Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Bio strava a vegetariánství

Diskuze

pro Vendy
anonym
| 14. 2. 2007 15:58
Dekuji za odkaz, vypada to zajimave, ale jeste sem o tom nikde neslysela...ovsem zkousce se nebranim a rada si prectu jeste o nejake zkusenosti...
pro Mantis
vendy
| 14. 2. 2007 12:55
pro Petru
vendy
| 14. 2. 2007 12:54
Peťo ty používáš ty mýdlové ořechy místo prášku na praní ? A jaké s tím máš zkušenosti ?
guláš - hlíva nebo maso???
anonym
| 14. 2. 2007 11:25
Peg, tak za prvé bych nikoho k ničemu nepřesvědčovala, a za druhé to že nejsi vegetarián není tím, že jsi líná, ale tím, že jsi si to v hlavě ještě nesrovnala - viz. kouření, hubnutí atd.
mýdlové ořechy
anonym
| 14. 2. 2007 11:00
ahoj holky,

zaujal me Vas popis mydlovych orechu na prani atd. Nikdy sem o tom neslysela, zkousela sem v diskuzi hledat zacatek tohoto tematu, ale bohuzel se mi to nepodarilo. Mohl by mi prosim nekdo z Vas napsat, o co se jedna a kde se to da koupit? Popripade nejaky oficielni nazev (tedy pokud tento neni ofidielni). Dekuju moc!

O bio stravu se zajimam jiz pres 2 roky, ale vsechno v biokvalite si dovolit nemuzu, pac sem studentka a cenove je to opravdu rozdil. Ted sem ve Francii a nakupuji tu prevazne v bio obchodech, dokonce jsme zacala nakupovat v biokvalite i ovoce a zeleninu, protoze v Cechach je ovoce a zelenina v biokvalite v pomeru k te normalni az 5ti nasobne drazsi, coz tady je drazsi, tak dvojnasobne, takze si to muzu dovolit. Maji holt vyhodu velkeho podilu zemedelstvi vuci nam a tudiz i vetsi podil biofarem se zeleninou. Doufam, ze se neceho takoveho dockame i v Cechach, ostatne uvazuji, ze se do toho pustim sama

Jinac se jeste rada vyjadrim k diskuzi, jak presvedcit sve blizni o biostrave. Ja ji jim nejen kvuli kvemu zdravi, ale hlavne kvuli ekologickemu zpusobu zivota. Studuji totiz environmentalni vedy a zemedelstvi a obcas me stav dnesniho zemedelstvi desi.... Pritele sem o tomto zpusobu zivota ani moc presvedcovat nemusela, je masozravec, ale co mu uvarim, to sni a podekuje. Podle me jde opravdu jen o predstudky. Samozrejme s nepochopenim se setkavam u svych a pritelovych rodicu, ale to uz je takova ta klasika.....takze tam samozrejme jim, co mi na talir daji....ale doma se stravuji dle sveho
prach na listech
lenka
| 14. 2. 2007 08:37
Péťo, ohledně toho prachu na listech jsem ti napsala do toho tématu Pokojové rostliny
mýdlové ořechy
lenka
| 14. 2. 2007 08:22
Prý se z těch ořechů dá připravit výtažek, což bude na mytí vlasů nejlepší:


"Před čištěním si z ořechů vytvoříme výtažek, který se dá pak použít na:
na praní, v myčce (zde lze použít i celé ořechy v bavlněném sáčku)
na umývání podlah, koupelen a oken
na umýváni auta
jako přírodní šampón
v indii se odvar používá i na čištění klenotů


Příprava výtažku:
Do 1 litru studené vody přidáme 10-15 ořechů na praní, přikryjeme a přivedeme k varu, povaříme 10-15 min. Po vychladnutí přefiltrujeme přes sítko nebo tkaninu. Lze okamžitě použít nebo nechat odstát přes noc.


