Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

Ahoj všem absolventkám i čekatelkám
Emanuela
| 15. 5. 2009 19:16
Tak dneska to je měsíc co jsem po operaci (LAVH). Už se cítím fajn, zatím se u mě neprojevily žádné pocity náhlého přechodu, jako by nějaké zvýšené pocení, či návaly, tudiž neberu zatím ani žádné léky nebo přírodní produkty. Na kontole u p. gynekoložky jsem byla už 2x, tak mi taky předepsala vycházky od 10 do 12 a pak od 16 do 18 hod. Po vyšetření mi sdělila, že se všechno dobře hojí, ale vnitřní stehy se ještě nevstřebaly. To prý trvá až 6 týdnů. Jinak mi žádné pokyny nesdělila, co se týče ***íku, tak to mi řekli už v nemocnici, že nejdříve za dva měsíce od operace. Taky jsem dostala brožurku cviků na posílení pánevního dna. Jinak už se pomalu zapojuji do běžných domácích prací. Ale na to zvedání těžších věcí si fakt dávám pozor, protože bříško se hned ozve ! Na další kontrolu jdu příští pátek, tak se budu muset optat na další věci, jako je jízda na kole, koupání se a odkdy teda můžu zvedat víc jak 2 kg. No a předpokládám, že už od 1.června půjdu do práce. Přece jenom ty nemocenské dávky jsou mizerné. Ale zdraví je fakt přednější a já jsem ráda, že už to mám za sebou a postupem času jsem se už taky dala do psychické pohody. Přece jenom před tou operací pracovaly nervy na plné obrátky, to mi tady jistě dáte všechy za pravdu. Tak se mějte všechny hezky, přeji slunečný víkend a čekatelkám, ať to maji už za sebou v pohodě a bez komplikací. Těším se další Vaše příspěvky.
Zdraví Ema ze severní Moravy.
uzdravování
mmmm
| 15. 5. 2009 13:28
tak jsem dnes byla v práci. Jelikož to mám autem tak 5 minut, byla jsem tam od půl 10 do půl 12 a udělala jsem dost práce.Domů jsem přišla unavená, ale když jsem si lehla, spánek nepřicházel, že bych se už pomalu vracela k normálu??? Tak jsem si uvařila kafe a šla sem. Také mě udivily ty mé vycházky, ale jsem za ně nesmírně vděčná........Jelikož jdu na kontrolu až za měsíc, nebudu se cítit doma jak uvězněná. Je to príma. Včera jsem celý den proležela, večer mě chytla taková depka, že jsem si byla sama sobě protivná. A tak se musím přemoct a musím se pustit zvolna do nějaké práce. Mám tu na zkrácení kalhoty, trochu k vyžehlení prádla. Prostě musím vyvinout nějakou činnost nebo se zblázním. Včera jsem totiž byla do 18ti hodin sama doma a zdálo se mi to příšerně dlouhé. Na zítřek už hlásí více sluníčka, tak snad bude veseleji. Všechny Vás děvčata zdravím a těším se zase na vaše příspěvky........
pro mirjanu
Keri
| 15. 5. 2009 13:15
Ahojky Jarko, děkuji za informace i povzbuzení. Nicméně doba je opravdu dost složitá na hledání nové práce. V té mé je to opravdu náročné nejen fyzicky, ale i psychicky. Kdo vnímá domovy důchodců jako schopné babičky a dědečky mýlí se. To bylo před lety. My už plně zastupujeme LDN i nemocnici.
Můj lékař ví, jak pracuju. Lehčí prac.pozice u nás není, buď můžeš, nebo ne. No a když ne.... Za 14dní vše s lékařem rozeberu a když mi řekne, že je mé povolání do budoucna nežádoucí v souvislosti s mým zdrav.stavem a možnými komplikacemi, budu to muset zkrátka řešit, jako jiné situace v životě.
Měj se dobře a ještě jednou díky. Keri
všem absoloventkám
mirjana
| 15. 5. 2009 13:07
Ahoj děvčata,
souhlasím s názorem helly, že pomalu přestáváme mít přehled, kdo kdy a jak a co.
Takže na operaci LAVH jsem byla 7.5. - dnes tedy devátý den.
Cítím se dobře a kupodivu mne netrápí ani žádný výtok. Ale paní doktroka mne dne (byla jsem na vyndání stehů) mne upozornila, že to může kdyykoliv přijít a prý je to notmální, pokud nejde o velké rudé krvácení. Prý se tělo čistí a přitom mohou vypadávat stehy. Pokud by ale začalo větší krvácení, pak mám hned jet do nemocnice.
Břicho mne bolí jen občas - spíše jako určitý tlak nebo mírné pálení (zejména na straně, kde byl drén) a zatím mi nejvíc vadí delší sezení, to pak břicho cítím. To prý je také normální. V nemocnici říkali, že tlak v břiše i v tříslech můžeme mít ještě nějakou dobu po operaci.
Vycházky zatím ještě nemám napsané - prý mi je paní doktorka napíše až od 15. dne. V nemocnici nám ale říkali- hodně chodit, tak jsem si již předevčírem vyšla na chvilku na procházku. Trochu to pomohlo zmírnit i větry. Chození prý pomáhá u problémů s vyměšováním, ale nic se nesmí přehánět. Včera jsem se ale již cítila trochu unavená, tak jsem si během dne i zdřímla. Každé tělo se chová jinak a samo si řekne, co potřebuje. Jinak si musíme dávat pozor, co nosíme. Při návratu od paní doktrorky jsem se zastavila v krámě a koupila pár drobností. Doma jsem zjistila, že měly dohromady 1,8 kg. (V nemocnici mi říkali, že zpočátku mohu nosit dokonce jen kilo).

