Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

Petrance
lenka
| 21. 4. 2007 19:38
Ahoj Petrance, je fajn, že ses k nám přidala. Mám otázku, jak chutná ten rýžový sirup? Kdysi jsem měla obilný slad, ale moc mě to nenadchlo, takže zůstávám věrná medu - no ale změnám se nebráním, takže je ten sirup dobrý?
Mariana
lenka
| 21. 4. 2007 19:36
Tak jsem na to koukla, ale já tam žádné jídla pití nenašla....jen nějaké tinktury a to mě moc nebere...já si raději nasbírám bylinky sama. Tak nevím, třeba to vyzkoušej a uvidíš sama.
Zuzu -kvasnice, B12
lenka
| 21. 4. 2007 19:30
Zuzu, já jsem s těmi kvasnicemi pořád na vážkách. Mají sice vitaminy, jenže jsou to vlastně živé kvasinky a já kdysi měla kvasinkvou infekci, které jsem se sice zbavila, ale dalo to práce...takže teď je mám strach jíst. Jinak B12 je i ve vojtěšce, takže až začne kvést, tak šup na louku a papat . Já jsem všera snědla několik sedmikrásek a pampelišek , prostě jsem vyrazila na pastvu
Dousabel
anonym
| 21. 4. 2007 17:31
Ahoj, moc děkuji za odpověď.Jaké jídlo mám jíst, to bych věděla, ale chtěla jsem se inspirovat, jak začít. A mě právě asi bude vyhovovat, jaks to udělala ty. Nejprve snžovat porce a pak měnit složení. Já mám dobré spalování, ale vím, že se přejídám. Tak to už dnes měním. Jen aby mi to vydrželo. Jinak pohanku já používám jako zavářku do polévky, míchám ji do bramborové kaše a ovesnýma vločkama zahušťuji cokoliv. Třeba karbenátky, ale to vy už asi nejíte, takové jídla. Ale včera jsem dělala sýrové karbenátky s ovesnýma vločkama, bez obalování, v lívanečníku. Tak já se zas někdy na něco zeptám. A to hned. Bio holky, já si včera najela zase na adresu toho obchůdku, co nedávno tady dala Vendy a pak jsem si tam z toho najela na www.tibetska-medicina.cz a tam mě to docela chytlo. Oleje ne, ty já mám od Hádka, ale jídlo a pití. Je tam něco co jedí mnchové a tak se chci zeptat, jestli se některá zkušená na to podívate a řeknete svůj názor. Jak pojedu do Prahy, tak bych si to třeba i koupila.Jo Dousabel, já také právě nevím co třeba nějaký výrobek je, tak koukni na ten obchůdek, něco se tam přece jen dočteš www.robizv.*** To je ode mě zatím vše.Ahoj všichni.
Maso atd...
Petrance
| 21. 4. 2007 17:21
Zdravim vsechny bioholky .
Sice uz na tuto diskusi koukam nejaky ten patek, ale teprve dnes jsem si rekla, ze neco do toho biohrnku prihodim. Mam obrovskou radost z toho, jak zacina byt biostravovani popularni a¨kolik je novych bioobchudku.
Zaujalo me vase povidani o mase.
Ja sama uz frcim bio nekolik let, jsem takovy experimentator na vlastnim tele a tak jsem vyzkousela co se tyka stravy ledacos... Pracovala jsem taky v marketingu Albio s Hankou Z. , musim potvrdit, ze jeji knizka je naprosto super, stejne jako Hanka sama . Doufam, ze bude brzy pokracovani biokucharky...
Co se tyka jidla, vyzkousela jsem vegetarianstvi i makrobiotiku a nakonec jsem zjistila, ze nejlepsi je fakt ridit se vlastnim telem a selskym rozumem.
Kazdy z nas je jiny a ma jine potreby, ale pokud ma clovek narocne a stresove povolani, myslim, ze maso obcas potrebuje. Po roce makrobiotiky jsem byla sice krasne stihla, ale taky totalne bez energie, jako vymackany citron.