Dávkování výtažku:


na praní (3 polévkové lžíce)
v myčce (3 polévkové lžíce)
pro čištění oken poměr 2 lžíce a 3 lžíce octa
Koncentrace odvaru se dá měnit dobou vaření a počtem slupek, větší počet slupek a delší doba vaření zvyšuje koncentraci odvaru. Pro vůni lze dodat do výtažku pár kapek citrónu."
Petra
ryba
| 14. 2. 2007 07:01
Na listy ,aby se leskly použij pivo. Švagrová to dělá a kytky se lesknou.Já to vyzkoušený nemám.
mýdlové ořechy
Petra
| 13. 2. 2007 19:49
Dobrá, tak já to zkusím. Jen nevím, jak ty slupky na hlavu aplikovat Asi jako mýdlo - mydlit

Chtěla jsem se tě zeptat, ptala jsem se už na diskuzi pokojové
rostliny, ale nikdo nereagoval...a vím, že ty zkušenosti ohledně zdravé
domácnosti mášNevíš nějaký přírodní "zlepšovák"na lesk listů pokoj. květin a jak vůbec z nich odstraňuješ prach. Moc děkuji za odpověď
Mýdlové ořechy
lenka
| 13. 2. 2007 19:20
Holky, jak jsme se tu bavily o těch mýdlových ořechách na prádlo, tak dneska jsem četla, že se dají použít také na mytí vlasů a že je to teda 100% přírodní šampon.....to mi přišlo skvělé, tak jsem se chtěla zeptat, jestli s tím někdo nemá zkušenost, případně kdo má ty ořechy, jestli by si tím nezkusil umýt vlasy a pak nám řekl, jak to funguje .
guláš
Peg
| 13. 2. 2007 15:10
Včera mě zaujal Vendyň guláš z hlívy, tak jsem to dnes ráno navrhla. Odpověď manžela byla jednoznačná, proč bych měl jíst guláš s hlívou, když si můžu dát guláš s masem. Problém je, že nejsem nadšená kuchařka a když už se k tomu přemluvím, tak se mi nechce vařit dvě jídla. Vlastně přiznávám, že především moje lenost je důvodem, proč nejsem stále vegetarián i když se o to snažím V našem městě teď dokonce zavřeli i vegetariánskou jídelnu .
pro Peg
Petra
| 13. 2. 2007 14:52
Manžel ještě než jsme se seznámili, tak chodil cvičit, dělal karate,
protože mu brzy zemřela maminka, tak si sám "zdravě" vařil. Ani ne
kvůli zdraví, ale kvůli výživě při cvičení No,
já jsem ho v tom podporovala, vzájemně jsme se obohacovali o nové a
nové. I když taky ujede a dá si klasiku, ale asi s ostatními muži se to
nedá srovnat. Salámy, párky, ...to vůbec nejí. Jak jsem už psala,my u
něj nebojujem se stravou, ale s kouřením. Často mu čtu o tom jak
dopadnou kuřáci, ale on není schopen přestat. I když teď to omezil na
polovinu, ale stejněTím mě strašně štve.