Pro kapujda
Věřím, že ty bolesti brzy přejdou - určitý tah nebo pálení je prý normální.

Pro minka
Věřím, že se brzy potkáš s jiným mimozemšťanem z Planety snů, který Ti snese modré z nebe. Obdivuji Tě, jak to nyní zvádáš. Mě by to možná docela skolilo.

Pro hellu
Jsem moc ráda, že se to nyní už zlepšilo. Každá máme asi po operaci určité větší nebo menší problémy, které se časem srovnají. Mne ty větry ještě trápí, ale je to také už lepší.

Pro geminii
Vycházky snad budu mít až od příštího týdne, pak se domluvíme.

Všem čekatelkám
Opravdu se nemusíte ničeho bát. Doktoři Vás v tom nenechají.

Mějte se všechny moc a moc krásně
Zdravím
Jarka
Vycházky
Keri
| 15. 5. 2009 12:54
Ahojky všem, mě řekl lékař, že můžu mít dvě hodiny dopoledne a dvě odpoledne. Chtěla jsem je taky spojit, ale nešlo to. Určit čas jsem si mohla sama, tak mám 9-11 a 16-18. Paní co se mnou ležela šla z nemocnice a měla je od 13-18...
Jinak Hello já jsem kromě prdíku a únavy prvních 14dní pak už žádné problémy neměla. Na procházky jsem začala chodit hned, nejprve pomalejším tempem a teď už svým rychlotempem na které jsem zvyklá z práce.
Včera mi skončilo šestinedělí, tak jsem to oslavila vanou plnou vody a hezky se vykoupala.
Pokud něco řeším, tak je ta obava z práce, protože si fakt ublížit nechci.
Mějte se hezky! Pohodové hojení a raději žádné problémy s ním spojené přeje Keri
pro všecny absolventky
hella
| 15. 5. 2009 12:30
Ahoj holky, přeju všem pěkný den. Mám takový návrh nebo spíše prosbu (podud i vám by to vyhovovalo). Když budeme přispívat s něčím, co by mohlo ostatní zajímat (např. nějaké potíže, komplikace, atd.) zda bychom mohly vždy uvést (co nejčastěji) den, týden nebo měsíc od operace (alespoň přibližně). Já nevím jak vy, ale tím, že je nás tu už hodně, já ztrácím přehled, kdo kdy byl na operaci a protože mě to zajímá, musím stále listovat zpět.
Možná vy ostatní takový problém nemáte. Pak považujete můj návrh za bezpředmětný.
Mějte se moc krásně. Zdravím vás. h.
pro geminia
hella
| 15. 5. 2009 12:00
Ahoj Alenko, já také nevím, zda už jezdí TRAM 22 až na Bílou Horu. Já jsem teď úplně mimo. Ale učitě se sejdeme, až se z toho s Mirjanou vyhrabeme. Já mohu někam dojet i autem. To není problém. Záleží jen, jak se domluvíme.
Jinak ten výškrab jse asi opravdu jen prkotina (byla jsem na klasické kyretáži a hned po zákroku mi vůbec nic nebylo, ani jsem necítila, že mi něco dělali. Jen je to otrava. Člověk by už chtěl mít pokoj, viď)
Ještě bych se chtěla zeptat, jak dlouho po operaci si špinila a jak moc?
Tak pa a měj se moc krásně. h.
doma
kakamila8
| 15. 5. 2009 12:00
Ahojky všem tak mě dnes pustily domů,Je mi fajn.Na záchod chodím normálně i když někdy trvá než se vyčůrám,ale jde to.Bolesti nemám.Zatím ležím akorát jsem zapla pračku.Všem chci moc poděkovat tahle diskuze mi hodně pomohla.Tak moc děkujua všechny kdo to mají před sebou držím palečky jako je držely mě.Žatím ahoj
