Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

pro Lenku
vendy
| 16. 1. 2008 20:01
Lenko, díky za tip na bio droždí !
Tmavé pečivo
vendy
| 16. 1. 2008 20:00
Já z to tmavého pečiva také nemám vůbec dobrý pocit dříve jsem ho dost kupovala, ale pak jsem se dočetla, že je přibarvováno, plné éček a celozrnnou mouku většinou vůbec nevidělo ! Když už musím, tak většinou kupuju grahamové pečivo, nejraději si však peču sama...ale je nás doma 5, děti už toho snědí docela hodně, takže se kupovanému pečivu stejně tak úplně nevyhnu....
Díky !
vendy
| 16. 1. 2008 19:55
Holky moc vám děkuju za podporu, tatínek dnes nastoupil do nemocnice a zítra by ho měli operovat, navíc se to však zkomplikovalo tím, že je trochu nachlazený, tak nevím jestli nakonec k té operaci dojde....hrozně se o tatínka bojím..tak prosím držte palce ....
Pečivo a miminka
Petrance
| 16. 1. 2008 14:20
Ahoj bioholky,

za prvé chci taky pozdravit Vendy a držíme palce, ať s tatínkem vše dobře dopadne!

Co se týká pečiva, tak je bohužel pravda, že konvenční celozrnné pečivo je většinou s prominutím humus - tmavá barva je docílena barvivy a pečivo je plné éček a konzervantů. Pokud nemáte možnost si koupit pečivo v biokvalitě, je nejlepší si koupit si normální chleba, který není ničím konzervovaný.
Já se už dlouho chystám si koupit domácí pekárnu, tu tady bioholky už některé určitě mají a to je nejlepší volba . Pokud k tomu pořídíte i mlýnek na zrní, tak . Máte ho někdo doma?


Pro maminky budoucí i plánující - šátek chci zkusit, doufám, že nebudu mít nějakého moc velkého cvaldu, abych ho unesla . Plenky chci zkusit taky ty biobavlněné, jsem na to zvědavá...Každopádně ze začátku je prý dobrý se určitě papírovkám vyhnout.
Petro, já mám termín 15.3., ale už teď jsem jak koule, jsem zvědavá, kam to bříško ještě poroste .
bio sušené droždí
lenka
| 16. 1. 2008 11:36
Před pár dny jsem narazila v obchodě na novinku, sušené droždí od Rapunzelu. Měla jsem radost, protože si sice peču chleba celý z bio surovin, jen to droždí jsem dávala klasické.
http://www.bionebio.cz/index.php?…
Petrance
Petra
| 16. 1. 2008 10:47
Ahojky,

tak to je pěkné, když z biosféry se dostane takový pěkný dárek Určitě
objednám, stále čekám na barevné dupačky. Před Vánoci měli jen krémové,
tak jsem si je objednala a teď bych ráda do barvy děťátka co čekámeDívala jsem se a už nemají žádné ani ty krémové.

Petrance, jaké budeš používat plenky? Já chci kombinovat ekoplenky s látkovými. Jen uvidíme, jak dlouho mi vydrží to praníJenže jen s ekoplenkami by se člověk nedoplatil.

O šátku jsem zatím nepřemýšlela, každopádně je to moc fajn věc, určitě si také nějaký pořídím.

Teď si nejsem jistá, jestli jsi psala nebo jsem to zapomněla na kdy máš termín??

