Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

hye
IK
| 9. 5. 2007 20:30
Ahoj Nelo,

tak vidíš, v takovém případě to bude opravdu nejlepší řešení, ale vaječníky ti ponechají, ne?Kdybys chtěla ještě něco vědět, tak napiš, ráda ti odpovím.

Všechno dobře zvládneš, a budeš mít po problémech!
Budu na tebe myslet toho 22.5. a dej potom vědět co a jak.

Hodně stěstí!
IK
hysterektomie
anonym
| 9. 5. 2007 17:31
ahoj IK,

myslím,že je rozhodnuto.Dnes jsem byla u svého doktora a oznámila mu,ře mě Na Homolce,kam mě poslal,chtějí s myomem vzít i celo dělohu.Dost se tomu divil a říkal,že myom jde odoperovat.Po ultrazvuku ovšem zjistil,že myom od 28.2. vyrostl o 12 mm,což je dost a taky mi doporučil hysterektomii.Takže 22.5. jdu na věc.Hlavně aby to dopadlo bez komplikací.Říkal,že po 2 měsících už můžu mít klidně lehčí zátěž (kolo) apod.
Nela
myom
IK
| 9. 5. 2007 15:50
Ahoj Nelo,

no to se vůbec nedivím, že jsi z toho zmatená, protože co lékař - to názor a ty, paciente, si vyber, jak to chceš!
Měla jsem to podobné a když jsem se chtěla rozhodnout co nejlépe, protože rozhodnout se musíš opravdu sama,musela jsem si to všechno nastudovat.

V zásadě mají lékaři pravdu, protože chtějí celou záležitost vyřešit bezpečně a jedním zákrokem a včas, aby pacientku zbytečně nezatěžovali. Ale žádný z nich tě nezná po psychické i fyzické stránce lépe než ty sama sebe.A tudíž ti nikdo neřekne, jak se budeš po hysterektomii cítit, jak tělo bude dále fungovat.

Většinou ti každý řekne, že je všechno potom stejné, ale jsme každá jiná ( i když anatomicky stejná ) !

Nemohu ti radit co máš dělat, jen mohu říct, jak bych asi postupovala já.

1/ určitě se zeptej ještě jednoho lékaře na jeho názor a hlavně chtěj znát jiná řešení a jejich výsledky u většiny žen (tzn. užívání léků, jiný a méně invazivní chirurgický zákrok - pokud je to z hlediska umístění myomu a jeho velikosti možné)

2/ pokud se rozhodneš pro hysterektomii, seznam se se všemi možnými důsledky operace a s možnými komplikacemi, neboť vše má svá pro a proti, zvaž míru risku, kdybys ještě počkala a šla na operaci později -

Pokud by se myom zvětšil a s ním i děloha, nemohli by provést vaginální hysterektomii, ale museli by otevřít bříško - tedy abdomináln í hye.

3/ zeptej se, do jaké velikosti lze operaci provést vaginálně a pokud je ještě rezerva a můžes zkusit něco jiného, je na tobě, jestli ještě počkáš.


Myom ti teprve objevili ( tzn. po roční prevent. prohlídce) nebo už ho sledují déle a vědí jak rychle asi roste?

Zdraví
IK
hye
anonym
| 9. 5. 2007 09:05
Ahoj,

nene,nic jsem nezkoušela a ani mi nikdo nic nenabízel.byla jsem u jednoho doktora a ten mi řekl,že pokud to neporoste,tak stačí myom hlídat jednou za půl roku.druhý řekl,že je potřeba ta hysterektomie,ža by mohl myom ještě narůst a už by to nešlo laparoskopicky řešit.A že každý myom je vlastně prekarcinom,i když jen z 10%.jsem z toho úplně zmatená....
Nela
ještě o embolizaci..
anonym
| 8. 5. 2007 23:44
Ahoj Nelo,
anonym
| 8. 5. 2007 23:37
pokud vím, problémy s mykózou se tím asi nevyřeší. To by chtělo kvalitní lék pro tebe a možná i pro partnera, pak vhodné spodní prádlo ( vše z bavlny), nevhodné jsou při onemocnění i těsné kalhoty ( hlavně jeansy), a pak je třeba ještě upravit i stravu - tzn. vyhýbat se sladkostem.

