Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

Candys
vagabonde
| 27. 3. 2008 16:32
Hoplá, jsem slepáá :) Díky za obrázky. Já bohužel jedu klasického turka, instantnímu nemůžu přijít na chuť. Ale zajímala by mě ta džezva - jak to funguje?

Taky tu máme mini sbírku čajíků, ale je fakt, že je piju méně než kafe. Dost si dávám bylinkové, v zimě oceňuji masalu (Ňam!!) nebo zázvorový čajík, který jsem nedávno vyzkoušela, občas puerh nebo sypaný zelený. Občas taky prokládám kávu matéčkem (Beduín nebo IQ), taky jsem objevila Pickwick T-kick - docela mi chutná a kofeinu má požehnaně, takže mi pomůže udržet se vzhůru, když je třeba.

Já myslím, že na kafe pak nemám chuť, protože zahleňuje a vysušuje, což asi organismus zvláště v tomto stavu nepotřebuje.
vagabonde - kafčo
Candys
| 27. 3. 2008 15:58
fotečku obalu sem ti přiložila v minulém příspěvku - je to taková plechovka. Asi nejlepší instantní kafe, co jsem kdy měla. Nedávno mi v bioobchůdku doporučili ještě další kafčo - je mleté, takže si ho dělám buď v džezvě nebo výjimečně i turka, je fakt jemňoučké a úžasně voní. obal zase přikládám.
Biomlíčko taky nejraději od Olmy, nízkotučné taky nerada a tohle je naprosto akorát.
Jinak taky nesladím a občas zhřeším více hrnečkama, ale v poslední době si dávám jenom ty 2
S tím nachlazením na tom asi něco bude, to pak taky na kafčo chuť nemám a jenom čajíčkuju. Já teda čajíčkuju pořád, doma i v práci mám takovou skoročajovnu - různé druhy biočajíků - od čistících, roibos, různé bylinkové, lapacho, ... mňam.
Vendy
vagabonde
| 27. 3. 2008 14:31
Jo jo, to souhlasím, když si děti zvyknou na zeleninu a ovoce, tak jim to bude chutnat celý život - možná jim zachutná i špekáček, ale aspoň to zakousnou paprikou ,

No, to je taky další přísun masa - když se objeví náhodou něco domácího, tak taky nepohrdnu. Ovšem je fakt, že když jsem někde na návštěvě, tak si nevyskakuji a neodmítám, když mi nabídnou oběd, ve kterém je nějaké maso. To přítel je v tomhle trochu zásadovější, dá si třeba jen přílohu.

Tempeh nám taky zachutnal, i když zatím jsme z něj dělali asi jen dvakrát - takový mišmaš - orestovaný se zeleninou. Jestli máš nějaký tip na úpravu, tak uvítám. To samé seitan - dělala jsem z něho guláš - kdysi jsme si dělali občas buřtguláš - pak jsme z něj vypustili to maso, takže jen z něho byl vlastně jen bramborový se spoustou česneku - a naposledy jsem zkoušela tam hodit kousky seitánku. Nebylo to špatné, ale ta chuť seitanu je taková nevýrazná - nějaké dobré koření?

V Praze zrovna o zemědělce nezakopnu, tak je to s tou zeleninou horší. Občas si koupím bio mrkev nebo citrony, sušené ovoce, ale to je asi tak vše. Kupuješ přímo ze dvora? Jsou to hodně jiné ceny, než v bio krámcích či koutcích v supermarketech?
kafíčko
vagabonde
| 27. 3. 2008 14:21
Ahoj Candys, děkuji děkuji:)

Já jsem dlouhá léta zvyklá na klasiku - červené Douwe Egberts, protože to je mamčino oblíbené kafe; teď co bydlím od rodičů experimentuji s bio kávou Naturpur ze Sparu - je dokonce levnější, než DE :)) Chuťově se mi nezdá špatná, ale určitě se najdou ještě lepší. Nemáš fotečku obalu toho Africafé? Že bych někdy zkusila Bio mlíčko je základ, nejraději to od Olmy, je fakt dobré a přestože se momentálně snažím zhubnout, tak si raději dopřeju pár kalorií navíc, než nízkotučné z běžné produkce. Ale aspoň jsem se to odnaučila sladit - kdysi s cukrem, pak se sladidlem, a pak jsem si říkala, že sladidlo je asi pěkný sajrajt, takže to zkusím bez něj - no a zvykla jsem si na chuť hořké kávy.

