Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

Alienorko
petrasan
| 17. 9. 2008 17:24
mléko je věčný boj... osobně bych s ním taky skončila, ale můj syn např. stále vyžaduje to dětské z prášku. Jogurty už v podstatě jíst nechce, ale dřív jsem se do něj když už snažila dostat spíš zakysané věci a 100% jogurty bez škrobu, želatiny apod.
Jinak já mléko taky nemusím, ale mám ráda kozí včetně syrovátky, tu si kupuju vždycky ráno, když jdu do práce náhodou okolo CL. Jako rodina nejsme tak vyhranění a i maso se u nás jí tedy kromě mě. Ale kupujem třeba králíky a další na vesnici, kam jezdíme na chalupu. Samozřejmě že občas nějakou tu flákotu koupím i v krámě, vyžaduje to hlavně partner, který bez masa ještě stále nemůže být a co se týče syna, ponechala bych mu možnost volby. Snažím se ho izolovat raději od cukru a všech těch sladkých "prasáren". Ale protože bonbonkům a lízátkům se občas prostě nemůžeš vyhnout, tak kupuju např. medvídky z kukuřice, lízátka ze javor. sirupu apod. Ideálem by bylo být makrobiotem, ale ani já nejsem tak striktní a důsledná.
Mj. co se týče mléka, uvažuju o koupi přístroje na výrobu rostlinného mléka. Máte ho některá doma? Už na něj koukám dlouho a říkám si , jestli ho budeme fakt využívat denně. Je to opravdu tak nenáročné, jak popisuje návod?
Musím říct, že v tomto směru mě např. zklamal parní hrnec, pořídila bych si už jedině parní troubu.
Díky za názory
Pro Vendy
Biopavla
| 17. 9. 2008 13:58
Jsme na tom s tím časem opravdu podobně. A Viktorka se mi taky líbila víc než Ženy, ale tady pro sebe si můžeme psát jak chceme...
pro Biopavlu
vendy
| 15. 9. 2008 08:12
To nevadí, tak to necháme na komunikaci taky na "Viktorce" (i když vím, že už to žádná Viktroka není, ale líbilo se mi to víc). S tím časem jsem na tom velmi podobně, doma se teď k PC téměř nedostanu, občas jen tak mrknu když mám volnou chvilku v práci.... Manžel si dodělává školu, a zabere mu to dost času...takže o to více práce zbývá na mě. K tomu ty 3 děti a spousta, spousta zájmů.... Na nějaký program v televizi už jsem něměla čas ani nepamatuju.....
Teď o víkendu jsme byli oba s manželem na kurzu proutkaření...manžel se o to zajímal už dříve, ale nechtěl tam jet sám, tak jsme nakonec vyrazili oba dva a docela hodně mě to nadchlo . Tak teď máme oba papír na to, že jsme schopni vyhledávat patogení zóny . Nikdy dřív bych nevěřila, že to bude i u mě fungovat, a funguje...a jak ! Tak teď trénujeme na bytech všech našich příbuzných a všichni stěhují postele do lepších míst !
Kurz se týkal nejen vyhledávání patogeních zón a okrajově i léčitelství, bylinek...no bylo to hrozně moc zajímavé !!!
Pro Vendy
Biopavla
| 12. 9. 2008 17:09
Ahoj Vendy,
jsem ráda, že jsem Ti taky mohla něco poradit a ještě moje poznámka o záruce kvality měla úspěch .
Skype bohužel nemám, ale můžem si někdy napsat mailík, pokud budeš chtít. Se mnou je to těžké v tom, že mám pořád málo času, takže by to bylo ne moc často, ale jinak samozřejmě ráda
pro Vendy
Markytka
| 12. 9. 2008 06:26
Vendy, díky moc, jsi hodná!
Do tvých receptíků se určitě podívám.
Ještě bych Tě ale chtěla poprosit, zda bys mi nenapsala přesně recept (jako pro úplnýho začátečníka) na tu čočkovou polévku......včetně všech mír.
