Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Jídelníček

Diskuze

Kloa
Miky
| 5. 11. 2007 15:04
Kloa a čím jako co sleduju? Já ten příspěvek psala v dobrým, abychom toho nechaly, víš.
Píšeš, že neumíš ignorovat lidi, když tě uráží a když tě vyprovokují, ale čím jsem tě teď měla vyprovokovat? Já fakt nevím.Chtěla jsem to tím ukončit, neuvědomuju si, že bych tě něčím urazila nebo tak.
Pochopila jsem tě už i předtím, jen jsem vysvětlovala furt dokola, že každá píšeme o tom svém, co máme doma. Spíš se mi zdálo, že ty nechceš pochopit mne a jiné, které měly stejný postoj jako já. Protože pro nás, s rodinami, je zdravá - redukční výživa opravdu o něčem jiném, než pro jednotlivce. Proto také vzniklo to nedorozumění.
Na diskuzi o Bohu neberu nic jako hádky, tak ani nevím, proč bych měla někoho ignorovat. Tam je to úplně o něčem jiném, než tyhle témata.

Takže já ignoruju diskuze, které pro mne nemají hlubší smysl, když se nedá dobrat kompromisu nebo aspoň přiblížení se ke stejnému cíli či pokud nemáme nic společného k dalšímu povídání. To na diskuzi o Bohu neplatí, tak proč bych tam měla někoho ignorovat.
Po svém ranním příspěvku jsem doufala, že je vše urovnáno a né že jsem tě měla snad vyprovokovat k dalšímu článku pro mě.
Miky
Kloa
| 5. 11. 2007 10:54
Miky, myslela jsem to v dobrém, tak nevím co tím sleduješ V diskuzi o bohu ses s někým hádala nedávno ty, krátce předtím jsi mi na jiné diskuzi radila, že takové situace se mají ignorovat a sama jsi to tak neudělala Tím jsem myslela, že nemáš ukládat dobře míněné rady když se podle toho sama nechováš. Podstatou, kterou jsem tam řešila s mysickou bylo to co je uvedeno na diskuzi o bohu, protože shodou okolností se tam to téma probíralo, reagovala jsem tedy na to, že neumí uznat svou chybu, jednoho dne se mi totiž v soukromých zprávách přiřinula s nesmyslnými výmysly a nehodlala to vysvětlit, ani se omluvit. Takové věci nebudu trpět a ostatní ať si o tom myslí co chtějí, ono to stejně někdy vypadá jinak než jak to je. Nehádala jsem se s Kajdou, ale Kajda se hádala se mnou, vybrala si mě na základě nějaké soukromé zprávy, kterou ji poslal nevím kdo, nevím co ji to přineslo, ani tomu druhému člověku. A informace pro tebe kterou jsem už několikrát psala, o ignoraci jsem se tam hned několikrát pokusila, ale ona rýpala pořád dál, aby mě vyprovokovala, mezi mými reakcemi je jak si můžeš všimnout odmlka několika dnů, je potřeba to sledovat důkladněji, když chceš něco hodnotit. Takže když ti tady začnu nadávat a urážet tě, tak to budeš i po dalších pokuset tě urazit ignorovat? Jak jsem viděla na diskuzi o bohu, tak asi ne, taky chceš vědět proč to ten druhý udělal, tak proč mě tak kritizuješ?
Jasně jsi mi dala najevo, že se k tomu nemám vyjadřovat. Ty psát můžeš, ostatní taky a já ne? To, že jsem napsala" "Pro mě z toho nevyplývá, že by Ivet chtěla zdůraznit, že se lidé přejídají jen z toho důvodu, který popsala", jsem vyvolala dusno? Nevím co si pod tím vším co píšu představuješ, ale píšu to úplně normálně, bez nějakých skrytých nevraživostí či co, tak abych se dozvěděla důvod nebo pravou podstatu. Ani jsem nikde nepsala, ani nemyslela tak, že by jste se s Ivet hádaly, jak jsi napsala. Takhle nebylo nic myšleno. Jak by mohlo? Když jste se nádaly
Takže jsem správně zaregistrovala, že jsi nakonec pochopila mé předchozí příspěvky? Sláva ale teď je to nějak bez efektu, ještě když píšeš, že tady píšu proto, abych vyvolala dusno nebo co :(
Kloa
Miky
| 5. 11. 2007 09:43
Proč sem pleteš diskuzi o Bohu? Já jen vím, že ses tam, někdy dávno, hádala s nějakou Mysickou, ale to jsem tam ještě nepsala.
O té ignoraci, jak jsem ti ji radila - to bylo, myslím, někde na jiné diksuzi a ty ses tam hádala s Kajdou. To bylo ale opravdu něco. Tam to bylo nejlepší řešení.
Já přece nechci, abys neodepisovala. Jde o to, že byla nějaká debata mezi mnou a Ivet a né hadává a tys svým dalším příspěvkem vlastně vyvolala dusno. Neznamená, že když neznáš lidi, o kterých jsem psala já a neumíš si jejich přejídání vysvětlit, že to tak není. Já takové lidi znám, ze své praxe. No, ale opravdu to nechci omílat furt dokola, takže s tím končím. Určitě jsi to nemyslela špatně. Já také ne.
Chápu, jak jsi myslela ten jídelníček, že psala o jedné osobě apod.
No, ale ona vlasně zdravá strava souvisí s redukčním jídelníčkem, jen se musí vybírat - z těch zdravých potravin ty, co mají nižší energii. Takže žít zdravě je vlastně o penězích stejně jako žít redukčně. Ale pokud takto jí jedinec sám, dražší to vyjde o míň, to asi jo. Každopádně jsem tě pochopila. Chtěla jsi, aby se projednával jídelníček té jedné osoby.
Ať si každý vybere, co mu vyhovuje.
Nehádám se, Kloa, nechci to už probírat.
...
Ivet
| 5. 11. 2007 06:46
Tak holky nedohadujte se...


Regi vyidím, že tvé zdravotní problémy tě provázely celým životem, mě stačí když chytnu rýmu a nemůžu jít běhat nebo tak něco a jsem vytočená, ale s naproti tvým problémům jsou to nesmysly...


Jsem ovšem ráda, že semnou můžeš v tomto případě souhlasit, že výživový poradce je k nezaplacení, nevím jeslti bys to zvládla i bez něj, ale já zřejmě ne.


