Diskuze
Zpět na výpis diskuze
GRATULUJI
tolik kilicek za tyden ses dobraaaaa.
A co si vic jedla,?kyticky nbo zviratka,? tak ja mam stale sest kilo dole takze taky jsem se nedostala na L.K jak pise 2 kila tydne, ale i tak jsme rada i kdyby to bylo tydne kilo ta hlavne aby to slo dal
a nezastavilo s eto._)
dneska mam yktciyk delam si TU TUOZROUTSKOU POLEVKU ale jen tak jako polevku ne jako dietku
Dělená strava-SPLK
DiskuzePřidat názor
ahoj
parmenka
| 4. 2. 2008 21:48
0
0
Reagovat!
simca
Vyky
| 4. 2. 2008 21:12
JESTLI JE SLAZENÁ FRUKTOZOU, PŘEJI TI DOBROU CHUŤ. 
Tak oznamuji, že jsem opět na hromadě, vnuk dostal příšernou rýmu a já to chytla na průdušky, tak jsem začala pít Mukobene. Já bych do toho kopla. To je z toho pátku, kdy si ti dva chytráci šli opíkat do té zimy párky, já jsem je varovala, že je tam hrozná zima, ach, ta puberta. Ale proč to mám vyžírat taky, tak oddaná babča nejsem. 


Nějak jste se odmlčely, jdu si namočit soj. kostky na zítra, podívám se na vás taky až zítra, tak se ozvěte.
mějte se suprově


a dobrou noc











mějte se suprově










vyky
simca
| 4. 2. 2008 19:09
myslíš že to složení čokolady co jsem napsala v předešlem přispěvku se může je to dia čokoláda hořká
simca
Vyky
| 4. 2. 2008 19:03
vitám tě zase mezi námi, a připni si pomyslný metál za to, že jsi odolala mlskům. K HUBNUTÍ JEN CHVÁLÍM, JSI PAŠÁK. čokoláda se může s fruktozou,ale jen ve zvířátkách, lepší je když si ji koupíš v obchodě u výrobků DIA. Ale stejně se mrkni na složení. Tak s těmi plátky jsi mě fakt dostala, já je dlabu pořád, vůbec jsem se nedívala na složení, když řekla Koř.že soju můžeme, tak jsem jí věřila a vyplatilo se mě to, vesele jsem zhubla. A že jsem té sóje zblajzla. já myslim, že ji s klidem můžeš. Zabloudila jsem na BIO,recepty, některé se dají upravit i pro naši stravu. Koukněte se tam. 





stopy...stopy...stopy... :-)
maybes
| 4. 2. 2008 17:59
tak holky, teď jsem se vážně nasmála. Šla jsem si do špajzu pro sojové plátky, že si na zítra udělám s bramborem a jen tak mi oči sjely na složení a co nevidím: může obsahovat stopy mléka
, takže, milé spolubojovnice to bychom se z toho fakt musely zbláznit, na stopy nebudu reagovat co vy?


čokolada
simca
| 4. 2. 2008 17:58
koupila jsem si čokoladu..napíši složení a chtěla bych poradit jestli to mužu ve zvířatech.....kakaová hmota..fruktoza..emulgátor sojovy lecitin.... kakaová sušina 74%
dělení
simca
| 4. 2. 2008 17:48
ahoooooj všem

.nějaky čas jsem tady nebyla nebyl čas vůůůbec psát.V práci toho bylo hooodně.Jen jsem sem občas nakoukla co píšete a musím vás pochválit.Všem kteří mají kila dolů moc moc gratuluji.
Taky jsem zjistila že mi chybíte a neměla jsem se s kym radit. Tak abych neudělala chybu muj jídelníček byl velmi velmi zůženy.Pracuji v charitativní organizaci a občas dostáváme dary.tentorkát jsme dostali ticíce ruznych dobrot,čokolády marcipány buchty perníky oplatky a to bylo pro mě sakra pokušení.Já byla vždy na sladké a tentokrát jsem zdázně odolala,ikdyž musím říci že jsem měla co dělat tyden kolem toho chodit a cítit jak ty dobroty voní.Jinak se musím pochlubit
už vlezu do něterych kalhot do kterych jsem se ještě nedávno ani nenasoukala.tak jásám





maybes
Vyky
| 4. 2. 2008 17:39
to víš že máš pravdu. Já už z toho taky blbnu, občas si přehmatávám špíčky, jestli se mě nezvětšily, pomóóc! 
ALE ŽALUDEK JE LEHKÝ, U MASA MÁM POCIT TĚŽKOSTI. Tak jsem přehmátla klavesnici, tak to máte ve velkém. Hlavní je hodně pít, i když se nechce. 

A večer si dám brambory s čer. řepou, ať mě zčervenají tvářičky. 








Dextroza
maybes
| 4. 2. 2008 15:56
Hezký den přeju
Vyky: díky moc za to jak se každé z nás snažíš poradit, to je fajn. Já bych to neviděla tak dramaticky, přeci jen je to maso a té dextrózy tam podle mě moc nebude a když to omeju...v párcích a v krabích to taky není úplně košér a v bílém jogurtu bývá někdy škrob a na to nás L.K. nijak zvlášt neupozorňuje (já si na to teda dávám pozor, protože pak to podle mě není opravdickej jogurt, ale některý ho obsahujou) A s volnějším grafem by to nemělo vadit vůbec. No, příště pro klid koupím úplně čistý.
Já vím, že se snažíme dělat co nejmíň chyb a všechny si přejeme, aby nám to šlo, ale je fakt, že každá jsme jiná a chce to prostě vyzkoušet, myslím, že stopový množství by taky nemělo vadit, ale jasně, že to člověk radši neriskuje aspoń zpočátku ale ten pocit mám.
Já vás třeba obdivuju s tím listovým těstem, protože to je přeci tuk a bílá mouka, do toho já zatím nejdu, i když je to povolený.
Hlavně se z toho nezbláznit

Vyky: díky moc za to jak se každé z nás snažíš poradit, to je fajn. Já bych to neviděla tak dramaticky, přeci jen je to maso a té dextrózy tam podle mě moc nebude a když to omeju...v párcích a v krabích to taky není úplně košér a v bílém jogurtu bývá někdy škrob a na to nás L.K. nijak zvlášt neupozorňuje (já si na to teda dávám pozor, protože pak to podle mě není opravdickej jogurt, ale některý ho obsahujou) A s volnějším grafem by to nemělo vadit vůbec. No, příště pro klid koupím úplně čistý.
Já vím, že se snažíme dělat co nejmíň chyb a všechny si přejeme, aby nám to šlo, ale je fakt, že každá jsme jiná a chce to prostě vyzkoušet, myslím, že stopový množství by taky nemělo vadit, ale jasně, že to člověk radši neriskuje aspoń zpočátku ale ten pocit mám.
Já vás třeba obdivuju s tím listovým těstem, protože to je přeci tuk a bílá mouka, do toho já zatím nejdu, i když je to povolený.
Hlavně se z toho nezbláznit

ahoj
Vyky
| 4. 2. 2008 13:50
tak jsem se nasmála, byla jsem na dámě, a četla jsem diskuzi o hubnutí, miláčkové nenaříkejte, je nás víc, ale souhlasím s doktorama, že typ jablko je nebezpečnější než hruška, protože když mě na ultrazvuku našel doktor u srdce tělísko a po konzultaci s druhým se domluvili, že mám v plících díru asi jako 5 , byla zavolána dcera a bylo jí řečeno, že mohu jen na záchod, ležela jsem 1 měsíc a pak mě poslali do nemocnice. Dovedete si představit, jak jsem byla vyžraná po tom ležení ? A tam mě na ultrazvuku doktor řekl, že se přes špeky nemůže dostat k játrům, a že to tělísko je tukové. To ponížení vám asi nemusím říkat. Vykládejte mu, sám byl hubený, že jsem 1 měsíc neslezla z postele. takže jsem tam s pisatelkami nesouhlasila, že je to stejné. 