Ještě k myomům, koukni se na:http://www.uvn.cz/…tent/view/410/2/ a pak si ještě zadej do vyhledávače např. embolizace děložních tepen" apod. a přečti si o tom něco.

Víš, hysterektomie je konečné řešení s výhledem do budoucna skýtajícím určitou jistotu, že se v a na děloze nic nebude vyvíjet, ale mám pocit, že se dělá jaksi automaticky u žen nad 40 let . Je potřeba zvážit dle tvého lék. nálezu, jestli je tato operace nezbytně nutná a zda by nepostačila embolizace. Píšeš, že potíže kromě tlaku při ovulaci ( a to má hodně žen i bez myomu) nemáš. Hysterektomie by měla být život zachraňující operace, a pokud tam není podezření na zhoubný nádor, či pokud myom nepůsobí jiné obtíže, tak bych asi zkoušela ještě jiné možnosti, jak tvou situaci řešit.

Tvůj myom je poměrně velký a embolizace by to možná řešila.Operuje se tak, že se tříslem zavedou do děložní tepny malinkaté kuličky, které ucpou přísun krve do myomu a ten pak nemá tzv. z čeho žít a růst ,a zanikne...
Určitě se na to poptej lékaře.

Já osobně jsem malinko cvičila asi po dvou měsícíh od zákroku, větší zátěž jsem si dovolila až po 6 měsících. Ale pokud nemáš jiný zdr. problém, možná začneš už dřív, o tom rozhodne tvůj celkový stav a lékař.

Zkoušela jsi brát nějaké léky na léčbu myomu ( léky hormonální povahy myslím ?)
IK
hysterektomie
anonym
| 8. 5. 2007 19:23
Ahoj IK,

nediskutovala,ani nevím,že něco takového existuje...
Mám často mykozy (vlastně každý měsíc).pomůže tato oprace i na tento problém?A za jk dlouho si mohla začít cvičit,nebo třeba jezdit na kole??Nela
hye
anonym
| 8. 5. 2007 19:20
Ahoj IK
k hye
anonym
| 8. 5. 2007 18:59
Milá Nelo!
Kamarádka, která to tvrdí má tyto zkušenosti osobní, anebo zprostředkované?
Hye je značný zákrok do organismu, ať už je provedena šetrnější metodou, mohou se vyskytnout při operaci i po ní některé z komplikací a nemilých překvapení, ale toto riziko s sebou nese každá a především velká operace.
Pokud jsi skutečně v pohodě, měla bys to velmi dobře zvládnout, bolesti ( ty nejhorší ) trvají asi týden a jsou proti nim podávány utišující prostředky. To se zvládá v pohodě.
Co se týká pocitů jako v přechodu, záleží to na tom, jak "naplno" ještě tvé vaječníky pracují a nikdo dopředu neřekne, jaké to bude po op.Prý může dojít k vychýlení, které by se mělo časem upravit - toť však otázka pro tělo samotné.Pokud ne, dostala bys hormonální náhradu.
Pokles bříška je asi též individuální - pokud jsi vysportovaná a máš pevné břišní svaly, nemělo by se to stát,ale musíš na sobě pracovat i nadále, což je po op. proces zdlouhavý, protože se po ní žena musí fyzicky velmi šetřit.
Diskutovala jsi s lékařem o možnosti odstranění myomu embolizací děložních tepen?

Hodně štěstí
A určitě se nám ozvi,
IK
hysterektomie
anonym
| 8. 5. 2007 17:13
Ahoj holky,