Mějte se hezky.
a ještě :)
Kloa
| 5. 11. 2007 01:49
A ještě bych asi měla o sobě napsat, že mám ráda sladké jídla, které si dávám hlavně když si jdeme s přítelem sednout do restaurace, jejich francouzským palačinkám s broskví nebo grilovanému banánu s karamelem fakt neodolám Ale střídám to se saláty, takže jednou zdravě, podruhé hřeším
Miky
Kloa
| 5. 11. 2007 01:40
Miky, nic se nesnažím překrucovat, takže mě prosím z takových nekalých praktik neobviňuj, jen už jsem minule asi potřetí napsala co je hlavní problém nepochopení, protože mě asi ještě pořád nechápeš, no nic, nechej to uležet, možná časem bude má myšlenka pochopena :( Jinak co se týče té druhé záležitosti a myšlenky, která byla řešena, že zdravě a vydatně stravovat rodinu, včetně věčně hladových mužů je dražší, souhlasím.
To s tou ignorací je hned několik podnětů najednou, upozornila jsi mě, že nemám reagovat na něco co bylo napsáno - že jsem z druhého pohledu Ivetin příspěvek ohledně strádání v jídle viděla jinak než ty, dále jsi mi jinde radila, že je lepší v určitých situacích zaujmout postoj ignorace, sama to vím, přesto, že jsem se o to snažila, bez výsledku a ani ty ses podle této mi uložené rady dokud nebyla věc vyřízena neřídila, myslím teď diskuzi o bohu.
Tvou myšlenku, že je vše o vůli a novém životním stylu ti nikdo nebere, je to základ, bez kterého se nedá hnout a jsem stejného názoru jako ty. Stejně jako je určitě pravda, že se lidé přejídají kvůli špatným stravovacím návykům. Taky nedám dopustit na osobní kontakt a rozhovor, diskuze písemné vyznívají různě a ani se mi jejich projev nelíbí, ale když to jinak nejde.
Vím co tím myslíš, že když máte nastarosti celou rodinu, že tak o tom i automaticky napíšete, ale jak už jsem psala a co je ta podstata, redukční jídelníček uvedený Ivet se týká jedné osoby, ne rodiny, proto ten rozdíl v příspěvcích. Ach jo, asi mě opravdu nechápeš, ptáš se co je špatného na tom, že jsi napsala k příspěvku Ivet svůj postoj, není na tom nic špatného, od toho tady diskuze jsou, aby do nich lidé i různých názorů psali, což je fajn, ale proč jsem reagovala je to, že jsi mi v zápětí napsala ať ten svůj názor nepíšu. Vrátila jsem se k tomu proto, protože nestíhám sledovat a odepisovat na všechny příspěvky, na které bych chtěla, tak se k nim vrátím až za čas.
To nebylo myšleno na tebe těch 5 dětí, ale jako příklad k tomu všemu. To bych si neodvážila napsat, vím jak jsi to s dětmi měla, že jste hned o třetí dítě neusilovali, ale že se stala chyba, no prostě příroda to tak chtěla a na potrat bych kvůli toho, že nevím jestli ho uživím na zdravé stravě nešla To by byla hloupost.
Ostatně se stravuju asi tak jak jsi uvedla ty, možná jen některých výrobků užívám jiný druh, např. rýži basmati si neumím vynachválit, uzeniny taky přehnaně nejím, přesto, že s nimi pracuju, takový paradox jediné co si z toho čas od času dopřeju je k obědu ražničí s libovou anglickou, masíčkem, cibulí a pár kolečky klobásky a k tomu rýži, tohle jídlo totiž zbožňuju Jinak nevím co to uzenina je, nejím ani šunku, nějak na to nemám chuť, to se tak stane jednou za několik měsíců, že si pořídím 5 dkg kuřecí šunky a ještě se mi těch pár plátků zkazí když se griluje, tak si raději udělám grilovaný zeleninový balíček, nebo si opeču bramboru, když jsem na nějaké velké akci, tak z pár plátku grilované pražské šunky nedělám cavyky, jen tam nesmí být náznak tlustého, to mi stávají chlupy na těle Ráda si taky dělám jednoduchá jídla jako je kuskus nebo těstovinový salát se zeleninou nebo tuňákem, v létě beru útokem zdravou výživu a jejich mrkvovou šťávu. Horší je to ale s obědy ve škole, tam není nijak moc výběru, zrovna nedávno jsem si chtěla dát něco jiného, tak jsem si dala těstovinový salát s bazalkou, ale nebylo to nic moc, řekla bych až fuj, takže svatý smažený květák Nabídka opravdu omezená.
Takže si z toho vezmeme všichni poučení, že řešit dvě rozdílné věci zároveň, navíc psanou formou na diskuzích končí nedorozuměním
pro Reginu
zuzi777a
| 4. 11. 2007 21:51
Regino, po přečtení Tvého příspěvku mi je jasné, že mé ( a i některých dalších Viktorek) pseudoproblémy s váhou prakticky problémy nejsou... Držím palce i pěstičky aby Ti Tvé tělíčko sloužilo a poslouchalo jak nejlépe to jde!
Pro Miky -
Regina
| 4. 11. 2007 21:45
Nazdar,
tak v tomhle Tě dokážu pochopit . Hormony i štítná žláza jsou pěkné potvory. A když se k tomu přidají i pohybové potíže tak to dohromady dá hodně práce. Já jsem se vdávala a měla jsem48 kg - upozorňuji, že jsem docela mrňavá a více jak 155 jsem nikdy neměla. Po 3 dětech se mi vyšplhala váha na celých 56 kg. Po 4 jsem pro trombosu ležela a tak jsem se dostala až na 66 kg - později jsem ji vyrovnala na 58 kg. V 35 letech zánět osrdečníku opět omezení pohybu a výsledek bylo 62 kg. Přidala se léčba asrmatu - kirtikoidy hormonální léčba migrémy a opět nějaké omezení i kdyby to bylo 3/4 kg do roka je to za 20 let 15 kg nahoře a ale protože jsem měla nepoznanou sníženou funkci štítné žlazy a gynekoilogické problémy s hormonální léčbou dolezla má váha až na 84 kg - při dodržování