Jeden dva hrnky asi neškodí, ale já piju normálně tak tři, a když musím usilovně studovat, tak to snad ani radši nepočítám ... to už by bylo možná i takových šest šálků. Budu to muset nějak zredukovat, částečně nahradit čajem.. už mám na kofein hroznou toleranci :) Ale je fakt, že když jsem nachlazená, tak kafe nemůžu ani vidět - jedna ze známek, že se uzdravuju je obnovená chuť na kafe .
vagabonde
Candys
| 27. 3. 2008 12:00
ahoj vagabonde, taky tě mezi bioholkama vítám
Píšeš, že jsi závislá na kafi s mlíkem - já mám kafčo taky moc ráda, tak sem se chtěla zeptat, jaké piješ? Já sem si oblíbila instantní Africafé - bio a k tomu fairtrade, je to lahůdka. A do toho biomlíko. A dobrým pressem taky nepohrdnu No, doufám, že jeden (nebo 2) hrnky neuškodí, ale je to takový můj hříšek.
pro vagabonde
vendy
| 27. 3. 2008 11:24
No tak to jsi důkazem toho, jak je důležité vést děti ke zdravému způsobu stravovaní . Já to taky říkám, že když jsou děti odmala zvyklé jíst hodně ovoce a zeleniny, tak s tím potom v dospělosti nemají žádný problém a příjde jim to naprosto přirozené.
Je mi jasné, že když naše děti budou mít příležitost, tak si hamburger nebo hranolky rády dají..ale budou mít dobrý základ a až dospějí tak se pak sami rozhodnou jaký životný styl jim bude vyhovovat.

Já jsem na to podobně jako ty..nejsem vegetarián..jím občas ryby a sem tam taky nějaký ten kousek kvalitního masa...třeba když od manželovi maminky dostaneme králíka. Jinak mám stále v lednici tofu, mám ráda tempeh, ale i seitan, luštěniny, obiloviny no a zeleninu snad v každé podobě. Pokud je to možné, tak volím bio kvalitu...Zeleninu kupujeme od malého eko zemědělce
Tak tedy malé představení
vagabonde
| 27. 3. 2008 09:14
Díky za uvítání, Vendy :) A nemáš zač.

Rodinu nemám, žiji v podnájmu s přítelem a ještě studuju. Jak dlouho se zajímám? No, to nedokážu přesně říci, protože mamka se nás vždycky snažila trochu vést tímto směrem, hlavně když jsme byli menší, takže třeba takové české klasiky (jako svíčková) se u nás skoro vůbec neobjeovaly, za každým jídlem čekal salátek, žádné limonády a ne moc cukrovinek :) Ale zase se to nepřehánělo - čas od času se objevilo, když jsme byli starší, něco nezdravého - typu párek atd., ovšem to mamka trochu hudrala, že to není zdravé - ale jedla taky :) Musím říci, že díky ní mám zeleninu a ovoce ráda, dokud jsem nečetla zkazky o tom, jak to děti nejí, tak mi vůbec nepřišlo na mysl, že by to někomu třeba taky nechutnalo - čerstvé je to přeci vždycky super. Další radost je, že jak jsem od dětství byla zvykla pít čistou vodu, popřípadě čaje s medem, tak mi to vydrželo doteď - i když ten med dávám spíš, jen když jsem nachlazena. Ale zase jsem se stala dost závislá na kafi s mlékem, toho piju nezdravě moc. A taky jsem začala jíst jeden čas hodně uzeniny, ale to už je tedy definitivně pryč.

