Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Plotýnky

Diskuze

taky držím palce
griotka69
| 18. 1. 2009 17:24
Monči tak to mě mrzí Určitě držím palce. Mě teda zatím nebolí nic a přesto, že necvičím, je to den ze dne lepší. Tak doufám, že i Ty nad tím vyhraješ.
Mě se teda v těch zádech hrabali nějak víc, byla jsem na sále déle než se předpokládalo a dokonce jsem tam měla dren, což prý nebývá. A taky jizvu mám delší.
Ale Tobě přeju, aby Ti brzy přišli na to, proč Tě to bolí -necvičila jsi nějak moc třeba?
držím palce
sabina3333
| 18. 1. 2009 14:48
Monči, moc Ti držím palce, ať je to jen nějaká momentální záležitost a napiš, jak jsi dopadla na neurochíře. Podobné zkušenosti nemám, jen ten doktor, kterej mě operoval, se mi ptal, do které nohy mě to bolí víc, že prý neví, ze které strany do toho má jít. Vybrali jsme levou, protože do levé nohy mě to bolelo, ale asi je něco i zprava, což neoperoval. Tak taky nevím, zda se to nějak projeví časem, skoro to očekávám. Nicméně nevypadáš, že bys skládala zbraně, tak vydrž. Pa
....v pr....
moncycak
| 18. 1. 2009 12:35
...tak milí soumarodníci... začaly bolesti do opačné nohy než před operací. Už mě to začalo budit i v noci. Zavolala jsem do Liberce a tam zaveleli- hurá na návštěvu Liberecké neurochirurgie. Něco je tam na ho...uby. A jsem zase vzteklá, bolí to víc než před operací. Ležím většinou jak mrcha na gauči a přemýšlím, co jsem udělala špatně, mimo povely terapeutky a doktorů. A samozřejmě na nic nepřicházím. Že bych byla ten týpek, co bude juchat až po 4 operaci? No a tak ať kurňa kuchaj, hlavně, že už to budu mít za sebou. Ale pozitivum- operovaná strana je jako za mlada. Držte mi v úterý palce. Neměla jste některá taky tenhle problém? Ale chci tu číst jen to, že to samo přešlo, katastrofy sem nepište!!!
jo nuda
sabina3333
| 15. 1. 2009 21:56
Ahojky, na mozek to leze, to je fakt, ale když už se to obrací k lepšímu, tak se to dá vydržet. Nejhorší bylo, jak psala Monča, když (před operací), to vypadalo, že cvičení zabírá a najednou bum a všecho v háji. To jsem pak ¨dokázala jet na rotopedu a přitom 40 minut probrečet. Dcery mi nosily kapesníky a koukaly na mě s tím soucitným výrazem, že maminka zblbla. Taky tomu pánovi přejü brzké uzdravení. Pa
nuda
griotka69
| 15. 1. 2009 20:06
Ahoj všem, jediný co mi v tuhle chvíli vadí je ta hrozná nuda. Já mám klidový režim, nesmím ani ven, takže mi to drobet leze na mozek Ale už jen 3 týdny a mám první kontrolu a konečně budu mít vycházky a začnu trochu cvičit
Tobě 646 také přeju, abys byl brzy bez bolestí, doufám, že brzy najdeš něco, co Ti zabere
Venušanky versus Marťani
moncycak
| 15. 1. 2009 11:06
Ahoj všem, tobě 646 to přeju a doufám, žes to nezakřkl. To je nejhorší, když ta naděje je v háji,a bolest se vrátí. Jako na houpačce. Hlavně ne že když to bude už dobré navždy,že se tu neukážeš. Dej vědět. Já se už teď přikláním k operovaným. Ještě to není ve fázi-super, ale je to prostě o dost lepší. No když my ženský prostě musíme fungovat na všech frontách a práh bolesti máme o dost výš, než většina mužů. A horší než porod to určitě nebylo,ne? A taky se nám ulevilo. Chlapi prostě udělaj cokoliv, než aby se do nich řezalo. Ale jestli jsi našel něco co fakt pomáhá tak je to super. Snad si to tu přečtou další, co váhají a bude to pro ně šance. Můj muž nebyl vživotě ani na odběru krve aby se do něj nepíchalo. Tak vím, jak jste na to citliví. Tedy taky ne všichni. Každopádně, operovaným-neoperovaným držím palce, ať jsme zase čulí jak za mlada. Pa
přesně tak
griotka69
| 14. 1. 2009 19:07
Tak to mi říkali taky, že nemám pevné svaly na zádech, abych je posilovala.... v lázních jsem byla, úspěch byl, když jsem ušla 100 metrů jenže to je jaksi málo, když má člověk fungovat, je to dost málo Rvala jsem pořád do sebe nějaké prášky, se divím, že to neodnesl žaludek. Teď už jsem 3 týden bez jakéhokoliv prášků, naposledy jsem brala něco na bolest cca 4 dny po operaci.
