Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

caje
zuzu
| 10. 8. 2007 13:00
ja take nepiju jen bio caje, take mam nejake od oxalis a ze zelene cajovny, potom jsme se placla pres kapsu a koupila za ctyri stovky primi v cajovne cajik, zelenej, vyboooornej, dala jsme si ho tam a domu odchazela s pravym japonskym balením sypaneho cajiku, ten si davam ale ,,slavnostne,, ..jinak urco koukni na toho S.Lévelta, je tech caju fakt hodne, od pochucenym po neochucene, zelene, cerne..nejvic taky piju zeleny, ted jsme si koupila honey bush, rooibos a od Sonnentoru jsme koupila sypany Citronova trava, vytecny ..a obcas koupim pytlikovy sonnentor- ted momentalne rooibos s jahodou a mix Country life se to jmenje, bylinkovy..jinak si taky delame klasicke odvary, mam hermanek, koprivu, matu a brizu..z lekarny
Hummus
biobobi
| 10. 8. 2007 09:56
Dnes se chystám vyzkoušet recept na Hummus z cizrny, znáte tento pokrm? Mám dva recepty, tak je nějak nakombinuji. Kromě cizrny budu potřebovat jednu velkou cibuli, 3 stroužky česneku, tahini (běžně jej nekupuji, tak se chystám si ho nějakým pokusem vyrobit sama, snad se mi podaří rozmixovat sezamová semínka ...), sezamový panenský olej (také nemám, použiju řepkový a olivový, snad to moc nezpackám ...), sójovou omáčku, 2 lžičky citrónové šťávy. svazek petržele, půl lžičky koriandru a vodu... Držte mi palce, chci tím pohostit svého nového přítele(zítra, nechám to přes noc uležet a vychladit) Pak poreferuji. Dobrou chuť k vašim dnešním bio i nebio obědům a svačinám a večeřím a ...
Nápoje
biobobi
| 10. 8. 2007 09:46
Ahojte! Zuzu, děkuji za tip na čajíky, Simon Levelt neznám, ale určitě se po něm podívám . Já popíjím všechny možné zelené od Oxalis, nejsou sice bio, ale věřím jejich kvalitě ... Ačkoli na různých stránkách čajomilců Oxalis docela kritizují, prý nejkvalitnější čaje jsou přímo z čajoven, ale jsou děsně drahé... Já miluji zelené a pak Pu-Erh, toho vypiju moc . Pytlíkové si vůbec nekupuju. Jaký zelený biočaj si kupuješ? Ty od Sonnentor? Ještě jsem je nezkoušela, chystám se na to. Od Sonnentor mám moc ráda čoko Rooibos . Jojo, čaje a víno, to jsou požehnané nápoje
Bionákupy
Juja
| 10. 8. 2007 07:35
Tak já se přidávám, kdyby to šlo, tak kupuji všechno bio. Jsem prostě Bioblázen . Až na to kafčo kupuju všechno, co jste jmenovali, jen jste zapomněli na náš oblíbený bulgur. Nedávno jsem začala kupovat i biokoření, ale bohužel nemůžu sehnat všechno, co bych chtěla.
Mrzí mě, že supermarkety mají tak omezený výběr biovýrobků. O víkendu, kdy mám čas na nákup, tak nakoupím jen část surovin, které potřebuji a pak si musím ještě udělat čas přes týden a zajet do oblíbeného obchůdku.
Taky mě štve, že na to, že bydlím ve velkém městě, tak jsou asi tři biobchody u náměstí a zbytek města prostě nic. Dva z těchto obchodů jsou zároveň jídelnami, ale o víkendu, kdy bychom měli čas vyrazit někam na jídlo, tak žádná bio jídelna nebo restaurace prostě otevřená není. To je velká škoda
děkuji
anonym
| 9. 8. 2007 19:30
Bio holky, jak vám říkám, děkuji za zase výborné příspěvky ohledně nakupování. Skvěle se tady u vás přiučuji. A když jsou fotky, tak to je úplně úžasné. Jen pokračujte, určitě se přiučuje více lidiček.