Díky moc ještě jednou...
bio
zuzu
| 11. 9. 2008 23:14
Vendy je znacka kvality, to jsem se nasmala, ale je to tak ..a navic MADE IN CZECH ..ja do bioo taky chodim, do Palladia, ale je to tam hodne drahe...treba avokado tam meli pred 14 dny za 70korun!!!!
pro Markytku
vendy
| 11. 9. 2008 12:53
Červená čočka je naprosto skvělá záležitost, jednak se nemusí namáčet a pak neobsahuje puriny, jako většina ostatních luštěnin, takže nenadýmá a je lehce stravitelná.
Receptů je určitě všude na netu spoustu...já z červené čočky dělám hlavně polévku, přidávám ji taky do bramboračky..ona je totiž rychle měkká a polévku krásně zahustí.
Pokud chceš červenou čočku jen uvařit, tak to prostě udělej klasicky..propláchni ji, dej do hrnce s vodou, přidej sůl..případně nějakou řasu, nebo koření a vaříš. Pak ji podle chuti zahustíš a ochutíš. Já ji nezahušťuju...nejraději ji mám smíchanou s rýží.
Ostatní luštěniny..fazole namáčet musíš..nejlépe přes noc...a pak vodu sliješ. Výborné jsou fazole azuki...u nich vodu slívat nemusíš (podporují funkci ledvin). Všechny fazole by jsi měla vařit s řasou (nejlépe Kombu nebo Wakame) a pokud řasy nepoužíváš tak alespoň s majoránkou, tymiánem, saturejkou...atd.
Z fazolek azuki dělám prejt, uvařím je do měkka, pak je rozmixuju, ochutím čenekem, sojovkou, kořením...případně přidám tofunézu. Pak to mažu na chleba, nebo na nějaké placičky, nebo plním cukety . Myslím, že nějaké fazolové recepty mám v deníčku . Tak ať se ti daří !
luštěniny
Markytka
| 11. 9. 2008 10:32
Holky, prosím poraďte mi nějaké jenoduché recepty na červenou čočku (jak se vůbec děla?) a fazole....
Potřebuji to zařadit do jídelníčku, ale nevím....
Když jsem si koupila červenou čočku, tak na ní není napsáno, jak se dělá, jen recept rovnou s nějakou zeleninou. Já z ní chci ale udělat obyčejnou čočkouvo kaši. Prosím poradíte? Musí se tato červená čočka namáčet?
pro alienorku
vendy
| 11. 9. 2008 10:26
Moc pěkná ikonka
pro Biopavlu
vendy
| 11. 9. 2008 10:08
Pavli díky za odkaz, přišel mi zrovna vhod protože sháním rýži Calasparru, u nás v obchůdku ji nemají, tak si ji objednám v tom internetovém obchodě, tam mají veliký výběr rýže . Z Calasparry si dělám ráno kaše na slano s restovanou nebo napařenou zeleninou a taky je dobrá na sushi. Sushi jsme dělali na kurzu, tak s ním teď trošku experimentuju doma .
Ty makrobio stránky jsou úžasné , už jsem podle nich vyzkoušela plno receptů a je moc fajn, že se tam dají napsat k receptům vlastní zkušenosti a taky tam můžeš vložit své recepty. Je tam taky moc zajímavá diskuze, bohužel jsem neměla ještě čas..si ji celou pročíst.
"Záruka kvality " jééé tak to mi ještě nikdo neřekl - zní to hezky. S tím se budu muset pochlubit manželovi - díky . Pavli tak mě napadlo, používáš Skype ? Mohly by jsme si vyměnit kontakty a občas si třeba napsat a vymněnit zkušenosti...ve svém okolí mnoho lidí, kteří mají podobné zájmy jako já bohužel nemám ...