Nic se nema prehanet a tak si dnes davam maso tak 2-3x tydne a uplne to staci. K tomu zeleninku a nejaky podporovac traveni (horcici, kren, redkev). Kdyby toho masa bylo moc, taky to neni ok, takze to prokladam dobrotami s tofu a tempehem nebo jinymi lusteninami... Muj manzel je moravak jako poleno a bez masa nemuze byt, ale nic nenamita proti mym bio alternativam... . Napriklad bio hovezi gulas na cibulce s paprikou dusim v papinaku a zahustuji pouze nastrouhanym zitnym chlebem, to je moc dobry! Na chlapy se v jidle nesmi moc hrr, jakou mate zkusenost vy doma?

Uplne miluju salaty, tak vam prihodim dva dobre receptiky na jaro, kdy jsme po zime unavene a zelene listky nam dodaji vitalitu:

Okurkovy salat s kozim jogurtem
nastrouhane okurky smichat s jarni cibulkou, nasekanymi bylinkami (bazalka, salvej, mata...) a mladymi listky pampelisky, kozim jogurtem, dochutit umeoctem, olivovym olejem a navrch posypat oprazenymi dynovymi seminky, slunecnici a cernym sezamem. Servirovat s opecenymi toustiky

Cizrnovy salat s mladymi cibulkami
Uvarenou cizrnu ofritujeme na oleji dokrupava a smichame s nakrajenymi jarnimi cibulkami a bylinkami (petrzelka, pazitka). Pripravime dresing: Olivovy olej smichame s jablecnym octem, ryzovym sirupem, soli a troskou biohorcice. Vse promichame a nechame v lednici prolezet.

Tak Vam vsem preji krasne jaro a hodne energie z biodobrot!
tempeh
zuzu
| 21. 4. 2007 13:53
http://www.dia-potraviny.cz/tempeh.html
koukni na tuhle adresu zde mas vse o soje a o vyrobcich z ni..jeden z vyrobku je prave tempeh..je tam i pouziti, je to fermontovany syr ze soji, ta fermentace je obvzlast zdrava..proto stoji vice penez nez treba klasicke tofu..
tohle je zajimavy: Čím víc proroste plísní a povrch je bělejší, tím je v tempehu více B12.
Tempeh můžeme zařadit pro výživu malých dětí, dospělých, nemocných či
dříve narozených, a také u vrcholových sportovců. tak tam najdete vse co potrebujete vedet a pripravu
dotaz
anonym
| 21. 4. 2007 09:51
Vendy, smím se zeptat co to ten "tempeh" je? Nikde jsem o něm neslyšela ani nečetla.
pro Marianu
anonym
| 21. 4. 2007 09:49
Přechod z knedlo, vepřo...
Je to prosté. Hodně podobně to teď ukazuje pořad „Jsme to co jíme“. Já jen z důvodu, že jsem si prošla se sousedkou postupný přechod z „normální“ stravy na vegetariánství a postupné hubnutí až k anorexii a téměř k její smrti (35 kg, rozpad srdeční chlopně, nemocnice na přístrojích, výživa sondou...), jsem se bála všech razantních změn a postupovala jsem opravdu pomaloučku. Také mám doma dva chlapy (syn a muž) a tak jsem nemohla obrátit stravování vzhůru nohama. To by neunesli, i když teď pomaloučku mění svoje zvyky.


Protože obědvám ve veřejných stravovacích zařízeních, snažila jsem se najít co nejpříhodnější změnu. Pracuji s lidmi a nemůžu si v kanceláři rozbalit oběd, tudíž opravdu musím někam „ven“. Také procházka v poledne mi dělá moc dobře a alespoň na chvíli se dokážu oprostit od pracovních problémů.