Možná bych s tím přeučováním začala postupně a hlavně nahražovala
klasické potraviny, které máš možnost koupit za bio. Aspoň třeba
přílohu, chleba, mouky při pečení, domácí vajíčka, .....
pro Peg
vendy
| 13. 2. 2007 12:46
Je pravda, že většinou se člověk začne zajímat o zdravou výživu, až když se ozvou nějaké ty zdravotní problémy. Bohužel je to tak špatně, nejlepší by bylo, žít zdravě a nemocem tak předcházet, jenže to tak většinou není......
Přesvědčit mého přítele, aby se začal zajímat o to co vlastně jí nebyl naštěstí velký problém. Koupila jsem si nějakou literaturu, výborná je Biokuchařka od H. Zemanové nebo Zdravá kuchařka od Mudr. Jonáše - když jsem si četla, tak jsem občas přečetla něco nahlas. Vysvětlila jsem mu proč chci změnit jídelníček, a protože už i přítel nějaké ty zdravotní problémy má, velmi rád se ke mě přidal, navíc zjistil, že i zdravé jídlo může chutnat skvěle . Samozřejmě že také občas hřeší a si dá nějaké to své oblíbené klasické jídlo ...
Horší je to s dětmi, ty žádné zdravotní problémy neřeší a na mé zdravé kuchařské výtvory se občas pěkně ksichtí
podobný problém
zuzu
| 13. 2. 2007 12:43
ahoj, sice nejsem vdaná a manžela zatím nemám , ale i tak je moje okolí podobné tvému muži, štíhlí, zdraví, prostě je nic nenutí přejít na zdravou stravu..takže si jedou svoji stravu a já zase tu svoji, hold se nedá nic dělat, sice vařit pro jednoho je nic moc, ale dá se to..hlavně nikoho nenutit, prostě dokázat, že zdravá výživa je lepší, oni to jednou naši ,,milí,,pochopí, doufejme
jak na manžela?
Peg
| 13. 2. 2007 11:42
Ahoj, chci se zeptat, jak jste přesvědčili rodinu, že zdravá výživa (či přímo biostrava) je fajn. Můj manžel nechce o ničem bio ani slyšet. Pořád si jede na svých guláších a houskách se salámem. Hodně se hýbe a je docela dost štíhlý, energie mu nechybí a celkově je zdravý (narozdíl od mé oslabené imunity) ke změně stravy ho tedy nic nenutí (kromě mě ). Sice vařím jen občas, ale nakupuji prakticky jen já, Už mě nebaví přemýšlet vždy o večeři nebo obědě ve dvou rovinách - co budu jít já a co on. Jak jste navykly své chlapy na zdravou stravu?
pro Vendy
Petra
| 12. 2. 2007 14:36
Tak po hlívě se podívám, děkuji

Já jsem objednávala až ve čtvrtek, tak balíček ještě nemámJinak
jsem včera koukala na biosféru a tuhle akci s těma gelama tam mají
taky. Na biosféře mají více jídla a protože nám toho hodně dochází, tak
jsme včera objednali i z biosféry Tak se těším až mi to příjde
pro Rybu
vendy
| 12. 2. 2007 13:43
Hlívový guláš - na olivovém oleji osmažím cibulku, přidám papriku, nakonec hlívu, trošku to podliju vodou a dusím, okořením - sůl, kmín, würzel a zahustila jsem to celorznnou moukou rozmíchanou v sojové smetaně.
pro Zuzu - hlíva
vendy
| 12. 2. 2007 13:40
No já myslím, že syrová hlíva je dost tuhá, já ji vždy tepelně upravuju a dusím ji vždy alespoň 20 minut
vojtěška- alfalfa
zuzu
| 12. 2. 2007 09:07
ahoj bioholky, znáte semena vojtěšky, já jsem na ně narazila v obchodě, tak jsem si je koupila a přidala do těch ovesných placek se semínky, jsou to strašně piďi semínka , ale jak tak čtu, mají hodně bílkovin..
http://bylinky.doktorka.cz/…eleni-organismu/
pro Vendy
ryba
| 12. 2. 2007 08:57
Vendy ten guláš z hlívy děláš stejně jako normální guláš?

Já z hlívy taky vařím,ale hlavně polévku a nebo jsem ji jen podusila s kmínem a byla moc dobrá.Jen ten guláš jsem ještě nezkusila..
pro Vendy
zuzu
| 12. 2. 2007 08:33
Vendy tak to tu hlívu zkusím, už jsem ji viděla i v bioobchodě balenou, ale ta čerstvá bude asi lepší , myslíš že by šla zamíchat i do zeleninového salátu jako třeba žampiony, nebo to chce tepelnou úpravu?diky!
pro Petru
vendy
| 12. 2. 2007 08:24
Peťo hlívu kupuju normálně v zelenině na váhu, dostane se i v supermarketech, ale většinou tam mají už zabalený a navážený kousek a cenově to vychází dráž a myslím, že není tak čerstvá. Chuťově je hlíva super, mám ji skoro raději než žampióny, jen se musí déle dusit protože je tuhší. Bohužel není v bio-kvalitě, s tou bio-zeleninou je to těžké, u nás se dostane koupit pouze bio mrkev.