Nu, a když jsem poprvé slyšela o biu, tak jsem si říkala, že je to přesně ono - mně to chytlo skrze tu ekologickou notu, protože co se pamatuju, vždycky jsem byla takovej malej bojovník za práva Země . A že je to navíc zdravé bylo velké plus. Všechno bio nemáme, ale kupujeme aspoˇto, co není extrémně drahé - luštěniny, mléko, jogurty, tofu apod. Vajíčka se snažím získávat od domácích pěstitelů - je to trochu klikaté, ale jde to.

Ad vegetariánství - vegetarián nejsem, ale protože přítel už asi rok nejí maso, resp. jen výjimečně, třeba na Štědrý večer u rodičů, tak mě to inspirovalo, abych to taky výrazně omezila. Je fakt, že už taky vím víc o tom, jak vypadá průmyslový chov, a od té doby už vůbec nemám chuť jíst své kdysi tak oblíbené kuřecí... Z masa jím dle chuti ryby, a jednou za čas si dám i nějaké jiné - ale to si pak kupuju nějaký malý bio kousek. Jinak tu baštíme hafo soji, tofu a luštěnin :)

Jo, nedávno mě doma pobavili historkou, že jsem se prý jako dítě chtěla stát vegetariánem - přestala jsem jíst maso, papkala jenom přílohy - prý mi to vydrželo asi dva týdny a pak jsem vyplenila ledničku. Bodejť, tělo asi protestovalo nad nedostatkem bílkovin. Sranda je, že si to ale vůbec nepamatuju.
pro Petrance
vendy
| 27. 3. 2008 08:23
Ahojky, tak to je fajn, že se máte s Honzíčkem dobře a s tím plánováním, je to prostě tak...všechno se musí přizpůsobit miminku..a to na docela dlouhou dobu ale jsou to moc krásné starosti, alespoň já jsem si to všechno moc užívala. Mé dceři bude letos 10 a všechno to tak neskutečně rychle uteklo....

Na Biostyl se moc těším, jedu tam letos poprvé, tak jsem zvědavá určitě sem potom své zážitky napíšu .....
pro vagabonde
vendy
| 27. 3. 2008 08:14
Ahojky , tak nejdříve tě tady mezi námi moc vítám, je fajn, že jsi se zapojila do diskuze . A taky máš mé uznání, že jsi se prolouskala celou tou dlouhou diskuzí...já si také říkám, že by bylo užitečné si to všechno zpětně pročíst, ale stále jsem se k tomu nedostala....
Díky za receptík..vypadá dobře, určitě pomazánku brzo vyzkouším .

Moc Ti děkuji za informaci ohledně vlněného oleje, vyzkoušíme cokoli, co by mohlo tatínkovi pomoci, nebo ulehčit průběh jeho těžké nemoci. Jsi opravdu moc hodná, že jsi na mě myslela .

Píšeš, že pro Tebe po přečtění diskuzí nejsem tak úplně neznámá, tak jestli máš chutˇtak napiš taky něco o sobě..jak dlouho se zajímáš o zdravou výživu, jsi vegetariánka, máš rodinu ?
Vendy
vagabonde
| 26. 3. 2008 15:41
Ahoj, snad se nebudeš zlobit, že se hned pouštím do osobního vzkazu, ale jak jsem to tu pročítala, tak mi nejsi tak docela neznámá, a když jsem četla, co potkalo tvého tatínka, nemůžu než nezkusit předat jednu informaci:

Mohl by zkusit lněný olej -
Lněné semínko je rovněž nejbohatším zdrojem rostlinných chemikálií
s antivirovými, fungicidními, baktericidními a protirakovinovými
vlastnostmi, jimž se říká lignany. Lněné semínko obsahuje 100-násobné
množství!!! lignanů než jakákoliv jiná rostlinná potrava. Ale důležitý je, aby byl čerstvý, strašně snadno se kazí.