souhlas s griotkou
sabina3333
| 13. 1. 2009 22:25
Taky jsem ráda, že jsem na tu operaci šla. Trvalo to rok a půl. Předím několik doktorů, nesmyslné napravování bez stanovené diagnosy, obstřiky, asi 30 kortikoidovejch kapaček, léčitel, a tak mohu pokračovat ad nausea. A také samozřejmé MacKenzie, Vojtova metoda, Reiky, klasické cvičëní. A co mě deptalo nejvíc bylo, když mi každý druhý říkal - "jo to samý mám taky, ale stačí posílit svaly a přejde to". Až po dlouhý době jsem se dozvěděla, že to samý měli poté, co ušli 50 kiláků, popřípadě odehráli celodenní turnaj ve volejbalu. Já to měla pořád. Pitbula zakousnutýho v zadku a v lejtku. Někomu cvičení pomůže, někomu ne. Mojí kamarádce pomohla a letos prochodila Himaláje, nade mnou i zarputilý fyzioterapeutky zlomily hůl. Plotýnky jsou jako kocovina. Co pomůže jednomu, nemusí pomoct druhýmu. Pa pa
operace
griotka69
| 13. 1. 2009 20:39
Já teda nevím a podotýkám, že nikomu nic nevnucuji, je to každého věc, Ale já jsem zatím ráda, že jsem na operaci šla. Půl roku jsem měla potíže, absolutně jsem nemohla fungovat jako ženská a matka dětí a ani jako manželka. Byla jsem omezená v pohybu, nemohla jsem chodit, stát, necítila jsem nohy. A než tohle, tak to radši operace. Znám plno lidí, kterým operace pomohla a jsou v pohodě. Sice je ještě brzy abych to pořádně zhodnotila, jak to vlastně dopadlo u mě, ale co vím už teď, že nemám bolesti a když potřebuju uvařit, tak můžu a nemusím u toho sedět jako dřív......
Ale jak jsem psala na začátku, pokud někdo radši místo fungování radši zkouší nové a nové věci jen aby se vyhnul operaci, je to naprosto jeho věc. Já jsem radši tu operaci podstoupila
Ahoj všem
646
| 12. 1. 2009 22:36
Tak jsem tu po měsíci, chci se jen podělit o můj průběh nemoci.Již to bylo 3 měsíce co mě museli odvézt. Absolvoval jsem nemocnici kapačky,parafín,léčitele-maséra,Dornovu metodu,nějaký to cvičení,i Lbc jsem byl,na kouknutí,ale mě se to pomalu zlepšovalo,tak jsme se dohodli,že to rozchodím, Od 1.1. chodím do práce,jen tak brigádně,ale chodím a pajdám.
Ale co chci hlavně říct. Ke kamarádce přijel doktor zRuska na lyže,tak mě k němu pozvala a byl jsem u něj 2krát a léčí mě těma jehličkama(nemůžu vzpomenout jak se to jmenuje)plus masáž páteře,kterej jsem nezažil u nás.Jen to ve mě křupalo. Do nohy mě jich napíchal vždy 10 obden a dělám si medový zábaly no a mám posilovat svaly.