Díky za dobrý typ na ten bioobchod. Funguje to fakt skvěle, ve středu večer jsem si kosmetiku objednala a v pátek už jsem měla balíček doma

Sojovou smetanu taky hodně používám, zrovna včera jsem ji použila do kulajdy a polívka byla móc dobrá
žito
Petra
| 11. 2. 2007 19:50
jojo, máš pravdu Zuzu, špaldovo-pohankové se mi taky nerozvařily , ale pšeničné a žitné ano

Ještě s tím žitem -
nezapomenu na to, jak jsem před pár lety pekla první zdravou buchtu -
byla ze 100% žitné mouky, nekombinovala jsem ji s jinou. No, to byl
děs, těsto se lepilo a lepilo. Nakonec jsem to naplácala na plech a
upekla. Byl to pěkný tvrďák od té doby s žitnou moukou pracuji opatrně
těstoviny
zuzu
| 11. 2. 2007 17:34
já tedy celozrnné těstoviny z pro- bia kupuji, mám moc ráda špaldovo- pohankové a ty se mi ani jednou jěště nerozvařily, měla jsem žitné a to byla síla, ty se lepily až děs ..ale nedávno jsem si koupila amarantové špagety, jsou moc dobré a pěkně drží, jsou užší než klasické a mají hnědou barvu
pro Vendy, nedělní oběd
Petra
| 11. 2. 2007 13:21
Vendy, mám asi hloupý dotaz Kde jsi koupila hlívu?

My dnes měli skutečně nedělní oběd směs
dušených paprik s pórkem v takové dobré omáčce ze soj.smetany a kečupu
s těstovinama a posypané sýrem. Od té doby co jsem vyzkoušela těstoviny
z Alnatury, vařím jen ty. Mají různé tvary, dnes jsme měli mašličky Vím,
je škoda, že nepodporuji domácí produkci - jenže já ty různé celozrnné
z pro-bia neumím uvařit, vždy je rozvařím. A když ne, tak když je s
něčím míchám, tak se mi rozpadnouPár balíčků jich doma mám, ale stejně dávám přednost těm z Alnatury.
pro Lenku , Zuzu
vendy
| 10. 2. 2007 17:40
Dětem nějaké to pečivo kupuju, ale já už jím jenom ten svůj domácí chleba a koupený žitný chléb Asan.
Zuzu tak to je super že se palačinky povedly, určitě brzo vyzkouším
My jsme měli dnes na oběd hlívu jako guláš a celozrné těstoviny. Byla to dobrotka
placky
zuzu
| 10. 2. 2007 14:26
tak jsem ukuchtila palacinky z biokucharky HZ, udelala jsem je ale na slano, testo zadelavala sojovym mlekem a pridala lzicku pesta, zadna vejce a byly moc dobre, mozna jsem je udelala az moc tluste, ale ono z toho celozrnne testo stejne tenoucke moc nejdou, ale byly OK..tak zkuste
jojo
zuzu
| 10. 2. 2007 10:37
pekne si tady holky notujeme, a to je fajn..co dneska bude dneska u vas dobreho k obedu? ..jinak u nas krasne sviti slunicko, njn ale nizina, na horach musi byt senzacne..jak u vas?papa
souhlas
Petra
| 10. 2. 2007 09:59
Jojo, máte pravdu, biopotraviny jsou dražší, ale člověk nekoupí takové
množství, protože není ani takový výběr jako standartních potravin. A
když v marketech vidím ty přeplněné koše colama, sladkostma,
uzeninama,....tak cena biopotravin je jen výmluva. To samé s
kosmetikou. Spousta žen je ochotna za krém dát i pár set korun, ale
přírodní kolem 300Kč se jim zdá drahý.
souhlasím
zuzu
| 10. 2. 2007 09:45
přesně tak, základní věci jsou o něco dražší, ale takový rozdíl to není..ovoce a zeleninu kupuji taky normálně, té bio je málo a pro sebe si koupit balení 6banánů, se mi nevyplatí, protože to nemá takovou trvanlivost a asi bych je nestihla všechny sníst než se zkazí, ale když je nabídka, tak neodolám..myslím, že kdo se vymlouvá na cenu, že proto se tak nestravuje, že je to opravdu jen výmluva a že když se chce, tak to jde

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
2112Hana
23. 5. 2025 18:59
14345
..Magda
23. 5. 2025 21:23
73364
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12
Petr Jakoubek
5. 5. 2023 10:18
283