak to jsou lana,bojím, bojím
Jinak musím říct, že nemám jiné problémy.Rychle se unavím, ale to je normální.
granulace jizvy
zz
| 20. 5. 2009 10:55
břišní operace 24.3.09, tedy jsem 8. týden po zákroku,při kontrole mi gynekolog sdělil, že mám granulaci jizvy.Chci se zeptat, jestli je bezpodmínečně nutné ji seškrabovat - nechtělo by se mi znova do nemocnice. Zuzana
pro Hella a Mirjana a ostatni
bubacek
| 20. 5. 2009 10:12
Po LAVH 13. den
S tím břichem to mám zrovna tak.Trochu táhne,ale hlavně jakoby,,ztěžkne". Jak trochu déle stojím,třeba u plotny, tak to potom cítím a musím se natáhnout. Ale jak píšeš, to tak asi má být. Nejvíc mě to teda bolí,když jdou na mě prdíky. To se fakt kroutím.
Jinak s tím špiněním jste mě docela dostaly. Já teda špiním,ale fakt málo. Takoví jako,,jenou jo ,jednou ne". tak jsem si říkala,že to je paráda,že brzy přestanu. No a spíš mě to teprve asi čeká. No co se dá dělat. To už přežiju.
Tak přeji pěkný den a pěkně se uzdravujte.
pro nadena
bubacek
| 20. 5. 2009 09:50
Ahojky
Po LAVH 13.den.
Vidím,že tě pustili taky docela brzy. Já když bych počítala i den operace,tak 6.den. Ale doktoři den operace nepočítali. Ale to je jedno. K té bolesti hlavy. Já mám s bolením hlavy dost velké potíže,ale já to mám od páteře.
V nemocnici mě to taky chytlo,ale potom doma mě to přešlo. Myslím si,že tomu zavdala taky ta jejich postel a polštář. Ten byl fakt děsnej. Pokud tě začala hlava bolet v nemoc., tak tě to doma třeba přejde.
Přeji ti krásný den a rychlou rekonvalescenci.
pro ecila
hella
| 20. 5. 2009 08:27
Ahoj ecilo, děkuji za informaci. Snad to špinění už brzy přejde. Nejen, že je to nepříjemné, ale hlavně mě to znervozňuje. Jinak jsi asi ráda, že už máš ten zákrok za sebou, viď? Teď už to bude dobré. Měj se moc krásně. h.
pro mirjana
hella
| 20. 5. 2009 08:21
LAVH 22. den
Ahoj Jarko, mě to břicho také tahne, když déle chodím. Hrozně mi "ztěžkne". Ale myslím, že to je normální.
Jinak chápu, že ti musí hrozně chybět cvičení, když si byla na to zvyklá. Já jsem nikam cvičit nechodila, ale občas jsem cvičila doma cviky na posilování bříšních svalů (koupila jsem si na to stroj v TV shopu) a už bych taky nejraději znovu začala. Cítím, jak mi břišní svaly povolily. Nemůžu říct. že bych cvičila ráda a proto bych nikdy řekla, jak mi to bude chybět.
vaginální hysterektomie
kalo
| 19. 5. 2009 18:17
Ahoj všechny, čekatelky i ty bez dělohy.
Dnes, 6. den po operaci, mě pustili z nemocnice.
Jsem unavená, ale doma je doma. Tak až se trochu vzpamatuji, můžu se přidat do diskuse. Zatím držím palce těm, které to teprve čeká.

Eva (bezděložka ?)
mirjana
ecila
| 19. 5. 2009 16:19
Ahoj,za 14 dní jdu na kontrolu a tam mě doktor řekne více.Ale bylo mě řečeno ,že do té doby pouze sprcha,styk no to je jasný ,že těch 14 dní určitě ne,dál se zeptám na té kontrole.A jako šestinedělí to prý neni.