Ale dnes jsem necejtil vůbec žadnou bolest,jako by mě nikdy nic nebylo,bojím se to i napsat,abych to nezakřiknul.
Takže bych Vám chtěl doporučit před nožem ještě tuto metodu vyzkoušet. Já proto dělám vše,ale nůž NE E!!!!
Jinak pěknej vstup v přímeném stavu a podvou do Nového roku
vstávání po operaci
tedunka
| 11. 1. 2009 18:32
Ahojky všichni.Koukám,že všude je to jinak s tím vstáváním po operaci.Na Homolce zvedají z postele hned další den po operaci.Já jsem ted po druhé a z postele jsem slezla jěště v den operace.Dokonce mi můj doktor řekl,že jsem šikovná.Asi to záleží na tom,co člověku dělají se zády.Hlavně když to pomůže.
tak mě by stačilo
griotka69
| 10. 1. 2009 16:59
kdybych mohla chodit a stát zatím to teda vypadá, že můžu. Tak uvidíme, až začnu cvičit já, jestli to bude v pohodě. Já teda co znám lidi po operaci, tak všichni v pohodě. Doufám, že i my budeme patřit mezi ně
Bederka
moncycak
| 10. 1. 2009 12:29
...takhle chci tančit...
No nic, dala jsem sem příspěvek, ale nikde nic. Neposlala jsem ho někomu? Já už z toho nějak blbnu. K tomu cvičení. Samozřejmě žádné ohýbání a hlavně a to mi kladli v nemocnici na srdce- žádné rotace. A ohýbání ve stoje ke špičkám nohou paní terapeutka označila jako ten nejnesmyslnější a nejhorší pohyb pro páteř. Já cvičím v leže a je to jak jste tu někdo psal- zatahování břicha, pokrčování nohou,prostě jen mírné posilování břišních a zádových svalů. A hlavně, musím to dělat moc pomalu a jen do bolesti. Nesmí to zabolet ani zbla.O jižních lázních jsem ani neslyšela. To bude tím,že bydlím na severu a tak se tu ví spíš o těch co jsou blizoučko. Dneska jsem mluvila v obchodě s paní, co jí pomohla až čtvrtá operace...brrrrr, ffůůj, to nechci!!! Tak snad jsem jinej případ. Mějte se.
cvičení
griotka69
| 10. 1. 2009 10:36
No ono je pro mě teď těžké něco někde zjišťovat, protože e nikam nedostanu. Ale včera jsem mluvila s jednou holčinou, která byla na operaci taky tady v Plzni a měla stejný režim, můj exmanžel byl na té samé operaci před 4 lety a taky totéž. Tak to bude tady prostě asi standart.... Tak už to mám jen za 4 týdny, tak to snad nějak vydržím
Já teda měla potíže, velké potíže cca od srpna, ale v podstatě až týden před operací mi přišli na to, proč ty potíže mám. Navíc, kromě bolestí mně nohy brněly a necítila jsem je. Vůbec jsem nemohla chodit....
jiný kraj, jiný mrav
sabina3333
| 9. 1. 2009 22:48
Jasně, chápu. O ohýbání nemůže být ani řeč. To je fakt přísně zakázáno. A když už mluvíme o různých režimech, tak ve Střeškách na neurochirurgii posazují pacienty pátý den po operaci a v té samé nemocnici na neurologii (tam mě přeložili 3. den po operaci z neurochíry), posazují až 14. den po operaci. Ale být na tvém místě (promiň, že dávám rady), tak bych si ještě zjistila u nezávislého odborníka, zda by nebyly nějaké vhodné cviky třeba vleže (pomocí dýchání, nebo zatínání břišních svalů apod.). Logicky si je nemůžeš naordinovat sama, ale po tom martýriu, které jsem si ještě před operací užila, vím, že se člověk musí pídit a starat. Smutný, ale je to tak. Držím Ti palce a přeju, ať se brzo uzdravíš. Já před tou operací skoro rok a půl moc nemohla chodit a tak vím, jak ležení leze na mozek. Ale to tady asi všichni.
ahoj
griotka69
| 9. 1. 2009 20:53
Sabčo to je v pohodě, taky mě to zajímá, jak to kdo má. Jen jak zjišťuju, ta plzeňská nemocnice je tímhle klidovým režimem po operaci nejspíš zvláštní, všude jinde lidi cvičí....
