Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pro Leni
loja
| 21. 1. 2009 16:21
Leni, buď ráda, že to máš za sebou a blahopřeji . Já jsem po operaci špinila, ale hodně malinko a trvalo to jen 2 dny. Pak už vůbec, jsem po operaci 4 měsíce. S tím močením jsem měla dost dlouho potíže a mám je občas i dnes, mám takový pocit, jako nedomočená. No tak stále se to ještě hojí. K mému lékaři jsem taky šla 3 týdny po operaci, některé tady píší, že mají kontrolu až po 5 týdnech.
Hned jsem dostala vycházky, ale moc jsem ven nechodila, byla jsem hned unavená.
pro Leni
KuK
| 21. 1. 2009 13:00
Ahoj Leni,
moc ti gratuluji, jsi statečná holka. Děkuji za informace o průběhu toho všeho. Když člověk ví, že ostatní to zvládají, musí také zatnout zuby. Píšeš o heparinu - jdu ležet do havlíčkobrodské nemocnice, tam je tento lék dost slavný
Dík
leni
| 21. 1. 2009 09:49
Chci vám všem moc poděkovat za to jak jste drželi palečky. Tak vám trošku napíšu jak to vše proběhlo u mě. V pondělí 12.1. jsem nastoupila dostala jsem polívku a toť vše odpoledne klystýrek,sestřička mě doholila. V úterý ve 4 ráno jsem dostala ještě jeden klystýr. V půl osmé injekci,tabletku a jela jsem na sál. Usnula jsem než bys řekl švec na pooperační jsem dojela asi za 2 hodiny probrala jsem se snad do 10 minut dostala jsem do nohy heparin a do zadnice od bolesti.Večer zjístila sestřička ,že i když jsem měla celý den kapačky a odpoledne i čaj tak ze mě odchází maličko moče tak jsem dostala do kapačky injekci na povzbuzení ledvin, pak už to šlo. S močí jsem ale měla problém dost dlouho teď už to celkem jde. Kapačky jsem měla do večera. Druhý den jsem už dostala piškotky,tabletky na větry (ale mezi náma ty větry bolely víc než vše dokola),vytáhli mi drén,močovou hadičku a tamponádu. Vše šlo celkem fajn. Ale aby toho nebylo málo v sobotu jsem dostala takovou rýmu,jakou jsem snad měla naposled jako dítě. Včera než mě propustily tak jsem měla kontrolní ultrazvuk břicha,odběry,moč a samozřejmě prohlídku a stehy. Z prohlídky se mi třepou nohy ještě teď i když asistent se snažil být hodně opatrný. Další kontrolu mám v pondělí tak to snad bude dobrý. Chtěla jsem se holky zeptat já jsem po operaci vůbec nešpinila,ale začala jsem až po včerejší prohlídce. Jak dlouho asi budu špinit a kdy vám začali odcházet stehy. Díky vidím ,že jsem se nějak rozepsala tak budu raději už končit pa,pa L.
pro LENI
Mag
| 21. 1. 2009 09:32
Ahoj Leni, to je paráda, že jsi to zvládla. Gratulka! Přeju bezproblémové uzdravování, žádné komplikace... Drž se a dávej na sebe pozor!
pro Leni
K
| 20. 1. 2009 20:44
ahoooj jsi šikula statečná přeju ať je už jen lépe! odpočívej, nic netahej a opatruj se K.
pro KuK
K
| 20. 1. 2009 20:42
Milá KuK, no jo to je pravda, s každým děckem je to jiné, a jak se říká velké dítě = velký starosti...tak to ber tak, že jsou aspoň už samostatné a nemusíš jim utírat zadek, chovat a nosit je To je paráda, ne? Zvládneš to, uvidíš Ženský toho přece vydržej mnohem víc než chlapi Tak se drž! a kdykoli zase písni K.
pro LENI
vladula
| 20. 1. 2009 20:22
Ahoj. Blahopřeju, žes to dobře zvládla. Je bezva, že jsi v pohodě, moc ti to přeju. Tak se opatruj a dej zase brzy vědět, jak se máš. Vlaďula
Návrat
leni
| 20. 1. 2009 16:23
Holky ahoj,
tak hlásím,že jsem konečně doma a vše je v pořádku, děloha fuč. Vše proběhlo v pořádku a máte pravdu nejhorší byla první hodina po přivezení. Pak už to šlo. Měla jsem problem s močením ale po injekci se mi ledviny rozběhly,tak zatím pa jdu si lehnout a zase ozvu.
pro K
KuK
| 20. 1. 2009 11:18
Ahoj milá K,
nějakou chvíli jsem tu nebyla. Snažím se s operací vyrovnat všelijak. Do 15. 3. je ještě daleko. Mám dva kluky 14 a 21 let. Docela to s nima jde, ale malé děti jsou náročné fyzicky, velké psychicky.Mámj pocit, že puberta mává někdy s oběma, ale to je na jinou diskusi.