Hezký den!!!
celozrnne pecivo
zuzu
| 16. 1. 2008 08:52
ahoj, ano taky hodne ctu o tom, ze celozrnne pecivo neni az tak ,,zdravejsi,,, nez bile, jak se povida...ja ovsem pecivo nejim vubec, takze mi je to celkem volne...ale presto co jsme cetla, myslim hned vcera v MF Dnes, kde se psalo, ze ty klasicke celozrnne rohliky jsou delane tak, ze to celozrnne jsou vlatne jen otruby, zadne poradne celozrniny (teda ja se vyjadruju, ale nevim, jak to popsat, tak se omlouvam ), ze je to nahnedene karamelem, aby to proste vypadalo, melo barvu...ale urcite to neplati o kvalite BIO, to je jiste to spravne celozrnne, to si pecou sami, ale zase je pro hodne lidi tezko dostupne..a co se tyce postriku, tak to je si myslim jasne, ze kdyz se pouziva chemie, tak bude u klasickych i u celozrnnych rohliku apod..proste nejlepsi je proste kupovat bio, aby se tomu clovek vyhnul, anebo proste se pecivu vyhnout..ja preferuji jen biovlocky (zitne, pohankove, ovesne, jecne, spladove)a pecivo mi vubec nechybi! .
zdravím
anonym
| 16. 1. 2008 08:06
všechny bio holky. Dnes jde myslím od Vendy tatínek do nemocnice, tak držme palce. Já mám také trápení, ale o tom tady nebudu psát. MOc mě zajímá váš názor na tohle téma: náhodně jsem narazila někde na poznámku, že celozrné potraviny nejsou právě vůbec zdravé. Že všechny jedy z postřiků a všechno další špatné je právě nejvíce ve slupkách. Samozřejmě, pokud to není bio.Celkem mě to zaskočilo a tak co vy na to říkáte.
šátek na mimi
Markytka
| 16. 1. 2008 07:39
Petrance,
jelikož plánuji v brzké době také mimi, poohlížím se po šátcích, protože se mi nesmírně líbí a pro miminka je to příjemné v tom, že nás cítí, slyší srdíčko, připadají si jako by byli v bříšku.
Mě se zamlová toto: http://www.sanami.cz/

Jinak jsem si dnes objednala z biosféry ten ***ový olej 300 ml, jak je u něho nejvíce pozitivních názorů. Líbí se mi všestrané využití.... Potom laveru balzám na rty 1+1
a pak tam jedna paní chválila šampon Urtekam levandulový, tak ho také zkusím. Jo a čajíky roibos čokoládové pohlazení (nebo tak nějak) s pravou vanilkou a kakaovými slupkami. Tak se zítra těším.
susene ovoce
zuzu
| 12. 1. 2008 19:22
verim, ze je to mozne..ja bych si je nekoupila ani nahodou.. kupuj bio tam mas zaruku, nejsou zkazeny nejakou sirou...no co to je koupit si susene ovoce a muset ho omyvat, to mi prijde jako dobry protimluv..treba ty bio merunky stoji neco malo pres dvacku, takze cenove je to stejne, jen proste sahnout priste lepe...ted jsme se musela smat jak jsou ty diskuze taky o hubnuti, tak tam holky pisou ze si dali ,,jen,, suseny banan..to je fakt vtipny, to klasicke je proslazene ze si na tom zuby muze clovek vylamat a je to takova kaloricka bomba az hruza..a ony to jedi kdyz hubnou no des.
To je určitě možné
Dedeckova
| 12. 1. 2008 15:34
Sířené ovoce se doporučuje oplachovat ve vlažné vodě. Ta síra (nevím v jakém konkrétním složení) se používá k tomu, aby meruňky nezhnědly.
sušené ovoce
Mullik
| 12. 1. 2008 13:12
Po dlouhé době jsem si koupila sušené merunky ve zdravé výživě, byla tam napsáno sířené, myslíte si, že je možné, abych z toho měla vážné zažívací potíže? To byl děs co jsem zažila. A ted den jsem nic jiného nejedla, jen suchý chléb.
susicka
zuzu
| 12. 1. 2008 09:55
ahoj,
ja taky nemam nejaky extra pristup k domacimu ovoci, deda ma velkou zahradu s jablickama, ale jinak jine ovoce ne, kupovala jsme loni hodne svestky, kdyz byla sezona a nasusila jich hodne, byly levne, ty byly mooooc dobre ..jablka taky, a jinak jsme susila banan, ten z obchodu to je blleeee, navic dolazovane, hnus..zalezi na tom, jak ho tam dlouho nechas, ale nemela jsme problemy s tim, aby byl vlacny a ne jako ty, kdyz koupis v obchode, ze si malem vylames vlasy..urcite doporucuji koupit susicku ikdyz nemas zahradku, ono kdyz je sezina tak to ovoceje levne a porad te to vyjde levneji a v dusledku zdraveji! si nasusit svoje nez kupovat, to je hnus to susene co prodavaji, nemyslim tim teda kvalitu BIO, to kupuji susene merunky .
Sušička
Biopavla
| 12. 1. 2008 08:05
Jé, Zuzu, Vendy a ostatní co máte sušičku, řekněte mi jestli se to vyplatí, když nemáme zahrádku a ovoce bychom museli kupovat?
A taky by mě zajímalo, jestli třeba sušený babán zůstane vláčný a přesto je dostatečně dosušený. Protože v obchodě mi sušené banány nechutnají, jsou tvrdé.
Přitom ale jsem jednou měla z Biosféry celé banány sušené, ty byly měkoučké a móóóc dobré, chutnaly mi jako želé, ale ta cena...
nakupy
Petrance
| 11. 1. 2008 16:19
Ahoj holky,