Na druhou stranu - já si nedovedu vůbec představit, že bych se předklonila....
držim palce
sabina3333
| 9. 1. 2009 20:48
Ahoj Naomi,
mě jen odstranili výhřez a řadu menších sekvestrů (což je pry ten sajrajt, co se vyleje z praskly plotny), takže jsem to neměla tak komplikované. Budu Ti moc držet palce. Mému kamarádovi ted operovali dvě krční ploténky a dávali mu náhradu. Také se nesmí moc hýbat a dělat nic těžkého, ale v podstatě se cítí dobře.
Griotko - jasně, že jsou chytřejší, jenže co doktor, to jinej názor. Když mi před operací zkoušeli infusní léčbu tak jeden doktor na neurolce říkal, abych ležela v klidu a jiní zase, abych cvičila. Ale po operaci mě cvičení vnucovali všichni. No tak proto jsem se tě ptala, zda ti něco šroubovali, víš? Ahojky
operace
naomi
| 9. 1. 2009 20:20
Ahojky SABI, chtěla jsem se zeptat zda ti operovali jen plotýnky nebo ti dávali šrouby? Mne čeká operace ve středu a to druhá. První jsem měla v roce 2004.Teď mi jí musí zpevnit. Něco jsem si přečetla, hodně mi řekl i doktor, ale já bych ráda věděla jaké mají pocity pacienti po zpevnění páteře.Dost se bojím, ale věřím, že vše dopadne dobře a uleví se mi, sice to nebude na 100%, ale aspoň částečná úleva by měla být.Díky moc za odpověď a mějte se všichni hezky, hlavně bezbolestně v rámci možností.
doplnění
griotka69
| 9. 1. 2009 19:17
Jinak na operaci jsem byla ve středu a stavěli mě na nohy až v pátek. A rozhodně mám zakázaný vlastně jakýkoliv pohyb s bederní páteří, o předklonech, záklonech a úklonech do strany ani nemluvě... No budu je poslouchat, určitě tomu rozumí víc než já
cvičení
griotka69
| 9. 1. 2009 19:14
Ahoj, tak tady v Plzni co vím se prostě necvičí. Nic mi do páteře nedávali, ale říkali, že to bylo horší, než čekali. Dokonce jsem na sále byla 3 hodiny, přestože mi před operací že za hodinu budu zpátky. Ale na pokoji se mnou byla holčina a ta taky byla po operaci plotny, jizvu má menší než já, taky jí tam nic nedávali, jen odstranili výhřez a taky jen leží. Asi je to opravdu v každé nemocnici jinak.
Lázně plánuju, chci jet hned ještě než půjdu do práce a plánuju Třeboň - Bertiny lázně. Už jsem tam byla a bylo to tam super.
Ahojte holky!!!!
Zdenicka
| 9. 1. 2009 14:58
Jak tak čtu,tak nás s těma plotýnkama je víc a víc!Jak tady píšete o cvičení a lázních,tak já nesmím ani cvičit ani lázně,protože tam by rozcvičovali pohyb a to nesmím! V květnu budu po operaci 2 roky a tak mě šíleně bolí záda ,že jsem před vánocema měla kapačky a opětovně bez nějakého efektu,ale je to tím že mám ještě jednu špatnou plotýnku!Jsem zvědavá kolik bolesti ještě musím protrpět než mě vezmou na druhou operaci!Je mi jasné že je to otázka peněz,až nemocnice bude mít penízky!Můj inplantát je moc drahej,nemůžu mít z titanu!Ale jak to tak čtu,tak já jsem 3 měsíce jen a jen ležela a nic jsem nesměla,to teda nesmím ještě teď a už nikdy se nezohnu!A plnej invalidní mi nedali protože jsem prý zdravá!!!