vyrobky
zuzu
| 9. 8. 2007 18:23
kozi vyrobky mam take moc rada, ty modro- bile jogurtiky kozimi snad osobne chutnaji jeste vic nez ty od st. pierra..asi proto ze jsou vice tekute, ten pierre je dost hutny, ale take vyborny ..a z mlecnych vyrobku mam rada biotvaroh, jinak ty biomleka ochucena apod me neberou, jsou tucne, ja se snazim sahat po nizkotucnych..jinak biopotraviny miluju vsechny ..kdyzbych mela vypichnout, tak biorajcata susena Rapunzel, yannoh, spaldovo pohankove testoviny, bio fiky, ryze bio jakakoliv!, pohankove vlocky a kukuricna polenta..ja kupuji nejvice testoviny od pro- bia, at uz se rasou, zitne, pohankove, jecne, amarantove, ale ted jsme koupila a hooodne od jine spolecnosti, vetsinou dovoz, tak jsem zvedava..jinak taky miluji quinou ..s tim ovocem a zeleninou jak pises je to problem, ale ono by jahody a treba to hrozno stalo strasne moc, dyt kolik stoji normalni a jeste navic bio, na to si troufam rict bych asi nemela..ja kupuji bio mrkev, banany, hrusky, jablka..takovou tu klasiku, ale take ne porad, by me zruinovalo, nebot je to muj zaklad jidelnicku(ovo, zel) a to bych se nedoplatila, bohuzel..joo a take mam moc rada sojove mleko a samozrejme vyrobky z tofu, kupuji marinovane(to jsme si vynasla ze je nejmene tucne)tak toa jeste neco k cajum, ted jsem si koupila bio zeleny caj, sypany, vyborny, jinak kupuji Sonnentor, ale ted uz kupuji temer jen sypane..nevim zda jsi uz narazila na kolekci bio caju Simon Levelt, to jsou caje sypane i pytlikove, hooodne drahe, ale vyborne..ted jsme koupila pytlikovy 10sacku 50kc- jablko skorice, ale stoji to za to
biokvalita
biobobi
| 9. 8. 2007 16:56
I já se chci přidat s chválou nového špaldového kafíčka Biolinie! Právě si jej dávám a mňam mňam! No, přikusuji k tomu melouna, je to zvláštní kombinace, ale obé jsou mé oblíbeně potraviny, tak to snad nemůže špatně dopadnout Melouna miluju a moc mě mrzí, že se nedá v biokvalitě sehnat! Ty klasické kupované jsou určitě přehnojené ... Bioholky, jaké jsou vaše oblíbené potraviny, které bohužel zatím nejsou k dostání v biokvalitě? Pro mě je to ten meloun a také ostatní sruhy ovoce jako hrozno, jahody apod. A jaké jsou vaše oblíbené biopotraviny? Možná už se tu na toto téma diskutovalo, tak se případně omlouvám ... Já miluju těstoviny Probios a Felicetti, těstoviny miluju celkově a tyto dvě značky biocelozrných se mi zdají nejdokonalejší A také kozí výrobky z Ratibořic! Máte rády kozí výrobky?
Zuzu
Juja
| 9. 8. 2007 15:03
Tak to mě mrzí, že jsem se Ti netrefila do chutě, snad příště. Já kafe nepiju kvůli tomu, že mi nechutná jeho chuť, nikdy mi to prostě nezachutnalo. Ale manželovi jsem hledala zdravější náhražky kafe, ale zatím to pije tak půl na půl, podle toho na co má zrovna chuť. Ale když ho tu holky chválili, chtěla jsem to zkusit, třeba by to klasické kafe přestal pít úplně. Díky za obrázek.
cocka
zuzu
| 9. 8. 2007 12:00
Jujo ja ani polevky nejim, nejsem polevkova a proste nejak je nemusim, takze za receptik dekuji, ale ani ho psat nemusis, ja si delam cocku a vzdy neco do ni zamicham..to si misto te polevky dam vice zeleniny..na ty adzuki kouknu, biokucharku mam, ale jeste jsem nezkousela..ohledne toho kafe, dekuji za obrazek ..tak to jsme opravdu v praze v dvou biobchudcich, rekla bych nejznamejsich nevidela, tak snad priste, az navezou nove zbozi..jinak Jujo jen aby nedoslo k omylu, to neni ,,kafe,, v pravem slova smyslu, je to obilna ,,kava,, tudiz bez kofeinu a vseho toho co ma prava kava..tak aby manzel nekoukal ..ja prave taky kafe nepiju, ale tyhle obilne kavy obcas ano. moc dobry je yannoh a tuhle az objevim taky zkusim..sekanou zkusim co nejdrive take..prijkladam obrazek obilne kavy yannoh, doporucuji, obsahuje:
ječmen, žito, sladový ječmen, čekanka, plody dubu
doporucuje ji i H.Zemanova v biokucharce
zuzu - špaldové kafe
Candys
| 9. 8. 2007 11:50
zuzu tak zkouším vložit obrázek toho špaldového kafe, snad se to podaří
Zuzu
Juja
| 9. 8. 2007 07:46
Taky máme moc rádi červenou čočku a dělám ji pravidelně. Máme z ní rádi i polévku, to mi přivádí na myšlenku, že bych mohla recept přidat do deníčku, tak jestli chceš, tak nakoukni.