ty ovocne placky vypadaji velice lakave, hned bych si dala! urcite by sly udelat i zeleninove, treba rajcatove, mnam!


Delala jsem ted nejake bionakupy na Biosfere a moc me potesili, za nakup nad 700,- dostanete velky sprchovy gel od Lavery (aloe vera a zazvor), to je prima! Pak jsem byla taky v DM a Alverde zavedlo bio vlasovou radu (tuzidlo, gel, lak), velmi designove podobnou te od lavery, ale cenove mnohem vyhodnejsi, kazdy vyrobek je za 99,-. Ja mam ted jeste tu laveru, ale pak Alverde urcite vyzkousim. Myslim, ze klasicke laky na vlasy jsou znamenaji moc chemie do hlavy .
Na biosfere jsem si koupila taky neco pro mimi, ale ted jsem objevila jeste dalsi stranky Eco mamma a tam nektere veci na miminka maji fakt moc pekny.
http://www.ecomamma.cz/index.php?… - Petro, mrkni na to . Jasne, ze neni mozny mit na miminko vsechno Organic, ale pro dobry pocit je fajn mit alespon par kousku na to uplne male mimi.

Jeste k miminkum, do teto diskuse to sice nepatri, ale vim, ze jste tady vsechny prirodni holky a mozna mi poradite - chci si na mimco poridit bud nosici satek nebo babyvak od Pecha (www.babyvak.cz), nemate s tim nekdo zkusenosti? Ten satek ma asi vic vyuziti, ale zase mi prijde dost slozite do toho mimi zamotat, ten babyvak je praktictejsi...ale nevim...tak budu rada za pripadne tipy a rady! diky
díky ra radu
zuzu
| 10. 1. 2008 20:17
ahoj, dekuji za radu...ja nemam u susicky ale misky, ale cely plat, ma taky zvednuty okraj, tak to musi jit na otm take..jinak Vendy ja bych to urcite neolejovala, jak pises pecici papir bude OK, a urcite zdravejsi...
ovocné placky
Meg
| 10. 1. 2008 15:06
Ahoj Wendy,
Já jsem jen zkopírovala příspěvky z jiné diskuze, já sušičku ovoce nevlastním, takže nepomůžu.
pro Meg
vendy
| 10. 1. 2008 14:44
Ahojky Meg, moc díky za tento návod na ovocné placky, úplně jsem na to dostala chuť, jablíčka ještě nějaká máme, tak to určitě co nejdříve vyzkouším .

Takže ty jsi ty misky nevytřela olejem ale dala jsi místo toho do misek pečící papír ?
pozdrav
Meg
| 10. 1. 2008 14:20
Ahoj všechny bioholky
už strašně dlouho Vás jen pročítám a sbírám od vás inspirace, tak jen tak dál
Ale proč píši, někde na začátku tu Zuzu scháněla jak se dělají placky v sušičce a já jsem na to narazila v jiné diskuzi. Takže tady ten návod:

Na placky musíš mít především misky. Patří k základnímu vybavení sušičky, dají se také přikoupit, celkem až na 20 ks, já mám 9. Jsou to foliové misky se zvednutým okrajem, aby namixované ovoce nevyteklo. Tak já mám zkušenosti jenom s jablkovým základem, protože jablek máme hodně a nestačíme to ujídat. Takže já jsem vzala velkou mísu a do půlky obsahu jsem nastrouhala jablka a do zbytku namixovala . Vznikla tak plná mísa namixovanonastrouhané jablečné směsi. Potom jsem odebrala vždy asi hrnek a půl a zkoušela různé kombinace. přidat rozmačkaný banám, nebo přidat skořici, nebo přidat sezam. semínko a med, nebo oříšky, nebo ***, prostě co tě napadne, nekonečné množství možností. Když se dá víc suchých semínek, placka jde hůř rolovat , ale zase je moc dobrá - takový vylepšený trhanec. Ale od kamarádky vím, že se dá požít jakékoliv ovoce, na co máš chuť a nápady. Ty misky se musí nejdříve slabounce potřít olejem, já je vytírám naolejovaným ubrouskem, a na to rozlít - rozprostřít tu směs, asi necelé dva hrnečky. A až jsem měla těch 9 pater - tj. 9 misek nachystaných, tak jsem to zapla na nejnižší program (35 stuňnů) aby se to neznehodnotilo teplem a sušila nepřetržítě asi 16-17 honin v tahu. Vypínat, až jedosušeno - nebát se, ta sušička to bohatě zvládne. Placky jsou hotové, až když jdou krásně sejmout a srolovat. Zespodu otřít od oleje aby nezatuchly a uložit do uzavřených nádob - srolované do sklenic se zabroušeným hrdlem, tak to dělám já. Měly by vydržet s klidem rok, ale u nás vydrří asi týden, je to dobrota. Když se dá těch semínek hodně, nebo oříšků, tak jdou hůř rolovat a lámou se, ale zase si je můřeš natrhat na kousky místo křupek , jako pohoštění. Placky se dají plnit různými náplněmi, zdravými krémy, atd, a krájet jako malé roládičky. Ostrým nožem. Jindy jsem jablka jenom namixovala, je to jemnější a jdou líp rolovat.

Holky, tak jsem si vyrobila jablečné sušenky dle návodu dgm. Jen jsem je nenechala vláčné a nerolovala je protože jsem tam dala i semínka a stimi by to šlo špatně. Takže máme sušenky a jaké VÝBORNÉ!!! Dělala jsem je z hrušek a z jablek, s různými semínky (sezam, dýňová, slunečnicová, vlašské ořechy), s kořením (skořice, zázvor) i bez. Chutná nám vše. Moje oblíbené jsou asi hrušky *** a pak jablka vlašáky zázvor.
Žádná speciální plata jsem nepoužívala, jen ty klasická + pečící papír. Takže opravdu nevidím důvod pořizovat sušičku dražší než ty běžné levné (cca 1700,-).