všech pravidel zdravé výživy jsem neuvěřitelně kynula. -Po operaci štítné žlázy jsem než se upravila léčba vylezla váha až na neuvěřitelných 95 kg. Zátěž na páteř a vrozená deformita mě opět zavedla do neurologické ordinace. - chodila jem o francouzské holi - neuropatie dolních končetin - protože mě to velmi trápilo a sama jsem to nezvládla, po poradě s lékařkami - náhrada hormonů štítné žlázy, léčba srdce, astmatu, neurologických potíží jsem se dostala do Výživové poradny interního oddělení. Od května 2003 do dneška jsem shodila 10-12 kg - pouze upravou strravy - přičemž jsem utrpěla úraz a pro postupné ochrnutí všech 4 končetin jsem se podrobila na neurochirurgii operaci - pak následně půlroční pobyt v nemocnici a rehabilitačním ústavě - nakonec jsem měla 82 kg, ale zeslábly mi nohy a nemohla jsem vůbec chodit. Urputným posilovánímcílenými cviky a hlavně pravidelným plaváním - chodím o vycházkové holi / někdy o 2/ - cvičím na co stačím a chodím na procházky Fifiínou- žádné aerobní cvičení, žádné posilování-jen kalanetiku - cílené cvičení na posílení svalového korsetu a poskakování na velkém míči - vakumasáž a jízda na Hypoxi trenažéru no a to moje plavání - a tak jsem šťastná, že se mohu pohybovat po svých a že držím své tělo pod kontrolou. - Tak mám dnes ve svých skoro 65 letech 153/ 84 kg - a jsem šťastná že se mi podařilo shodit těch 10 kg - a ať se to zdá někomu směšné -mě to velmi zvedlo sebevědomí - Dom poradny jdu zase 20 a předtím pochopitelně na laboratoře - drž mi palce a já naopak je budu držet Tobě abys ses zase dostala do své normální váhy -
Nepíšu to proto, abych se někomu předváděla, ale po svých zkušenostech a životních kotrmelcích chci říci, že kdybych věděla, že to bude míti takový dopad, hodně bych si to rozmyslela s hormonální léčbou a také bych si rozhodně více hlídala svou váhu - jenže trend v léčení tehdy žádnou alternativu nepřipouštěl a projevy nepoznané štítné žlázy s považovaly za příznaky předčasného klimakteria - Možná, že se bude zdát , že to sem nepatří, ale ono to s tím velmi úzce souvisí - jde o to, že i když se snažíš žít a jist zdravě " tělo " se ti někdy zbázní a postaví Tě před nečekané problémy .-
jídelníček
zuzi777a
| 4. 11. 2007 21:07
A to počkejte milé dámy, jak to půjde ještě hůř hnout s váhou až Vám přiklepe 40!
Ale vzdávat se nebudeme, že ne?!
Já bych hrozně moc chtěla mít před váoci 71 kg, chybí mi asi 4 kg, a ty ne a ne se hnout......Jde to čím dál pomaleji.
Ivet
Miky
| 4. 11. 2007 19:45
Ahoj Ivet. No, nějak se to zkomplikovalo, jak jsme se různě nepochopily přesně. To se stává. Hlavně, že každý najde ten svůj styl a bude to fungovat.
Já mám teď 71 kg a měřím 162 cm. Chtěla bych na 60 - 65 kg. Měla bych mít okolo 55 kg, ale to jsem nikdy neměla, ani jako bezdětná - problémy s váhou jsem neměla, jedla jsem vše a kdy jsem chtěla, to až po dětech. Takže se neřídím ideální váhou, ale chtěla bych něco shodit, abych vypadala asi jako v těch 18 a to jsem měla 58 - 62 kg. Líbilo se mi to tak, takže snad se přiblížím.
Jde mi to hrozně pomalu, ale prý je to tak dobře. Jím správně, ale jsem ten typ, co musí dřít sportem a pak když přestanu, zase naberu atd atd....Nebo někdo hubne jen úpravou stravy do 5000 - 6000 KJ a sem tam trochu zaposiluje, ale já ne. Navíc mám nějak rozhozený hormony a funkce štítný žlázy je na spodní hranici. Doktor mi dělal odběry, protože se mu to nezdálo. Jím poctivě a jezdila jsem na kole a nic dole nebylo. Zatím to není na léky, bude mi dělat ještě kontrolní testy. A taky to chtělo jiný sport. Merylinka mi kolo úplně vyloučila. Zkusila jsem běh a šlo to hned. Teď to ale nějak kolísá, jak právě nemám hlídání a neběhám pravidelně. U mne to není v jídle, ale musím hodně makat. Taky mi bylo řečeno, že jak se blíží 30ka, jde to zase o něco hůř. Snad se dostanu na těch 60, i kdyby za rok nebo aspoň na 65. Tak papa.
:-)
Ivet
| 4. 11. 2007 18:38
ahojky holky vydím , že se to tady docela zamotává, to jsem rozpoutat nechtěla...
Každý kdo se snaží zhobnout má nějaký problém a liší se to případ od případu, někdo má špatné návyky, jiný má stravy nevyváženou a tak bych mohla pokračovat do nekonečna, já jen poukázala na to co dělalo problémy mě a že mi ho má poradkyně pomohla vyřešit, Petra totiš dokáže poradit nejen s jídelníčkem ale i s tím jak odbourat překážky. Každému samozřejmě vyhovuje jiná forma pomoci s Marrylinkou jsem to také zkoušela, ale osobní kontakt mi vyhovuje lépe. Ale rozhodně ho nikomu nenutím.
Já jsem zhubla po prvním týdnu 2 kila a protože mi přeměřuje i tuky, tak sjem zjistily že i ty mi slušně klesy , příští týden jdu na měření znovu, doma se nevážím, to mi zakázala, abych se zbytečně nenervovala...
Ted začínám 4 týden a cítím se moc dobře nemaluju si to růžově že bych skákala o 2 kila každý týden, to bych za měsíc už byla tam kde chci, vážila jsem před začátkem hubnutí 74,6 a měřím 172, žádná hrůza to semnou není, ale přesto se cítím líp. cíl jsme si stanovily 65 kg, to budu mít naprosto ideální váhu. Věřím že se na ní dostanu, tak mi držte pěsti. 65 kg jsem měla v 17 ...