To jsem se nějak rozepsala,jen jsem Vám všem chtěla popřát do Nového roku hodně zdraví,štěstí a lásky a ať těch pilulek od bolesti papáme co nejmíň! Ahojky Zdenka
jo furt cvičit
sabina3333
| 9. 1. 2009 13:46
Ahoj Monči,

včera jsem se ptala rehabilitační sestry, kdy se můžu ohnout. Řekla, že o ohnutí k zemi se můžu pokusit tak za 3/4 roku po operaci. Nic mě nebolí a mám pocit, že bych to zvládla hned, ale i doktor, který mě operoval mi kladl na srdce, že nemám blbnout, protože pacienti, kteří se rychle zvetěj po operaci, snadno udělaj nějaký neuvážený pohyb a lítaj v tom znovu.
Jo a při propouštění z nemocnice(po 14-ti dnech) mi rehabilitační sestra odsouhlasila rotoped - ale že na něm musím sedět rovně. Tak jak debil šlapu a šlapu, abych se úplně nerozkydla.
Plánuju Lázně Bohdaneč - slyšela jsem, že jsou dobré a že tam nejsou tolik orientovaní na cizince, jako v těch velkejch. Ale je to jen z doslechu. Zkušenost osobní nemám. Zatím pa pa
Cvičit, cvičit, cvičit !!!
moncycak
| 9. 1. 2009 13:13
Ahoj, jasně že si můžeme tykat, vždyť jsme narozeni v jednom stolet,ne? Mě operovali v Liberci, a nemůžu si je vynachválit. Stejně jako Sabinu 3333 mě postavili hned druhý den a třetí den po operaci jsem začala cvičit. Taky nejdřív jen na posteli a doma už dělám rodině komedii na koberci před televizí. Manžel vyžaduje abych měla při tom na sobě erotické prádlo. Tak mám erotické tepláky, a má to! Mě paní neuroložka říkala,že je lepší cvičit, než jen ležet. Ale také říkala, že to má každá nemocnice jinak. Bolesti mám, ale minimální. Třeba když se moc ohnu. Ale je to den odedne lepší. Taky dělá hodně prochladnutí, to mi někdo říkal že nesmím prochladnout od nohou. Koupila jsem si nahřívací elektrickou dečku a tak jsem za vodou. TAky je mi divné že necvičíš, mě tím strašili že musím a musím cvičit. A do lázní prý půjdu už z práce, tak to jsem zvědavá. Možná se tam potkáme. Já jdu na kontrolu 2.2.. Které lázně dámy plánujete? Já slyšela že na záda jsou nejlepší buď Teplice v Č. nebo Lázně Bohdaneč? Nemáte nějaké tajné informace? Tak ahoky
plotýka
sabina3333
| 9. 1. 2009 09:04
ahoj holky, mě operovali 25.10. a cvicit jsem zacala v podstatě hned třetí den po operaci na posteli a pak normálně v nemocnici, kde me na neurologii,kam mě po operaci přeložili, rehabilitační sestry učily, co mohu nebo nemohu cvičit. Operovali me ve Střešovicích, ted chodim na rehabilitace, které jsem si nechala napsat na poliklinice a pak lázně. Moje zkušenost je taková, že co si nezařídím, to nemám. Je to otrava, ale je to tak. Mám jenom dotaz na Griotku - tobě něco šroubovali, nebo dávali náhradní plotnu? Pokud dělali jen klasické odstranění výhřezu, je mi divné, že nesmíš cvičit.
ahoj
griotka69
| 8. 1. 2009 20:38
Ahoj Monči, doufám, že si můžem tykat
Jak jsem psala, já jsem byla operována o dva dny déle než Ty, ale necvičím vůbec, mám nakázaný klidový režim, čili v podstatě skoro pořád ležím. Vycházky nemám vůbec. Já počítám, že do práce půjdu nejdřív v dubnu Ve zprávě z nemocnice mám první kontrolu až za 6 týdnů po propuštění, což je 5.2. a rozcvičovat bederní páteř mohu začít až 3 měsíce po operaci, čili počítám, že bych si hned požádala o lázně, ty budou na 28 dní. Kdybych odjela hned v polovině března, kdy budou ty 3 měsíce od operace, návrat z lázní a nástup do práce bude tak v tom dubnu....