To jsem se rozkecala, tak až večer se podívám na úrodu, co se zde urodí, a už teď se na vás těším






To jsem se rozkecala, tak až večer se podívám na úrodu, co se zde urodí, a už teď se na vás těším




Hrozinky..
delitelka7
| 4. 2. 2008 13:40
Tak jsem trochu brouzdala po netu kvůli hrozinkám a dočetla jsem se, že sířené hrozinky by měly být nepřirozeně světlé. Doufám, že ty klasicky tmavé, co kupujeme, budou sušené bez chemie, protože na obalu není o chemii ani slůvka. Já vím Vyky, že tam je hrozný binec, dokonce se mi podařilo kousnout do kamínku co vypadal jako hrozinka. O sířených meruňkách vím, no teď mně došlo, proč mají takovou pěknou barvu, asi tím sířením. Pořád se musí člověk něco učit a poznávat.
dělitelka7
Vyky
| 4. 2. 2008 12:54
vím, že sýřené jsou meruňky, hrozinky ne, ale namáčej si je chvíli do studené vody, vždycky je v sáčku hroznýho binca. Můj syn je jí stále, ale bez namočení ani ránu, a ten je na svý zdraví hrozně opatrnej. Stačí také přes cedník propláchnout. Koupila jsem si asie zelenina mražená, vypadá báječně a podle složení je fajn. 
Tak kdo jí nechejte si chutnat 







Hrozinky
delitelka7
| 4. 2. 2008 11:27
Taky mám jeden problém a ten je: hrozinky. Píše se, pokud nejsou sířené, jsou neutrální. Nikdy jsem to na nich napsáno neviděla, proto je pojídám. Máte s tímhle někdo zkušenosti?
parmenka
Vyky
| 4. 2. 2008 11:15
Zásmažku můžeš, ale nebylo by lepší zahustit vločkama a dát si do ní brambory. Bude hustější a víc tě zasytí. Já mám v rostlince stále plné bříško, to je něžně řečené, co? 

Koupila jsem si veliký rohlíky se zrníčky, a to byla dobrota. 
Dělitelka7, je moc hodná, že to tak rozepsala, bude to alespoň přehlednější. Díky za všechny.
Vnuk bude mít 15 let, a protože miluje tvarohový dort, tak mu ho dcera udělá, nehrozí, že by drobeček zbyl, A i kdybych chtěla uzmout, ozvalo by se káravě, ale babičko, a hned by mě přešla chuť, Ale naštěstí ji nemám. 











Vyky
Strepi
| 4. 2. 2008 11:11
Ahoj Vyky...dík moc,to víš,také jsem ráda že mám něco dole.Ale jak tak čtu nebudeš na tom ve čtvrtek také špatně až se zvážíš
Když to na tobě už tak pěkně plandá,tak to si piš,že s jarem je z tebe úplně jiná holka 




Díky....
Strepi
| 4. 2. 2008 11:06
Parmenko moc Ti děkuju...jedu podlo toho přísného grafu,ale nebude to tak jak Ty si myslíš.Také na mne doje řada
jen se neboj...A navíc nejsem takový drobek jako Ty.
...Jste tu všechny kolem pro mne vytoužené váhy 
...Mít vašich 70 kg ...tak si budu myslet že jsem hvězda nejjasnější 
a budu blahem bez sebe
A navíc je Vás tu dost které těch 70 kg ani nemají 
Váha je už přes 10 let můj věčný boj.Přestala mi fungovat štítná,tak jsem jen na hormonální léčbě a je to děs.Malá chyba a vstanu ráno o několik kg těžší
Jsem tím tedy i zvyklá na pravidelný čas jídla a asi je to také dost důležité pro tělíčko.Nestrachuje se a ví že nebude ošizené a trápené hlady.Nehladov Parmenko,nehladov

Já když jsem časy začala porušovat tak se na mne váha vždy šklebila a ukazovala stále víc a víc 

Pravi ,jím tak jako Ty,několik dní kytičky,nějaký den zvířátka,jak se mi to hodí....Kytičky jsou fajn,ale jak už psala Vyky...je to někdy děs a běs ...připadám si jak nově nafouklý balón


Dnes mám zvířátka a protože mě při ní vždy honí mlsná
dala jsem si v 10 zavináče...
a je po mlsotě...









Váha je už přes 10 let můj věčný boj.Přestala mi fungovat štítná,tak jsem jen na hormonální léčbě a je to děs.Malá chyba a vstanu ráno o několik kg těžší







Pravi ,jím tak jako Ty,několik dní kytičky,nějaký den zvířátka,jak se mi to hodí....Kytičky jsou fajn,ale jak už psala Vyky...je to někdy děs a běs ...připadám si jak nově nafouklý balón



Dnes mám zvířátka a protože mě při ní vždy honí mlsná


strepitula
Vyky
| 4. 2. 2008 10:55
Zapomněla jsem vám všem popřát dobré ráno, tak ahoj.
To je nádhera, a já ti upřimně blahopřeji, a přeji další úspěšné hubnutí. Fakt jsi dobrá, a já si myslím, když některá bude mít chuť na něco co se nemá vzpomene si na tebe. 


Dělitelka 7 má pravdu, to je strava podle doktora Haye, já jsem si ji přečetla, a nelíbila se mě. Pro mě byla složitá. Asi je to tím, že jsem už hubla podle Koř. a vyhovuje mě. Tak, a teď se pochlubím já. Jak jsem si oblékla kalhoty, tak na mě plandají, zadek a stehna mám široký. Potvrdila mě to i má osobní dohliželitelka, a to je co říct, je na mě přísná ve stravě, také chce abych zhubla kvůli zdraví a oblečení, co se na něj toužebně koukám. I bunda je mě volnější a to jsem ji měla fest. 

Na té dámě jsou fajn recepty, ale jak jsi říkala, musíme si je upravit. Chtěla jsem si koupit okurky, ale neměli, ty poslední jsem si postrouhala, jenom,Dia ale ty nechci, mě s tím sladidlem nelezou. To jsem mlsoun viďte? 

Vnuk má dnes k obědu jitrnici, já si brambory požďuchám, už se těším a k tomu červenou řepu. 

