Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Klub třicátnic

Diskuze

Vendy, Mysicko
Kloa
| 25. 1. 2007 13:29
Myšičko, ano, už jsme to nechtěly rozebírat, ale reagovala jsem na příspěvek, ve kterém jsi i poté, co jsme se dohodli, že už to nebudeme rozebírat, zdůrazňovala právo dítěte na oba rodiče, prostě ti to nedalo.
Myšlenka, že má mít dítě mámu i tátu je obecný vzorec, stejně jako, že když se dva lidi mají rádi, mají spolu žít a pořídit si rodinu. Řešila jsem tady důvod proč žena, která chce být svobodná matka je sobec. V jiném tématu naopak mysicka obhajovala před sobectvím lidi, kteří nechtěli děti. Ona dítě nikomu nebere, tak proč to sobectví?
Nejdůležitější je si vybrat správného partnera, ale když není? Tak nevidím důvod proč by si žena, která touží po dítěti, které bude milované a bude schopna se o něj i jako samoživitelka postarat si jej nemohla pořídit, když má tu možnost. Není vždy důležité, aby rodiče byli dva, stačí jen jeden, který umí dát mnohdy víc než oba dohromady. Já otce měla a mám a kdybych ho neměla, nic by se nestalo. Ale to hned neznamená, jak tady zaznělo, že na muže zanevřu, naopak, každý člověk je individuální a musí se přihlížet k tomu, že jako špatní otcové existuje i spousta špatných matek. Já mám naštěstí tu nejlepší mámu pod sluncem! A mužský vzor? Jo, z něj jsem si vzala to, že nemá člověk podléhat alkoholu, cigaretám a ponocování. Můj vztah k mužům to vůbec neovlivnilo, naopak, mám skvělého a schopného přítele a jsme spolu už 3 a půl roků.
Děti se mají rodit z lásky, ale copak mu tu lásku není schopna dát matka? Zdá se, že můj názor zůstane nepochopen. Nevadí. Možná je zde také vidět rozdíl mezi dvacítkou a třicítkou ...
Pro vendy
anonym
| 25. 1. 2007 13:26
Moc mě těší, že se ti to povedlo. Já bych to nedokázala. I když už i moji rodiče mi nabízí, že se mohu odstěhovat k nim, ale já prostě nemůžu. Možná, že mám toho svýho chlapa svým způsobem ráda. Někdy se sama v sobě nevyznám. Když se přizpůsobím a nesnažím se pochopit jeho myšlenkové pochody, tak je vše OK. Třeba si zvyknu. No ale vzhledem k tomu, že js¨me spolu už skoro 12 let tak nevím. Ale on se tak strašně těm našim klukům věnuje a na mě není zlý, jen je moc zásadový a nedokáže pochopit uvažování někoho jiného.
Pro Pajku
vendy
| 25. 1. 2007 12:53
To je mi moc líto, že jsi v takové těžké situaci .
Sama to znám, jsem rozvedená - jen jsem to měla snažší v tom, že bývalý
manžel zvovna nejlepší otec nebyl, dceři se věnoval málo, navíc když se
naše manželství rozpadlo bylo jí teprve 5 let. I přesto to
bylo pro dceru těžké, ale já nemohla strávit zbytek života vedle
někoho, s kým jsem si už vzájemně neměli co říct a žili jsme vedle sebe
a ne spolu. Ale třeba se i ta tvá situace obrátí časem k lepšímu. Já
jsem měla také před rozvodem hrozné období, byla jsem nešťastná a
nevěděla jsem jak to řešit, dnes mám bezvedného partnera, Který má
rád mou dceru jako vlastní a jsem moc šťastná.
Kloa
anonym
| 25. 1. 2007 11:25
Já jsem tady dnes poprve. Musím říct, že mám taky takový názor jako Myšička, že dítě by mělo mít oba rodiče. Já řeším situaci takovou, že bych nejraději od manžela odešla, ale on je úžasný otec a naši dva kluci ho zbožňují. Proto bych to nikdy neudělala ale nevím co bude až kluci vyrostou.
D1
lenka
| 25. 1. 2007 09:23
Ona ta dálnice D1 je hrozná sama o sobě, vždycky když jedeme do Prahy, tak je tam budď nějaké omezení, kvůli kterému se tvoří kolony, nebo havárka...stane se nám výjimečně, že dojedeme bez toho, abychom tam někde uvízli...no a teď se do toho ještě řpdidá sníh, tak to musí být fakt lahůdka. Nechápu, jak může někdo vyjet a hlavně na dálnici, na letních gumách.
D1
ryba
| 25. 1. 2007 09:18
Ty záběry jsem včera viděla a nic pěkného. Při představě,že by tam člověk uvízl s dětmi a nebo sám. Tak bych určitě chytla pěknou depku. Nejsem ráda sama.
Ryba
lenka
| 25. 1. 2007 09:10
Rybičko, my jsme na tom se sněhem dobře...zrovna za chvíli nás čeká vyhrabávání auta zpod sněhu Dívali jste se včea na zprávy? Byla jsem vážně ráda, že jsem nebyla zrovna na dálnici D1. Můj manžel tam jednou ve stené situaci uvízl na hodně hodin, neměl deku, jídlo, pití, byl z toho chudák tehdy dost zničený.
ahoj
ryba
| 25. 1. 2007 09:05
Ahoj Lenko zdravím,jak jste na tom se sněhem... ?Doufám,že to nějakou dobu vydrží. Jela bych někam lyžovat.Až je hřích sedět zavřená v kanceláři
Kloa
vendy
| 25. 1. 2007 08:11
Nechtěla jsem do tohoto tématu vůbec zasahovat, protože každý má právo
zařídit si svůj život podle svých představ, ale nedá mi to. To že má
mít dítě oba rodiče je podle tebe obecný vzorec a nevíš z čeho pramení
? Proč myslíš, že je třeba dvou lidí aby dítě přišlo na svět... je to
přírodní zákon, je třeba muže a ženy aby dítě vzniklo, a také při
výchově by mělo mít ženský a mužský vzor. Jistě že to tak mnohdy není,
spousty dětí vyrůstá jen s matkou ale není možné tvrdit, že je to tak
správě, že dítěti otec nechybí. Nevzpomínáš na film Jak vytrhnout
velerybě stoličku - každé dítě touží mít oba rodiče. Někdy se rodiče
nevyvedou, dítě tím trpí a proto můj názor a vlastní zkušnost je
taková, že ze všeho nejdůležitější je, vybrat si toho správného
partnera a vždy přihlížet k tomu, že to bude jednou otec mých
dětí. Stejně jako Myšička si myslím, že děti by se měli rodit z lásky
.....
Kloa
anonym
| 24. 1. 2007 21:42
Ano, dítě může vyrůst i bez rodičů...
Rodiče se rozvedou, zemřou, může se stát cokoliv. Ale přivádět na svět dítě už s tím, že nebude mít rodiče, že ho já vědomě o ně připravím...to se mi prostě nelíbí. Ale už jsme to přece nechtěly rozebírat.
Dítě, sníh
Kloa
| 24. 1. 2007 21:31
Myšičko, opět tvůj obecný vzorec, že dítě má mít oba rodiče, nevím z čeho pramení. Vždyť stačí mít jen jednoho rodiče, ale milujícího, který dokáže dát mnohdy víc než oba dohromady.
Sníh je jinak všude kolem, ale to už netřeba dodávat, když zprávy potvrdily, že zasáhl celou Evropu.
Sněží, sněží, mráz kolem běží!
anonym
| 24. 1. 2007 19:48
Jo, taky máme plno sněhu a radost.
Dnes jsem vezla Jirku na bobech k našim a zpět, má teď otitidu a tak nechodí do školy, hlídají ho naši, když jsem v práci. Ale i tak se stihli kluci během cesty pokoulovat.
děti a sníh
vendy
| 24. 1. 2007 19:34
Jo Petro to máš pravdu děti si ten sníh užívají nejvíc . I naši školáci přišli že školy celí mokří, protože se cestou ze školy koulovali. Taky jsem zvědavá jak dlouho ten sníh vydrží, protože po neděli už zase hlásí oteplení.
sníh
Petra
| 24. 1. 2007 17:03
Ve východních Čechách hlásím taky sníhBylo krásné vidět ve školce ty dětské rozjásáné obličejíčky, když jsme šli ven. Děti se hned do sněhu vrhly a dováděly Kéž by sníh vydržel do jarních prázdnin.
pro anonymní
anonym
| 24. 1. 2007 16:33
Já nemyslím, že bych měja kdovíjak ideální manželství. Spíš jsem takový optimista. Ovšem spousta věcí opravdu není tak jak by asi měla být. Ale nic co by se nedalo překonat. Nikde to asi není samé "ťuťu muťu" po 13 letech manželství.