pro darling i ostatní absolventky
hella
| 15. 5. 2009 11:50
Ahoj, já jsem dnes 17. den, hodně se mi ulevilo po tom 14. dnu, ale když víc chodím jsem unavená a bolí mě břicho. Jinak střeva mě také bolí, když jdu na velkou a močový měchář také bolí, když dočůrám a při čůrání pálí. Měla jsem to už v němocnici, říkala jsem to p. doktorovi a dávali mi moč do laboratoře, ale vše bylo v pořádku. Možná to teď bolí o něco méně. Mám pro to své vysvětlení, ale je to jen můj názor. Myslím, že to pálení mám z toho, jak mi vyndavali dělohu spodem (při LAVH) a není to tam ještě vyhojené a bolení po dočůrání je myslim tím, jak se měchýř vyprázdní, tak se tam možná uvnitř něco trochu pohne, a protože to není vyhojené, tak to zabolí.V pondělí jdu na kontrolu, tak uvidím. Jinak mám stále výtok, střídavě sv. hnědý a růžový (světle i tmavě) a někdy docela hodně. Tak snad to tak má být, nevím.
Napište nám , prosím, děvčata, která jste již déle po operaci, zda všechny tyto potíže jsou normální poopeační stav.
Mě je teď vcelku jedno, jestli sluníčko svítí nebo né. Já se těším až budu úplně zdravá a pak si to všechno vychutnám. I když bude pršet. Ale ta rekonvalescence je, bohužel, hodně dlouhá a jak tady píší některá děvčata, ještě se to může i komlikovat.
Takže milý 11, měj se moc krásně a vy ostatní holky též. Pa pa h.
Dobré dopoledne, děvčata..
Geminia
| 15. 5. 2009 11:02
Pro kapujda:
Ahoj, zdravím tě mezi námi o operaci..
Nevím, jaké bolesti máš na mysli, mě po návratu domů nic nebolelo.. ale polehávala jsem, ale taky chodila ven v době procházek.. V nemocnici přece taky říkají "chodit, chodit" Jednak, aby se srovnal organizmus a začal normálně fungovat a pak, aby se nám to uvnitř tzv. srovnalo.. mě zpočátku vadilo delší sezení.. proto jsem spíš sedoležela nebo ležela, v prvních dnech jsem byla unavená jen z ohřátí jídla nebo uvaření (dělala jsem rychlovky nebo jídla, kde se všechno vrzlo do pekáče a dělalo v troubě), brambory jsem loupala v sedě, i delší stání na místě se mi nelíbilo..
Měla jsem taky operaci řezem přes břicho, často se sprchuj, já to dělala několikrát denně, po týdnu aspoň 2x, větrala jizvu, ničím ji nemazala.. A mám jizvu pěknou, nebolí vůbec, spíš cítím tlak na pravé straně břicha, když to s prací přeženu.. ale poslední 2 týdny už ne (to bylo naposled, když jsem nadržená řádila po nemocenské na skalce )
Pro hella:
Ta granulace kolem vnitřní jizvy může potkat každou z nás, prý se to seškrábně pod krátkodobou narkózou (jako je např. u výškrabu).. Tak doufám, že do července tam nic mít nebudu
Já vím, že konečná 22 je na Bílé Hoře, ale nevěděla jsem, jestli už je trať Vypich - Bílá Hora v provozu.. no a už vím, že je.. jak psala mirjana, jezdí od nás na konečnou 22 autobus 164 (mě dokonce o stanici blíž). Ale počkáme, až se vaše tělíčko srovná, taky nevím, jak dostanete vycházky.. Ještě k tomu, co tě připravoval na sále.. mě vezl na sál taky mladý hošan, fešák, s tetováží na rameni, takový řecký typ Ale je fakt, že plachtu ze mě stáhli až když jsem byla v limbu.. naopak mě anestezioložka víc přikryla, když mě připravovala v předsálí..