Zkoušela jsem už i fazole Adzuki podle receptu v biokuchařce Hanky Zemanové a taky byli moc dobré.
Dej vědět, jaký byl ten hrášek.
S tím kafem Ti neporadím, já kafe vůbec nepiju, ale přemýšlím, že když ho holky pořád chválí, tak bych ho koupila manželovi. Tak, prosím, holky napište jak vypadá, pořád jsem ho ještě neobjevila.
Tu pohankovou sekanou, co jsi tu psala jsem minulý víkend vyzkoušela a fakt jsme se olizovali.
Krásné ráno
zonan
| 9. 8. 2007 07:15


V sobotu jsem zkoušela celerové placičky v troubě. No, nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu. Zřejmě se sloučily dvě události. Trošku se připekly a taky jsem použila ovesné vločky (ty moc nemusím) místo špaldových . No, příště to zkusím znovu, ale před tím navštívím náš obchůdek se zdravou výživou. Prosím, prosím, jak dlouho mají být placičky v troubě?
nakup
zuzu
| 8. 8. 2007 19:27
ahoj holky,
tak sjem dneska nakupovala v ROZMARYNE na Smichaci a koupila tam ty doporucovane rajcatka, susena..a je fakt ze je tam maji nejlevnejsi ..jinak jsme koupila kombucha ocet, videla jsme to poprve, pry dobry do salatu atak, mate s tim zkusenosti??a jeste jsem koupila UMEOCET, ten jsem jeste nemela, ale vim jak tu byly vychvalovany ume svesticky, tak snad to bude take dobre dochucovadlo, na zeleninu?..pak jsem koupila ,,zrni,, no klasika a pohankove testoviny, na susenem ovoci jsme usetrila, nebot si ted susim sama, zitra bezim do obchodu pro svestky, ale reknu vam, pres kilo svestek se susenim ,,scvrkne,, na jeden plat susicky, hruza..jeste mi slecna prodavacka poradila zeleny hrach, ze pry je vyborny a nemeni barvu, takze je to i pekna podivana, tak jsme zvedava, zatim varim nejvic jen cervenou cocku, co vy?..jinak ta nahrada vajec Vajahit, jak jsme o nem diskutovaly stoji 38kc..tak se brzy pustim do te pohankove sekane..joo a jeste nesmim zapomenout se zeptat jak vypada obal toho spaldoveho kafe?ja jsme videla vsude jen to ,,nedobre,, ve skle a vinovym obalem nebo maji pro- bio, ale je v pytliku bilem jako napr. pohankove vlocky, to myslite toto? diky
ovoce
zuzu
| 5. 8. 2007 22:14
to gratuluji k tem kileckum dole!! ono je to ted pres leto super s pohybem, clovek je venku, beha, skace, chodi, lezi, zahradnici, plave, proste sporti..ale jak prijde zase to sychravo tak to bude na prd..to uz vidim jak budume okupovat posilovny a podobny, co..ale pohyb venku je stejne nej..jsme si dneska dala projizdku na bruslich a super, ty endorfiny vyplaveny nemaji chybu ..
jinak holky, vim ze tady je rubrika suseni ovoce a ze jsme to uz probiraly, ale nechce se mi to hledat..tak mam otazecku..jak susite svestky?? koukala jsem, ze je ted maji hodne levny, tak bych koupila nejake to kilecko nasuseni, ale zatim s peckovinama nemam zkusenosti..ted mi bezi susicka s jablickama, jsou ze zahradky a je to desny, chutove moc dobre, ale kazde natukle napadene cervem, nechapu to...ikdyz je jeste na strome visi, tak uz tam ten cerv je..s mamkou jsme to badaly a bude to asi take tim ze to neni nijak chem. ostrene..takze aspon do susicky to co nam nesni tyhle dlouhy hnusny potvory..