Takže jsem tedy nejdříve začala ubírat na porcích a snažila jsem se vybírat méně tučné varianty klasických hotových jídel. Protože na obědech ve všední den jsem nemohla dělat velké změny (můj organismus se špatně vyrovnává když je v poledne bez teplého jídla), snažila jsem se změnit snídaně, večeře a jídlo během dne. Snažila jsem si počítat příjem kalorií. (Zjistila jsem, že když se dostanu pod denní příjem 7.000 kJ, tak se váha hýbe pomaloučku dolů, ty drastické diety požadují příjem max 4.000-5.000 kJ, ale to je podle mne špatné, protože u toho člověk nevydrží dlouhodobě. Nyní se pohybuji v rozmezí 8-9 tis kJ a váha drží). Ptotože jsem zjistila, že se svými dosud oblíbenými potravinami, ale tech 7 tis projím velmi rychle, začala jsem je měnit za méně kalorické. To abych mohla jíst relativně více jídla a také pestřeji. Nejdříve jsem si začala kupovat třeba klasické jogurty, ale ty nejméně kalorické, postupně jsem je začala měnit za nízkotučné. Také si hlídám tučnost sýrů, které miluji. Úplně jsem vynechávala pečené buchty a čokoládu, vejce ale také všechny možné kupované pomazánky, paštiky a saláty. S uzeninami jsem neměla moc problém, protože jsem je nikdy moc nejedla. Maso jsem také pouze měnila vepřové za kuřecí a nemusím ho konzumovat každý den. V podstatě jsem nejdříve omezila klasické tuky a postupně jsem ze svého jídelníčku vyřazovala co nejvíce tuků skrytých. Základ mého jídelníčku je opravdu zelenina. Snažila jsem se, ale brát to s velkou rezervou a když se mi někdy povedlo ujet a třeba jsem se nechala zlákat na dort nebo něco jinak tučného, tak jsem se nijak netrestala a neužírala tím, že jsem udělala chybu. Prostě jsem se snažila vrátit se zpátky k nastartované změně. Také jsem samozřejmě začala chodit cvičit. Ale žádná drastika. Začala jsem zdravotním cvičením, což je v podstatě protahování svalů a jejich správné zapojování a prohřívání, žádné skákání.. Podařilo se mi během dvou let opravdu změnit své stravování a v prvním roce jsem shodila 13 kg a pak ještě tři, což si držím dodnes. Letos, ale kvůli nemoci s žílami jsem musela vyřadit všechnu zeleninu což pro mne je velká rána. Mám pocit, že nemám co jíst, vždyť zelenina opravdu tvořila více jak padesát procent mého jídelníčku. A také bez ní mi špatně pracují střeva ... Vrhla jsem se tedy na neloupané obiloviny. Začala jsem pohankou a ovesnými vločkami. Tento druh potravin jsem, ale předtím nikdy nejedla a tak je neumím moc upravovat. Ve všech časopisech jsou recepty pouze na sladko nebo na různé karbanátky.
Protože vím, že ten kdo se snaží orientovat na vegetariánství, Bio a jiné životní styly, hledala jsem „pomoc“ právě na takovýchto stránkách. Já sama nekonzumuji vše v bio kvalitě; zaprvé zatím je ještě poměrně malá nabídka a další roli samozřejmě hraje i cena těchto potravin. Snažím se hlavně o to, aby potraviny, které konzumuji tzv. syrové (bez tepelné úpravy) byly bio. Takže hlavně různé zeleninové šťávy, tvaroh, jogurty, ale vlastně také ty obiloviny, sýry. No prostě co se dá. Se zeleninou to bude asi trochu problém, protože tu jsem snad nikde v bio kvalitě neviděla. Ale během léta si dost věcí pěstujeme sami na zahradě, tak to má k biu blízko. Jen teď nevím, když o tom tak přemýšlím, jestli existují bio semena k výsevu. Ty co jsou běžně na trhu jsou určitě různě chemicky namořené.
Přeji ti, aby se ti dařilo a pokud budeš mít ještě nějaké dotazy, tak mi klidně napiš. Doufám, že ti mé povídání alespoň trochu pomůže.