Tak se mějte 



















Ještě jeden Hay
delitelka7
| 4. 2. 2008 10:48
Dělená strava
Celá dieta spočívá v tom, že striktně jíte potraviny podle toho, do které skupiny patří. Někteří odborníci si ji nemohou vynachválit, jiní tvrdí, že pokud zhubnete, tak jen proto, že konečně sledujete a přemýšlíte o tom, co jíte. Nebudu se přiklánět ani na jednu stranu, pokud chcete, vyzkoušejte, nic vás to nestojí. Jedinou velkou nevýhodou je, že můžete mít trochu problém se stravováním v zaměstnání nebo v restauraci, ale i tady existují tipy, jak to obejít.
Trocha historie
I když to z našeho pohledu vypadá jinak, první s teorií o dělené stravě přišel Dr. Hay. K nám tento typ diety přivezla z Austrálie Lenka Holas-Kořínková a vydala o ní několik knih. Oba autoři dělí potraviny do skupin a i když některé sporné dělí trošičku jinak, základní princip je stejný.
Teorie
Podle základní teorie naše tělo tráví jinak bílkoviny a jinak sacharidy. Z toho důvodu je lepší tělo neblbnout a dát mu trávit jen jeden druh živin. Potraviny se tedy rozdělují do tří skupin. Na ty, které obsahují především bílkoviny, na ty které obsahují především sacharidy a na ty neutrální, které se mohou jíst kdykoliv. Aby se to lépe pamatovalo a možná i jedlo, dostaly bílkoviny název zvířátka a sacharidy název kytičky. Princip spočívá v tom, že celý den jíte potraviny jen z jedné skupiny (buď kytičky nebo zvířátka). Neutrální potraviny můžete jíst kdykoliv a s čímkoliv. Z toho plyne, že si nemůžete dát klasický řízek (protože je tam maso a pečivo), ale jen přírodní řízek (tam je jen maso) a když už si ho dáte, tak v žádném případě s bramborami, rýží nebo jinou přílohou – pěkně jen zeleninku. Obecně je doporučováno střídat kytičky a zvířátka obden – abyste měli dostatek všech živin. Pokud ale milujete maso, můžete si ho podle této diety dát třeba pětkrát týdně – pokud to tedy vaše peněženka unese – a naopak pro milovníky těstovin a pečiva lze mít kytičkový den častěji než zvířátkový.
Dělení do skupin
Problém je v tom, že každý autor má trochu jiné dělení. Některé potraviny jsou jasné. U některých to vypadá, že jejich vliv bude individuální. Například soja obsahuje hodně bílkovin, ale je to rostlina a tak je otázka kam patří. (obecně v luštěninách je hodně jak bílkovin tak sacharidů). Tvaroh je sice označený v některých materiálech za neutrální ale je tam velké procento živočišných bílkovin, tak nevím. Tady je alespoň přibližné rozdělení potravin – ano, jsem si vědoma, že je to velmi povrchní a nemlaťte mě za to. Rozhodně se ještě k rozdělení potravin vrátím, až se mi podaří dát dohromady víc materiálu. I když se tvrdí, že můžete sníst dané potraviny kolik chcete – není to pravda. Důležité je nepřejídat se. Na druhou stranu nemusíte jíst výrazně méně, než jste zvyklá. Takže pokud budete pečlivě vybírat co jíte, podaří se vám určitě sestavit jídelníček tak, abyste jedli pestře, zdravě a ještě podle zásad zdravé stravy. Jen dieta nestačí – pokud se nebudete hýbat a dodržovat pitný režim, asi vám stejně ani dělená strava nepomůže. Při dělené stravě se ovšem snáze dodrží energetický limit, protože v jednom jídle je vždy pouze jeden zdroj vyššího počtu kalorií (maso-bílkoviny nebo přílohy). Podle některých názorů je další výhoda této diety v tom, že se snáze udržuje váha, i když s dietou skončíte ale více se objevují hlasy, které říkají, že je to obyčejná dieta a když ji nedržíte celý život, tak zase přiberete.
Bílkoviny – zvířátka
Maso a vejce . Pokud chcete jíst ještě zdravě, tak dejte přednost tomu, aby bylo libové a v ideálním případě bílé - drůbež, ryby. Mléko a sýry – pokud chcete jíst zdravě, tak sýry s nízkým obsahem tuku. Většina ovoce – peckoviny, bobuloviny, ovoce s jádry, citrusy, hrozny. takže sem patří i ovocné čaje a šťávy a víno. Výjimku tvoří moučná jablka, banány a fíky, které patří do kytiček
Sacharidy – kytičky
Pečivo, těstoviny a všechno z mouky – pokud chcete jíst zdravě tak z celozrnné mouky. Dále sem patří vařené brambory a banány.
Neutrál
Syrová zelenina, jogurt a tvaroh. Zakázané potraviny Hotová jídla a konzervy, luštěniny, buráky, majonéza, černý čaj, zrnková káva, kakao (takže i čokoláda) a
destiláty.
Dělená strava - Skupina bílkovin - Zvířátka
Zvířátka neboli bílkoviny Jak jsme již řekli, dieta nazývaná dělená strava je založena na rozdělení potravin do několika skupin. Jednu skupinu potravin tvoří potraviny obsahující především bílkoviny (nicméně čistá bílkovina je pouze ve vaječném bílku, takže nějaké sacharidy dostanete také). Další skupiny tvoří potraviny obsahující především polysacharidy, neutrální potraviny a ani v této dietě se nevyhneme zakázaným potravinám. Podle některých teorií jde o to, že tento druh potravin potřebuje na své dobré strávení kyselé prostředí . Proto sem patří i například ovoce i když v něm zase tak moc bílkovin nenajdete. A teď už konečně rozdělení potravin
Maso a masné výrobky
Patří sem libovolné maso , které budete jíst. Pokud vám záleží na tom, abyste jedli zdravě, dodržujte i ostatní zásady zdravé výživy týkající se masa – maso si vybírejte především libové a pochopitelně čerstvé, dobře tepelně upravené. Tedy hovězí, telecí, skopové , také drůbež – kuře, krůta a pochopitelně ryby a mořské plody (i ústřice). Záleží na tepelné úpravě, jestli s jej dáte pečené, vařené nebo dušené. U ryb se nesmí jít uzené ryby. Jen pozor na to, co k masu jíte. Ve mnoha materiálech je napsáno, že se nedoporučuje vepřové maso, ale nikde jsem nenašla proč, takže pokud ho nemusíte, vyhněte se mu a dejte si radši kuře nebo rybu. Do této skupiny patří také masové výrobky : salámy, šunka, párky. Nechám na ctěném publiku, zda se rozhodne tyto výrobky konzumovat – mají jednu velikou nevýhodu a tou je zpravidla vysoký obsah soli.
Výrobky ze sóji
Sója obsahuje poměrně velké procento bílkovin a podle RNDr. Petra Fořta jde o poměrně hodnotné bílkoviny (hovoří o biologické hodnotě bílkovin a sojová mouka má obdobnou hodnotu jako hovězí maso). Z tohoto důvodu patří do zvířátek sója a všechny výrobky z ní – sojová omáčka, tofu, sojové maso apod.
Vejce
O příslušností vejce mezi bílkoviny se jistě nebude nikdo přít. Vaječný bílek je jediná čistá bílkovina, kterou můžeme do svého těla dostat. Pozor na tepelnou úpravu, ať nedostanete salmonelu nebo nějakou jinou podobnou nemoc.
Mléko a mléčné výrobky