Jestli Tě nějaký muž zklamal, je mi to líto. Určitě máš momentálně pocit, že už nikdy mužům věřit nebudeš a nedivím se tomu. Ale třeba čas ukáže něco co nečekáš.
To co jsem psala, se týkalo především dítěte, a toho, jaký mám názor na jeho právo mít oba rodiče. To se nemění.
sníh
renu
| 24. 1. 2007 14:57
Jižní Čechy hlásí taky sníh ,jsou u vás taky silničáři překvapeni,že v lednu sněží?Z okna je to opravdu nádhera,venku se začíná tvořit nasolná kejda.A navíc máme službu na odklízení chodníku,takže.Ale jinak mě ten sníh těší,aspoň se zastaví přenos bacilů.Ten mráz s nima,doufám,zatočí.
sníh
kacenka
| 24. 1. 2007 14:48
U nás na Zlínku je taky hromada sněhu. Sněží tady od včerejška nepřetržitě. Je to síla. Vlastně letos první sníh a všude úplná katastrofa.Taky bysme o víkendu chtěli vyrazit někam lyžovat, ale je fakt, že všude určitě bude přeplněno. tak to musíme ještě promyslet. Jezdíme na Kohútku a tam se to celkem dá.
sníh
lenka
| 24. 1. 2007 13:00
Hlásím, že u nás je sníh, sníh a zase jenom sníh . Přemýšlelijsme taky o nějakém výlet na hory o víkendu ,ale máme srach, že tam bude přecpáno, protože lyžaři museli hrozně dlouho čekat na sníh a tak všichni budou chtít využít tu možnost, že konečně napadl, tak že to asi vzdáme. Zuzu, kam byste vyrazili na ty lyže?
pro Kloa
anonym
| 24. 1. 2007 12:45
přesně tak, nechci po onom muži žádný finance ani nic jinýho, i bych mu to na rovinu řekla, ale, bohužel, ho zatím nemám, ale díky za podporu
Sníh
vendy
| 24. 1. 2007 12:39
U nás od včerejška odpoledne - sněží a sněží, ráno jsme měli co dělat
než jsme vysvobodili auto z pod sněhové čepice. Z okna to vydapá
krásně, ale ve městě se už začíná tvořit taková ta nasolená břečka. O
víkendu toho asi využijeme a vyrazíme na lyže nebo na běžky .
pro Myšičku
anonym
| 24. 1. 2007 08:00
Ale ona už, bohužel, na ty chlapy zápornej názor má, potom, co doma prožila. Už není mimino a vše si moc dobře pamatuje, takže mi věř, že ona je mnohem spokojenější bez svého otce. Ta doba, než jsem ji naučila, aby se chlapů nebála, byla celkem dlouhá a já jsem ráda, za to, že ted je taková jaká je. Ale to zas ( v dobrém smyslu), nemůžeš pochopit ty, když máš spokojené manželství. Takže pro mě i nadále je lepší život bez nich. Tobě já zas přeju, aby si byla stále tak spokojená jako doteď
sníh
packa
| 23. 1. 2007 18:59
Takže u nás v Holešově(Zlínský kraj)hodně fouká a chumelí od rána.Sněhu už je celkem dost,jenže díky tomu vichru se nedalo vyjít ven.Sníh snad vydrží,hlásily na konci týdne až mínus 15st. Tak vytáhnout kožichy,sněhule,rukavice,ušanky a hurá ven.
O.K., Kloa
anonym
| 23. 1. 2007 16:37
Jasně, však diskuse je od slova diskutovat, nechci se vůbec přít. Tvůj názor (ale i mnohé další) je pro mě zajímavý. Ikdyž mám sama jiný.
Ale dobře necháme toho, jak myslíš.