Mějte se moc hezky berušky....po dalším měření se určitě ozvu, pa pa
Kloa
Miky
| 4. 11. 2007 15:47
Milá Kloa, tak takhle ne. Všechno jsi to nějak překroutila a tvým vítkám ani nerozumím.
Co myslíš tím, že jsem radila, že máš něco ignorovat? Myslím, že šlo o nějaký tvoje hádky, já se ale s nikým nehádala, tak proč bych nemohla Ivet napsat zase svou zkušenost? My se nehádaly, ale normálně diskutovaly.
proč bych ji měla ignorovat nebo koho?
Mimochodem, ta diskuze začala tím, že jsem napsala, že vše je o vůli a chce to začít s úplně novým životním stylem. Předtím holky právě psaly o chutích a slabé vůli. Ivet pak napsala, že se to děje, když člověk plácá páté přes deváté, ale že pokud má jídlo vyvážené, nic mu nechybí a nedělá to. To může být také pravda.
Já pak poukázala na to, že všichni neplácají všechno jen proto, že jim třeba něco chybí, ale proto, že právě mají nějaké ty špatné zvyky ohledně jídla, může to být i z nudy atd....proto jsem taky předtím napsala, že to chce vůli a začít nanovo a vše změnit. V podstatě jsme s Ivet myslely ale totéž. To je právě to, že se nedá napsat úplně všechno, ale kdybychom se o tom bavily osobně, v podstatě bychom se v tomhle určitě shodly.
Pak se to rozjelo nanovo, když jsem napsala, že jídelníček od odborníka je o penězích. No a pak se do toho zapojily i jiné Viktorky a každá to pojala po svém. Já na tom nic špatného nevidím, Kloa. Každá píšeme o tom, co máme doma a o svých zkušenostech apod....Pokud já a někdo jiný vaří pro všechny a nejen pro sebe, tak taky nepíše jen o sobě, že?
Ale hlavní je to, že si z těchto příspěvků každý vezme to, co sám chce. Čte tady spousta lidí, kteří sem ani nenapíší, ale zrovna si třeba vezmou k srdci radu od Ivet nebo se vidí v příspěvku někoho jiného.
Když tak nad tím přemýšlím, tak ti opravdu nerozumím. Co je špatného na tom, že jsem napsala k Ivet příspěvku svůj postoj? O co ti jde? My se o tom už vůbec nebavily. Mně ani Ivet pak už nešlo o přejídání ze zvyku, psaly jsme dál. Ty ses k tomu vrátila.
Pokud si myslíš, že zdravá strava není dražší, než taková ta běžná - nezdravá, tak si to mysli a já si zase budu myslet opak.
Každá máme vyzkoušeno to svoje a tím pádem máme jiný názor. Není to ale nic špatného. Takže už to, prosím, nerozpitvávej.
Jen bych ti ještě napsala, že nemám 5 dětí - jestli jsi to myslela ale obrazně, tak promiň.
A že víc lidí, má víc peněz, dávno neplatí. Ale to je jedno, protože já si na nic nestěžovala. My jíme v podstatě zdravě.