a jeste k tomu ovoci, v tydnu jsem si koupila poprve lichi, takove ty kulicky a je to moc dobre..taky jsem zkusila ten quamkat(nebo jak se to pise)jak to vypada jako zmenseny pomeranc, hoodne maly, ale to nic moc, pry se to ji i se slupkou a to me nijak neokouzlilo..jeste jsem nikdy nemela papaju(cerstvou) tak chci taky vyzkouset..ale nejradsi mam mango..taky se pridavam s pranim hezkeho vecera!
Těhotenství
Dasa
| 5. 8. 2007 19:41
Ještě k těm chutím v těhotenství.
Já jsem z toho měla hrozný strach, protože pořád bojuju s nějakým tím kilem navíc, tak se musím pořád hlídat. No, a když jsem otěhotněla, tak jsem si říkala, že budu jíst všechno (předtím jsem byla půl roku vegan). Myslela jsem, že se budu cpát vším možným, ale bylo to v pohodě. Teda první čtyři měsíce jsem 3 kila zhubla - pořád jsem zvracela Ale pak už to bylo dobrý a já neměla chuť se přejídat, takže jsem jedla všechno, nehlídala jsem se, ale nějak jsem se nepřejídala.
V těhotenství (dvojčat) jsem přibrala jen 9 kilo a ty jsem nechala v porodnici. Horší to bylo za ten první třičtvrtě rok s dětma. Bylo to hrozně náročný, takže jsem pořád lupala sladký a přibrala 10 kilo, takže jsem měla víc než porodní váhu . Ale teď v lednu jsem se do toho pustila a 11 kilo mám dole, ještě bych tak osm potřebovala
Hezký večer všem
Dřevěný domeček
Dasa
| 5. 8. 2007 19:35
Petrance, zkusím odpovědět na Tvoje otázky. Baráček máme zevnitř natřený ekologickým vodním lakem, syntetiku jsme samozřejmě nechtěli. Dvě komody, co manžel dělal, máme natřené pouze včelým voskem, chtěli jsme to zkusit. Bydlíme tady vlastně čtvrtým rokem a jsou docela dost zašlé. Přece jen, jak se na ně občas sáhne, tak hned je vidět prst, špína a tak. Sice se to dá přeleštit, ale není to ono. Vypadá to tad staře, ale zatím pěkně
Jinak fotečky zkusím dát zítra, musím domeček vyfotit, někde na cédéčku sice fotky mám, ale Bůh ví, kde .
Kdyby Tě ještě něco zajímalo, písni, ráda odpovím, pokud to bude v mých silách
Jo, ještě jsem si vzpomněla, s manželem pracuju rukama v dílně, jako pracuje on, jen já mám míň zodpovědnější práci. Jsem takovej přicmrda ale už jsem toho taky dost okoukala. Klape nám to fajn, jsme vlastně 24 hodin denně spolu už kolik let a paráda Teď jsem teda na mateřský, ale vždycky už vyhlížím, jestli už jde na oběd a kdy už půjde domů
obchody
zuzu
| 5. 8. 2007 18:16
jj vsechno o cem pises znam..rozmarynu obcas navstivim, je pozoruhodny jak maly prostor obchodu to je a kolik tam toho maji ..presne tyhle rajcata myslim..ja jsme je kupovala na Narodni za 32kc, rapunzel..ja nakladany v oleji nechci..tyhle me uplne vyhovuji, primichat do testovin nebo ryze ..o biosfere taky vim, ale ja mam stejne radsi kdyz si to clovek muze omakat..tady v pce mame dobre obchudky ze zdravou vyzivou, porad rozsiruji sortiment..dneska jsem byla pro ovoce a zeleninu v Kauflandu a nestacila jsme se divit co bio veci tam maji, vzdy maji regal normalnich surovin a pak treba vlajecku a napsano bio, takze zalezi co kdo preferuje..dobry ze to je i v superparketech
sušená rajčata
Petrance
| 5. 8. 2007 14:27
Zuzu, jaká rajčata jsi koupila, že byla drahá? Já kupuju od BioNebio bio sušená rajčata a stojí asi do 30 Kč. Pužívám je buď jen tak nebo si je i sama nakládám do olivového oleje.
http://www.biosfera.cz/…products_id/1707


Jinak pokud se budeš pohybovat v Praze kolem Anděla, je tam skvělý obchod Rozmarýna http://www.rozmaryna.cz, kde mají velký sortiment bio dobrot za přijatelné ceny. A tyhle rajčátka a ¨násadu na kombuchu tam mají určitě.