Závidím všem, které to mají bez problémů za sebou.
hysterekt.pooperační stav
ida
| 19. 1. 2009 11:15
Dobrý den, prosím o jakoukoliv radu, či sdělení os. zkušenosti. Jsem víc jak 3 týdny po LAVH a plastice poš.stěn,1 vaječník zachován.Je mi 45 let.Stále trvá hnis. sekret,beru vag. globule Polygynax.Údajně by měly odcházet stehy,nic jsem nenašla.Přetrvává pobolívání v místě odstraněného i zachovaného vaječníku.Také nemohu déle sedět.Znepokojuje mně onen probíhající ,,zřejmě"zánět.Lékařka se k tomu nijak zvlášť nevyjádřila.Má někdo podobnou zkušenost?Děkuji.
hysterekt.pooperační stav
ida
| 19. 1. 2009 11:15
Dobrý den, prosím o jakoukoliv radu, či sdělení os. zkušenosti. Jsem víc jak 3 týdny po LAVH a plastice poš.stěn,1 vaječník zachován.Je mi 45 let.Stále trvá hnis. sekret,beru vag. globule Polygynax.Údajně by měly odcházet stehy,nic jsem nenašla.Přetrvává pobolívání v místě odstraněného i zachovaného vaječníku.Také nemohu déle sedět.Znepokojuje mně onen probíhající ,,zřejmě"zánět.Lékařka se k tomu nijak zvlášť nevyjádřila.Má někdo podobnou zkušenost?Děkuji.
hysterekt.pooperační stav
ida
| 19. 1. 2009 11:15
Dobrý den, prosím o jakoukoliv radu, či sdělení os. zkušenosti. Jsem víc jak 3 týdny po LAVH a plastice poš.stěn,1 vaječník zachován.Je mi 45 let.Stále trvá hnis. sekret,beru vag. globule Polygynax.Údajně by měly odcházet stehy,nic jsem nenašla.Přetrvává pobolívání v místě odstraněného i zachovaného vaječníku.Také nemohu déle sedět.Znepokojuje mně onen probíhající ,,zřejmě"zánět.Lékařka se k tomu nijak zvlášť nevyjádřila.Má někdo podobnou zkušenost?Děkuji.
pooperační "radovánky"
moirah
| 18. 1. 2009 19:33
Ahojky všem . Ten informační papír by mohl samozrejmě obsahovat jen běžné věci, ty zásadnější by už musela vyřešit konzultaceč s lékařem. Ano, bolesti zad byly, zejména v kříži..to bylo možná nepříjemnější než břicha.Hodně to přešlo doma,když už se jen neleželo. Právě tak opravdu hodně zapáchající výtok /taky se tady někdo na to ptal/ byl a měly jsme ho tam všechny,takže asi normálka...jenže lékař nevaroval. Bolavý pupík od kamerky...pomohl rychle odvar z řepíku,ale taky až na radu kamarádky. V břiše mě jen občas píchlo a to i někdy ještě teď,ale nic převratného. Ovšem ta pohoda mě taky něco stála...před Vánoci jsem tak trochu vyčistila koberec a pak se na pár dní objevilo krvácení...ale přešlo a dobrý.Takže na přílišnou aktivitu fakt pozor. Únava a slabost nepřišla. Jenže nikdo neřekl,kdy už se dá cvičit a jak.Jak zpevnit bříško když záda bolí a co se vlastně může stát,když zvedneme něco těžkého...vše jen dohady. Takže informace chybí a z dohad a laických rad bychom si mohly leda ublížit. Zdravím a přeji ať je nám pořád lépe. Pa
souhlas
Mag
| 18. 1. 2009 14:25
Ahoj moirah,
to s tím propouštěcím papírem je skvělý návrh. Já bych taky uvítala, kdyby nám řekli, co všechno se může stát a z čeho nemáme panikařit... Když už nás upozornili na všechna rizika operace... Určitě bych si to přečetla. Ale zase si uvědomuji, že spousta žen to prožívá jinak než my tady v diskuzi. Některé jsou v pohodě, jako ty a asi by se jim zdálo neuvěřitelné, že se některá z nás potýká třeba se stolicí nebo s bolestmi zad... Asi by to byl hoooodně dlouhý papír,ne? Moje kolegyně z práce říkala, že budu mít nohy jak od hadrové panenky, že mě na začátku nebudou poslouchat. Tak jsem se na to soustředila - a ono to tak vůbec nebylo! Matka příroda si si námi dělá, co chce... Ale stejně je nejkrásnější to, že tuhle diskuzi máme a můžeme si popovídat, nebo ne?