Vzhledem k tomu, že mléko obsahuje vysoké procento mléčných bílkovin, řadí jej dělená strava logicky do skupiny zvířátek – tedy bílkovin. Patří sem i mléčné výrobky tj. sýry především ty nízkotučné a do 50% tuku v sušině . Sýry s vyšším obsahem tuku, stejně jako smetanu a máslo najdete v neutrální skupině.
Ovoce
Do skupiny zvířátek patří většina druhů ovoce – bobuloviny -jahody, maliny, (ne boruvky), peckoviny - broskve, meruňky, třešně, citrusy - pomeranče, grapefruity, citrony, další exotické ovoce - mango, maracuja, papája, ananas a kyselá jablka a hrušky, Naopak do této skupiny nepatří sladké hrušky a jablka, banány, fíky, datle. Ze zeleniny patří do zvířátek dušená rajčata (i ta z konzervy) - když se rajčata totiž uvaří, dojde ke zvýšení jejich kyselosti.
Nápoje
Rozdělení do skupin se nevyhnou ani nápoje – do skupiny zvířátek patří: ovocný čaj, ovocné víno, bílé a červené víno, suché šampaňské.
Dělená strava - Skupina sacharidů (škrobů) - Kytičky
Patří sem tyto potraviny:
Obiloviny a výrobky z nich
Prostě zrní, ovšem musí být celé – tedy celozrnné . Patří sem ty známé druhy, jako jsou pšenice, žito, ječmen a oves, ale i ty méně známější, které jsme z našeho jídelníčku téměř vyřadili –proso, pohanka, jáhly apod. Nepředpokládám, že byste toužili po tom, zobat jedno zrníčko za druhým jen tak neupravené, takže sem patří obilninové kaše (ovšem nesmí být mléčné – mléko patří do skupiny zvířátek – a nesmí být slazené cukrem, a vlastně si do nich nesmíte dát ani ovoce, pokud to není banán). Patří sem také ovesné a jiné vločky, což je dobrý základ na musli (nejlepší bude, když si ho namícháte sami – abyste věděli, co v něm máte). Pochopitelně do této skupiny patří i výrobky z celozrnné mouky – tedy celozrnný chléb a pečivo a celozrnné těstoviny . (bílá mouka a tedy i výrobky z ní patří do zakázané skupiny). V některých zdrojích bývají na tomto místě uvedené i celozrnné koláče, ale protože, u nás byly koláče vždycky s vajíčkem, myslím, že to není pravda.
Některé druhy zeleniny
Brambory, topinambury, kadeřavá kapusta a cukrová kukuřice. Díky bramborám sem patří i bramborový škrob a puding (pokud je bez barviv).
Některé druhy ovoce
Sladká moučná jablka a hrušky, banány, čerstvé fíky a datle. Kromě toho sem patří všechny druhy sušeného ovoce (musí být nesířené) (tedy všechny kromě hrozinek, které jsou neutrální).
Sladidla
Protože cukr patří mezi zakázané potraviny, patří do této skupiny některá ostatní přírodní sladila – med , javorový sirup a hustá ovocná šťáva (někteří používají ke slazení fruktózu, což je ovocný cukr, ale nemám potvrzené, že je to v pořádku).
Rýže
Rýže je tak trochu kapitola sama pro sebe. Pokud vezmeme rýži, na kterou jsme všichni zvyklí – tedy bílou rýži, někteří autoři ji zařazují do této skupiny, ale někteří ji považují za zakázanou potravinu. Pokud chcete jíst rýži, sežeňte si přírodní rýži nebo divokou rýži, ty by měly být v pořádku. (U přírodní rýže pozor, vaří se výrazně delší dobu, u divoké nevím, tu jsem nikdy nevařila).
Luštěniny
Také luštěniny (fazole, čočka, hrách) jsou s***u potravinou. Pro vysoký obsah jak bílkovin tak sacharidů se obecně špatně tráví (proto taky většina z nich nadýmá). Jednotliví autoři se opět liší – někteří řadí luštěniny sem, do kytiček, někteří je pro jistotu zakazují. Své specifikum má sója a výrobky z ní, což je sice taky luštěnina, ale někteří ji řadí sem a někteří mezi zvířátka.
Nápoje
Tady je výčet jednoduchý – můžete pivo.
Neutrál
Vzhledem k tomu, že jíst samotné maso by sice mohlo být chvíli zajímavé, ale asi by to odnesly vaše ledviny, máte ještě jednu možnost, co si dát. Jsou to potraviny, které patří do tzv. neutrální skupiny, jsou to potraviny, které můžete jíst jak s bílkovinnými jídly, tak se škrobovými. Co sem patří:
Zelenina
Především patří do této skupiny zelenina – tedy až na určité výjimky. Ideální je pochopitelně zelenina čerstvá, nezkažená – jako příloha k čemukoliv, nebo jako samotný salát. Výjimku tvoří brambory, topinambury, kadeřavá kapusta a cukrová kukuřice, které nepatří do neutrálních, ale do škrobů a dále dušená rajčata, která jsou zařazena do zvířátek. Jinak můžete vybírat, patří sem: paprika, feferonky, čerstvá rajčata, okurky, cuketa, lilek, avokádo, květák, brokolice, zelené fazolky, zelený hrášek, pór, cibule, česnek, kedluben, čerstvá kukuřice, celer, mrkev, ředkvičky, ředkev, červená řepa, špenát, růžičková kapusta, čínské zelí,červené zelí, kysané zelí, bílé zelí, kapusta (ne kadeřavá), hlávkový salát, ledový salát, polníček, atd.
Tuky
Ideální jsou jako použité tuky oleje – nejlépe lisované za studena (tzv. panenské)- sezamový, slunečnicový, olivový. Na chleba pak můžete použít máslo, mastné rostlinné pomazánky a neztužené druhy margarínu s vysokým podílem nenasycených mastných kyselin
Některé mléčné výrobky
Z mléčných výrobků sem patří především ty zakysané – bílý jogurt, kysaná smetana, tvaroh, V ideálním případě nízkotučné – chcete přece zhubnout. Jogurt nesmí být ovocný – tím by se zařadil do jiné skupiny – navíc by určitě obsahoval cukr, který patří k zakázaným potravinám. U jogurtů vybírejte přednostně ty s živými jogurtovými kulturami. Další mléčné výrobky, které se počítají mezi neutrální, jsou některé sýry – buď ty tučné, tj. sýry obsahující více než 50% tuku v sušině, nebo ty, které jsou vyrobeny z tvarohu. Kromě toho sem patří i tučné varinty mléka – tedy smetana do kávy a šlehačka.
Uzené masové výroby, včetně ryb
Uzené maso, debrecínka, šunka, uzený sleď, makrela, pstruh, losos. Pozor na vysoký obsah soli.
Houby
Dalším typem potravin, které můžete vybrat jak při kytičkovém tak při zvířátkovém dni jsou houby – žampiony, hlíva ústřičná, i ty, které si nasbíráte v lese.
Bylinky, koření a citrónová kůra
Aby vaše dieta nebyla příliš nemastná a neslaná, můžete k okořenění použít libovolné bylinky a koření. Dejte přednost typům, které napomáhají hubnutí, jako jsou feferonky, kurkuma či zázvor, ale jinak podle chuti.
Ořechy a semena Pokud vám k mlsání stačí oříšky, máte výhodu. Ořechy patří k neutrálním potravinám, takže je můžete kdykoliv. Jejich výhodou je, že jde o zdravé mlsání, protože mají spoustu vitamínů, ale pro vysoký obsah tuku je lépe i s nimi šetřit. Jedinou výjimku tvoří buráky, takže sáhněte do peněženky a kupte si lískové nebo vlašské ořechy, ***, mandle, sezam, slunečnici či mák. I když nepatří do ořechů, ráda bych zmínila hrozinky – pokud nejsou sířené a nejde o tzv. korintky, můžete je také mlsat, kdy chcete.,
Nápoje Bylinkové čaje, zakysané mléčné výrobky
podmáslí, kyselé mléko, kefír (opět neochucené neoslazené)