A já, když nemám čas a nestíhám zajít do bioprodejny, tak nakupuju pres internet na www.biosfera.cz, kdyz nakoupis nad 600,-, tak je postovne zdarma. Pro me je to nekdy prijatelnejsi, protoze bioprodejny maji otevreno vetsinou do 18 hod a to casto nestiham z prace...
rada
zuzu
| 5. 8. 2007 12:10
dekuji za rady!
v tydnu jedu do Prahy, tak urcite koupim houbu a zkusim to , u nas ve meste jsem to jeste nevidela, ale v prodejne Pro- bia jo..jinak jsem dlouhou dobu shanela susena rajcata a vsude mi nabizeli jen nakladane v oleji, ani v pro-biu je nemeli..nakonec jsem ***nim po praze narazila na obchudek kde je meli, nejsou teda nejak laciny, ale je to Fair trade bio, takze spokojenost nejvetsi
kombucha
Petrance
| 5. 8. 2007 11:07
ahoj Zuzu,
bohuzel houba opravdu potrebuje k zivotu cukr, ale tim, ze ho spotrebuje ke svemu rustu, tak ho vlastne metabolizuje a pretvori v ten kobuchovy napoj, takze tam nezustane zadny zbytkovy cukr. Ja davam pouze trtinovy tmavy.

Jinak az koupis tu nasadu na kombuchu, tak v te krabicce je houba i tekutina a je tam presny popis, co a jak delat pri vyrobe. Tu prvni kombuchu budes delat z mensiho mnozstvi caje presne podle navodu, az ti vyroste nova houba, tak muzes udelat vetsi mnoztvi. V navodu je vse pekne popsane.

"pridat asi 3 dcl jiz udelane kombuchy a vlozit houbu"- to znamena, ze se pri nove vyrobe do caje s cukrem musi pridat uz hotovy kombuchovy napoj z predesle vyroby, aby v tom houba mohla opet rust.

jablecny ocet
zuzu
| 4. 8. 2007 19:14
holky pouzivate jablecny ocet treba do salatu, kvasny nebo treba z hroznu vinny??..ted mi prave ten vinny dosel, tak planuji koupit, ale rozhodne pujdu po biu, jestli sezenu..jinak jsem videla bio balsamico, tak ten koupim urco..nebo co jeste pridavate treba do salatu..ja na nejake zalivky moc nejsem..nejradsi koupim ledovy salat pokapu cervenym vinnym octem a bastim
kombucha
zuzu
| 4. 8. 2007 15:06
dekuju za rady! je pravda, ze kombucha je draha, ale moc dobra, dneska jsem zrovna zeleny caj kombuchu od pro- bia mela..jenom se chci zeptat takova nejasnost v tehle vete?:

pridat asi 3 dcl jiz udelane kombuchy a vlozit houbu

..jake kombuchy myslis 3dcl, houbu chapu ze tu koupim, ale 3dcl ceho?toho caje s cukrem? ten cukr tam je asi dulezity pro rust, ze? ja osobne cukr vubec nepouzivam, takze nej by bylo ho tam vubec nemuset davat, ale predpokladam, ze to je zivina pro houbu..diky za odpoved
Dreveny domecek
Petrance
| 4. 8. 2007 11:06
Jo a Daso, pokud by to bylo mozne sem dat fotky vaseho domecku, to by bylo skvele!
Myslim holky, ze to snad ani jinak nejde, kdyz se clovek zacne stravovat bio a mysli to vazne a ne jako modni trend, aby zil v nejakem plastovem svete nebo se patlal chemickou kosmetikou. To telo samo zacne volat po prirode .