jsem ráda,že jsem tuhle stránku objevila.Mám termín na laparoskopickou hye 22.5. na Homolku.Pořád o tom přemýšlím a mím sto chutí tam nejít. Mám myom na děloze asi 5*6 cm,potíže ani nemám,jen v době ovulace mě dost tlačí v podbřišku.Strašně se bojím co bude pak.O psychiku nejde,to jsem v pohodě a manžel taky,děloha je opravdu už pro mě "nepotřebná " část těla,mám dvě děti a je mi 44 let.Kamarádka mi tvrdí,že stejně budu mít pocity jako v přechodu a že prý poklesne celé břicho.Napište mi prosím,co mě čeká,hlavně těch asi nejhorších prvních 14 dní...Díky.Nela.
hysterektomie
anonym
| 6. 5. 2007 14:17
Ahoj všem!
Jako první jsem sem zadávala dotaz, dlouho jsem tady nebyla, a koukám, že je nás víc.
Na operaci jsem byla v únoru a už se cítím velmi dobře. Po operaci jsem prožívala peklíčko, a i když mi vaječníky nechali, cítila jsem se zle po každé stránce. Dnes už vím, že psychika děla opravdu hodně. Chce to čas.
Je fakt, že nic nezvedám-nebo minimálně, ale jinak doma dělám všechno. *** mi problém nedělá,možná je to ještě lepší než předtím, podařilo se mi i trochu zhubnout, a nic neřeším. Jsem pořád stejná ženská jako předtím, jen nemám dělohu, a jestli má někdo opačný názor, je to jen jeho problém.
Přeji všem hysterektomičkám brzké uzdravení!
Zdraví Mária
pro anonymní - to je fajn,
IK
| 2. 5. 2007 14:18
že už je ti trochu lépe. Jen rozhodně nic netahej, žádné hadice. Ani dlouhé sezení u PC není nejlepší věc po operaci.Nyní je zdraví důležitější než práce. Doufám, že tě rodina podpoří, kdyby ti dělali v zaměstnání hlavu. Nedej se.Máš nárok až na 2měsíce zotavení.Já už jsem skoro rok po operaci.
Konopiště znám, je to tam moc hezké.
IK
operace, už cítím lepší
anonym
| 2. 5. 2007 10:00
Ahoj, mě je 39 let a už se začínám konečně po 3 nedělích po operaci močového měchýře a odejmutí dělohy cítit lépe. Bolesti a křeče se už umírnily, chodím na procházku, na zahrádku, byla jsem i na Konopišti, které je od nás 6 km.Vaječníky mi nechali, ale stejně jsem rozladěná, píšou,že na hormony to vliv nemá, když mi vzali dělohu, ale určitě to nějak na psychiku působí. Zatím jsem doma, operaci jsem měla 10. dubna, do práce chvátat nebudu, myslím, že ještě je to brzo. Mám obavy jestli budu moci tahat těžké věci, dělám i na počítači i tahám těžké hadice.Neboť mi bylo u moč. měchýře provedeno vyzvednutí, mám obavy, abych nemusela opět potom na operaci.Jenže s prací je to v dnešní době nic moc.Snad vše bude lepší, asi to chce svůj čas.Zdravím J.
Hysterektomie
anonym
| 28. 4. 2007 19:53