Pa, všechny zdravím!!!
otázky a odpovědi
moirah
| 16. 1. 2009 21:13
.. a ještě bych měla návrh. Před operací nám dali spustu papírů....mohl by existovat ještě jeden při propuštění...s nejčastějšími dotazy pacientek...takové ty časté,běžné...bolesti,krvácení, nespavost, váha, omezení atd atd. Pak bychom tu nemusely shánět "rozumy",ale mohly bychom se bavit o něčem příjemnějším
optimismus
moirah
| 16. 1. 2009 21:07
ráda dodávám optimismus, všechny jsme ho potřebovaly jen možná se někdy nestrefím odeslat zprávutrochu tady tápu . Takže ještě...na všechno se ptejte,jinak vám nikdo sám nic neřekne....ale mám zkušenost,komu se tak moc nevěnují, ten je v pořádku . Největší humus bylo projimadlo, tu slanou ohavu cítím ještě teď. ...a kdyby vás něco zajímalo, srovnáme pocity . Pár věcí mě tu zaujalo,ptaly jste se měla jsem totéž nebo trochu jinak....není nad vlastní zkušenost...budete v pořádku
řada z vás mi to potvrdí
pro K
loja
| 16. 1. 2009 20:40
Možná, že to bylo horší přes to břicho, to ale já nemohu posoudit. Mám jizvu 26 cm dlouhou, tak jsem se zpočátku bála, ať se nerozpářu. Takové blbosti, viď. Ale mám to krásně zahojené, žádný steh nehnisal, sestřičky říkaly , že mám luxusní břicho. A není to vidět v tom podbřišku, jen občas ta jizva děsně svědí. Ale jinak je už dobře. Taky se divím, kde se Ti tam ta cysta vzala- najednou. Snad se Ti to spraví- brzy, to Ti přeji.
zdravím, moirah!
Mag
| 16. 1. 2009 20:39
Vítej v diskuzi ! Jsem moc ráda, že jsi sem napsala svůj příspěvek. Potěšilo mě, že to taky jde úplně bez potíží. Já mám za sebou teprve poloviční dobu, pár obtíží se vyskytlo - ale doufám, že bude pořád lépe... A že za 8 neděl po o. už budu fit jako ty Tak až budeš mít chvilku, zase nám sem dolej pár kapek optimismu,jo? Člověk si dobrou zprávu vždycky rád počte, že, děvčata? Všechny vás zdravím!
pro mamkuu
loja
| 16. 1. 2009 20:34
Tak taky za 2 měsíce do práce? Jako já. Ta únava ještě chvíli bude přetrvávat, ale stále to bude lepší. Hlavně s tím zvedáním se šetři, pokud to půjde. Já tedy nezvedám těžké věci, ale jak jsem psala, těch prvních 14 dnů jsem byla na Ibalginu. Prostě ten pohyb jiný než doma asi udělal své. Už je to dobrý. Tak Ti to taky přeji.
pro moirah a čekanky ;)
K
| 16. 1. 2009 20:16
Vítejte! nebo vítej Je bezva, že sem napíše někdo, kdo je úplně ok. To je super! Díky za to! Takže holky, vidíte, není čeho se bát! Ahoj K.
pro Mag
K
| 16. 1. 2009 20:12
No jo, vždyť já byla taky na vyšetřeních a pořád mi říkali, že vaječníky jsou ok, tak mi je tedy nechali. Prý se to udělalo po operaci. Jen mi je divný, že tak rychle - byla jm na kontrole 29.12(s tím krvácením) a teď 15.1., to je celkem krátká doba, ne?