Měj se a ahoj ecila
hella
ecila
| 19. 5. 2009 16:16
Ahoj,ty stehy prý mají vypadnout nejpozději do 2,5 měsíce po operaci.Tak buď v klidu,máš ještě čas.Oni určitě vypadnou.Zdraví ecila
pro hellu
darling11
| 19. 5. 2009 15:25
LAVH 14.den
ahojky, určitě se to bude lepšit, nebojStehy mi ještě nevypadávají,ale to špinění je únavné. Máš pravdu že co lékař to jiný názor, mě řekly že kolo klidně po měsíci, ale ne do kopce aby se nenamáhalo břicho, to prý nechat v klidu tak 2-6 měsíců aby se fakt předešlo pozdějším komplikacím, prý tak za 10 let. Ted mi jeden léčitel poradil, že mám cvičit cviky podle Mojžíšové, že jsou na to výborné, tak si to zkusí najít na netu a ubvidím, jak se mi bude chtít, měj se moc krásně a uzdravování bez komplikací
pro mirjanu
darling11
| 19. 5. 2009 15:19
moc díky, právě že mě vůbec nic nebolelo, ale není den jako den třeba v pátek jsem byla jako mrtvolka a to po celý den
s tím špiněním uvidím,ale už by to mohlo přestat, tolik slipovek jsem snad v životě nepoužila (používala jsem hlavně tampony a to ted teda nejde)neboj, to tvoje bříško si dá taky říct, ale chce to čas, tak se opatruj a přeji krásné uzdravování
pro darling 11 i ostatní
hella
| 19. 5. 2009 14:49
po LAVH 21 dní.
Ahoj Darling. byla jsem včera na kontrole a mám stále uvnitř stehy a ty prý způsobují špinění . Pan doktor říkál, že to někdy dlouho trvá, než se vstřebají a mám přijít na kontrolu za 3 týdny a něco říkal o tom, že mi je bude vyndavat, když se nevstřebají. (jestli jsem to správně pochopila) Tak nevím za jak dlouho se mají normálně vstřebat vnitřní stehy. Večer jsem špinila již méně a chvílemí vůbec. Tak jsem si myslela, že to už přejde a ráno zase znovu. Tak uvidím, někdo tady psal, že je to do 6 týdnů normální. Ta rekonvalescence je hrozně dlouhá. Snažím se doma dělat lehké práce, jezdím už autem, chodím na procházky, ale hodně mě všechno zmáhá. Stejně jak psala Mirjana. Nejprve se cítím, že už jsem v pořádku a po několika hodinách jsem zralá na postel. V sobotu jsem byla na nákupu v hypermarketu a po návratu jsem si musela lehnout. Mějte se všichni moc krásně. h.
pro bubacek
mirjana
| 19. 5. 2009 14:15
Ahoj , doufám, že po šestinedělí se bude moci pomaloučku s něčím začít. Miluji cvičení ve vodě, ale to se bude muset skutečně až po úplném zahojení, aby se dovnitř nedostala infekce. Jinak na kolo se pořádně vyptej. Nás v nemocnici před kolem skutečně varovali. Prý jedině s pořádným širokým sedlem a začít až později. Hrozil by totiž sestup pochvy a v budoucnu plastika. Ale zjistila jsem, že co lékař, to jiný názor. Asi to budeš muset vyzkoušet sama. Já sama na kole moc nejezdím (v Praze tak na rotopedu), ale na jiná cvičení se fakt těším. Bohužel ale sama štíhlá nejsem, spíše naopak . Ono to chce asi také správně jíst, což jsem nedělala.

Tak se měj moc krásně a ať nám ta rekonvalescence rychleji utíká.
Jarka
pro darling
mirjana
| 19. 5. 2009 14:06
Ahoj, to jsi tedy opravdu dobrá. Nebolelo Tě (nebo nepálilo) bříško ?. Mě po delším chození trochu začne jakoby pálit uvnitř nebo táhnout v tříslech. Já jsem 13. den po LAVH a cítím se dobře, ale po delším chození bříško trochu cítím.
Nešpiním, ale měla jsem nepříjemný pocit svědění uvnitř. Prý je to také v důsledku uvolňování sekretu a paní doktorka mi dala tetraboras globulky. Špinění prý se ale může objevit kdykoliv během 6 týdnů.
Jinak jsi fakt dobrá.
Měj se a zdavím
Jarka
gralulace - pro ecila
mirjana
| 19. 5. 2009 13:59
Tak gratuluji.
To špinění určitě brzy přejde. Jak to pak po tomto zákroku je s kopupáním a stykem. Je nutné dodržet opět celé šestinedělí. To by mne asi hodně štvalo - nekoupat se celé léto.