zatím pa, Meg
Pro Vendy
Biopavla
| 9. 1. 2008 08:40
Ahá, no člověk se má ptát, aby se dozvěděl...děkuju moc Vendy, příště to tak udělám. přitom Biokuchařku mám taky, ale nějak mi to nedocvaklo se tam podívat
pro Pavlu
vendy
| 9. 1. 2008 07:45
Pavli, já sůl na pickles vážím ... podle receptu Hanky Zemanové, ona uvádí 15-20g na 1 kg zeleniny, takže dávám těch 15 g.
Pickles
Biopavla
| 8. 1. 2008 17:50
Ne,ne Vendy, neprotiřečíme si, jen já měla namysli dát hrnec do lednice s tou tyčkou a Ty zase bez ní
Dnes mi kamarádka řekla, že možná dávám málo soli a asi má pravdu, protože jsem dala jen jednu nenavršenou lžičku na plný kvašák - snažím se sůl omezovat.
Kolik dáváš soli Vendy, ale i ostatní? Díky předem za odpověď.
Jinak s těmi dodacími termíny to tam mají jakési šalamounské , když jsem objednávala někdy na podzim, tak tam měli dodací lhůtu za dost dlouhou dobu a jak jsem odeslala e-mail, tak v krátku mi přišla odpověď, že už mi zboží mohou dodat obratem...
pro Mullik
vendy
| 8. 1. 2008 13:40
Pickles chutná podobně jako kysané zelí, ale není tolik kyselé protože ten kvasný proces netrvá tak dlouho. Jak už tady někdo psal, můžeš pickles udělat klidně do větší sklenice a zatížit naplněnou pet-láhví. Já dělám pickles se zelí, mrkve, cibule..na podzim jsem přidala taky gigant, kedlubnu nebo ředkev. Kromě soli dávám ještě křen a kmín.
pickles
zuzu
| 8. 1. 2008 10:47
pickles si muzes koupit i v obchode se zdravou vyzivou ci v nejakem bioobchode, je to proste zeli, cibule a mrkev, kvasene..proste moc dobre ..urcite zajdi koupit, neni to drahe..chut bych prirovnala jako kdyz si koupis bile zeli, kvasene, tak to je podobne, jen lepsi o ty dalsi prisady, urcite vyzkousej, ja mam moc rada..
kvašáček
Mullik
| 8. 1. 2008 10:40
A můžu se tady někoho zeptat jak to chutná? Třeba to zelí, je to stejné jako "šlapané" zelí? A ochucujete to nějak kromě soli? Náš tatka si dělá kvašáky okurky ale jen ty veliké přerostlé a pak je rorkrájí a hází po záhonku. Ale nevím jestli jsou vubec jedlé, to jsou ty žluté už.
Každopádně mě tato metoda uskladnování zeleniny nadchla, bohužel o ní nic nevím... Dík J.
pro Petru
Evi
| 8. 1. 2008 09:27
Ahoj, já dělám pickles ve velké sklenici od okurek (má asi 3 litry), nasolené a odležené zelí (či jinou zeleninu) do něj napěchuji, nahoru položím mikrotenový sáček a zatížím pet lahví plnou vody, pasuje tam akorát a nemusím kupovat speciální kvasící soudek. Nechám to stát při pokojové teplotě 3-5 dní, až je voda ze zelí čirá, pak je kvasící proces ukončen. Pak zelí natlačím do širokých zavařovaček se šroubovacím víčkem (0,36 l) a dám do lednice. To vydrží i několik měsíců. Přeji hodně zdaru
Vendy
Petra
| 7. 1. 2008 20:28
Ano, to máš pravduaspoň se to nezkazí
pro Petru
vendy
| 7. 1. 2008 19:35
Také jsem žádnou jinou velikost nenašla...ale takhle alespoň nemusíš mít obavy, že by se ti pickles zkazilo
pro Lenku
vendy
| 7. 1. 2008 19:34
Tak jsem to s tou lednicí zkoušela, já mám police v lednici nastavené tak, že se mi tam kvašák vejde, ale samozřejmě bez té dřevěné tyčky. Když už bude pickles hotové, tak určitě nevadí, že už není zatížené.
Mi objednal kvašák manžel k vánocům, a říkal, že to přišlo poměrně rychle ..po vánocích už asi nemají žádné na skladě..proto je doba dodání tak dlouhá. Jinde jsem kvašák nikde neviděla..
Vendy
lenka
| 7. 1. 2008 14:23
Tak jsem se dívala na ten odkaz a je to moc hezký kvašáček,jeden litr by mi úplně stačil. Ale myslím,že do lednice se nevejde, je moc vysoký jak z něj trčí ta tyčka a do dveří od ledničky mi zase přijde moc široký. Takže ono je to tak, že to musí tři dny kvasit v pokojové teplotě v kvašáku a pak to normálně přendám do uzaviratelné nádoby s víčkem? A nevadí, že to v té nádobě nebude zatížené? A ještě jedna otázka, ty sis to obejdnávala na těch stránkách? Píšou tam, že to dodají až na konci února, tak dlouho se mi nechce čekat .-)

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
29. 10. 2025 13:16
15409
Petu La
15. 10. 2025 17:29
3
Ivan Zeman
3. 10. 2025 16:40
22
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:26
6
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:24
7
Anna Vodičková
15. 9. 2025 07:55
36
Alena Davidová
13. 9. 2025 17:29
100
Míránek Černohous
7. 9. 2025 08:49
48
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
cudlik
29. 10. 2025 11:54
74011
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21