Pro ecila:
Držíme palečky, určitě to bude prkotina..
Pro mmmm:
Tak vidím, že jsi taky došla k názoru, že po téhle operaci je dlouhý odpočinek potřebný. Překvapila mé délka tvých vycházek, mě paní doktorka (i mirjaně, máme společnou) tvrdila, že u těžších operací (a tou je i tato) se smí dávat jen 2 hod. dopoledne a 2 hod. odpoledne, chtěla jsem spojit, abych měla víc času (chtěla jsem se zajet podívat do práce, ale za 2 hod. bych nestihla tam a zpět), ale prý to nejde.. 4 hodiny je vlastně polovina pracovní doby a to by lidi mohli dělat na půl úvazku a to prý pojišťovna nechce.. po oepraci se má odpočívat.. no tak nevím.. prý se radila s lékaři z posudkového z pojišťovny.. tak doufám, že tvůj pan doktor ví, co dělá..
Jinak já jsem taky malinko zhubla, hlavně po těch 4 dnech hladovění se mi "smrskl" žaludek, bála jsem se, že co budu doma, přiberu, protože člověk pořád šmejdí v lednici.. ale nestalo se, jedla jsem málo, ale víckrát.. a prý vyndáním dělohy vyberou z těla něco málo pod kilo..
Pro mirjana:
Ahoj Jarko, ozvu se ti, ale nějak nestíhám.. Opatruj se
Tak jsem toho dnes napsala až dost.. odpočívejte, uzdravujte se a přeju všem krásné dny.. Alena
pro hellu
darling11
| 15. 5. 2009 10:53
ahojky, tak jak to prožíváš? U mě se to už lepší, zlobí mě močový měchýř, větry přešly tak jak přišly a bolí mě střeva při vyprazdňování, ale to se snad poddá, byla jsem na kontrole u pana doktora, moc mi toho neřekl, jen že mám přijít za 14 dní .
Tak se opatruj a přeji nám aby už to sluníčko konečně vylezlo papa
pro minku
darling11
| 15. 5. 2009 10:43
Jéééé ty to ale bereš statečně,s tím rozdílem že jsem mimozemšťanovi pláchla já, tak se hezky uzdravuj krásný den přeje
pro kapujdu
darling11
| 15. 5. 2009 10:32
ahojky,tahání drénu byla dost hrůza i pro mně a to jsem ale nevěděla co mě čeká ale paní co to teprve čekalo a ležela vedle mne a vše viděla, tak té jsem nezáviděla , hezky se uzdravuj, bude to den ode dne lepší, já mám ted jen problémy s močovým měchýřem a sem tam s vyprazdňováním,ale to snad přejde, tak papa
pro mmmm
darling11
| 15. 5. 2009 10:15
ahojky, já jsem dnes 11 den po operaci a cítím se taky celkem fajn, jen mě trápí jako tebe močový měchýř, ale pití se mě zdá že moc nepomáhá, doktor mi na to nic neříkal, tak snad to bude lepší.S tím spaním jsme na tom podobně, jako miminono a ty vycházky ti závidím. Můj doktor mi napsal prý celorepublikový od 14 do 17, tak nevím. Do práce bych taky měla zajet, ale jsem ráda, že jsem v době kdy mám vycházky na vzduchu,sice počasí nic moc a ne abych seděla v tmavé studené kanceláři,ale taky se mi to tam hromadí. Tak se hezky uzdravuj a užívej se sluníčka, hned jak vylezepapa
bolesti
kapujda
| 15. 5. 2009 09:03