Ještě Vendy
Biopavla
| 11. 9. 2008 06:22
Teď prohlížím více ten odkaz na makrobio recepty, diskuzi... no zase budu mít co číst. Jen škoda, že má člověk tak málo času. Z knihovny mám teď rozečtené knížky a celý týden i příští se budu domů vracet o rána až k večeru... A na ty makrobio recepty už tu byl odkaz, tak jsem si to založila no a samozřjmě jsem se pak už k pročtení nedostala. Ale určitě to napravím - nahlédnutí mě nadchlo a ještě k tomu jsi tam i Ty Vendy a ačkoli se známe jen z této diskuze, pro mě jsi moc hodná a milá kamarádka a "záruka kvality" (snad to nezní divně) tím víc mě to bude lákat číst.
Pro Vendy
Biopavla
| 11. 9. 2008 06:09
Vendy, moc děkuju, Ty jsi studnice super informací. Ještě ten nápad se salátem - taky udělám. Jinak ta tamari omáčka do pudingu nebo jablečný slad - mohu použít, mám a znám, mám i shoyu a teď jsem utratila dosti peněz na http://www.biooo.cz to je vlastně e-obchod Palladia v Praze, kde jsem zakoupila (nejen) i různé další sójové omáčky a jsem na ně zvědavá.
A s tou sojou s Tebou taky souhlasím - nemá se to s ní přehánět.
Měj se moc hezky a ještě jdnou díky. Pavla.
pro Sylvik
vendy
| 10. 9. 2008 14:26
Sylvi, já okurky přidávám někdy ke klasickému pickles - takže zelí, mrkev, cibuli a na plátky nakrájené okurky. A nebo dělám takové rychlé okurkové pickles :

1 salátová okurka, 1 větší cibule, větvička koření Shizo (tu ale většinou nemám, tak dávám kopr), 1 lžíce sojové omáčky Tamari a 0,5 l uvařené vody.
Okurku omyju a nakrájím na kolečka. Oloupanou cibuli nakrájím na půlměsíčky. Vymyju sklenici a navrstvím tam okurky s cibulí a jemně nakrájeným Shizem nebo koprem. Do vroucí vody přidám sojovku a horké naliju na okurky. Nechám vychladnout a pak ještě 2-3 hodiny proležet. Na talíř se to podává bez nálevu, jen okapané okurky s cibulí.
pro biopavlu
vendy
| 10. 9. 2008 08:53
Pavli, ďobáčky znám už delší dobu, a mají u nás doma docela úspěch, na ty recepty jsem ještě nekoukala a používám je na všechno možné, do zeleninových směsí, do rizota, do polívek..třeba do zelňačky místo klobásy. Ale je to sója..a ani se sójou by se to nemělo přehánět !
Sojové jogurty máme taky docela rádi, ale ještě více nám chutná Siváček - je to rýžový dezert.
Na ten citrónový puding ti pošlu odkaz, jsou to celkově bezvadné stránky, možná je už znáš. Je to http://makrobiotika.aspone.cz/…eceptDetail.aspx?…
Snad tě neodradí ty ingredience...tamari, je sójová omáčky, dává se jí troška pro chuť, ale já jsem ji zrovna neměla a puding byl výborný i bez ní. Pokud nepoužíváš slad, můžeš dát místo něho med.
pro alienorku
vendy
| 10. 9. 2008 08:44
Koukla jsem do tvého deníčku, tvůj chlapeček je opravdu moc roztomilý, máš z něho určitě velkou radost
Vendy
Biopavla
| 10. 9. 2008 07:18
Jé Vendy citrónový puding no tak to jsi mě hóóódně nalákala, dej prosím vědět až ho někam vložíš. Chystám se i na Tvůj jáhlový krém z deníčku, zatím jsem nestihla vyzkoušet.
Abych taky přidala něco (snad) zajímavého, tak jsme včera byli na výletě v Praze a v Tescu v Letňanech nakoupili spoustu dobrot - např sójový jogurt a jakési sójové nudličky - jmenují se nějak jako Ďobáčky a je na nich napsáno, že recepty a další výrobky lze najít na http://www.kalma.cz , ale ještě jsem ma to nekoukala.