Ahoj,je mi 45 a tento zákrok mám už pět let za sebou.Jsem úplně v pohodě.Brali mi dělohu i vaječníky laparoskopicky kvůli myomům.Moc se mi do toho nechtělo,protože jsem neměla žádné potíže,jen ty myomy náhodou našli na sonu.Ale dobře jsem udělala.Mám klídek.Jednou za půl roku si nechávám píchnout Riselle-jsou to hormony v podobě rýže,co mi injekčně vpraví pod kůži-injekce stojí kolem 600Kč.Půl roku mám pokoj,neexistují nějaké projevy klimakteria.A ***?Nevidím žádnou změnu a když,tak k lepšímu.Váhu mám taky pořád stejnou.Přeju ti,abys to zvládla taky tak v pohodě jako já.
pro anonymní
IK
| 27. 4. 2007 20:07
Vítám Tě mezi námi, kdybys chtěla vědět něco bližšího, můžeš se registrovat a poslat dotaz formou soukromé zprávy - tzn. že to budu číst pouze já nebo ten, na čí nick to pošleš.
Budu se těšit na další příspěvek a přeju ti, aby ses dobře a rychle po operaci uzdravovala.
IK
Doplnění k předcházejícímu
anonym
| 27. 4. 2007 09:12
Ten klub hysterekt. žen by byl dobrý. Lékaře se člověk nechce na vše ptát, nebo pozdějí narazí na věci, s kterými si neví rady.Nejlépe si popovídame a poradíme my, kteří jsme již prožily to samé.Důležitá je i psychická vyrovnanost.J.
odstranění dělohy a operace moč.měchýře
anonym
| 27. 4. 2007 09:00
Chtěla bych se připojit k Vašim článkům.Před 14 dny jsem prodělala odstranění dělohy s ponecháním vaječníků a zároveň podstoupila operaci moč.měchýře, spíše vyzvednutí výše, neboť jsem při námaze, popoběhnutí trpěla únikem, k tomu mě trápila snížená děloha s myomy, která mě tlačila.
Nebylo to příjemné.Nyní se to zlepšuje, ale mám bolesti, i křeče několikrát za den, pak to zase přejde.Také bolesti při vyprazdňování, na pravé a levé straně, docela velké, až mě to zkroutí a za pár minut to přejde.Takže jsem operaci prodělala asi před 16dny, myslím,že se to zlepšuje.Operace mi byla dělaná normálním břišním řezem od pupíku dolů po císařském řezu.Děti už mám velké 18let a 15let, snaží se pomáhat.Jenže si myslím, že bych to udělala lepší, ale nedá se nic dělat.Nesmím taky vůbec nic nosit vzhledem k operaci moč.měchýře.Akorát mě trápí ty bolesti na obou stranách a jsem taková psychycky rozladěná, hned bych brečela, jsem pořád taková na měkko.Že už nemůžu mít děti nevadí, ani otázku ***u se nějak nezabývám, předtím jsem měla pořád nějaký bolesti, srůsty, nějak mě *** nebavil, tak si teď dělám naději, že to bude možná lepší.Nevím,zda prodělávám nějaký částečný přechod, když mi byly ponechány vaječníky, že jsem rozladěná, jestli si nemám radši koupit Sarapis, který je hodně chválen.Doma budu asi několik týdnů, vůbec nebudu chvátat.Mějte se, zase ozvu.
hysterektomie
anonym
| 29. 3. 2007 23:12
Ahoj ! Lékaři doporučují hysterektomii a asi dobře vědí proč. Moje známá na ni šla ze stejného důvodu, ale byla tenkrát o cca 4 roky starší než ty, a tak vzali i vaječníky.Její problém s neúnosným krvácením se tedy vyřešil a tím se jí zlepšila kvalita života - zmizel strach a neustálé únavy.