Můžu se zeptat, kde Tě operovali? A bolesti nějaké máš?
pooperační téma
moncycak
| 8. 1. 2009 19:04
Ahoj simulanti
ne, já jen žertovala. Tak koukám,jak se nám tu usídluje pooperační téma. A taky se mi zdá, že v prosinci se chirurgové nezastavili. Mě operovali 15.12. Můj PROZATÍMNÍ stav vypadá asi takhle:(prozatímní, páč myslím,že není všem dnům konec) chodím, cvičím- a to tak, že velmi, a zatím to docela jde. Po 14 dnech mě začalo střílet do opačné nohy než před operací. Bolely záda a šlo to do levého lýtka. Musím se přiznat, že mě to krapánet vyděsilo, ale vše přikládám pooperačnímu stavu, a doufám,že se to zlepší. Posiluju, chodím na procházky-nejlépe po nákupech hadříků, a včera jsem poprvé usedla za volant, a šlo to. Taky jste dostali pokyny co kdy můžete a sedací pomůcky k tomu? Podle těch pokynů to vypadá, že to ještě pěkně dlouho potrvá, než to bude v cajku. Nemáte někdo zkušenosti, za jak dlouho půjdem do práce? A co lázně? Kdy na ně? Myslím, že jsme si všichni užili podobné procesy a berem to vážně. Ale pro doktory, jak jsem slyšela, jsme jen obyčejné ,,plotny". Když jsem viděla na oddělení neurochirurgie ty zašité hlavy, těch 30 stehů(žádná míra) na mozkovně, tak jsem vděčná za to, že mě trápí jen ta plotna. Ale umí to mrcha,co? Teď se ještě děsím toho, že operovali tu 9 mm, a nad ní jsou načatý ještě 2- 2mm.
Tak ještě jendou bezbolestý rok 2009, Dornovka ať pomáhá, chirurgové ať se nudou kopou do ***e a léky proti bolesti jen na hlavu po kocovině. Pa zlatíčka
oeprace
griotka69
| 6. 1. 2009 20:18
Ahoj všem,
jsem od 17.12. po operaci plotýnky, je tady taky někdo takový, kdo v poslední době podstoupil tuto operaci?
Dodatek -
Regina
| 31. 12. 2008 06:01
Těch tak je tam přehršel ,ale nějak jsem to po sobě řádně nepřečetla - to víte starší paní - a tak doufám, že mi to prominete budu muset na oční -
Halo, halo -
Regina
| 31. 12. 2008 05:54




tak a máme konec roku 2008 a tak doufám, že jste jej prožili ve štěstí a pohodě - i přes nějaké to " dloubání v zádech" - a tak vám všem ze přeji pohodový dnešní den se svými drahými dušičkami
zdravím všechny
anonym
| 30. 12. 2008 17:36
byla jsem dnes na Dornovce a byl to docela záhul ,prý to je bezbolestný,ale mě to bolelo,ale budu doufat,že mi pomůže jen mi dala dva cviky s ručníkem a vydržet nejmeně měsíc ,našla mi jednu nohu delší a x ,tak mi je srovnala ,kdybych to neviděla na vlastní oči noha ležela vtočená dovnitř po cviku ležela rovně a,takže bych k ní měla jet ještě na baňkovou masáž ,tak uvidíme jak se budu cítit po 14 dnech .Pro Milana normálně tě lituji snad se ti uleví moc ti to přeji a vůbec všem přeji krásné prožití Silvestra a šťasný Nový rok

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
8. 6. 2025 09:51
14465
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
8. 6. 2025 07:39
73461
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12