Já jsem psala všeobecně - když jsem psala o těch penězích versus jídelníček od odborníka.
pro Lucisha
zuzi777a
| 4. 11. 2007 15:42
Víš, já mohu reprodukovat jen to, co jsem se naučila a vím, že mi to vyhovuje. Takže když píšeš, že by ti bylo večer zle, těžko říct, jestli to, co bych viděla jako správné bude pro tebe OK- já bych po tělesné námaze, tréningu s odstupem tak 1-1,5 hod vypila jogurtové mléko( aktivia, dobrá máma atp..), ale nevím, jestli to tvůj žaludek snese.

2 kg úbytku by bylo při dlouhodobém hubnutí moc. První týden se to toleruje ( vyprázdnění trávicího traktu). Nás učili, že pokud je úbytek týdně vyšší než 1,5-2 kg, ubývá v těle svalová hmota, ne tuk. Zvlášť při nedostatku bílkovin v potravě. Takže já do sebe rvu bílkoviny + zeleninu, co to jde. Na bodystatu , kde se nechávám přeměřit mi tvrdí, že je úbytek tvořen tukem- to je prý důležité při dlouhodobém hubnutí, aby se nedostavil lehce jo- jo efekt.
Co se týče oběda- jím obvykle maso + zeleninu, z přílohy jen 1brambor, 1 knedlík, 80g těstovin, 60g rýže..
Pokud by můj koupený oběd (třeba jako tvůj v jídelně ) byl jen knedlo + maso, mám zeleninu s sebou v krabičce, abych se " dorazila".
Já teď už hubnu dost pomalu ( i když bych chtěla trochu víc( tak maximálně do 1/2 kg týdně, spíš míň), chybí mi víc pohybu s aerobním základem. Šlapu sice denně na stepru, ale je fakt, že to flákám...
Miky
Kloa
| 4. 11. 2007 14:54
Zásadní problém v nepochopení příspěvků bude v tom, že se každá skupinka baví o něčem jiném, na což jsem už upozornila v minulém příspěvku, i předtím, nějak se to vzrtlo a osobní redukční jídelníček, který se týká jedné osoby, která chce hubnout jste zkumulovaly na celou domácnost a začali probírat rozdíl zdravého a nezdravého stravování a v tom je velký rozdíl. Jedni se tedy baví o koze, druzí o voze A stejně to s těmi penězi, je vás více, tedy máte i větší příjem, čím méně lidí, tím menší příjem, chápu, že u více malých dětí není ten příjem takový, ale s tím, že budou v tomto případě problémy s penězi se už musí počítat když si někdo děti pořizuje. Já vím, že bych teď 5 dětí neuživila, tak si je prostě nemůžu pořídit.
Přesto mi to pořád nedává smysl co se řeší, když dokonale stravuješ celou rodinu. S tou zeleninou a ovocem, že neužíváš denně ... jak jsem to napsala, se omlouvám, nějak mi to splynulo s tím masem, celozrnným pečivem atd.
V tom případě přejídání asi opravdu nechápu, neznám totiž takového člověka. Pokud mám u jídla pocit, že mám dost, tak prostě dál nejím, jako třeba dneska, to jsem byla na oběd dokonce u "tchýně" a přesto jsem to nedojedla, i když bych ji tím mohla urazit, ale příjde mi naprosto normální v případě, že mám dost nejíst a jídlo klidně nechat. Nestává se mi to zase tak často, protože si raději nachystám vždy tolik kolik si myslím, že sním, takže nejsem nějaký plýtvák jídla, jak by mohlo vyplynout.
Když jsem reagovala na Ivet, tak to proto, že jsem z jejího příspěvku měla jiný pocit, abys to neviděla tak jednostranně. Taky tak jednáš. Jinde jsi mi psala, že je nejlepší určité lidi a situace ignorovat, ale když se něco takového událo u tebe, taky jsi jednala jinak než jak jsi mi radila.
Jídlo
Miky
| 4. 11. 2007 12:26
Ahojky. No, tak ty jsi, Kloa, zase špatně četla můj příspěvek. Já jsem psala, že denně nemáme celozrnné pečivo, maso a jogurty. Né zeleninu a ovoce. To musíme mít denně. Už kvůli dětem. Nezdravé potraviny, které nekupuji jsou např. knedle, uzeniny, tučné maso, sladké, lahůdky atd.....To nekupuju, pouze občas koupím dětskou šunku. A co teda jíme, když tohle nekupuji? No, právě všechno ostatní např. rýži, těstoviny, luštěniny, brambory, kaše, kuřecí, ryby, králíka, tvaroh, ovoce, zeleninu, jogurty, atd....Vepřové máme občas, to kvůli manželovi, ale já ho moc nejím.
Stojím si za svými zkušenostmi. Vždy jsem takto nevařila. Mám vyzkoušené obojí. Rozpočet je opravdu vyšší.
Ještě bych ti odpověděla na to přejídání. Oni ti lidé třeba chtějí se svou váhou něco dělat, ale mají právě ty špatné návyky. No a proč jsem psala, že to nechápeš? Protože jsi napsala, že nikoho takového neznáš a hned na to jsi to začala vysvětlovat - že to vlastně není možné, protože pokud člověk už nemůže, tak nemůže - z toho vyplývá, že tento problém, těchto lidí, nechápeš. Jinak bych k tomu ještě napsala, že pocit sytosti se dostavuje až cca po 20 minutách, co se člověk nají. Takže pokud je člověk navyklý sníst vše na talíři, ( není toho zase tak moc, aby se mu chtělo zvracet, ale dost na to, aby se později cítil přejedený), tak překračuje množství jídla a nemusí si ten problém, v tu chvíli, vůbec uvědomit. U takových lidí pomáhá servírování na malé talířky atd....
Co se týká Ivet, tak to nech na ní. Pokud bude něco mít, napíše to sama. Jestli jsem na něco od ní odepsala a ona tím myslela širší okruh, nebo něco jiného, mohla se stát chybička. To je ale úskalí takto psaných příspěvků. Prostě člověk nemůže vědět, co všechno tím ten druhý myslí. To bych nechala plavat. S Ivet jsme si pak nějakou reakci ještě vyměnily a už jsme se o tomhle nebavily, tak to tady, Kloa, nerozebírej.
Díky, Zuzi, za názor. Prostě kdo si to nezkusí, nemůže to pochopit.
S tím celozrnným pečivem je to tak, že je vhodnější kvůli své skladbě a NENÍ PO NĚM TAK RYCHLE HLAD. Obyčejné pečivo je takový ten rychlý příjem energie, po které ale dostaneme brzy hlad. S tou energet. hodnotou je to, podle flora.cz tak, že obyč. rohlík má méně KJ, skoro o polovinu, než celozrnný rohlík. Divila jsem se tomu, ale je to o tom, že jich teda člověk potom, v kratších časových inervalech, třeba sní víc. Ve finále potom těch KJ má stejně víc, než kdyby měl celozrnný rohlík. To celozrnné pečivo je hlavně zdravější. Jenže denně ho kupovat nemůžu, a tak to střídám. U těch chlapů je to jinak. Ti jich fakt sní několik a je fuk, jestli je to celozrnné nebo ne.
A k těm odborníkům na výživu bych doplnila, že není třeba někam ani chodit a platit za jídelníčky, když tady na Merylince jsou ukázkové jídelníčky také nebo stačí napsat mailík a udělají vám také jídelníček na míru. Akorád se teda musíte měřit a vážit samy doma a musíte to myslet opradu vážně, protože vás nikdo nehlídá, jen vy samy. Kamarádka podle Merylinky jí už 3 měsíce a zhubla 10 kg. U mne je toho holt víc, kvůli čemu se mi to furt nějak zabrzdí nebo vrátí. Byla jsem kvůli tomu i u lékaře. Budu to mít hodně těžký, než něco viditelně shodím.
vareni
zuzu
| 4. 11. 2007 11:37
ahoj
ja jsem taky studentka a mam svoji stravu, a do skoly si varim, rano privstanu driv a uvarim si..je to lepsi a clovek ma dorby pocit...jit do obchodu nebo do fast foodu zvladne kazdy...nevyvyruji tedy nic extra, maso nedelam, ale i tak si pripravim neco do skoly, doporucuji
pro zuzi777a
Lucisha
| 4. 11. 2007 11:08
Ahoj, děkuju za komentář.. Koukám, že moc správně to teda nevedu, co? Ale chybama se člověk učí... Jak jsem psala- studuju, takže abych si vyvářela jiné obědy, to prostě nejde.. Vepřové často nemáme.
Ten jogurt k sváče nebyl light (ananasová jogobella), tak aspoň něco..
JInak já po tanečních jíst nemůžu. Přijedem domů po 23h a kdybych něco snědla, celou noc by mě bolel žaludek.. Na noc nic jíst nemůžu.. To už mám ozkoušené..
Co by jsi mi třeba doporučila jiného k večeři? Jo, k tomu chlebíku jsem měla mléko, tam něco z bílkovin je.. Sice nic moc...
Vím, že bych měla za den sníst to a to, ale přijde mi, že to za ten den nemůžu všechno stihnout.. Mléčné výrobky, ovoce, zelenina, maso,..... Navíc ve škole obědy nemám, protože bych nestíhala autobus a pak bych tam musela dlouho tvrdnout..
Potřebovala bych aby jedl někdo za mě... jenže to jaksi nejde.. No, aspoň se snažím...
jídelníček a jeho cena
zuzi777a
| 4. 11. 2007 08:29
Holky, myslím, že se nemůžete dohodnout, dokud si nevyzkoušíte život s rodinným rozpočtem na stravu zdravou- versus nezdravou. Miky mluví o zkušenosti, kterou já opravdu mohu potvrdit. Jídelníček zdravý, neredukční pro celou rodinu JE dražší než nezdravý. CCa o 1/3 určitě. Mám to zažité. Argumenty o sytivosti celozrnných výrobků bohužel nemohu potvrdit- můj syn i muž snědí svých 6 celozrnných, stejně jako 6 bílých rohlíků. Již na téhle položce je to asi tak 6 x 3 Kč x 2 lidé- tj. 36 Kč na pečivu oproti "nezdravějším" při jednom nákupu. Ony mají sice ty celozrnky lepší glykemický index, kalorickou hodnotu prakticky shodnou jako bílé, ale chlapi "jedou" na objem, a ten mají jednotlivé druhy pečiva bohužel také kolem 60g na kus.
Stejně bych Vám to mohla přepočítat jídlo po jídle přes celý týden. To co pro jednotlivce vychází dostupné, pro rodinu s různými nároky na hodnotu stravy vyjde BOHUŽEL hůř.
Ale opravdu si myslím, že o to přece v téhle diskuzi ani tak nejde. Myslím, že by bylo lepší posoudit jídelníček Lucishe, na tom byste se měly holky - výživářky " vyřádit"
Já našla ( z mého pohledu jedince chtějícího zdravě redukovat váhu) pár chybek, jsem zvědavá, jestli se na nich shodneme .:
Lucisha napsala:
Dnešek vedu zatím úspěšně. k snídani jsem si dala celozrnný rohlík s trochou másla a 2 pltáky eidamu light + rajče- 2 plátky eidamu. je podle mě málo, nesplňuje to podíl bílkovin ve stravě
, sváča- nízkotuč.kefír- viděla bych tam raději 1 kus ovoce
obídek- vepřový plátek a brambory+zelenina - až na to vepřové ( i když občas také ano )dobré
sváča- jogurt (to co jsem si chtěla dát původně mi zblajzl bratr )
- dobré, jen ne light, to pro mlaďuli, jako je Lucisha není moc OK
a teď si dám něco lehkého k véče- asi chlebik (slunečnicový) s pomazánkou z papirk..- totálně chybí bílkovina
Nevím jaké bylo množství zeleniny k obědu, ale celkově během dne to není určitě kolem 1/2kg- to by bylo optimální podle mého . Chybí mi tam 2. véča po tanečních, myslím, že po výkonu bude Lucisha mít hlad.