Jo, holky a jeste takova mala anketka pro maminky - jsem se chtela zeptat, jak jste na tom byly v tehotenstvi? Papaly jste zdrave nebo zvitezily silene chute a cpaly jste pate pres devate? Da se to ze zacatku nejak regulovat? predem diky za zkusenosti
Zdravé bydlení, kombucha
Petrance
| 4. 8. 2007 10:59
Ahoj holky, dlouho jsem tu nebyla a koukam, jak se tu krasne rozjela diskuse , zaujal me prispevek Dasi o drevenem baracku - to je parada! A jak jsem pochopila, ty taky pracujes se drevem? Mas muj obdiv! my rekonstruujeme 100 lety kamenny dum a taky se snazime delat vse co nejzdraveji, v ramci moznosti...zatim mame asi tretinu hotovou a je to skoro same drevo ...hrozne me zaujal clanek o slamokartonu, coz je eko varianta sadrokartonu, az budeme delat podkrovi, urcite se na to budu informovat - nemate s tim nekdo zkusenosti?


Daso, chci se zeptat, cim drevo osetrujete? ja jsem sice chtela olejem, ale zkouseli jsme to a bohuzel pri nasem provozu a pejskovi by napriklad podlahy dopadly bidne, takze jsme nakonec stejne lakovali, ale nejakymi zdravejsimi laky na vodni bazi...


Jeste jsem chtela informovat Zuzu o te kombuse, ja si ji delam doma prave z te nasady, co prodavaji, uz dlouho a je to bezva! Je to hrozne jednoduche a vis, co jsi tam dala. Biokombuchy jsou dost drahe.
Staci pouze uvarit caj
(cerny, zeleny, bylinky a ja si ji ted uz delam jen z caje bancha), nechat vychladnout, nalejt do petilitrove sklenice (asi 15 cm pod okraj), smichat s cukrem (nejlepsi je trtinovy, asi 10 lzic, bohuzel s medem to nejde, kombucha v nem neroste, protoze med ma antibioticke ucinky), pridat asi 3 dcl jiz udelane kombuchy a vlozit houbu. Necha se v klidu na stinnem miste a kdyz na povrchu vyroste nova houba, je hotovo, trva to cca 8 dni. Z bylinek jsem kombuchu jeste nezkousela, jen ze sipku, vzdy se ale musi smichat se zelenym nebo cernym cajem, ktery houba potrebuje k zivotu
Slovinsko
zuzu
| 3. 8. 2007 11:02
Ahoj holky, tak dnes razim na vikend vlakem skouknout Lublaň, rychlikem z Prahy, prestup v Salcburku a rano jsem v Lublani a vecer zase zpet, no proste nacumandu..jsem koukala ze je to sice hl.mesto ale ma to jen 250 000obyvatel..jsme zvedava, zda tam narazim na nejaky ,,zdravy,,obchudek..ale za ty ecka to bude asi drahe, ale neco na zkousku si treba privezu, pokud na neco narazim..snad nem neproprsi..na cestu jsem si koupila kombuchu, tak snad bude dost sil ..uz jste taky videli ze prodavaji jenom ty kvasinky kombuchy pro vlastni pripravu?? ja na to koukala jak ,,blazen,,..ale proc ne..
Ahoj všem,
Biopavla
| 2. 8. 2007 23:46
Teda tady to najednou žije. Chvíli jsem tu nebyla a tolik čtení. Oči se mi klíží, ale musela jsem dočíst. Promiňte, nevím kdo co psal jak se mi chce spát, ale chci odpovědět:
klíčky mungo jsou výborné naklíčené.
Taky souhlasím s tím, že je lepší si koupit méně "krámů" do domácnosti a nahradit je sice dražší, ale kvalitní bio stravou a ovocem a zeleninkou, než "ušetřit" na jídle - tedy jíst hnusy bez jakékoli hodnoty a za ušetřené peníze kupovat krámy...
Když jsme se dali sw manželem na zdravý životní styl, stále se snažíme něco vylepšovat ať už ve stravě nebo provozu domácnosti na přírodní cestu. Taky jsem spoustu věcí vyhodila, rozdala a nad každou věcí, kterou pořídím se rozmýšlím.
Bohužel nemáme tolik peněz, abych mohla vyměnit nábytek za dřevěný a vůbec bych toho ve své domácnosti ještě hodně změnila, ale to už je věc větších financí, takže alespoň se snažím udělat z toho co máme to nejlepší. Taky třídíme odpad, kupujeme eko drogerii a vůbec nelituji, že je to dražší. Všechno dohromady tvoří totiž nádherný svět s pozitivní energií ve kterém je nám dobře a už bychom se nechtěli žít "normálně" jako většina lidí.