Celá dieta spočívá v tom, že striktně jíte potraviny podle toho, do které skupiny patří. Někteří odborníci si ji nemohou vynachválit, jiní tvrdí, že pokud zhubnete, tak jen proto, že konečně sledujete a přemýšlíte o tom, co jíte. Nebudu se přiklánět ani na jednu stranu, pokud chcete, vyzkoušejte, nic vás to nestojí. Jedinou velkou nevýhodou je, že můžete mít trochu problém se stravováním v zaměstnání nebo v restauraci, ale i tady existují tipy, jak to obejít.
Trocha historie
I když to z našeho pohledu vypadá jinak, první s teorií o dělené stravě přišel Dr. Hay. K nám tento typ diety přivezla z Austrálie Lenka Holas-Kořínková a vydala o ní několik knih. Oba autoři dělí potraviny do skupin a i když některé sporné dělí trošičku jinak, základní princip je stejný.
Teorie
Podle základní teorie naše tělo tráví jinak bílkoviny a jinak sacharidy. Z toho důvodu je lepší tělo neblbnout a dát mu trávit jen jeden druh živin. Potraviny se tedy rozdělují do tří skupin. Na ty, které obsahují především bílkoviny, na ty které obsahují především sacharidy a na ty neutrální, které se mohou jíst kdykoliv. Aby se to lépe pamatovalo a možná i jedlo, dostaly bílkoviny název zvířátka a sacharidy název kytičky. Princip spočívá v tom, že celý den jíte potraviny jen z jedné skupiny (buď kytičky nebo zvířátka). Neutrální potraviny můžete jíst kdykoliv a s čímkoliv. Z toho plyne, že si nemůžete dát klasický řízek (protože je tam maso a pečivo), ale jen přírodní řízek (tam je jen maso) a když už si ho dáte, tak v žádném případě s bramborami, rýží nebo jinou přílohou – pěkně jen zeleninku. Obecně je doporučováno střídat kytičky a zvířátka obden – abyste měli dostatek všech živin. Pokud ale milujete maso, můžete si ho podle této diety dát třeba pětkrát týdně – pokud to tedy vaše peněženka unese – a naopak pro milovníky těstovin a pečiva lze mít kytičkový den častěji než zvířátkový.
Dělení do skupin
Problém je v tom, že každý autor má trochu jiné dělení. Některé potraviny jsou jasné. U některých to vypadá, že jejich vliv bude individuální. Například soja obsahuje hodně bílkovin, ale je to rostlina a tak je otázka kam patří. (obecně v luštěninách je hodně jak bílkovin tak sacharidů). Tvaroh je sice označený v některých materiálech za neutrální ale je tam velké procento živočišných bílkovin, tak nevím. Tady je alespoň přibližné rozdělení potravin – ano, jsem si vědoma, že je to velmi povrchní a nemlaťte mě za to. Rozhodně se ještě k rozdělení potravin vrátím, až se mi podaří dát dohromady víc materiálu. I když se tvrdí, že můžete sníst dané potraviny kolik chcete – není to pravda. Důležité je nepřejídat se. Na druhou stranu nemusíte jíst výrazně méně, než jste zvyklá. Takže pokud budete pečlivě vybírat co jíte, podaří se vám určitě sestavit jídelníček tak, abyste jedli pestře, zdravě a ještě podle zásad zdravé stravy. Jen dieta nestačí – pokud se nebudete hýbat a dodržovat pitný režim, asi vám stejně ani dělená strava nepomůže. Při dělené stravě se ovšem snáze dodrží energetický limit, protože v jednom jídle je vždy pouze jeden zdroj vyššího počtu kalorií (maso-bílkoviny nebo přílohy). Podle některých názorů je další výhoda této diety v tom, že se snáze udržuje váha, i když s dietou skončíte ale více se objevují hlasy, které říkají, že je to obyčejná dieta a když ji nedržíte celý život, tak zase přiberete.
Bílkoviny – zvířátka
Maso a vejce . Pokud chcete jíst ještě zdravě, tak dejte přednost tomu, aby bylo libové a v ideálním případě bílé - drůbež, ryby. Mléko a sýry – pokud chcete jíst zdravě, tak sýry s nízkým obsahem tuku. Většina ovoce – peckoviny, bobuloviny, ovoce s jádry, citrusy, hrozny. takže sem patří i ovocné čaje a šťávy a víno. Výjimku tvoří moučná jablka, banány a fíky, které patří do kytiček
Sacharidy – kytičky
Pečivo, těstoviny a všechno z mouky – pokud chcete jíst zdravě tak z celozrnné mouky. Dále sem patří vařené brambory a banány.
Neutrál
Syrová zelenina, jogurt a tvaroh. Zakázané potraviny Hotová jídla a konzervy, luštěniny, buráky, majonéza, černý čaj, zrnková káva, kakao (takže i čokoláda) a
destiláty.
Dělená strava - Skupina bílkovin - Zvířátka
Zvířátka neboli bílkoviny Jak jsme již řekli, dieta nazývaná dělená strava je založena na rozdělení potravin do několika skupin. Jednu skupinu potravin tvoří potraviny obsahující především bílkoviny (nicméně čistá bílkovina je pouze ve vaječném bílku, takže nějaké sacharidy dostanete také). Další skupiny tvoří potraviny obsahující především polysacharidy, neutrální potraviny a ani v této dietě se nevyhneme zakázaným potravinám. Podle některých teorií jde o to, že tento druh potravin potřebuje na své dobré strávení kyselé prostředí . Proto sem patří i například ovoce i když v něm zase tak moc bílkovin nenajdete. A teď už konečně rozdělení potravin
Maso a masné výrobky
Patří sem libovolné maso , které budete jíst. Pokud vám záleží na tom, abyste jedli zdravě, dodržujte i ostatní zásady zdravé výživy týkající se masa – maso si vybírejte především libové a pochopitelně čerstvé, dobře tepelně upravené. Tedy hovězí, telecí, skopové , také drůbež – kuře, krůta a pochopitelně ryby a mořské plody (i ústřice). Záleží na tepelné úpravě, jestli s jej dáte pečené, vařené nebo dušené. U ryb se nesmí jít uzené ryby. Jen pozor na to, co k masu jíte. Ve mnoha materiálech je napsáno, že se nedoporučuje vepřové maso, ale nikde jsem nenašla proč, takže pokud ho nemusíte, vyhněte se mu a dejte si radši kuře nebo rybu. Do této skupiny patří také masové výrobky : salámy, šunka, párky. Nechám na ctěném publiku, zda se rozhodne tyto výrobky konzumovat – mají jednu velikou nevýhodu a tou je zpravidla vysoký obsah soli.
Výrobky ze sóji
Sója obsahuje poměrně velké procento bílkovin a podle RNDr. Petra Fořta jde o poměrně hodnotné bílkoviny (hovoří o biologické hodnotě bílkovin a sojová mouka má obdobnou hodnotu jako hovězí maso). Z tohoto důvodu patří do zvířátek sója a všechny výrobky z ní – sojová omáčka, tofu, sojové maso apod.
Vejce
O příslušností vejce mezi bílkoviny se jistě nebude nikdo přít. Vaječný bílek je jediná čistá bílkovina, kterou můžeme do svého těla dostat. Pozor na tepelnou úpravu, ať nedostanete salmonelu nebo nějakou jinou podobnou nemoc.
Mléko a mléčné výrobky
Vzhledem k tomu, že mléko obsahuje vysoké procento mléčných bílkovin, řadí jej dělená strava logicky do skupiny zvířátek – tedy bílkovin. Patří sem i mléčné výrobky tj. sýry především ty nízkotučné a do 50% tuku v sušině . Sýry s vyšším obsahem tuku, stejně jako smetanu a máslo najdete v neutrální skupině.