Zkus si o tom najít informace, já slyšela, že výborná je kombinace lněného oleje s tvarohem - tady jsem našla jeden článeček, myslím, že je to ono, ale teď nemám čas to pročítat, takže to zkus ty

http://www.mwm.cz/CD/c97.htm
Ahoj všem!
vagabonde
| 26. 3. 2008 15:32
Tak jsem si pročetla diskuzi a našla tu spousta inspirace a receptíků, které vyzkouším, tak bych se vám chtěla odvděčit taky nějakými - mám jednu végoš kuchařku ještě z roku 1991, kdysi ji zakoupila mamka, a je tam spoustu zajímavých informací i receptů, i když není tak pěkně vyvedená co do fotek, jako jsou ty dnešní. Tehdy si mohli nechat o biu leda tak zdát a těch surovin taky moc nebylo, takže o to více se dá ocenit jejich vynalézavost.

Takže: jestli máte rádi pomazánky Svačinka, tak tohle je podobné, ale mně osobně to chutná lépe

ingredience: - vše seženete bio :)

Fazolová pomazánka


100g malých bílých fazolek v suchém stavu (po uvaření cca
250g) nebo 250-ti gramovou plechovku bílých fazolí ve slaném nálevu4 lžíce panenského olivového olejesůl a pepř snítku libečku nebo petržele na dochucení2 - 3rozdrcené stroužky česnekuhrst vlašských ořechů, rozsekaných najemno

Příprava jídla:

1. Uvařte fazole, slijte a nechte okapat / Fazole vlijte do cedníku, propláchněte
studenou vodou a nechte odkapat.

2. Vsypte do mixéru ořechy, česnek (případně přidat do směsi prolisovaný), fazole a rozmixujte spolu s olivovým olejem.

3. Směs dochuťte solí, pepřem, na jemno nasekaným
libečkem / petrželkou.

Osobně to dělám vždy z čerstvě uvařených fazolí, a taky jsem do toho zkusila přidat ještě trochu vloček z řasy nori a italské bylinky / provensálské koření apod. variací může být dosti . Jo a fazole není špatné vařit s trochou tymiánu - proti nadýmání.
oteviraci doba
zuzu
| 25. 3. 2008 21:04
ahoj Vendy,
v Albiu maji v SO otevreno, koukej:
Otevírací hodiny:

Pondělí 7:30 - 20:00

Úterý 7:30 - 20:00

Středa 7:30 - 20:00

Čtvrtek 7:30 - 20:00

Pátek 7:30 - 20:00

Sobota 9:00 - 17:00

v nedeli maji zase otevreno v Country Lifu:

Ne 11:00–20:30 h

tak se to pekne konpenzuje, v jednom maji v sobotu a v druhem v nedeli ..ale ja myslim, ze se nadlabnes tam, ze tam urcite varit budou, loni to tak bylo..takze se tam chystas z PA na SO??
ja tma vyrazim v nedeli, chci byt u vyhlaseni te biopotraviny roku..je to od jedne, a od 9.30 mam celodopoledni cviceni jogy a hned v poledne tam vyrazim..ted ctu ze mas volne ubytovani? nekde u znamych?(jsme zvedava co?) .
zdravím
Petrance
| 25. 3. 2008 19:33
Ahoj bioholky,

už je po Velikonocích, tak přeju krásné jarní dny (zatím to nevypadá, ale ono bude líp) a ať nám brzo vyrostou bylinky a kopřivy a jiné dobrůtky na čaj a do jídla. Na velikonoce jsem malé kopřivky otrhala do nádivky a udělala čajík, ty měly sílu a krásně pročistily!

Holky, užijte si bioveletrh, já letos nepojedu, s mimčem to nejde. Máme se fajn, už jsem si zvykla na nový režim a je to prima, akorát jídlo trochu odbývám, tak jsem ráda, že Sunfood prodává ty hotovky ve skle , svíčková a seitan a jáhlový knedlík mě zachraňují!

Moje první a zásadní poznání s dětmi je, že se nedá nic naplánovat a mimi si udělá stejně všechno po svém . Mé naplánované plány jsou teď v reálu úplně jinak, ale to nevadí a člověk je aspoň pružnější a odolnější, haha...