B12
zuzu
| 20. 4. 2007 19:39
holky co myslite dat si obcas kousek syrovych kvasnic?? to je prirozeny zdroj BECKA taky, ne??..nechce se mi totiz moc zobat tablety, ale dat si tohle by mi nevadilo..
pro biobobi
vendy
| 20. 4. 2007 08:32
Také se snažím přivést své blízké ke zdravému způsobu života, tedy hlavně ty nejbližší - přítele (tam se mi to daří úžasně ) děti (tam už je to horší ) a také rodiče. Myslím, že v lecčems jsem je už hodně ovlivnila, ale chce to trpělivost . Mám radost už jen z toho, že začínají přemýšlet o tom, co jedí, že občas navštíví prodejnu zdravé výživy a jsou ochotni vyzkoušet potraviny, které dosud nebyli zvyklí vůbec používat .
pro biobobi
vendy
| 20. 4. 2007 08:13
Koukám, že jsem spletla tvou přezdívku, tak se omlouvám
tempeh
vendy
| 20. 4. 2007 08:10
Biobibi taky tě tady vítám

Kuchařka H. Zemanové je opravdu bezvadná, pořád se k ní vracím, a vždy tam objevím nějakou novou informaci, které jsem si dříve třeba nevšimla .

Pavli, tempeh určitě vyzkoušej. Výborný ho má Sunfood dělá přírodní, uzený a smažený. Ten smažený je fakt mňamka !!!
B 12
Biopavla
| 20. 4. 2007 07:33
Ahoj Biobobi a ostatní.
Konečně jsem měla čas si pořádně přečíst celou kuchařku H.Zemanové a našla jsem tam, že B12 je v tempehu (ještě jsem neměla) a v houbičkách shitaké (používám), takže to mě docela mile překvapilo. Fakt stojí za to udělat si čas a pročíst si celou kuchařku pečlivě. Udělala jsem si poznámky co mě zaujalo a co zkusím udělat. Mám z toho dobrý pocit.
Je tu tak dobře :-)
biobobi
| 19. 4. 2007 17:29
teda na Vánoce jsem zatím ještě ani nepomyslela, bůhví co bude ... Ale přečtu si ty Tvé nápady a popřemýšlím! Obdivuji Tvou fantazii, kreativitu a důslednost (viz deníček, je tak úžasně vedený .... ). Moc ráda bych si založila deníček, snad časem, ale momentálně bych neměla čas do něj psát, pač mě plně zaměstnává škola. Zrovna za chvilku tam zase letím ... Zatím myslím jen na to, jak si udělám své bioléto A jak jej udělám pro svého přítele, který má po zánětu ledvin, už rok bere léky(i Prednison) a teď mu našli ještě dnu... Když je se mnou, jí zdravě, el když je doma s rodiči (většinou), tak podlehne... Mám ráda jeho rodiče, ale vadí mi, že když mají např. týden prošlý jogurt v lednici, přijde jim škoda jej vyhodit a snědí ho, to nechápu... Navíc jsou to totál masožravci. nenásilnou formou se snažím orodovat za zdravou výživu, příteli chutná celozrnné pečivo i těstoviny a rýže, ale kdykoli k nim přijdu, pro jeho mamču občas kupuju celožitný kváskový chléb (pečou jej tady ve Slušovicích, je výborný!), má ho ráda, ale sama si jej koupí tak sporadicky a kdykoli k nim přijdu, najdu v bochníku bílé rohlíky ... Asi je v tom kousek pohodlnosti a konzervatismu. Neznáte nějaký užitečný způsob, jak postupně přivádět vaše blízké a nejen je je zdravému způsobu života?