Zdravím
Jarka
doma
nadena
| 19. 5. 2009 11:21
Ahojky, dneska ráno mě propustili z nemocnici.Jsem 5 den po LAHV a nechci to zakřiknout, ale jsem naprosto bez problémů - samozřejmě unavená, ale s tím se musí počítat. Proto jsem šla domů asi jako jediná. Je jedna věc, co mě trápí a tou je hlava.Denně bolí.Máte s tím některá také problémy?
Přeji všem krásný, i když upršený den. N.
Pro mirjana
bubacek
| 19. 5. 2009 11:04
Ahojky , s tím cvičením maš pravdu. Já jsem taky cvičila,asi ne tak moc jako ty, ale chybí mi to. V listopadu to byl rok, co jsem přestala kouřit. No a samozdřejmě jsem přibrala 5 kg. Tak jsem začala cvičit. Hlavně na břicho, protože se mi to uložilo hlavně do břicha. Jinak jsem vcelku hubená a tím pádem to vypadá ještě hůř.
Hlavně se těším až budu moc vyrazit na kole a na pořádnou tůru. No však se dočkáme. Ted hlavně at´ se vše pěkně zhojí.
Takže ti přeji rychlé uzdravování. To ostatní je
až na druhém místě.
Pa pa
ahoj holky
darling11
| 19. 5. 2009 10:43
jsem 14.den po operaci a v bříšku už jenom trochu občas píchá, jizvičky zahojené, jen to špinění ne a ne přestat. Při močení už je to lepší, ale musím opravdu hodně pít, aby to nepálelo. No a ta moje stolice, no hrůza, pořád bolí střeva a pořád mám křeče, snažím se stravovat ku prospěchu mých střev, ale nějak se nedaří. ale zase to není až tak intenzivní jako v nemocnici. Snažím se hodně chodit, v neděli jsme byli s přítelem na výletě a ušla jsem 4 km, no pak mě taky bolelo celé tělo po tom předchozím nicnedělání.Jinak se šetřím a kromě vaření skoro nic nedělám. Ted trošku pracují nervičky, protože mám odpoledne soud ohledně nedoplaceného výživného od ex manžela, tak se bojím bojímtak mi držte palečky a všem přeji brzké uzdravení
granulace
ecila
| 19. 5. 2009 10:34
Ahoj,všechny zdravím.Jsem 3 měsíce po LAHV.včera jsem byla na odstranění granulací z poševní jizvy.Vše proběhlo bez problémů,krátká narkoza,a po probuzení vůbec nic nebolelo a ani doteď nebolí.Jen lehce špinim,což je asi normální.Jela jsem tam ráno na 8h a ve 14h už jsem byla doma.Takže pokud to bude muset někdo podstoupit tak se nemusíte ničeho bát.Teď už jen doufám ,že budu mít OPRAVDU KLID.Mějte se fajn a ahojky ecila
ahojky děvčata
bubacek
| 19. 5. 2009 10:29
Dneska se mi teda vůbec nechtělo z postele. Počasí u nás teda nic moc. Venku je po dešti a zataženo. Ale nevadí.
Dnes se cítím zase o něco líp a to je hlavní. Sice mám pořád takový zvláštní pocit v břiše,ale vůbec nevím jak to popsat.
Takže jdu něco dělat. Já vim s mírou,nic nepřehánět.
Mějte se zatím moc hezky a pěkně se hojte.
pro bubacek
mirjana
| 18. 5. 2009 13:42
Ahoj, díky za povzbuzení a za zprávu. Jak jsem napsala, v sobotu jsem to přehnala a bříško se opravdu ozvalo. Občas cítím ještě takový tah v říslech, zejména na té straně, kde byl drén a zejména, když se nevhodně zvedám z postele nebo při prudším pohybu. Ale zdá se mi, že se to zlepšuje. V nemocnici nám říkali, že ten tah v tříslech bude ještě nějakou dobu trvat a také paní doktorka na gyn. říkala, že budu někdy břicho cítit, jakoby tam byla velká modřina. Už se těším, až budu fit. Já byla zvyklá před tím hodně cvičit, tak to mi schází. Jinak totiž miluji jídlo a bez cvičení byl byla opravdu jako kule. Snažím se jíst nyní víckrát denně a méně, ale je to někdy fuška. Dcera, která musela takto jíst kvůli těhotenské cukrovce, přibrala za celé těhotenství jen asi 4 kg, takže to opravdu funguje. Když já ale miluji sladké a občas neodolám.