Ale posnídali jsme ten sójový jogurt a moc nám chutnal.
vendy
alienorka
| 9. 9. 2008 14:15
uz se moc tesim na ty knizky az dojdou, bohuzel si ale pockam, protoze ziju v zahranici a tak mi knizky priveze az mamka, az k nam pojede...

jinak mam rocniho chlapecka, dala jsem fotky do denicku, jestli te to zajima...
pro Biopavlu
vendy
| 9. 9. 2008 09:03
Ahoj Pavli, potěšilo mě, když jsem viděla tvé příspěvky, už dloho jsem tě tady na diskuzích neviděla . Někdy sama nad sebou žasnu, kam až jsem se během posledních dvou let posunula a to nejen co se týká stravování..... Co by se mi před nějakou dobou zdálo nemožné, třeba vzdát se cukru, mi teď už nedělá vůbec žádné problémy a příjde mi to naprosto přirozené.
Jinak mám bezva recept na výborný citrónový puding, dělá se z kukuřičného škrobu, a u nás doma má velký úspěch, až budu mít chvilku tak ho někam písnu..do deníčku..nebo do bio receptů...
pro alienorku
vendy
| 9. 9. 2008 08:50
Knížky Radost z jídla a Radost ze zdravých dětí jsou výborné mám je obě dvě doma a stále s k nim vracím. Navíc paní Strnadelová je lékařka s dlouholetou praxí, takže její informace mají pro mě velkou váhu...K mléku se staví zcela jednoznačně..i co se dětí týká. Něco jiného je to u masa, zcela vyloučit maso není pro děti dobré....
Knížku paní Průchové Chudáci děti mám také přečtenou, je v ní spousta informací, ale je to psáno takovým příliš radikálním stylem..knížky paní Strnadelové jsou mi bližší. Jak staré máš děti ?
Díky za pochvalu deníčku...ale bohužel není příliš aktuální...po absolvování kurzu u paní Lužné mám spoustu nových informací o kterých bych chtěla psát, ale zatím jsem se k tomu nedostala ...
mleko
alienorka
| 6. 9. 2008 10:30
Ahoj holky, diky moc za reakce. V podstate mam na to stejny nazor, alespon co se tyce dospelych. Ale vubec si nejsem jista, jak u deti. Mam rocniho syna a nechci mu zpusobit zadnou ujmu na zdravi, ale fakt nevim, jestli mleko a mlecne vyrobky ano, nebo ne. Objednala jsem si ted knizky Radost z jidla, Radost ze zdravych deti a Chudaci deti..., tak doufam, ze tam nejake info nacerpam, protoze u prcku fakt nevim a nechci nic zanedbat.

Btw., Vendy, tohle jsou sice moje prvni prispevky, ale smiruju tu uz dlouho a musim rict, ze tvuj denicek je uzasne inspirativni
Dodatek
Biopavla
| 6. 9. 2008 09:40
Ještě bych měla dodat, že puding děláme z rýžového mléka, taky se mléku a mléčným výrobkům vyhýbáme.
Ale chtěla bych jednou dojít tam kam Ty, Vendy
Souhlasím s Vendy
Biopavla
| 6. 9. 2008 09:37
Vendy, napsala jsi to přesně. Vidím to taky tak. A ještě bych dodala, že tahini je taky velký zdroj vápníku. Nebo prostě jen sezam.