Ovoce
Do skupiny zvířátek patří většina druhů ovoce – bobuloviny -jahody, maliny, (ne boruvky), peckoviny - broskve, meruňky, třešně, citrusy - pomeranče, grapefruity, citrony, další exotické ovoce - mango, maracuja, papája, ananas a kyselá jablka a hrušky, Naopak do této skupiny nepatří sladké hrušky a jablka, banány, fíky, datle. Ze zeleniny patří do zvířátek dušená rajčata (i ta z konzervy) - když se rajčata totiž uvaří, dojde ke zvýšení jejich kyselosti.
Nápoje
Rozdělení do skupin se nevyhnou ani nápoje – do skupiny zvířátek patří: ovocný čaj, ovocné víno, bílé a červené víno, suché šampaňské.
Dělená strava - Skupina sacharidů (škrobů) - Kytičky
Patří sem tyto potraviny:
Obiloviny a výrobky z nich
Prostě zrní, ovšem musí být celé – tedy celozrnné . Patří sem ty známé druhy, jako jsou pšenice, žito, ječmen a oves, ale i ty méně známější, které jsme z našeho jídelníčku téměř vyřadili –proso, pohanka, jáhly apod. Nepředpokládám, že byste toužili po tom, zobat jedno zrníčko za druhým jen tak neupravené, takže sem patří obilninové kaše (ovšem nesmí být mléčné – mléko patří do skupiny zvířátek – a nesmí být slazené cukrem, a vlastně si do nich nesmíte dát ani ovoce, pokud to není banán). Patří sem také ovesné a jiné vločky, což je dobrý základ na musli (nejlepší bude, když si ho namícháte sami – abyste věděli, co v něm máte). Pochopitelně do této skupiny patří i výrobky z celozrnné mouky – tedy celozrnný chléb a pečivo a celozrnné těstoviny . (bílá mouka a tedy i výrobky z ní patří do zakázané skupiny). V některých zdrojích bývají na tomto místě uvedené i celozrnné koláče, ale protože, u nás byly koláče vždycky s vajíčkem, myslím, že to není pravda.
Některé druhy zeleniny
Brambory, topinambury, kadeřavá kapusta a cukrová kukuřice. Díky bramborám sem patří i bramborový škrob a puding (pokud je bez barviv).
Některé druhy ovoce
Sladká moučná jablka a hrušky, banány, čerstvé fíky a datle. Kromě toho sem patří všechny druhy sušeného ovoce (musí být nesířené) (tedy všechny kromě hrozinek, které jsou neutrální).
Sladidla
Protože cukr patří mezi zakázané potraviny, patří do této skupiny některá ostatní přírodní sladila – med , javorový sirup a hustá ovocná šťáva (někteří používají ke slazení fruktózu, což je ovocný cukr, ale nemám potvrzené, že je to v pořádku).
Rýže
Rýže je tak trochu kapitola sama pro sebe. Pokud vezmeme rýži, na kterou jsme všichni zvyklí – tedy bílou rýži, někteří autoři ji zařazují do této skupiny, ale někteří ji považují za zakázanou potravinu. Pokud chcete jíst rýži, sežeňte si přírodní rýži nebo divokou rýži, ty by měly být v pořádku. (U přírodní rýže pozor, vaří se výrazně delší dobu, u divoké nevím, tu jsem nikdy nevařila).
Luštěniny
Také luštěniny (fazole, čočka, hrách) jsou s***u potravinou. Pro vysoký obsah jak bílkovin tak sacharidů se obecně špatně tráví (proto taky většina z nich nadýmá). Jednotliví autoři se opět liší – někteří řadí luštěniny sem, do kytiček, někteří je pro jistotu zakazují. Své specifikum má sója a výrobky z ní, což je sice taky luštěnina, ale někteří ji řadí sem a někteří mezi zvířátka.
Nápoje
Tady je výčet jednoduchý – můžete pivo.
Neutrál
Vzhledem k tomu, že jíst samotné maso by sice mohlo být chvíli zajímavé, ale asi by to odnesly vaše ledviny, máte ještě jednu možnost, co si dát. Jsou to potraviny, které patří do tzv. neutrální skupiny, jsou to potraviny, které můžete jíst jak s bílkovinnými jídly, tak se škrobovými. Co sem patří:
Zelenina
Především patří do této skupiny zelenina – tedy až na určité výjimky. Ideální je pochopitelně zelenina čerstvá, nezkažená – jako příloha k čemukoliv, nebo jako samotný salát. Výjimku tvoří brambory, topinambury, kadeřavá kapusta a cukrová kukuřice, které nepatří do neutrálních, ale do škrobů a dále dušená rajčata, která jsou zařazena do zvířátek. Jinak můžete vybírat, patří sem: paprika, feferonky, čerstvá rajčata, okurky, cuketa, lilek, avokádo, květák, brokolice, zelené fazolky, zelený hrášek, pór, cibule, česnek, kedluben, čerstvá kukuřice, celer, mrkev, ředkvičky, ředkev, červená řepa, špenát, růžičková kapusta, čínské zelí,červené zelí, kysané zelí, bílé zelí, kapusta (ne kadeřavá), hlávkový salát, ledový salát, polníček, atd.
Tuky
Ideální jsou jako použité tuky oleje – nejlépe lisované za studena (tzv. panenské)- sezamový, slunečnicový, olivový. Na chleba pak můžete použít máslo, mastné rostlinné pomazánky a neztužené druhy margarínu s vysokým podílem nenasycených mastných kyselin
Některé mléčné výrobky
Z mléčných výrobků sem patří především ty zakysané – bílý jogurt, kysaná smetana, tvaroh, V ideálním případě nízkotučné – chcete přece zhubnout. Jogurt nesmí být ovocný – tím by se zařadil do jiné skupiny – navíc by určitě obsahoval cukr, který patří k zakázaným potravinám. U jogurtů vybírejte přednostně ty s živými jogurtovými kulturami. Další mléčné výrobky, které se počítají mezi neutrální, jsou některé sýry – buď ty tučné, tj. sýry obsahující více než 50% tuku v sušině, nebo ty, které jsou vyrobeny z tvarohu. Kromě toho sem patří i tučné varinty mléka – tedy smetana do kávy a šlehačka.
Uzené masové výroby, včetně ryb
Uzené maso, debrecínka, šunka, uzený sleď, makrela, pstruh, losos. Pozor na vysoký obsah soli.
Houby
Dalším typem potravin, které můžete vybrat jak při kytičkovém tak při zvířátkovém dni jsou houby – žampiony, hlíva ústřičná, i ty, které si nasbíráte v lese.
Bylinky, koření a citrónová kůra
Aby vaše dieta nebyla příliš nemastná a neslaná, můžete k okořenění použít libovolné bylinky a koření. Dejte přednost typům, které napomáhají hubnutí, jako jsou feferonky, kurkuma či zázvor, ale jinak podle chuti.
Ořechy a semena Pokud vám k mlsání stačí oříšky, máte výhodu. Ořechy patří k neutrálním potravinám, takže je můžete kdykoliv. Jejich výhodou je, že jde o zdravé mlsání, protože mají spoustu vitamínů, ale pro vysoký obsah tuku je lépe i s nimi šetřit. Jedinou výjimku tvoří buráky, takže sáhněte do peněženky a kupte si lískové nebo vlašské ořechy, ***, mandle, sezam, slunečnici či mák. I když nepatří do ořechů, ráda bych zmínila hrozinky – pokud nejsou sířené a nejde o tzv. korintky, můžete je také mlsat, kdy chcete.,
Nápoje Bylinkové čaje, zakysané mléčné výrobky
podmáslí, kyselé mléko, kefír (opět neochucené neoslazené)
strepitula
pravaenergit
| 4. 2. 2008 10:45