Petra se ptala na šátek versus babyvak, já nakonec budu mít oba, babyvak už mám a nepřipadá mi ideální, je takový neforemný, tak spíš doporučuju ten šátek...ale nejlepší je to vyzkoušet, Péťo, než koupíš. A ještě jsem ti chtela doporučit 2 věci do porodky, co se mi velmi osvědčily:
mycí olej Intima od Hádka, http://80.188.76.98/ProductCard.aspx?NodeCode=N01031600003, ten byl skvělý na mytí po porodu a taky jsem po porodu jedla homeopatika Arnica Montana 9, měla jsem malý nástřih a za 3 dny už to bylo ok a za 14 dní zcela zahojené! Věřím, že to bylo tou Arnikou., vůbec mě to nebolelo.

Tak si užívejte jara a nakupte a ochutnejte samé skvělé biověci na veletrhu . Pak nám o nich napíšete!
pro Zuzu
vendy
| 25. 3. 2008 19:05
Zuzu, tak už mám volnou vstupenku na Biostyl doma , taky už máme lísty na vlak, je to hrůza..ta cesta vlakem nás bude stál 1580 Kč , ale zase máme zdarma ubytování..tak se to vyrovná. Zuzu nevíš jestli se dá o víkendu v Praze někdy zdravě najíst....Country Live je o víkendu zavřený a Albio myslím taky.....
velikonoce
vendy
| 24. 3. 2008 09:04
Také přeju všem veselé velikonoce i když dnešní pohled z okna mi připomínal spíše vánoční svátky...všude je úplně bílo a stále hustě sněží - brrrrr...takové velikonoce nepamatuju ! Sice jsme si letos zimy moc neužili, ale z koncem března už se člověk přece jen těší na jaro a na sluníčko, tak snad se ho brzo dočkáme.

Zuzu na Biostyl už se moc těším (lístek ale zatím nemám) . Snad se počasí umoudří a budeme mít pěkný výlet. V sobotu večer jdeme na Tři mušketýry a já na muzikálu ještě nebyla..takže se těším dvojnásob .
velikonoce
zuzu
| 23. 3. 2008 19:54
preji vsem vesele velikonoce!!!
vendy, jeste tyden a mame tu bioveletrh, se tesim!!.
bochánek
sylvik
| 21. 3. 2008 16:59
ahoj holky,zítra se chystám péct mazanec napůl ze špaldové a celozrnné pšeničné tak doufám,že se podaří.
Krásné Velikonoce Vám všem
pro Zuzu a Petrance
vendy
| 20. 3. 2008 08:03
Zuzu už ti dorazila ta volná vstupenka ? Mi zatím ještě ne...tak snad se dočkám .