Tak a teď co vy nato??? Já se snažím, přizpůsobit jídelníček tomu, co jsem se naučila ve STOBu, ale vím, že výživáři ve fitkách mají mnohdy jiný názor, tak by mě zajímalo, jak a o kolik se liší...
Moc se těším na odpovědi.
peníze a jídlo
Kloa
| 3. 11. 2007 23:25
Miky, nepsala jsem, že to, že lidi sní co mají na talíři i když už nemůžou, nechápu, ale že nikoho takového neznám. Přece když nemůžu, tak to do mě už ani nikdo nedostane, jinak by se mi zvedl žaludek a to je snad logické, protože žaludek hlásí plno. Ale to tady s touto diskuzí nemá moc společné, protože ten kdo takto jí, asi o žádnou dietu či zdravé stravování nestojí. Důležité je o jídlu přemýšlet a ne plácat bezmyšlenkovitě jedno přes druhé. Psala jsi, že je to reakce na Ivetin příspěvek, kde psala, že se lidé přejídají, protože jim kvůli nesprávnému složení stravy, něco chybí. Bereš věci moc doslova a do detailu. Pro mě z toho nevyplývá, že by Ivet chtěla zdůraznit, že se lidé přejídají jen z toho důvodu, který popsala.
Ani nevím proč do toho zatahujete celé rodiny, přeci dětem nebo manželovi, pokud nejsou obézní nemusím nechávat sestavovat redukční jídelníček, o kterém je řeč. Podle všeho dokonale a zdravě stravuješ celou rodinu. A pokud bys to měla zařadit do redukčního plánu, tak by tě to mělo vyjít ještě levněji, protože by toho nebylo tolik.
Pořádně si nedokážu představit co vlastně jíte když nejíte nic z nevhodných potravin a do toho nemáte denně maso, zeleninu a ovoce. Denně maso nemám, podle mě to není naprostá nutnost, někdy zeleninový oběd neuškodí. Ovoce mám opravdu denně, stejně tak zeleninu, ani si nedokážu představit bez toho žít. Ale zase místo toho nemám jiné věci a tak draze to nevychází, stačí trochu o nákupu, jak už Ivet napsala, přemýšlet. Taky když vidím kg kiwi za 70 Kč, tak si ho prostě ten den nekoupím, ceny se docela mění, tak si ten den koupím třeba hroznové víno nebo banány a kiwi jiný den, až bude za přijatelnější cenu. S tím pečivem to taky není tak žhavé, protože celozrnné výrobky jsou sytější, takže si místo dvou obyčejných rohlíků dám jeden celozrnný. Přepočítávat potraviny také na to, že je vás hodně není správný argument, protože máte více příjmů, my se taky v penězích netopíme, máme jen příjem mamky, který se zdaleka neblíží průměru v ČR. Ono někdy si lidé myslí kolik neušetří když koupí levné rybí filety, ale že jsou plné vody a po odmrazení z nich tolik nezbyde už nikdo nevidí, my si připlatíme za dražší rybu, ale za to víme, že jíme kvalitnější rybí masíčko a v chuti se to taky hodně projevuje. A jogurty taková pálka taky nejsou.
Ahoj
Lucisha
| 3. 11. 2007 18:03
Teda, pěkně jste to tu rozjely! Pravdu máte obě.. Je jednodušší a levnější nakupovat pro sebe, ale když to hold nejde, tak je dobré zvolit nejlepší kompromis a ten jste našly.. Sama to znám.. Kolikrát si něco koupím, jenže mi to sežere bratr... On je blázen do cvičení, takže musí mít logicky velký příjem... Ale když mu nedejbože sním něco já..
Vzhledem k faktu, že bratr nepozře v podstatě nic nezdravého, vaří se u nás lehká a zdravá jídla.. Tak v tom mám výhodu. Náš jídelníček s maminou se přizpůsobil jemu.. U nás něco jako knedlo zelo nenajdete, jedině dovežené od babičky..
Snažím se hubnout něco přes 2 týdny, občas se neudržím a sprásknu takový věci.. Ale jsem na tom líp, než předtím, to jo! A hlavně mám dole 2 kilča.. Jen tak dál, jen tak dál, jen tak dál..
Dnešek vedu zatím úspěšně. k snídani jsem si dala celozrnný rohlík s trochou másla a 2 pltáky eidamu light + rajče, sváča- nízkotuč.kefír, obídek- vepřový plátek a brambory+zelenina, sváča- jogurt (to co jsem si chtěla dát původně mi zblajzl bratr ) a teď si dám něco lehkého k véče- asi chlebik (slunečnicový) s pomazánkou z papirk... No a večer máme taneční.. Co myslíte, je to jídlo vyvážené? Řídím se podle selského rozumu a podle toho, co doma máme...
Tak se mějte pěkně, jdu večeřet... ahoj
Ivet
Miky
| 3. 11. 2007 17:58
Jojo, to máš pravdu, ale ono to tak strašné taky není, když to nejí pořád. Já jim samozřejmě nedávám jen sýry, to mne tak jen zrovna napadlo jako příklad - hm, nebyl nejvhodnější. Víš, to bychom nemohli jíst skoro nic. Dokonce ani zeleninu z obchodu. To je fuk, ono až budeš mít rodinu a budeš muset vařit a nakupovat pro všechny, hodně změníš určité názory, což je normální. Nic z toho, co jsem tu napsala, jsem nemyslela zle, jen jsem chtěla, abyste se na to koukly i z jiných úhlů, ne jenom ze svého.
A jak jsi, Ivet, pokročila s váhou? Já jsem musela omezit pohyb, takže jsem něco zase nabrala, ale během pár dnů, je to opět v normálu. Mně to pořád lítá nahoru dolu. Nikdy jsem potíže s váhou neměla, až po dětech. Třeba jsem zhubla, např. po druhém dítěti i víc, než jsem v těhotenství nabrala, ale do roka bylo nahoře 10 kg, bez jakýchkoli změn v jídle, či pohybu. Pohybu jsem naopak měla víc. Takto jsem to v podstatě měla po všech dětech. Doktor říká, že mám v nerovnováze hormony, doteď mám ještě i výtoky z prsů - pořád se mi tvoří prolaktin. Přestala jsem brát i antikoncepci, kterou jsem teda ale brala jen 3 měsíce, po 10 letech. Nechci do sebe nic cpát, to mi rozhodně nepřidá. A kolik, Ivet, vážíš a měříš? Podle fotky mi nepřipadáš, že bys musela schazovat.
tak pa.
...
Ivet
| 3. 11. 2007 17:22
Já teda prozatím rodinu nemám, takže zkušnosti s tímto nejsou.