Nepíšeš, zda jsi užívala nějaké léky kvůli nedostatku železa a jak dlouho, ale předpokládám že ano a léčba je zřejmě neúčinná..Vyšetření ultrazvukem asi neprokázalo možnou přítomnost myomu ( myomy také mohou způsobit značné krvácení ).

Rozhodnutí, zda podstoupíš navrhovanou operaci či nikoli je výlučně na tobě. Určitě by vyřešila problém s krvácením. Je to však velká operace ( nikoli nezvládnutelná a vagin. hysterektomie je ze všech druhů nejšetrnější ), avšak každá operace má svá pro a proti, měla by ses rozhodnout na základě vyčerpávajících informací ohledně hysterektomie v tvém individ. případě, které by měl poskytnout lékař. Jestli je hye nezbytná a neexistuje ještě jiné řešení ( např. termoablace endometria ), nebo jaká jsou pro a proti hye - to jsou otázky, které bys mohla svému lékaři položit.

Jestli mohu poradit, žádej informace nejen všeobecné, tzn. nejen ty, které se týkají většiny žen, ale i ty, které se mohou vůbec vyskytnout, abys mohla učinit rozhodnutí ze svého hlediska to správné.

Zdraví
IK
hysterektomie
anonym
| 29. 3. 2007 13:49
Ahoj všichni.Já v současné době stojím před rozhodnutím, zda hysterektomie ano či nikoli. A je to jen a jen kvůli tomu, že mám nedostatek železna v krvi, tudíž to tím chtějí vyřešit, naprosto odbourat menstruaci. Kiretáž prý nebude dostačující a nepomůže. Když to tak čtu, vím určitě, že po psychické stránce by mi to naprosto nevadilo. V podstatě, bere-li někdo antikoncepci, je také neplodný a to nikoho nenapadne. Je mi 46 let, prý se to bude dělat vaginálně a vaječníky se ponechají. Není spěch, ale vítám každou radu a názor.O.
anonym
| 25. 10. 2011 21:52
TO : Nyní jsem na tom stejně. Akorát koukám o pár let dýl. Není to u mě v železe, ale mám myom. Bohužel jsem na tom psychicky tak, že se bojím na něco takového vůbec jít. Mrzí mě to, že lékaři vše jen řeší operací. Při nejhorším pouze potřebuji v noci na wc, ale jinak snad žádné větší problémy. Proto se ptám, je dobré to hned řešit hysterektomií? Ráda bych si nechala poradit alternativní medicínou. Prosím, má některá žena nějaké zkušenosti. Za všechny zde napsané moc děkuji.
anonym
| 6. 11. 2011 08:02
TO zdenda:
Nemá cenu jít na hyst.Já taky mám myom, existuje mnoho způsobů alter.med.,
která řeší myomy /byliny,homeopatika,čínská med.,../.Hyster. nese v sobě riziko.Nejsem lékař,ale pro mě je to nouzové řešení,když už vše selže.Klas.med. myomy řešit neumí,vše pouze chirurgicky/ i čípek/.Důležité je vše řešit včas,chodit na prav.kontroly,ale nespoléhat jen na lékaře,ti jen čekají na chirurg.cestu,jinak to řešit neumí.S myomy žiji přes 15 let,samozřejmě mi chtěli vzít dělohu,ale já to řešila po svém a celkem úspěšně.Hledejte,informujte se.Hodně štěstí všem a buťe silné!!!
anonym
| 6. 11. 2011 12:49