Jinak Tě obdivuju, že jsi dokázala - nebo se o to snažíš úplně vyloučit cukr. Ne že bychom se jím nějak cpali, ale například puding máme rádi... já vím, tam je zase nezdravý škrob...
pro alienorku
vendy
| 5. 9. 2008 15:02
Já mléko vůbec nepiju a téměř nejím ani žádné mléčné výrobky...s vyjímkou občas kozího jogurtu nebo sýru. Mléčné výrobky zahleňují organismus a navíc mám sama na sobě vyzkoušené, že mléčnou bílkovinu velmi těžce trávím. A vápníku mám dost z luštěnin, zeleniny a mořských řas. Nadbytek bílkovin je v dnešní době častější problém, než že by někdo trpěl jejich nedostatkem.....
mleko
alienorka
| 5. 9. 2008 12:13
Krasny den vsem...
posledni dobou se dost zabyvam zdravou vyzivou, ale nemam pro sebe jeste vyresenou otazku ohledne piti/nepiti mleka. Existuje tolik protichudnych nazoru na to, jak to s tim mlekem vlastne je. Mohly byste mi prosim napsat, jak to vidite vy? Diky a hezky den
pro vendy
sylvik
| 3. 9. 2008 16:26
ahoj vendy prozradíš mi prosím jak si picklovala okurky?prosím prosím
pro zuzu
vendy
| 3. 9. 2008 11:21
Ahoj zuzu, to máš pravdu, cena špaldy šla opravdu nahoru, špaldová mouka už většinou všude stojí přes 50 Kč a já z ní peču kváskový chleba...takže mám docela velkou spotřebu. Že je září měsícem bio potravin vím , chystáš se na nějakou akci ?
pro petrasan
vendy
| 3. 9. 2008 11:02
Pobytové kurzy u paní Lužné opravdu doporučuju, měla jsem z toho ze začátku trošku obavy, protože jsem nikdy předtím na žádném takovém kurzu nebyla, ale obavy byly úplně zbytečné..užili jsme si to tam s manželem fakt výborně. Navíc paní Lužná propaguje takovou tu makrobiotiku po česku, je to v podstatě návrat k něčemu co bylo dříve naprosto přirozené, jen na to lidé už dávno zapomněli. Díky tomu co jsme se dozvěděli o pěti elementech jsme taky pochopili, že né každý se může stravovat stejně, myslím že nám to hodně pomohlo i co se týká vztahů nejen mezi námi jako partnery ale i lépe pochopit chování a potřeby našich dětí . Makrobiotické kuchařky jsou fajn, také jich doma mám hodně, ale kurz je prostě úplně něco jiného...příští rok určitě zase na nějaký vyrazíme. Zajímavě vypadají taky kurzy paní Strnadelové.
To je fajn že jsi si ten týden na kole taky užila...takové akce bývají většinou moc fajn !
Výrobky Sunkins a.s.
OSefler
| 2. 9. 2008 23:28
Pro všechny příznivce a milovníky zdravé výživy, vegetariány a bio doporučuji navštívit www.sunkins-eshop.cz. Nabízíme pravý opak co Herbalife. Vše v kvalitě BIO
mesic bio
zuzu
| 2. 9. 2008 19:57
AHOJ holky, vite ze zari je mesic biopotravin...co u vas noveho?? prazdniny skoncili a utece to rychle a bude zima a Vanoce...me uz ted ubiji jak je rychle tma a rano se dlouho rozedniva, chjoooo.....
Sylviku
petrasan
| 29. 8. 2008 15:17
pokud Ti kombucha dělá dobře, tak si kup kulturu. Sem tam ji taky piju, ale najela jsem spíš na zeleninové šťávy a taky na spirulinu , podle toho, co tím chceš řešit.
A Vendy, to muselo být fajn ten týden, taky jsem o něčem podobném už přemýšlela, mám sice doma makrobiotické kuchařky a snažím se podle nich, ale chtěla bych to vidět na vlastní oči a taky se setkat s dalšími lidmi. Člověk totiž veskrze působí jako exot mezi klasickými masožravci.


Já jsem byla místo toho na týden na kole, spinningu a cvičení se synem, což bylo taky bezva, jelikož jsme naprosto nezaháleli a pak byli tam výborní lidé - zejména myslím ženy, tudíž jsme se i dobře bavily.


Budu jezdit na podobné akce častěji.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
22. 5. 2025 15:57
14331
..Magda
22. 5. 2025 12:34
73356
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12
Petr Jakoubek
5. 5. 2023 10:18
283