Ohledně těch sýrů, tavené sýry nejsou zdravé ani nízkotučné ani smětanové, v tavených sýrech je strašně moc soli a navíc se během tavení ztratí všechno zdravé mléčné kvašení. Ale u nás se samo také jí a já je jedla taky ...
At se ti dětičky brzy uzdraví, jdu si zacvičit a připravit večeři.

pa pa
Chyba
Miky
| 3. 11. 2007 11:29
Omlouvám se, samozřejmě tam mělo být s více členy, né z více Mám nemocné dětičky, tak končím, papa.
:o))))
Miky
| 3. 11. 2007 11:25
Ivet, ty jsi mne jen nepochopila. Já přece také nakupuji zdravě. My máme vše, co je třeba.
Psala jsem to všeobecně, jsou např. rodiny, kde právě vyváří např omáčky s knedlíkama atd - když je v té rodině hodně mužských, tady by to bylo opravdu nemožné. Jen jsem tím chtěla říct, že přesně se řídit podle jídelníčku od odborníka se prostě z finančního hlediska nedá, když nakupuješ zdravé potraviny a nic navíc - zbytky také nemáme, pro 5 lidí. Prostě čím víc těch potravin musíš koupit, tím je to dražší, že jo no a tak se třeba nedá jíst denně maso, denně jogurt, denně celozrnné pečivo, ale střídá se to. Např, jak jsi psala o tom mase, tak ty máš to kilo kuřecích prsíček na měsíc, ale rodiny z více členy, by ho měly třeba na 2 dny. Také jde o to, že třeba sýry stojí kolem 30 Kč jedno balení a pro děti je nevhodné jíst nízkotučné potraviny, takže už musíš dělat kompromisy, jestli koupit balení obyč. sýrů nebo nízkotučných, protože když koupíš obě, tak je to zase dražší.
Jinak s tebou souhlasím, že takový jídelníček je bezva. Jen jsem psala o tom, že je to opravdu drahota, když chceš dát všem to správné jídlo a je vás víc. Priority jsou fajn, každý určitě ví, že zdraví má jen jedno, ale pokud na to nemají, chápu, že se odbydou omáčkou a knedlíky, hlavně, že se chlapi nají.
Ale nerada bych se tady nějak dohadovala. Já zdravě nakupuju a zatím to, s kompromisy, nějak zvládám, takže vím o čem to je spočítat nákup, nekoupit nic navíc atd, jak jsi psala. Jen mne to vyjde opravdu víc, než když jsem dříve vařila jinak. Já mám vyzkoušeno obojí, takže to mohu posoudit.
Miky
Ivet
| 2. 11. 2007 18:20
Zdravím všechny, ráda bych teda ještě reagovala na příspěvek Miky, to je správná diskuze, já si nekupuji nijak zvláštní věci. Jugurty půl litrový který jím 5 dnů, nemám ho denně.Ale ušetřím právě tím, že když přesně vím kolik čeho potřebuji, tak toho nekoupím zbytečně moc. A nevyhazuji zbytky, kterých jsem předtím teda vyhazovala někdy i třetinu nákupu. Takže skutečně se mi to neprodraží, chce si doma připravit přesný nákup a potom už nic jiného do košíku nevložit. Asi to není jednoduché, ale diökud sjem si to nevyzkušela sama, také jsem nevěřila tomu že jde