Bio Vánoce
lenka
| 19. 4. 2007 17:18
Tak jsem právě ve v diskuzi Klub třicítek popisovala, jaké budu mít letos bio Vánoce a teď mě napadlo, že by se to povídání hodilo spíš sem. Ale už se mi to nechce znovu psát , tak když tak si to přečtěte tam. Jde o to, že letos budu mít bio Vánoce, tak pokud má někdo ještě další nápady, jak takové Vánoce udělat, sem s nimi. No já vím, je trochu brzo, ale to neva
Biobobi
lenka
| 19. 4. 2007 17:16
Ahoj Biobobi, tak tě tu vítám mezi námi bioholkami. Je vždycky fajn, když tu přijde někdo nový, protože i když je člověk začátečník ve zdravé výživě, vždycky sebou přinese něco nového. Ten bio trh, tak to mě dostalo, já chci u nás taky takový trh!
ještě něco ... :-)
biobobi
| 19. 4. 2007 17:13
Ovlivnila mě i stáž v Portugalsku v létě, kde jsem bydlela u paní, která byla silně ekologicky založená. Každý víkend mě brala na bio trh za Lisabon a to bylo něco úžasného.. Zelenina, ovoce všeho druhu, ryby,.. Kéž by něco takového bylo i u nás! Studuji ve Zlíně, je zde krásný bioobchůdek na obchodním domě, ale i zde je sortiment omezený, přirozeně. Snažím se nakupovat české výrobky, ale přece jen někdy zavítám do Sparu pro NaturPur nebo do drogerky pro Alnaturu- některé potraviny jsou levnější ... Od té doby, co studuju a starám se de facto sama o sebe, zcela jsem si odvykla vařit si obiloviny a luštěniny z jiných surovin než bio. Když pak přijedu domů a máme bílou rýži nebo těstoviny, připadá mi, že nemají vůbec žádnou chuť. Bohužel můj taťka považuje bio za rozmarný experiment a moc mě netoleruje. Chtěla bych ještě něco říct k tomu vegetariánství. Ta B12 je dost zákeřná věc. Nedostatek způsobuje poruchu tvorby buněk v kostní dřeni a následnou chudokrevnost. Bohužel, stejně jako je tomu např. u vápníku, tento vitamin je pro lidský organismus nejlépe vstřebatelný právě ze živočišné potravy. Nachází se i v rostlinné potravě, nejvíce asi v kysaném zelí (fermentace bakterií), ale i tam jsou jej jen stopy a ty mi ani všechny nevstřebáme, protože jej potřebujeme v živočišné podobě ... Tím tu samozřejmě nechci dělat žádné kázání, já sama masu příliš neholduju, dostanu na něj chuť tak jednou za 14 dní, pokud vůbec. Nicméně snažím se ho jíst, alespoň trochu, tak jednou dvakrát týdně (optimum je prý dvakrát až třikrát), právě kvůli některým minerálům a vitaminům skupiny B. Můj taťka je myslivec, zvěřinu považuji téměř za bio, ta zvířata si nic špatného nevybírají, takže v tomto to mám moc dobré Ale nepohrdnu ani biohovězím, čas od času je to dobrota. Kuřecí vůbec nejím, naprosto neuznávám průmyslový chov kuřat a považuji to za zcela neetické, ostatně to se dá říci asi o všech průmyslových chovech zvířat. Rybky mám moc ráda, ale vždy se děsím té rtuti, která v nich koluje .. Tak alespoň ty sladkovodní ... Chtěla bych se zeptat, zda kupujete biomaso, jaké, kde, jak jej upravujete, ... ?Zatím se loučím přeji pěkný slunečný večer!
Já a bio :-)
biobobi
| 19. 4. 2007 16:35
Zdravím všechny bio paní a slečny ( případně i pány )! Nedávno jsem objevila tuto diskusi a docela mě pohltila. Děkuji vám všem, kdo jste do této diskuse přispěli, za nádhernou inspiraci S biopotravinami koketuju už dlouho, ale jsem studentka, takže si bohužel nemohu finančně dovolit kupovat úplně všechny potraviny v biokvalitě. Studuji chemii a technologii potravin, pronikám do světa jídla, což je jeden z důvodů, proč se uchyluji k bio ...