A co si vic jedla,?kyticky nbo zviratka,? tak ja mam stale sest kilo dole takze taky jsem se nedostala na L.K jak pise 2 kila tydne, ale i tak jsme rada i kdyby to bylo tydne kilo ta hlavne aby to slo dal

dneska mam yktciyk delam si TU TUOZROUTSKOU POLEVKU ale jen tak jako polevku ne jako dietku

Dělitelka 7
Strepi
| 4. 2. 2008 10:45
Moc dík za podporu i za Haye...Asi to tak nějak bude jak píšeš.Není tam v receptech u poznámek ke které dietě to patří,zda ke Kořínkové nebo k HayemuMě šlo spíše o to aby jestli je to tak podle S.P.L.K. a nedělala někde nějakou chybu.Takže teď vidím že Chybu určitě nedělám a pojedu si dál podle L.K. jak jsem jela doposud 

Ještě jeden Hay
delitelka7
| 4. 2. 2008 10:42
Dělená strava – recepty - Nepřehlédněte!!! Na stránce s recepty najdete již přes 360 receptů na jídla připravovaná dle zásad dělené stravy. Pokud máte nějaký recept, podělte se s námi o něj a přidejte jej do naší datbáze. Recepty si můžete filtrovat dle skupin jídel. Více na stránce dělená strava recepty. Dělená strava – o co se jednáPředem je dobré podotknout, že pokud mluvíme o dělené stravě, tak se nejedná o žádnou dietu nebo něco podobného. Je to především úprava jídelníčku a potažmo celého životního stylu. Způsobů rozdělení stravy na skupiny je několik (přesněji řečeno celá plejáda). Jedná se o rozdělení potravy podle rozlišných klíčů a kritérií do různých a různě početných skupin, které se buď navzájem nekombinují, nebo kombinují podle různých pravidel. A právě to by mělo zaručit kýžený výsledek. Dělená strava – princip děleníPrincip, který si přiblížíme rozděluje potraviny do 3 skupin, a to podle odlišného způsobu zpracování v trávícím traktu. První skupinou můžeme nazvat jako bílkoviny, druhou jako sacharidy a třetí jako neutrální potraviny. Potraviny obsahující hodně bílkovin potřebují pro své úspěšné strávení velmi nízké pH, a tudíž hodně kyselé prostředí. U sacharidů je tomu přesně naopak. Ty vyžadují vysoké pH (tedy zásadité prostředí). Jakmile se obě látky tráví spolu, nedochází k jejich optimálnímu rozkladu a v průběhu postupu trávící trubicí může docházet k uvolňování látek ne zrovna optimálních pro fungování organismu. Třetí skupinou je tzv.neutrální skupina, kterou můžeme konzumovat buď samotnou, nebo ji kombinovat libovolně s oběma skupinami (patří sem především tuky a mléčné výrobky).
Pokud se jedná o střídání obou druhů potravin, většinou se uvádí pravidlo, že se celý den jí buď bílkoviny,nebo sacharidy a tyto dny by se měly víceméně střídat. Ti, kdo pochybují o principu této metody zase uvádějí, že když už rozdělovat, tak klidně stačí separovat pouze v rámci jednoho jídla (mezi jídly ovšem musí být významná pauza). Vše je nutno doplnit vyváženým a pravidelným pitným režimem. Bílkovinné potravinyJedná se především o maso a masné výrobky. A to hlavně tepelně upravené. Můžeme použít téměř jakékoli druhy masa. Hlavně hovězí, telecí a skopové (ve formě pečení, řízků, mletých výrobků a bifteků). Ovšem dávejte si pozor a pokud možno se vyhýbejte vepřovému masu (a obecně tučnějším partiím). Pokud se týká úpravy masa, tak se nedoporučuje příprava v trojobalu (a to zejména kvůli strouhance, která patří do druhé skupiny).
Vhodné jsou pak dále všechny možné druhy drůbeže (pečená krůta, krůtí řízky a prsa, krůta na smetaně, kuře). Dále sem patří ryby (pozor, neuzené) a plody moře (losos, okoun, tuňák, makrela, sleď, pstruh, štika, platýs, garnáti, krabi, humr).
Z dalších potravin můžeme stručně jmenovat sójové výrobky, vejce, sýry do 50% tuku a také nízkotučné mléko a mléčné výrobky.
Co se týče nápojů doporučují se zejména ovocné čaje, ovocné víno, bílé a červené víno (hlavně suché – ve sladkém je podstatně více sacharidů) a šampaňské (také hlavně suché).
Patří sem i ovoce, ale pouze některé. Patří sem hlavně citrusy (pomeranč, grapefruit, citron), kyselá jablka a hrušky, broskve, meruňky, třešně, mnohé exotické ovoce (mango, papája, ananas) jahody, maliny… Stejně jako u vína platí, že čím sladší, tím méně se do této skupiny hodí (hlavně jablka a hrušky). Dále i povařená rajčata (i když se nejedná o ovoce – povařením se rajčata stávají mnohem kyselejší). Sacharidové potravinyDo této rozsáhlé skupiny patří hlavně celozrnné obilí (pšenice, žito, oves, ječmen, proso, sušená kukuřice a neloupaná rýže) a výrobky z něj (chléb a housky, koláč z celozrnné mouky, těstoviny, krupice – vše celozrnné)
Patří sem také některé druhy zeleniny (hlavně brambory a bramborový škrob,kadeřavá kapusta, cukrová kukuřice) a ovoce (jako např. banány, sladká jablka a hrušky, fíky, hroznové víno, datle). Také sušené ovoce (ovšem ne rozinky).
Z nápojů jsou to hlavně sladidla jako hustá ovocná šťáva a sirupy, a také pivo. No a pokud mluvíme o potravinách s vysokým obsahem sacharidů, tak nesmíme opomenout nejznámější cukerný koncentrát, a to sice med.
Patří sem také praktiky všechny luštěniny kromě sóji.
Rýže je problematická! Někdo ji sem počítá, někdo ne, ale pokud se vyhnete bílé rýži a vezmete si neloupanou, nemůžete nic moc zkazit. Neutrální potravinyJsou v podstatě univerzální potraviny, které je možno konzumovat buď samostatně v rámci jednoho jídla, nebo v kombinaci s jednou z předchozích skupin.
Řadíme sem hlavně tuky a to především oleje lisované za studena (tzv. panenské - zejména slunečnicový a olivový) a neztužené margaríny a máslo.
Dále jsou na pořadu mléčné výrobky s obsahem tuku vyšším než 50%. Jde jednak o zakysané mléčné výrobky (jogurt, kysaná smetana, tvaroh, mléko, kefír – zde ale doporučujeme vše spíše nízkotučné), dále tučnější sýry (okolo 60% - smetanový, máslový, hermelín, mozzarella, Cottage, ricotta).
Z masných výrobků do této skupiny řadíme hlavně uzené výrobky (šunka a jiné uzeniny) a uzené ryby (makrela, pstruh, losos).
A základem je samozřejmě spousta zeleniny, kterou používáme především jako přílohy k předcházejícím 2 skupinám ( lilek, květák, zelené fazolky, brokolice, čínské, červené a bílé zelí, zelený hrášek a čerstvá kukuřice, okurky, česnek, kedluben, mrkev, paprika, feferonky, ředkvičky, ředkev, červená řepa, růžičková kapusta, červené zelí, kysané zelí, celer, špenát, čerstvá rajčata, bílé, kapusta, cuketa, cibule, hlávkový salát, ledový salát…).