Petrance, jak se daří malému Honzíčkovi a jak zvládáš všechnu tu péči o miminko ?
OK
zuzu
| 10. 3. 2008 09:55
diky, uz jsem pisla i tam!.
pro Zuzu
vendy
| 10. 3. 2008 07:41
Zuzu, našla jsem si to zpětně v mailech...já jsem to posílala na adresu infocentrum@biospotrebitel.cz a také mi hned odpověděli, že vstupenku dostanu nejpozději v polovině března. Tak si pro jistotu napiš ještě tam ....
diky za radu
zuzu
| 9. 3. 2008 21:01
Vendy, tak diky..ted jsem tam napsala..vim ze mi kdysi prisla pozvanka na biofach, ale ,,nestudovala,, jsem ji takze jsem si tam zminky o bioveletrhu nevsimla, tak jsem tam naspala ted, tak snad to jeste pujde, jinak by mne to mrzelo..bioliga@pro-bio.cz..nasla jsem tuhle adresu na internetu, je to asi ona, ze? diky ahoj.
pro vendy
Snoopynka
| 9. 3. 2008 15:21
Ahojky, úplně s tebou souhlasím. V Praze tohle v Mc´Donaldu vídám skoro pořádm..Malinké děti v kočárku a matky je krmí těma přesolenýma hranolkama za odměnu za to, že byly hodné atp. Já mám třeba přítele, který moc na zdravé stravě nevyrostl, protože jeho otec nemá rád zeleninu, tak se prostě doma žádná nedělala...Teď spolu bydlíme a s jídlem máme velký problém - já chci jíst zdravě, ale když něco uvařím (a to nemusí být přehnaně zdravé, třeba čoková polévka se zeleninou nebo kyselice bez uzenin) tak on si trochu vezme,sní toho strašně málo a pak už nechce. Takže buď to pak musím jíst sama 2 dny nebo to prostě vyhodím, protože jemu to prostě nechutná.Nikdy mi to neřekne narovinu,že mu to nechutná,ale vidím to na něm...Pak si zajde pro jídlo do Mc´Donaldu nebo do KFC - a taky je to vidět, za ten půlrok co bydlí v Praze ztloustl tak o 10 kilo...Doma o víkendu mu taky vaří bůček,vepřo knedlo zelo nebo cokoliv podobného...Nevím co mám dělat, takhle to prostě dál nejdeSám říká, že bude držet dietu, ale když jsem mu navrhla odlehčení stravy,víc ovoce a zeleniny a vyškrnutí fakt těch nejhorších věcí, tak mu to taky moc nejede a přitom to není zas tak hrozná dieta...Vlastně skoro vůbec...
pro Zuzu
vendy
| 9. 3. 2008 13:54
Zuza já jsem někdy začátkem února dostala od pro-bio ligy dopis, kde byly nějaké informace o Biofachu v Německu a také tam bylo napsáno, že kdo má zájem o volnou vstupenku na Biostyl 2008 má dát vědět..tak jsem tam poslala e-mail a odepsali mi, že vstupenky budou rozesílat někdy v polovině března. Zatím jsem ji nedostala. Takže mám za to, že ji pošlou jenom těm, kdo si o ni napsal...tak si o ni co nejdříve napiš .
biostyl
zuzu
| 8. 3. 2008 21:58
ahoj vendy, prosim Te, nevis, jak dostaneme zadarmo tu vstupenku na bioveletrh? mela by byt zadarmo, ze? kdyz jsme clenky pro- bio ligy, ja prave myslim, ze jsem ji loni mela, ale nejsem si tim stopro jista..ale asi prijde treba jeste postou...dik! hezkou nedeli.z.
pro Snoopynku
vendy
| 8. 3. 2008 19:35
Myslím, že to co popisuješ je u nás bohužel úplně běžný obrázek toho jak dnešní rodiče k výživě dětí přistupují . U nás ve městě se teď staví nový Mc Donalds´, aby tam rodiče mohli své děti vodit za odměnu ....opravdu smutné. Není potom divu, že děti mají od ranného dětství zcela špatné stravovací návyky, následkem čehož trpí alergiemi, ekzémy či obezitou. Zrovna dneska mi kamarádka učitelka v mateřské školce vyprávěla, že když mají děti ke svačince, či obědu něco zdravého, třeba luštěninové pomazánky..tak to houfně vracení a dožadují se hranolků s kečupem. A rodiče si pak ještě chodí stěžovat jaké "blafy" to těm chudáčkům dětem dávají, že za něco takového odmítají platit. Tohle prostě opravdu nepochopím ......
pro Petrance
vendy
| 8. 3. 2008 19:20
Petrance moc gratuluju k narození chlapečka !!
Je skvělé, že jsi všechno tak dobře zvládla a že jste oba dva v pořádku . S tvorbou mlíka ti také moc neporadím, já jsem měla mlíka dost ale myslím, si že to prostě pár dní trvá než se mlíko začně pořádně tvořit a že se tvůj problém určitě brzo vyřeší sám .
Honzíčkovi přeji do života pevné zdravíčko, hodně štěstí a lásky. A myslím, že velké štěstí už má v tom, že má rodiče, kterém opravdu záleží na jeho zdraví a povedou ho tou správnou cestou .
Nezdravá strava pro děti
Snoopynka
| 8. 3. 2008 15:03
Ahoj holky, nedávno jsme byli s přítele nakupovat v Ikei a sedli jsme si tam do restaurace na salát a něco k pití. Vedle nás si sedla rodinka se 2 dětmi a přítel se rozplkýval, že takové bych chtěl mít taky..To jedno mělo tak necelé 2 roky a to druhé tak 3 roky. Tak jsem se otočila, ale to co jsem viděla, z toho se mi udělalo docela špatně. Obě měly před sebou talíř jídla, smažený sýr se smaženýma hranolkama, které byly v tom tuku doslova namočené a k tomu tatarku a rukama se krmily. Dostala jsem takový vztek na ty rodiče, že jsem donutila přítele,ať si přesedneme, že se na to ani nemůžu dívat, jak můžou tak malé děti krmit tímto svinstvem. To, že si to dali sami je jejich věc, ale dávat to tak malým dětem? No fuj...
Petrance
Petra
| 7. 3. 2008 19:29
Ahoj Petrance,
vzpomínala jsem na Tebe a jsem ráda, že jste vše tak krásně zvládli. Moc k synkovi gratuluji a přeji hodně zdravíčka
Za tipy moc děkuji, objednala jsem si olej na masáž hráze od Weledy, ale jsem teprv v 32.týdnu, takže ještě mám 14dní čas. Maliník mám už také nakoupený. O lněném semínku nevím, takže si ráda o tom něco přečtu.Moc se mi taky líbí odkaz co jsi nám dávala minule na ty stránky alternativní maminky. Často si v nich čtu, je tam spousty zajímavých informací.
Teď si nejsem jistá, co jsi nakonec vybrala šátek nebo babyvak? Stále nejsem rozhodnutá, co objednat.
Bohužel s tvorbou mléka Ti neporadím, vím jen, že třeba Weleda prodává speciální čaj podporující tvorbu mléka, já si objednala olej na prsa, také má podporovat tvorbu mléka, ale jak moc, to nevím.
nový biospotřebitel :-)
Petrance
| 7. 3. 2008 17:57
Ahoj holky, tak hlásím, že nový biospotřebitel Jan Šimon už je na světě, přihlásil se o 14 dní dřív . Je samozřejmě úžasnej, jako všechny miminka .
Porod byl fofr, celkově 3 hodiny a 2 hodky po porodu už jsem normálně fungovala, takže jsem měla hodně štěstí a část zásluhy přikládám taky tomu, že jsem poctivě od 34 týdne pila maliník, jedla lněné semínko a masírovala hráz - Petro a další nastávající maminky, doporučuju! Vyečetla jsem to ve skvělé knize "Zdravé těhotenství, přirozený porod" http://www.babyportal.cz/…-prirozeny-porod