Takže fakt nevím, třeba bych byla jinak taky už fit...
jsem jedna z vás
moirah
| 16. 1. 2009 20:00
zdravím,děvčata. Už pár měsíců sleduji vaši diskusi,týk vající se hysterektomie. Jsem totiž jednou z vás,kterou tohle potkalo.Přihlásila jsem se až dnes,kdy jsem právě 8 týdnů po operaci. Chtěla bych uklidnit všechny vynervované (já samozřejmě taky byla). Asolvovala jsem LAVH ve FN Plzeň.Prostředí krásné,moderní, sestřičky úúúžasné,trpělivé, chápavé . Po operaci první den nic moc,mě to docela bolelo a tak jse využívala pilně nabídky analgetik. Nejhorší byl ten 60 hodinový půst,ale zase se mi tak stáhl žaludek,že jsem zatím ubyla pár kil. Zbavili mne dělohy s dost velkými myomy a vaječníků,vzhledem k věku,ikdyžý jsem "fungovala" žensky úplně normálně. Za 4 dny jsem šla domů a očekávala tu únavu, o které se tu zmiňujete,ale nedostavila se, Bylo mi absolutně báječně,opravdu, vůbec se nebojte nějakého menšího krvácení po celých 6 neděl...je to normální a přejde to.Před Vánoci jsem normálně ocházela obchody, v pohodě a bez následků. Břicho nebolelo a nebolí, návaly se zatím nedostavily, už chodím do práce a ani si na zákrok nevzpomenu. Mám za sebou kontrolu v nemocnicii i u své gynekoložky...vše OK. Píšu až teď proto,aby ty,co se bojí jako jsem se bála já,aˇvěří,že nejrůznější potíže mohou,ale také nemusí vůbec být. .Já mám tu druhou zkušenost. Ale chtěla jsem se o ni podělit až to bude celé za mnou...Takže nebát se,to asi nejde,ale věřte,že to jde přečkat v pohodě....a už nejsem žádná mladá holčina. Držím palce a opravdu nekecám
jsem jedna z vás
moirah
| 16. 1. 2009 20:00
zdravím,děvčata. Už pár měsíců sleduji vaši diskusi,týk vající se hysterektomie. Jsem totiž jednou z vás,kterou tohle potkalo.Přihlásila jsem se až dnes,kdy jsem právě 8 týdnů po operaci. Chtěla bych uklidnit všechny vynervované (já samozřejmě taky byla). Asolvovala jsem LAVH ve FN Plzeň.Prostředí krásné,moderní, sestřičky úúúžasné,trpělivé, chápavé . Po operaci první den nic moc,mě to docela bolelo a tak jse využívala pilně nabídky analgetik. Nejhorší byl ten 60 hodinový půst,ale zase se mi tak stáhl žaludek,že jsem zatím ubyla pár kil. Zbavili mne dělohy s dost velkými myomy a vaječníků,vzhledem k věku,ikdyžý jsem "fungovala" žensky úplně normálně. Za 4 dny jsem šla domů a očekávala tu únavu, o které se tu zmiňujete,ale nedostavila se, Bylo mi absolutně báječně,opravdu, vůbec se nebojte nějakého menšího krvácení po celých 6 neděl...je to normální a přejde to.Před Vánoci jsem normálně ocházela obchody, v pohodě a bez následků. Břicho nebolelo a nebolí, návaly se zatím nedostavily, už chodím do práce a ani si na zákrok nevzpomenu. Mám za sebou kontrolu v nemocnicii i u své gynekoložky...vše OK. Píšu až teď proto,aby ty,co se bojí jako jsem se bála já,aˇvěří,že nejrůznější potíže mohou,ale také nemusí vůbec být. .Já mám tu druhou zkušenost. Ale chtěla jsem se o ni podělit až to bude celé za mnou...Takže nebát se,to asi nejde,ale věřte,že to jde přečkat v pohodě....a už nejsem žádná mladá holčina. Držím palce a opravdu nekecám
Ahojky K!
Mag
| 16. 1. 2009 14:35
Tak to s tou cystou je mi líto , to máš teda fakt smůlu. Vždyť vaječníky před operací za pomoci UTZ prohlíželi, nebo ne? Mě několikrát, aby se ujistili, zda je mají nechat. A ještě mě upozornili, že když při laparo něco kamerou najdou, že je ev.můžou vzít taky. Když mě propouštěli z nemocnice, ptala jsem se, jak budou teď probíhat gyn.kontroly - když děloha není. Říkali, že by to mělo být zároveň pohmatem i UTZ. Můj pan doktor UTZ taky v ordinaci má, před operací mi ho dělal kvůli tomu myomu. Dneska už by to asi měla být samozřejmost? S cystami (naštěstí - ťuk,ťuk, ťuk na dřevo) žádné zkušenosti nemám... Ale třeba ti některá z děvčat poradí.
Tak se drž, doufám, že to bude co nejdřív OK!
Ahojky
K
| 16. 1. 2009 14:16
Mag, krásně zimní fotečky Jen tedy teď na tu zimu taky radši koukám za oknem...