Holky všechny!
Jak to máte se sněhem?
U nás v Ostravě máme, heč!
Sice ho opět nemůžeme využít, neboť náš druhorozený je opět nemocen, tentokrát otitida (zánět stř. ucha) a opět má ATB. Ale není to tak šílené, nemá ani horečky, tak doufám, že pár dní ten sníh vydrží, než budem moci jít na kopec!
Hypotéza
Kloa
| 23. 1. 2007 16:13
Tohle k ničemu nepovede, každá máme jiný názor a může to pramenit z čehokoli, z fáze života, životních zkušeností, výchovy, žebříčku hodnot, prostě ze všeho.
Zcela určitě si ta anonymní paní udělá po svém, byla by taky hloupá, kdyby se neřídila vlastním názorem a pocitem.
Bohoužel rozhodování o tom, zda žena počně dítě a porodí je hlavně její výsadou. Je to její tělo. Je to na domluvě partnerů, ale pokud druhý z partnerů není a žena chce dítě, nevidím důvod proč by ho nemohla mít? Na tom není nic sobeckého. Muži jsou o tuto výhodu, ale i starosti ušetřeni.
Ono je jedno jestli je na výchovu jeden rodič nebo oba! Důležité je jak vychová!
Kloa
anonym
| 23. 1. 2007 15:48
Píšu svůj názor. Samozřejmě nepočítám s tím, že se mnou bude někdo souhlasit. To je v pořádku.
Ta anonymní si to stejně udělá po svém, tak jako bych se asi ani já nakonec nedala ovlivnit, kdybych byla tak rozhodnuta, jako ona.