Jediné, co mě trápí, je, že mám málo mlíčka, musím ho dokrmovat,protože kojení mu nestačí. Asi to bude únavou a nevyspáním a taky, že jsem od porodu za týden zhubla skoro 14 kg, ale doufám, že se to zlepší - nemáte některé maminky s tímto zkušenosti? Nasadila jsem všechny alternativní metody, co jsem vyčetla na tvorbu mléka, tak snad se to zlepší . Budu ráda za všechny zkušenosti, předem díky!
pickles
cuketka
| 7. 3. 2008 15:08
hmmmm, tak já to vyzkouším zase s křenem, jestli ho seženu. To bude mít pořádnou sílu, že jo.
S tím červeným zelím, to má taky barvu jak řepa. Hezky to vypadá, když do hotového červeného pickles nastrouhám ještě do misky trošku čerstvé bílé ředkve. Je to hezky kontrastní. Tak pěkný víkend.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
28. 10. 2025 18:22
15406
Petu La
15. 10. 2025 17:29
3
Ivan Zeman
3. 10. 2025 16:40
22
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:26
6
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:24
7
Anna Vodičková
15. 9. 2025 07:55
36
Alena Davidová
13. 9. 2025 17:29
100
Míránek Černohous
7. 9. 2025 08:49
48
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
jizerka
28. 10. 2025 14:57
74009
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21