TO hana: a další holčiny v diskusi všechno je individuální, určitě není na místě někomu radikálně rozmlouvat hysterektomii a odkazovat na alternativní léčbu. Nic proti, rozhodně někomu pomůže, anebo někdo opravdu žije s myomy spoustu let, když nedělají žádné problémy, tak proč se taky do něčeho pouštět. Ale znám spoustu ženských, které po třeba roce zkoušení alternativní léčby, když měly velké problémy, stejně skončily pod nožem - viz i spoustu příspěvku v této diskusi. Takže rozum do hrsti, je to vaše tělo a vaše problémy, každá z nás nejlépe ví, co jí trápí. Taky je ale důležité mít "osvíceného" doktora, který vám vysvětlí všechna rizika a možnosti. V tom s Hanou naprosto souhlasím, že někteří nechtějí slyšet nic jiného než radikální řez, i když to třeba není tak horké. Hysterektomie je opravdu dost závažná operace. Přeji všem krásné dny
anonym
| 6. 11. 2011 16:16
TO deborah: plně s vámi souhlasím
anonym
| 6. 11. 2011 16:14
TO hana: to jsem si také myslela. Dělala jsem vše co tam píšete, ale stejně mě to neminulo, naopak to bylo horší. Nic neodkládejte a nenechte to dojít až na hranu. Já přírodní medicíně věřím i teď po operaci ji používám,ale vždycky to prostě nezabere.Budte ráda, že vám nerostou.Jen aby jednou nezačaly růst. Pak by vám nic jiného nezbylo. Jinak se držte.Dana
hysterektomie
anonym
| 27. 2. 2007 08:49
Ahoj IK!
Psala jsem Ti mailík, ale nevím jestli došel. Zatím se mi nic nevrátilo tak snad ano.
Pa Mária
hysterektomie
anonym
| 26. 2. 2007 14:26
Mária,
napsala jsem Ti, tak snad Ti to na mail došlo !Zdraví IK
hysterektomie
anonym
| 25. 2. 2007 11:57
Ahoj IK!
Můj manžel je také v práci a přijede až k večeru. Dcera si napsala ůkoly a jdeme hrát pexeso. Jí to hrozně baví a pokud jí to dovolím(nevšimnu si), podvádí.
V práci jsem měla kolegyni, která je o 13 let mladší a dnes v noci se jí narodila holčička. Včera mi psala, že už to začína tak jsem jí slíbila, že si nechám zapnutý mobil abych byla první kdo se dozví tu radostnou novinu, no a ve 23:50 mi psal její manžel, že je malá na světě. Už mají kluka takže jsou šťastní. Je hodně malinká 2698 gramů, ale to nevadí. Je zdravá a to je fajn.
Dámské časopisy si také prohlédnu, ale nemůžu se jimi řídit. Některé věci si nemohu dovolit z finančních důvodů, jiné kvůli postavě a věku, a některé se mi nelíbí. Já osobně jsem zatížená na boty a parfémy. Nechci nic k narozeninám, svátku, Vánocum, jen parfém si vždy vyberu. Je to dražší záležitost, ale vydrží. Na vůně si dost potrpím. Mám i jednu neřest, které nejsem schopna se zbavit a tou je kouření. Omezuji to hodně, ale jsem slaboch, a na zázračné náplasti a pod. nevěřím. Manžel je nekuřák, ale snáší to statečně. Zásadně nekouřím doma a žádné návštěvě bych to také nedovolila. Jsem na sebe naštvaná, ale asi neschopná to změnit.
Pokud se jedná o návrat do práce, tak s tím si hlavu nelámu. Až uzná doktor za vhodné a pustí mně, vrátím se tam, ale rozhodně nehodlám nic uspěchat. Sice mně nebaví být pořád doma, protože jsem ráda mezi lidma, ale zdraví mám jen jedno.
Je mi líto, že jsi měla nemocné dítko, ale snad už je to lepší. Nám se letos chřipka vyhnula obloukem, i když malá měla slabší rýmu a trochu kašlala.
Pokud budeš chtít, napiš na e-mailovou adresu: maria.s@seznam.cz
Pa a hezký zbytek víkendu!
Mária
hysterektomie
anonym
| 25. 2. 2007 11:32
Ahoj Mária,