Jen jsem se chtela zeptat, ty bolesti trvaji dlouho? Me to v noci i budi,nevim jestli me to boli uvnitr, nebo ta jizva. Byla to moje prvni operace a nevim jestli nedelam neco spatne. Myslim jestli mam spis lezet, nebo se hybat. Ja vim, ze to zni divne tahle se ptat, ale jedine vy co to znate me urcite budete umet odpovedet. Taky zdravim vsechny kdo me drzely palce a jsou na tom jako ja.
mirjana
ecila
| 14. 5. 2009 16:06
Ahoj,na šestinedělí jsem se ptala a odpověděl mě tak neurčitě.Pochopila jsem že mi to řeknou až po.Ale vypadalo to spíš že ne a jak s milováním to fakt nevím.Budu se muset na to pak zeptat.A co se týče koupání,to už mě také štve,protože se už 3měsíce pouze sprchuji a jak ráda bych si vlezla do plné vany.Řeknu vám všem,že už se snad na tu operaci i těším-ať už mám klid.Tak ahoj ecila
pro ecila
mirjana
| 14. 5. 2009 15:59
Ahoj, určitě to nic není, ale je to samozřejmě trochu nepříjemné a je to v nemocnici.
Bude pak znovu nutné dodržovat celé šestinedělí - myslím zejména z hlediska koupání, milování atd.?
Dej vědět.
Ať to máš rychle a bezproblémově za sebou.
Jarka
pro kapujda
mirjana
| 14. 5. 2009 15:57
Tak Tě také vítám mezi námi na druhé straně řeky.
Nyní to chce hodně pít, odpočívat a čekat, až vše bude OK.
Také jsem na Tebe myslela.
Já jsem si včera den po návratu domů myslela, že to s tím odpočíváním nebude tak horké a cítila se i na procházku, ale dneska jsem se cítila unavená a bříško trochu pobolívalo. Musela jsem si na chvilku lehnout a nyní je to už lepší. Prostě asi těch pár týdnů lenošení je nutných.
Tak se opatruj a zdravím
Jarka
pro hellu
ecila
| 14. 5. 2009 15:45
Nástup mám ráno a domu mám mít odvoz už ve 14h.Narkoza bude ale asi opravdu jen krátká.Až budu mít po tak se ozvu.Díky za podporu a ahoj e.
pro ecilu
hella
| 14. 5. 2009 15:01
Ecilo, promiň. Chybička se vloudila. Vyber si jeden příspěvek (který chceš).Ten druhý se tam dostal ,protože jsem si myslela, že se ten první vymazal. Tak ještě jednou pa pa. A drž se.h.
pro ecilu
hella
| 14. 5. 2009 14:57
Ahoj, děkuji ti za vysvětlení, vidím, že je toho ještě dost, co nás může po operaci potkat. Ale snad to nebude nic hrozného. Možná výkon podobný kyretáži, což je nic s porovnáním co máme nyní za sebou.Dej určitě vědět, budeme na tebe myslet. h.
pro ecilu
hella
| 14. 5. 2009 14:52
Ahoj, díky za vysvětlení. Vidím, že jsou ještě vědci, které nás mohou po operaci zaskočit. Ale jestli jsem tomu dobře rozuměla, tak tu tkáň jenom seškrábnou., zřejmě pod narkózou. To by mohl být zákrok podobný kyretáži. Pokud ano, tak jsou to dva dny v nemocnici a není to nic hrozného.Jen lehká narkoza a žádné bolesti po. Je to ale v každém případě nepříjemné se zase vracet do nemocnice. Ale ono to určitě zase rychle uteče a budeš fit. Měj se moc krásně, buď v klidu a napiš. Budeme na tebe myslet. Pa pa h.
omluva
2DNR
| 14. 5. 2009 13:54
Dámy, ten první řádek v mém předchozím příspěvku tam nepatří.
vaječníky - závěry nové studie
2DNR
| 14. 5. 2009 13:51
undefinedundefined