Ale obecně hypoteticky-představ si, že by se muž rozhodl mít dítě. Prostě se rozhodne, chce ho a hotovo. Jak bychom se na to dívaly my ženy? Jako by to bylo výsadou jen žen, že si mohou rozhodovat o tom, jestli přivedou dítě na svět a můžou o něm rozhodovat.
Jistě, musí ho odnosit a porodit, a asi (určitě) větší část péče zpočátku spočívá na ní. Ale opravňuje to ženu k výhradnímu rozhodování o narození dítěte? Je to otázka etická.

Ta diskuse o sobectví "nechci děti" ale byla o něčem jiném. Tam se přece nemluvilo o tom, jestli budou na výchovu dva nebo jeden rodič, ale obhajovala jsem svůj názor, že ženy, které se rozhodnou nemít dítě, nejsou sobci.
Pro myšičku - táta a máma
Kloa
| 23. 1. 2007 15:17
Myšičko, bereš to podle obecného vzorce, jak by se lidé chovat měli, že by dítě mělo mít mámu i tátu, že by partneři měli založit rodinu, ale byla jsi to právě ty, která v diskuzi na téma "nechci děti" je hájila před útokem sobectví.
A kolik je takových rodin, kde by raději tátu neznali než mít takového tátu jakého mají?! A nemyslím, že takových rodin je málo. A pokud má s muži špatné zkušenosti, prostě nemá štěstí na toho pravého, tak proč se nutit? Ať si člověk zařídí život jak nejlépe umí. Touží po dítěti a pokud zvážila všechny možnosti a následky, tak ji za toto nelze odsuzovat. A třeba se jednou nějaký ten táta objeví, třebaže nebude biologický.
Pro anonymní
Kloa
| 23. 1. 2007 15:01
Já to teda vidím jinak... Pokud po dítěti toužíš a nešiješ tak na onoho muže boudu, že na něm budeš v budoucnu vymáhat výživné a otcovské povinnosti a dokážeš dítě, svou dceru i sebe uživit, tak ti to jen přeji
Myšičko, nevidím na tom nic sobeckého! Vždyť pokud onen muž nechce být otcem a po dítěti netouží, proč by jej nemohla mít ona? Navíc není ani její partner, pokud jsem to tak pochopila. A ten muž ani nemusí vědět, že dítě je jeho.
Teda docela ti fandím. Taky jsem už nad tím mnohokrát přemýšlela, jednou mi dokonce můj partner řekl, že kdyby nemohl mít děti on, že by mu nevadilo, kdyby bylo jeho kamaráda, raději prý to než, aby bylo adoptované, tak by bylo alespoň mé. Ale to byla jen taková úvaha kdyby náhodou nevyšlo nic z toho co dnešní medicína umí a ona neplodnost by tady byla.
Takže i tvůj způsob řešení je možnost. Jen člověk musí vědět, co si může dovolit.
Já chápu
anonym
| 23. 1. 2007 15:01
Rozumím, co tím chceš říct, a věřím, že se nechceš vědomě chovat sobecky.
Jako žena a máma Ti rozumím. Když se na to podívám z Tvého pohledu.
Ale dítě si nepořizujeme jen "pro sebe", nebo aspoň neměli bychom. Musíš myslet na to dítě. Bude bez táty, protože Ty máš špatné zkušenosti s muži. Jak se asi na muže bude dívat dítě, když jeho máma se bála jít do dalšího vztahu...atd.Otázek je mnoho.
Můj názor je takový, že dítě má přijít na svět z lásky, v době kdy si ho oba rodiče přejí a má právo na oba rodiče. Ber to tak, že proto tu ty chlapy máme. Kdyby nám stačilo jen jejich sperma, dávno by mohli vyhynout a vystačily bychom si samy...jako v tom filmu ***mise. Vzpomínáš?
Přeji Ti, abys našla takového chlapa, se kterým bys chtěla dítě nejen zplodit, ale i vychovávat.
klub třicátnic
anonym
| 23. 1. 2007 14:33
pro Myšičku odpověd nad
klub třicátnic
anonym
| 23. 1. 2007 14:31
ale já si ho nepořizuju ze sobectví, ale ze zklamání od mužů, nevěřim jim a doma je nechci, tak jak to mám udělat????

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
5. 11. 2025 19:02
15456
Petu La
15. 10. 2025 17:29
3
Ivan Zeman
3. 10. 2025 16:40
22
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:26
6
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:24
7
Anna Vodičková
15. 9. 2025 07:55
36
Alena Davidová
13. 9. 2025 17:29
100
Míránek Černohous
7. 9. 2025 08:49
48
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Peggi
5. 11. 2025 22:32
74032
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21