V nemocnici jsem se ptala, kdy budu moci začít cvičit. Pár jednoduchých cviků Pilátese prý po šestinedělí - ale opatrně. S aerobikem budu ale musit chvilku počkat. S kolem to také neviděli moc růžově. Prý až za delší dobu, jinak by hrozil sestup pochvy dolů. Tak uvidíme.
Držím palečky, ať se nám to všem postupně zlešuje.
Hlavně buď opatrná.
Zdravím
Jarka
pro absolvenky - kapujda, bubacek a ostatní
mirjana
| 18. 5. 2009 13:31
Ahoj,
byl zde dotaz jak se špiněním. Já jsem po LAVH 12. den a musím zaťukat - nešpiním vůbec. Paní doktorka mne ale upozornila, že se to může kdykoliv objevit, např. při vypadávání stehů. Pokud půjde jen o slabý rúžový výtok, pak se nic neděje, ale jakmile by se jednalo o skutečné krvácení, pak bych měla jet ihned do nemocnice.
Dále jsem zjistila, že si tělo opravdu řekne, kdy má dost. V sobotu jsem se cítila moc dobře a tak jsme se v neděli rozhodli oslavit několikeré květnové narozeniny, které se nám v rodině nakupily. Jeli jsme s mužem nakoupit a já se cítila zpočátku opravdu skvěle. Pak najednou jsem cítila v břiše pálení a už to nešlo. Prostě jsem to s běháním venku přehnala, i když jsem nic nenosila. V neděli jsem po slavnostním obědě byla sice šťastná, že jsem měla celou rodinu pohromadě, ale musela jsem si jít lehnout.
Dnes už je to OK. Po hodince strávené venku jsem ale opět cítila určitý tah v tříslech, speciálně na té straně, kde byl drén. Ta strana, kde byl drén, je stále více citlivější a občas trochu "táhne". Pak mi ještě vadí delší sezení u PC- to břicho se prostě moc mačká. Tělo se prostě samo ozve. Nicméně to nechce jen polehávat. Už v nemocnici nám říkali, že je potřeba dost chodit a hodně pít. Pomáhá to jak na větry, tak celkově na vyměšování. Každá máme asi trochu jiné obtíže, někdo větší, někdo menší a je tedy třeba své tělo poslouchat.
Mejte se všichni moc krásně a nepřehánějte to .

Jarka
Pro mirjana
bubacek
| 18. 5. 2009 12:58
Zrovna jsem ti psala.Mě teta vyndali stehy už v nem. Také 5.den . Připadalo mi,že je to docela brzy. Každopádně si zavolám na gyn. a uvidím.
Měj se krásně
Pro mirjana
bubacek
| 18. 5. 2009 12:52
Ahojky
Tak jak se zotavuješ? Já se dnes cítím docela dobře. Bříško se sice stále ozívá, ale tak to asi má být. Nemůžu chtít být hned fit . Pomaličku, ale jistě budem všichni.
Měj se zatim moc hezky .
pro bubacek
mirjana
| 18. 5. 2009 12:46
Po LAVH 12. den.
Mně v nemocnici napsali, že se mám hlásit po propuštění u svého gyn. do 3 dnů. Paní doktorka na gyn. mi při té první kontrole jen vyndala ty stehy po laparo dírkách, které v nemocnici ještě nemohli vyndat (propustili mne 5. den po operaci). Současně si mne naše paní doktorka objednala na 14. den od začátku nechopenky, aby vypsala další díl pro Pražskou správu nemocenského pojištění a napsala mi vycházky od 15. dne, kdy se začíná platit nemocenská (do té doby prvních 14. dní - platí zaměstnavatel tzv. náhradu mzdy , ale jen za pracovní dny a až od 4. pracovního dne). Ty to máš, jak jsem četla jinde, už asi napsané jinak, protože marodíš déle, ale v raději zavolej svému doktorovi a domluv se s ním. Mne také bude prohlížet až později, ale každý lékař má svůj režim.
Zdravím a přeji rychlé vyzdravění
Jarka

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
rozvita.ruze
15. 6. 2025 11:20
14506
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
..Hanka
15. 6. 2025 09:23
73506
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12