zkusím to
anonym
| 19. 4. 2007 16:03
Díky, budu to zkoušet. Já vím, že by to patřilo spíše do rubriky hubnutí, ale já chci pozvolna přecházet na zdravou výživu, strašně mě tady ovlivňujete, ale napřed se musím naučit zmenšovat porce jídla. To všechno je i v souladu s Měsícem, takže teorii bych věděla, ale nejvíc pomohou nějaké osvědčené rady. A zaujalo mě, jak Dousabel psala o tom svojem přechodu na zdravou výživu. Nebudu se vám tady plést, ale jenom pravidelně číst a zbírat rady a až zaznamenám nějaký svůj úspěch, tak se pochlubím. Možná se,ale někdy ještě něco zeptám, co mě moc zaujme. Mějte se bio holky pěkně.
strava
zuzu
| 19. 4. 2007 11:40
ja myslim, ze kdyz si date k veceri mrkvicku, jablko nebo hrusku, ale rano se poradne nasnidate, takze kila spolecne s pohybem pujdou dolu sama..
strava
zuzu
| 19. 4. 2007 11:39
ja myslim, ze kdyz si date k veceri mrkvicku, jablko nebo hrusku, ale rano se poradne nasnidate, takze kila spolecne s pohybem pujdou dolu sama..
změna
anonym
| 19. 4. 2007 08:32
Dousabel, moc by mě zajímalo trochu více o té tvoji změně. Kolik jsi ubírala jídla a co jsi první začla vynechávat. Kdybys o tom postupně začla trochu více psát, mě by to strašně zajímalo a myslím, že by bylo i více zájemců.
pro dousabel
vendy
| 19. 4. 2007 08:21
Třeba se to zlomí až si syn najde nějakou partnerku, která ho jíst zeleninu a ovoce naučí. No co by člověk z lásky neuděl ! Ale máš pravdu, hlavní je že je zdravý ............
syn
anonym
| 18. 4. 2007 21:23
no, nejedl vůbec nic. Dětská lékařka mi,ale říkala, že je to tím, že byl dlouho plně kojený, dodnes nevím co si o tom mám myslet. Jedno je fakt, že téměř nemarodí. Má maximálně jedno do roka nějakou virózu a z dětských nemocí měl jen neštovice a infekční spálu.
Dříve jedl pouze sirovou cibuli a česnek, pak dušené zelí a mrkev, taky špenát a kyselé okurky. Moc mne to mzrzí, ale nejde to nijak zlomit. On mi říká, že rozum mu říká, že by to měl jíst, ale jemu se nechce.
Teď je mu devatenáct a začíná trochu chlapský jídelníček. Takže je ochotný některé věci alespoň ochutnat. Přišel na chuť olivám. Doufám, že se to ještě změní. Máš pravdu, že jeho jídelníček je dost fádní a jednostranný. Pije stále hodně mléka - tak půl litr denně. No uvidím, co bude dál, hlavně, že je zdravý.
pro dousabel
vendy
| 18. 4. 2007 20:35
13 kg za rok - to je paráda, tak to moc gratuluju . Máš pravdu, že je to hodně těžké, pro člověka, který je zvyklý jíst klasická jídla, nejednou přejít na úplně jinou stavu. Znamená to naučit se vařit úplně jinak a naučit se používat potraviny, které jsou pro člověka téměř neznámé. Snažím se trošku ovlivnit mé rodiče, aby do jídelníčku takové potraviny (pohanku, jáhly, kuskus, tofu, vločky) zařadili, a je to sranda, protože kdysi učila mamka vařit mě a teď to učím já ji .