zdravím a jsem za Tvoje " romány", jak píšeš, vděčná. Myslím, že máme dost společného.
Mária, nenech se honit do zaměstnání, chce to opravdu hodně dlouhý čas, než budeš úplně fit. Sama jsi to viděla s tou procházkou, dá to zabrat, je to příliš krátká doba na zotavení. Já jsem se cítila trochu při síle až po 3 měsících, a při nějaké aktivitě mi tělo samo hned dalo znát, že mám být opatrnější.
Zrovna včera jsem pracovala trochu na zahrádce a musela jsem toho nechat, začalo mě pobolívat v podbřišku.Je to opravdu těžké, na člověka se toho tolik valí a okolí na první pohled nechce přijmout fakt, že jsi po operaci, a to docela velké operaci. A my samy si to také nechceme moc připustit. Myslíme, že to bez nás nejde. Všechno zvládneme.Ale chce to opravdu čas a pomalu.
V práci chtějí stále řešit problémy ( chybíš jim tam) ale ať nezapomínají, že zdraví má člověk jen jedno.A manželku by šéf po takovém zásahu do zaměstnání asi také hned neposílal!!!!
Mária, s tou známou máš také pravdu. Žena se musí v každém věku snažit o rodinu a manželské soužití a vylepšovat to. Hodně to záleží právě na ní. Jakmile je jí to jedno, znamená to, že svého muže už nemá ráda, není pro ni důležitý. On si pak najde lásku jinde. Je to logický důsledek. Avšak jsou i situace, že se můžeš snažit sebevíc, nejde to. Žena svou snahou a obětavostí dokáže hodně stmelovat vztah.
A ty časopisy o tom být in? Ty já beru jen jako takový určitý směr, jak by to asi přibližně mělo vypadat. Jako informaci, co je nového, nové trendy, ale samozřejmě, držet s nimi krok nelze z mnoha důvodů. Jsem už ve středním věku a mám své představy, o módě, která mi sluší, kterou mám rada a která je pro mě přijatelná. Móda za každou cenu mě rozhodně nezajímá.Mnohé módní přehlídky plní spíš funkci "galerií" a představují módu pro běžný život nepoužitelnou. Škoda energie i peněz, oko to sice mnohdy potěší, ale doma si to nikdo nevystaví.Ráda si tam však najdu příspěvky o kosmetice, cvičení, někdy i nové recepty, apod.
Jdu teď připravit něco k jídlu.Manžel přijede z práce, i když je neděle, tak také pracuje, dcerka je první den bez teplot po týdenní chřipce, tak jim musím dát něco na zub.
Těším se na Tvé povídání, kdybys chtěla, můžeme i přes email?
Zatím pa ,
zdraví IK
hysterektomie
anonym
| 24. 2. 2007 11:29
Ahoj IK!
Já teď momentálně váhu neřeším, počkám až se mi zlepší zdravotní stav. Do posilovny ale chodit nebudu, to vím jistě. Denně jezdím do práce18 km, sice autem, ale chvíli to taky trvá, do toho práce na směny, takže ve finále jsem ráda, že žiju. Noční mně dost vyčerpávají a po páté jsem jak vyždímaný citrón. Od operace jsem zhubla 3 kg, ale chtělo by to víc, jenže si nehodlám zničit žaludek hladověním. Modelka už nikdy nebudu, ale to neznamená, že se nehlídám. Jím lehčí jídla jídla a snažím se nejíst po 16 hod. Už 20 let nesladím kávu, ale občas si dám sladké. Myslím, že tělo to potřebuje a samo si o to řekne. U nás je to s vařením podobně jako u Tebe. Vařím denně protože manžel nikde jinde nejí, syn odmítá obědy ve škole takže přijede domů a musí obědvat. Malá má obědy ve škole, a s ní mám problémy. Miluje sladké, ale cokoli!
Nemusela by nic jiného, jen sladkosti. Manžel i syn mají rádi knedlíky a omáčky, tím se nejvíc zasytí. Já mám ráda brambory. Teď nemám moc velkou chuť k jídlu. Někde jsem četla, že po takovéto operaci dost žen začne hubnout, ale nevím jestli je to pravda. Kamáradka ze Slovenska je také po hyster. a opravdu hodně zhubla, ale to můžebýt výjimka. My máme v rodině nadváhu, ale to mně neuklidňuje. Máma i sestra se mi smějí, že jsem blázen, protože jedna váži 115 kg a druhá 98! To bych se vážně zbláznila. I když jsem vdaná, jsem po třech dětech, chci vypadat jako ženská, ne jako soudek. Káždé ženě lichotí když se za ní někdo podívá, a já na tom nic špatného nevidím. Nesnáším řeči typu: Jsem vdaná, tak co bych se snažila? Moje známá tvrdila, že má manžela jistého a prý ji nikdy neopustí. Neholila si nohy, podpaží a vypadala jak babochlap! Už tři roky jsou rozvedení, a její bývalý ma moc pěknou ženu. Nikde není psáno, že manželství vydrží na celý život, na to není žádná záruka. Myslím, že každá žena by měla o sebe v rámci možností pečovat, a myslím, že to není jen o penězích. Můžeme být upravené a vkusné i za málo peněz. Drahé a značkové věci nejsou zárukou úspěchu. I proto mi vadí některé dámské časopisy, ve kterých budeš zaručeně IN pokud si koupíš značkovou kabelku, boty a krém. Každá věc je za pouhých 8-10000 kč! No nekup to!
Už zase píšu romány, viď?
Včera jsem byla na procházce a malinko jsem to přepískla. Trochu mně pobolíva břicho, ale to zas přejde.
Už bych chtěla být v pohodě, a snad nejvíc si to přeje můj šéf. Už mi volal a sondoval. Má dokonce info o tom jak dlouho se s takovýn problémem marodí a jak dlouho nemůžu nic zvedat. Dost mně to naštvalo a tak jsem mu vysvětlovala, že každý je jiný....atd. Vypadalo to, že to pochopil, ale uvidíme.
Je sice sobota ale můj manžel pracuje. Přijede každou vhvíli, tak jdu dodělat oběd. Ovi se až budeš mít čas a náladu.
Pa Mária
hystero
anonym
| 23. 2. 2007 17:39
Byla jsem na operaci v listopadu.Zpočátku nic moc,ale den ode dne je to lepší.Teď jsem už v práci a v pohodě.Výtok trval asi tak 6-7 týdnů,pak to přestalo.Byla jsem z toho už nervózní .Ještě chci připomenout-hlavně nic nezvedat a nebezpečné je také natahování-věšení prádla.Přeji hodně optimismu,bude to dobré. M.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
1. 7. 2025 18:03
14597
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Arin
1. 7. 2025 23:41
73570
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12