Dobrou noc.
šťávy
Petra
| 2. 8. 2007 21:29
Souhlasím Zuzu, kupovat biomrkev či jinou zeleninu by byl ideál, ale to
nejde, ani vlastně nemám kde ji kupovat a hlavně je to hoodně
nákladné...jednou si ji vypěstuju na zahrádce a nejen jiMáš
pravdu, že některá mrkev je sladší, některá vodová a některá naprosto
katastrofální jako tomu bylo minule a z toho mi bylo smutno Jen jak
poznat, jaká bude
drevo
zuzu
| 2. 8. 2007 20:03
tak ty mas doma taky truhlare ..no ja teda v podobe tatky, ale to prirodni drevo je proste krasa..mam na chalupe taky hodne dreva, podlahy, stropy, nabytek,jenze mame hafika a ten tomu dava zabrat, zabere packama a ryhy jsou na svete..mam strasne rada tu vuni..to je asi to same, jako deda kdyz staci med, tak ta nadherna vune, jeje..ja az pujdu nekdy do sveho, tak urcite(pokud budou finance) budu chtit co nejprirodnejsi materialy, ale je fakt ze to je asi nejvice choulostive, ale stoji to za to..myslim ze dvojcatka to jednou oceni, je to parad deti vychovavat v takovyhle podminkach..skoda, ze kazdy takove stesti nema..holky ted me tak napadlo, ze odbocim od tematu, ale koukate na Postu pro tebe- ted ty navraty?? ja vzdycky uronim slzu
Zdravé bydlení
Dasa
| 2. 8. 2007 19:57
Taky se musím připojit s tím dřevěným baráčkem. Manžel je truhlář a já už s ním takových šest let taky dělám. Dřevěný baráček jsme si postavili sami dva a už v něm čtvrtým rokem bydlíme.
Nejdřív, když s tím manžel přišel, že by chtěl dřevo na bydlení, tak jsem nechtěla, že na chalupě bydlet nebudu
Ale už ta stavba, když si člověk všechno dělá sám a vůbec to bydlení...to je prostě nádhera a kdo nepozná, neuvěří
Máme 17-ti měsíční dvojčátka, zatím nám baráček nelikvidují, tak to snad přežije
Jinak máme málo nábytku, nelíbí se mi, když je prostor přeplácaný a všude kytičky a hodně světla.
Tak, snad jsem někoho namlsala a začne o dřevěném baráčku přemýšlet
finance
zuzu
| 2. 8. 2007 19:17
ja bych to videla asi tak, ze jestli mas na to aby jsi kupovala biozeleninu na odstavnovani, tak je to uplne nejlepsi..ale taky odstavnuji a te mrkve na dvojku sklenicky je fakt strasne moc..a to kdybych mela kupovat biomrkev,tak to nevim zda bych zvladla..predevcirem jsme si koupila v Bille biomrkev, pytik stal myslim 45kc, coz nevadi, ale vydrzi mi treba necely tyden, takhle kdybych ji projela ostavnovacem, tak bych ty pytle potrebovala aspon dva..takze ono je to tezky..kupuji si nebio cerv.repu a z te mi stava chutna..ono je to asi na jaky druh a odrudu narazis..trena nektere mrkve klasicke jsou moc dobre, ale nektere uplne vodove, jde o to najit si tu zeleninu, kde maji i to nebio dobre..
ten popis baracku me dostal, doufam, ze pridas nejake fotky, at s emuzeme kochat..tatka je truhlar a ja drevo miluji, jenze ted si z praveho dreva moc lidi delat nenechava, je to drahe a navic choulostive..to je sama preklizka a drevotriska..

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
1. 11. 2025 19:14
15423
Petu La
15. 10. 2025 17:29
3
Ivan Zeman
3. 10. 2025 16:40
22
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:26
6
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:24
7
Anna Vodičková
15. 9. 2025 07:55
36
Alena Davidová
13. 9. 2025 17:29
100
Míránek Černohous
7. 9. 2025 08:49
48
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
..Magda
1. 11. 2025 19:08
74017
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21