všem přeju hodně štěstí při redukci váhy i v životě celkově...
Všechno je o penězích
Miky
| 2. 11. 2007 16:16
Děkuju Zuzi a Regině za uvedení věcí na pravou míru.
S tím přejídáním, jak nechápe Kloa, má potíže tolik lidí, že by koukala. Začíná to často v rodinách, kde od malinka dětem vštěpují, že se prostě musí sníst vše na talíři. Znám takových lidí několik. On takový člověk zkrátka potom nedokáže vnímat, že už nemůže, ale jí a jí, dokud všechno nesní. Jestli koukáš na Jsme to, co jíme, tak tam takové případy taky byly. Neobhajuji to, sama tak nejím a nikdo v naší rodině!!!! Byla to reakce na Ivety příspěvek, že se přejídají pouze lidi, kteří nesprávně jí a něco jim pak chybí apod.....Vím, že to tak není.
Co se týká těch cen, tak nezlobte se na mne, ale žít správným redukčním jídelníčkem, sestaveným nutričním terapeutem a potom nakupovat pro ostatní -nemluvím o uzeninách, vepřovém, sladkém atd..to vůbec nekupuji, ale myslím obyč. zdravý nákup pro ostatní, nikoli redukční, tak se mi to hrozně prodraží. Já nakupuju tzv. vhodné potraviny, vitamíny apod, nic navíc, nic z nevhodných potravin a stojí mne to tolik, že už prostě musím někde i ubírat.
Já jsem mluvila hlavně o masu, zelenině a ovoci, které má mít člověk denně a to mi nepovídejte, že vás stojí tak málo. V cenách masa a zeleniny není zase takový rozdíl v krajích. Já prostě nenakupuju tyhle potraviny jen pro sebe, ale i pro děti - manžel se šidí. Když koupím kuřecí maso + jogurty a zeleninu, ovoce, stojí mě to pro 5 lidí opravdu moc. Proto různě improvizuju a samozřejmě nemáme denně např. maso.
Podotkla bych, že rozhodně nenakupuju na úkor zdravých potravin ty uzeniny a pamlsky apod, jak tady někdo psal.
Snažím se nakupovat co nejzdravěji, ale musím koukat i na peníze. Takže když mi nutriční terapeut předá jídelníček, kde prostě maso denně je - to to Ivet taky teda moc nedodržuje, když ho nemá denně, tak mi kvůli nákupu jenom pro mne, nezbyde na potraviny - také zdravé, pro ostatní. Stačí už jen to celozrnné pečivo. 1 ks se pohybuje od 5 Kč a spíš dražší...myslíte si, že když toto pečivo koupíte všem, že je to stejně drahé jako normální rohlík? To opravdu ne a jsem jen u rohlíků.
Zkrátka ženská od rodiny, která je na mateřské, ( manžel vydělá 10 tis čistého), nemůže myslet jen na sebe a pokud nechci rodinu odbývat právě těmi různými polotovary, knedlíky apod....nemůžu si dovolit jíst úplně přesně podle jídelníčku od nuričního terapeuta.
Takže to shru. Ničím nestrádáme, máme od všeho něco, jíme víceméně zdravě, ale denně maso a denně jogurt prostě koupit nejde.
Aby to zase někdo nepřekroutil, tak jídelníček od nutrič. terapetu ano, je to fajn, ale pouze pro jednotlivce. ( Pro celou rodinu je to prostě dražší).
A jak psala Regina, tak když si maminka koupí pro sebe něco jiného, než mají ostatní, tak samozřejmě chtějí i oni. Já rozdíly nedělám. Kupuji všem totéž a jídelníček od nutričního terapeuta bych dodržovat přesně nemohla.
Takže co myslíte, zamyslete se v globálu, je takový jídelníček levnější?
jídelníček
Ivet
| 30. 10. 2007 06:40
Ahojky děvčata, jsem ráda že se Vám můj názor líbí, já nějsem o nic jiná než vy!!!Také jsem se trápila s děsnýma dietama atd. ale kdo čte můj deníček asi ví!!!

Já sjem dostala jídelníček na 6 000Kj denně, je to dost ale já sjem také byla zvykládost jíst, máti na mě kolikrát zírá kolik toho jím a prý dieta , jo to o tom že jsem omezila živočišné tuky, můj jídelníček je pestrý aby mi nebychěly žádné vitamíny. Napíšu příkladový jídelníček do mého deníčku....
pro Ivet
Lucisha
| 29. 10. 2007 19:30
Ahoj Ivet.. Moc by mě zajímalo, co Ti poradila Tvá výživová poradkyně. Snažím se jíst zdravě, ale jelikož studuju a nemám penízky, nemůžu si toho moc koupit .. Proto bych ráda věděla, co si kupuješ, že Tě to vyjde tak levně..
Abych si nějakou poradkyni našla- na to opravdu nemám..

MOc děkuju, mějte se všechny hezky! A hlavu vzhůru při hubnutí!
Všechno jde, když se chce
Kloa
| 29. 10. 2007 18:57
Měla jsem pocit, že se tady řeší úprava jídelníčku dle vyýživového poradce, tedy aby byl zdravý a vydatný a zároveň tak dietní, aby se na váze něco shodilo, tak není divu, že když se stejným způsobem vaří mužům, navíc ve vývinu nebo manuálně pracujícímu, že jim to nebude stačit. Prostě se při přechodu na zdravou stravu musí počítat s tím, že nějaké kg zmizí, protože zmizí většina dříve používaných a konzumovaných tuků apod., to se musí někde projevit
S těmi penězi se to dá nějak uhlídat, i to vaření. U nás doma se někdy vaří i 3 různé jídla, tedy skoro pro každého člena něco jiného, záleží na co má ten člověk chuť. Jinak takový zeleninový kuskus je šílená dobrota a stojí jen pár korun. Nebo kuskus jako rizoto. Nemusí být každý den maso. Chce to se do toho jen trochu opřít a zapřemýšlet nad vařením. Pokud je schopná se takto stravovat studentka, a není jich takových málo, tak proč by to nedokázala rodina, která má dva hlavní příjmy. Jen si musí člověk ujasnit co chce.
Ivet
Jessi
| 29. 10. 2007 18:10
Ahoj Ivet,pročítám tady vaše řadky moc se mi líbí vaše nazory .Mohla by jsi napsat svůj jídelníček kolik toho sníš za celý den.Skoro rok dělím, už nepotřebuji hubnout ale bojím se ,že když začnu normálně jíst tak přiberu, chtěla bych něco rozumného.Mívám někdy hrozné chutě.Díky.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
14. 8. 2025 20:40
14876
Markta Zahlkov
12. 8. 2025 10:10
47
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Remi - Mirka
14. 8. 2025 08:47
73733
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198