undefinedundefined

undefined

Narazila jsem na další zajímavý článek o
preventivním odstraňování vaječníků při hysterektomii a jeho následcích.
Zveřejňuje závěry studie, která byla nedávno dokončena v USA. Článek, který jsem četla, se jmenuje„New Study
Finds Removing Ovaries During Hysterectomy Increases Risk of Death, Outweighs
Benefits“, byl zveřejněn 21.dubna 2009.

Možná výsledky této studie časem změní přístup gynekologů k odstraňování
zdravých vaječníků. Jenže, jak už tady někdo psal, pohledy na jeden problém v medicíně
se čas od času zásadně mění. A třeba další výzkum přinese zase jiné
výsledky. A pak se má ubohý pacient rozhodovat.

Závěry studie vycházejí z výsledků dlouhodobého
sledování 29 380 žen, z nichž 16 345 prodělalo hysterektomii
s oboustranným odstraněním vaječníků, 13 035 hysterektomii
s ponecháním vaječníků.

Závěry: Odstranění obou vaječníků je spojeno se
znatelně nižším rizikem rakoviny vaječníku, stejně jako snížením rizika rakoviny
prsu a rakoviny celkově. Avšak ženy po odstranění vaječníků měly značně vyšší
riziko úmrtí na srdeční nemoci, mrtvici a rakovinu plic.

Riziko úmrtí z nejrůznějších sledovaných příčin
bylo značně vyšší u žen, kterým bylo v době operace méně než 50 let.

Riziko úmrtí na rakovinu vaječníků u žen, kterým
byly při hysterektomii ponechány, bylo extrémně nízké – 34 úmrtí z 13305 žen,
tj. 0,26%.

Lékař, který studii vedl, konstatoval: v posledních
35 letech většina lékařů rutinně doporučovala ženám podstupujícím hysterektomii
současné odnětí vaječníků, aby byly chráněny před jejich rakovinou. Věříme, že
takové automatické doporučení již není odůvodněné. Odstranění vaječníků by mělo
být doporučováno pouze ženám se zvýšeným rizikem (rakovina vaječníku v rodině,
nositelky genové mutace BRCA1 nebo BRCA 2.)