Tak jm byla včera na kontrole po 6 nedělích, konečně mi napsala vycházky, ale na dopol, tak si pak musím říct o změnu, dopol to nevyužiju, spíš odpol až navečer kvůli dětem - procházkám, kroužkům. Mudr mě vyšetřila pohmatem a "posaďte se" . Tak jm jí řekla, že mi je divné, že mne stále(a to i před operací,ale po ní víc) bolí břicho na pravé straně. Tak mi řekla ať si vylezu na lehátko radši znovu, že se podívá UTZ... No tak mám prozměnu cystu na vaječníku! Holky, já se picnu! je už 4cm! Kde se to tam tak rychle vzalo? Myslela jsem, že to je trochu namožené, jak občas zvednu dítko...Bolesti mám pořád větší. Na kontorlu jdu za 2týdny. A já myslela, že budu mít po operaci už klid... Máte někdo podobnou zkušenost? Cysty se mi dělaly dříve, ale většinou to prasklo nebo se vstřebaly, prostě s menzes to odešlo. Teď menzes neni, tak jak to může zmizet? Dík za odpovědi
mějte krásný slunečný den K.
pro KuK
K
| 16. 1. 2009 13:56
Ahoj a kolik je Tvým klukům? Jak se máš starat sama, tak to naprosto chápu, že máš starosti. V práci si na Tebe určitě rádi počkaj Držím palečky K.
pro loju
K
| 16. 1. 2009 13:48
Ahoj, to bylo jistě horší přes břicho - stačilo mi to po císařích auau. Bylo mi řečeno, že občasné bolesti břicha mohou být půl roku až rok, tak jsem na to sama zvědavá. Jsem ráda, že jsi ok
pro mamkaa
K
| 16. 1. 2009 13:21
Ahoj, jak pročítám znovu, tak jsem zjistila, že jsem Ti neodpověděla - na ty chutě To je fakt hrůza, já jsem po operaci strašně přibrala! člověk se pořád válí a musí odpočívat a do toho byly ty svátky, měla jsem prostě žravou A k tomu se všechny baby kolem předháněly, nosily mi na ochutnávku cukroví a různé jiné dobroty, jelikož jsem prostě letos nepekla Tak podle toho vypadám Musím začít s nějakou šetřící dietou Tak zatím a písni, jak se cítíš
bolesti zad
skliba2
| 16. 1. 2009 00:51
zdravím všechny
bavila jsem se s mým "léčitelem" (je to úžasnej člobrda, ke kterýmu chodím pravidelně na masáže a zatím vždycky mě dal dohromady, takže ho právem jmenuji svým léčitelem) ohledně "bolestí zad" po operaci. A potvrdil mi to, co už jsme slyšela od řady jiných lidí, že jednou z příčin bolestí zad jsou i pooperační srůsty. Týká se to především operací břichem (ty laparoskopicky asistované mají - bohužel nebo bohudík -výhodu, že nejsou tak invazivní). Prostě ty srůsty "táhnou" a mohou vyvolávat i pocit bolesti v zádech. Nejsem odborník, ale má to určitou logiku, i když srůsty prý spíše vyvolávají problémy s trávením.
Bolestí v zádech se srůsty "projeví" ale až po několika týdnech nebo letech. Spíš se domnívám, že nás záda bolela po operaci z toho, že se "jinak" pohybujeme nebo spíš že se málo pohybujeme. Takže všechno chce čas a pomalinku se dostávat do původní kondice. Nebo se k ní alespoň co nejvíc přiblížit .
Já můžu jenom doporučit najít si ve svém okolí nějakou šikovnou masérku nebo maséra a v tom období "šetrného bytí" si nechat tělíčko pořádně prokrvit !!!
pro Strimonu
mamkaa
| 15. 1. 2009 22:06
Ahoj.Tak ti řeknu ,že jsem doktorovi říkala,že se budu bát po šestinedělí ***u.Doktor říkal to se bojte a opatrně.Raději nespěchat,tak si to tedy raději prodloužím o nějaký den.Jinak chut na ten *** taky zatím nemám.Trochu si říkám sama pro sebe,že to už nebude jako dřív.Trochu mě to v pochvě píchá ale většinou až večer-takové šimrání.Říkala jsem to doktorovi,že mě na té pravé straně to tak divně šímrá atd.a taky jsem říkala to je tam,asi šité.Doktor říkal tam je to šité ze všech stran a udělaný pahýl.Když to říkal tak jsem se ,až pomalu oklepala.No ta představa je hrozná.Na druhou stranu si říkám má to spousta žen a funguje jim to .Tak se měj a zas písni

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
rozvita.ruze
17. 6. 2025 19:45
14519
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
..Hanka
17. 6. 2025 21:43
73518
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12