Tvůj syn nejí žádnou syrovou zeleninu ani ovoce to je zvláštní, to musí mít ten jídelníček takový chudý.....
změna stravování
anonym
| 18. 4. 2007 20:11
Ahoj Vendy,
své stravovací návyky jsem začala měnit cca před dvěma lety. V mládí jsem denodenně jezdila na koni a k tomu byla i fyzicky náročná péče o ně. Nikdy jsem nebyla úplný hubeňour, ale byla jsem štíhlá a měla jsem vypracované svaly. Pak přišlo stěhování přes celou republiku za mým mužem a o koně jsem přišla. Začala jsem ponalu nabírat, ale nic kritického. Potom přišlo problematické těhotenství, velký váhový úbytek, vůbec žáddná osvěta ... Bála jsem se, že přijdu o miminko a tak jsem jedla, abych ta chybějící kila dohnala. Po porodu jsem ddevět měsíců kojila a pokud jsem ubrala na jídle měl malej ihned hlad. Takže mi vše zůstalo. Když jsem nastoupila do zaněstnání tak jsem postupně přibírala zhruba kilo za rok. No prostě jsem stále tloustla. Při dietách jsem vždy nějaká kila shodila, ale postupně se mi vracely zase zpět + nějaký bonus. Takže jsem se rozhodla zkusit to jinak. Začala jsem pomalu měnit jídla a ubírat na množství. Během roku jsem sundala 13 kg a opravdu úplně změnila jídelníček. Pamatuji jak jsem dříve říkala, že než jíst nízkotučný jogurt, tak raději žádný A ono to jde a dokonce mi dnes i chutná . Postupně měním jídla, miluji zeleninu a mléčné výrobky. Nejsem vegetarián, ale maso nemusím mít každý den. Teď jsem dva měsíce marodila s žilami a kvůli lékům nesmím téměř žádnou zeleninu. Ne to pro mne opravdu těžké. V první chvíli jsem nevěděla co mám jíst. Postupně přicházím na chuť pohance, vločkám... jáhly, kuskus. Doma můj muž to se mnou zkouší, zeleninu také miluje, ale přeci jenom ještě nejvíce preferuje klasickou českou kuchyni. Můj syn je vůbec případ sám pro sebe, protože od malička nejí žádnou syrovou zeleninu a zádné ovoce. Zatím se nechává zviklat pouze k celozrnnému pečivu
Ahoj Dousabel
Biopavla
| 16. 4. 2007 08:19
Taky jsi to napsala hezky, časopisy jsou pořád jedny a ty samé povrchní bludy v jiném kabátku a vůbec by mě nebavilo je číst, přijde mi to naprostá ztráta času a nic to nedává. Mám kamarádku, která žije podle reklam, které pečlivě sleduje a jakmile jí něco osloví, běží si to koupit.
Ať už se jedná o kosmetiku, jídlo či něco jiného, vůbec jí nezajímá z čeho se to skládá, jak to působí, hlavně že řekli (v TV) nebo napsali, že je to to nejlepší...
pro dousabel
vendy
| 16. 4. 2007 08:17
To je bezva že jsi se rozhodla změnit své stravovací návyky . A co tě k tomu přimělo a jak se ti to daří ? A se změnou jsi začala jen u sebe a nebo se snažíš ovlivnit celou rodinu ?
ahoj všichni
anonym
| 15. 4. 2007 22:07
já na vaše stránky taky často a ráda chodím. Se změnou stravovacích návyků jsem začala teprve před časem a tak nemám co bych vám napsala. Zatím tady "jen" čerpám informace a jsem ráda, že si můžu přečíst něco od "normálních" holek a ne jen takové ty poupravované věci z časopiů.
Chci vám prostě říct, že jsem s vámi ráda a třeba časem ...
Dousabel
susicka- placky
zuzu
| 15. 4. 2007 21:12
ahoj bioholky,
chci se optat, hlavne vas, ktere mate susicku..ja susim ovoce klasicky nakrajene, ale je tam i plat na suseni mixovaneho ovvoce apod, na suseni placek, nevite jak ja to?a co se treba da susit?v navodu to moc popsano neni, pisi tam jen plat na suseni ovoce- placek..tak jestli staci treba nastrouhat jablka, hruska apod a udelat placky a ususit to..diky

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
23. 5. 2025 18:59
14345
..Magda
23. 5. 2025 21:23
73364
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12
Petr Jakoubek
5. 5. 2023 10:18
283