Je to dlouhé, ale ještě malá poznámka k tomu "znatelně nižšímu riziku rakoviny vaječníků". V jiném článku jsem již dříve četla, že i po odstranění vaječníků existuje úplně nepatrné riziko vzniku rakoviny v dutině břišní pocházející ze zbytkových vaječníkových buněk.
pro hellu
ecila
| 14. 5. 2009 12:53
Ahoj ,
o granulaci jsem psala já.Jsem cca 3měsíce po hysterektomii a vše bylo o.k.,nic mě nebolí jen jsem měla (nebo mám)stále takový divný výtok.Raději jsem šla na kontrolu a p.doktor mě řekl,že je to hnis.Kolem jizvy se prý vytvoří nějaká tkáň,která tam zlobí a ta musí pryč.Prý to nikdo neovlivní.Jen mě řekl,že moje tělo se chtělo uzdravit rychleji než je to možné.(úplně zjednodušeně řečeno)a tak tam narostla ta tkáň kterou musí seškrábnout.Tak mě holky držte palce,ať je to aspoň potom už v pořádku.Moc se mi tam nechce,ale snad pak budu mít už klid a skončím s těmi vložkami.
Moc zdravím a ahoj ecila
nazdárek
minka
| 14. 5. 2009 12:47
Vítám tě mezi námi Bubáčku -hrdino! Krásný být doma, že?
Píšete tady houfně negativně na nermocnici u Apolináře, ale já jsem byla moc spokojená. Personal byl jak na sále, tak na JIP i na oddělení moc prima a žádný saniťák mě nikde neokukoval. Tak nevím, je to asi od náhody. Včera jsem měla dovolenou a dnes mě "vyhodili" z práce, že mám jít makat domů na NTB, protože je asi moc brzy po 4 týdnech po operaci jít do práce (docele lituju, že jsem nepočkala ještě 14 dní, ale jsem závislá jen na své výplatě).
K tomu žití bez dělohy - já nevím, jak která z vás, ale mě se fakt ulevilo, i když jsem se moc bála, jak to budu zvládat psychicky. Jsem mnohem vyrovnanější a najednou mi přijde i svět nějak barevnější a jaro je voňavější a všechno se jakoby usmívá a vlastně mi ani nevadí, že ten můj mimozemšťan, se kterým jsme měli stejné snubáky pláchnul....
pro mirjana
hella
| 14. 5. 2009 12:41
ahojky, máš pravdu. U Apolináře jsou zcela jistě výborní dokroři (2x jsem tam rodila), hodné a obětavé sestřičky(poznala jasem to hlavně když jsem ležela 2 dny na JIPu), po letech jsem tam absolvovala kyretáž a opět bych byla moc spokojená kdyby... Ten chlapec u mého výkonu v loňském roce byl milý a rozhodně bych si na něj nijak stěžovat nemohla, ale z mého pohledu tam prostě být neměl. Hrozně jsem se styděla, jak jsem tam tak ležela. Pak mi kdosi položil přes inkriminovaná místa vložku. Kdyby tam kolem mě takto pobíhala sestřička, vůbec bych to neřešila. Ale tohle byl důvod, proč už jsem tam nechtěla jít znovu. Kdybych neměla jinou možnost, tak bych to zkousla, ale já jsem jinou možnost měla. Máš pravdu, že i maličkost hraje roli při rozhodování. Dnes si naštěstí člověk už může vybrat a myslím, že ve všech nemocnicích je hodně znatelný posun od dob, které ještě my dobře pamatujeme. pa pa h.
děloha a ženskost
2DNR
| 14. 5. 2009 11:54
Znám pár žen po hysterektomii a všechny se s odnětím dělohy vyrovnaly obdivuhodně a docela určitě jejich ženskost neutrpěla. Jsou to kočky a ženský jak má být. Myslím, že pro muže přitažlivost v žádném případě neztratily. A jestli si některý myslí, že žena bez dělohy není žena tak je to omezený primitiv. Jak už bylo zmíněno v diskusi muže taky nedělají jenom pohlavní žlázy.
Na druhou stranu musím připustit, že nejsem zastáncem odstraňovaní děloh, pokud to není bezpodmínečně nutné. Nejde mi o zachování ženskosti, ale o to, že si myslím, že žádný orgán by neměl být odstraňován tak nějak preventivně. Například, když mi před časem našli na vaječníku cystu, byla jsem šokovaná výrokem lékaře: když už v tom bříšku budeme, tak to vezmeme všechno. Tak to tedy ani náhodou. Bohudíky se při ultrazvuku o pár dní později ukázalo, že tam cysta není.
pro keri
mirjana
| 14. 5. 2009 11:37
Ahoj, netrap se zatím pracovními problémy a mysli na své uzdravení. Určitě i potom práci najdeš. V každém případě ale uvědom detailně svého doktora o tom, jak máš náročnou fyzickou práci. Možná Ti vyjde vstříc i zaměstnavatel a najde por Těbe jinou méně náročnou práci. Zákoník práce uvádí v § 41 odst. 1,3 a 6 povinnosti zaměstnavatele převést zaměstnance na jinou pro něho vhodnou práci, pokud např. pozbyl zaměstnanec dlouhodobě způsobilost konat dosavadní práci ze zdravotních důvodů. Vím, že se to v této dobře dobře mluví, ale je krize a o práci může být nouze, ale určitě do dobře dopadne.
Zdravím
Jarka
po operaci
kapujda
| 14. 5. 2009 11:29
Tak jsem uz taky doma, mimo prvnich dnu to slo, nejhorsi zazitek bylo vytazeni hadicky na odvod krve. Ale to prej takhle spatne slo jen me,takze se nemusite bat. Mam to i krasne sesity a jizva ani nebude videt. Ted jen aby dobre dopadly vysledky a konecne to prestalo bolet. Hlavne ze jsme to zvladly a at je nam uz jen krasne.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
14. 6. 2025 20:13
14505
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
jizerka
14. 6. 2025 22:26
73505
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12