Z dalších potravin jmenujme jen ve stručnosti ořechy (raději se vyhněte arašídům), koření a bylinky, houby, droždí, výhonky a klíčky, no a k pití bylinkové čaje.
Závěrem je nutno podotknout, že úspěšnost této metody je různými interprety vysvětlována jinak. Jedni mají za to, že úspěch tkví v tom, že nemícháme dohromady ty druhy potravin, které mají velmi rozdílné způsoby trávení. Obě potraviny tak mohou být stráveny beze zbytku a nedochází tak k dalšímu trávení v dalších částech trávící trubice (přičemž vznikají některé toxiny a jiné škodlivé látky). Jiní interpreti ovšem udávají, že lidský zažívací trakt dokáže dokonale zpracovat i takto rozdílné potraviny. Výhodu spatřují v tom, že si člověk reorganizuje jídelníček, sníží příjem energie (vtip je zejména v konzumaci velkého množství zeleniny – ta obsahuje hodně vlákniny, která naplní žaludek a dává tak pocit nasycení, ale přitom je nestravitelná a neznamená tak žádný energetický příjem). Tělo vlastně „hladoví bez pocitu hladu“, a tak spaluje vlastní rezervy.
I odpůrci tohoto stylu uznávají jednu věc. I když za normálních okolností lidské tělo nemá problémy se zpracováním různorodé potravy, může přesto tento druh stravování výrazně ulehčit a pomoci jedincům se zažívacími problémy. Tento způsob stravování Vás totiž donutí přemýšlet o tom, co jíte a kdy to jíte. Už to může v některých případech pomoci.
Ať už jste zastánci toho či onoho stanoviska, jedno se téhle metodě nemůže upřít, a to sice výsledky. I kdyby tato teorie neměla žádnou vědeckou hodnotu, donutí vás v průběhu sestavování jídelníčku zamyslet se nad příjmem a složením vaší dosavadní stravy (ruku na srdce, ta nebývá většinou nijak extrémně pestrá, ba naopak značně jednostranná).
Pokud se jedná o střídání obou druhů potravin, většinou se uvádí pravidlo, že se celý den jí buď bílkoviny,nebo sacharidy a tyto dny by se měly víceméně střídat. Ti, kdo pochybují o principu této metody zase uvádějí, že když už rozdělovat, tak klidně stačí separovat pouze v rámci jednoho jídla (mezi jídly ovšem musí být významná pauza). Vše je nutno doplnit vyváženým a pravidelným pitným režimem. Bílkovinné potravinyJedná se především o maso a masné výrobky. A to hlavně tepelně upravené. Můžeme použít téměř jakékoli druhy masa. Hlavně hovězí, telecí a skopové (ve formě pečení, řízků, mletých výrobků a bifteků). Ovšem dávejte si pozor a pokud možno se vyhýbejte vepřovému masu (a obecně tučnějším partiím). Pokud se týká úpravy masa, tak se nedoporučuje příprava v trojobalu (a to zejména kvůli strouhance, která patří do druhé skupiny).
Vhodné jsou pak dále všechny možné druhy drůbeže (pečená krůta, krůtí řízky a prsa, krůta na smetaně, kuře). Dále sem patří ryby (pozor, neuzené) a plody moře (losos, okoun, tuňák, makrela, sleď, pstruh, štika, platýs, garnáti, krabi, humr).
Z dalších potravin můžeme stručně jmenovat sójové výrobky, vejce, sýry do 50% tuku a také nízkotučné mléko a mléčné výrobky.
Co se týče nápojů doporučují se zejména ovocné čaje, ovocné víno, bílé a červené víno (hlavně suché – ve sladkém je podstatně více sacharidů) a šampaňské (také hlavně suché).
Patří sem i ovoce, ale pouze některé. Patří sem hlavně citrusy (pomeranč, grapefruit, citron), kyselá jablka a hrušky, broskve, meruňky, třešně, mnohé exotické ovoce (mango, papája, ananas) jahody, maliny… Stejně jako u vína platí, že čím sladší, tím méně se do této skupiny hodí (hlavně jablka a hrušky). Dále i povařená rajčata (i když se nejedná o ovoce – povařením se rajčata stávají mnohem kyselejší). Sacharidové potravinyDo této rozsáhlé skupiny patří hlavně celozrnné obilí (pšenice, žito, oves, ječmen, proso, sušená kukuřice a neloupaná rýže) a výrobky z něj (chléb a housky, koláč z celozrnné mouky, těstoviny, krupice – vše celozrnné)
Patří sem také některé druhy zeleniny (hlavně brambory a bramborový škrob,kadeřavá kapusta, cukrová kukuřice) a ovoce (jako např. banány, sladká jablka a hrušky, fíky, hroznové víno, datle). Také sušené ovoce (ovšem ne rozinky).
Z nápojů jsou to hlavně sladidla jako hustá ovocná šťáva a sirupy, a také pivo. No a pokud mluvíme o potravinách s vysokým obsahem sacharidů, tak nesmíme opomenout nejznámější cukerný koncentrát, a to sice med.
Patří sem také praktiky všechny luštěniny kromě sóji.
Rýže je problematická! Někdo ji sem počítá, někdo ne, ale pokud se vyhnete bílé rýži a vezmete si neloupanou, nemůžete nic moc zkazit. Neutrální potravinyJsou v podstatě univerzální potraviny, které je možno konzumovat buď samostatně v rámci jednoho jídla, nebo v kombinaci s jednou z předchozích skupin.
Řadíme sem hlavně tuky a to především oleje lisované za studena (tzv. panenské - zejména slunečnicový a olivový) a neztužené margaríny a máslo.
Dále jsou na pořadu mléčné výrobky s obsahem tuku vyšším než 50%. Jde jednak o zakysané mléčné výrobky (jogurt, kysaná smetana, tvaroh, mléko, kefír – zde ale doporučujeme vše spíše nízkotučné), dále tučnější sýry (okolo 60% - smetanový, máslový, hermelín, mozzarella, Cottage, ricotta).
Z masných výrobků do této skupiny řadíme hlavně uzené výrobky (šunka a jiné uzeniny) a uzené ryby (makrela, pstruh, losos).
A základem je samozřejmě spousta zeleniny, kterou používáme především jako přílohy k předcházejícím 2 skupinám ( lilek, květák, zelené fazolky, brokolice, čínské, červené a bílé zelí, zelený hrášek a čerstvá kukuřice, okurky, česnek, kedluben, mrkev, paprika, feferonky, ředkvičky, ředkev, červená řepa, růžičková kapusta, červené zelí, kysané zelí, celer, špenát, čerstvá rajčata, bílé, kapusta, cuketa, cibule, hlávkový salát, ledový salát…).
Z dalších potravin jmenujme jen ve stručnosti ořechy (raději se vyhněte arašídům), koření a bylinky, houby, droždí, výhonky a klíčky, no a k pití bylinkové čaje.
Závěrem je nutno podotknout, že úspěšnost této metody je různými interprety vysvětlována jinak. Jedni mají za to, že úspěch tkví v tom, že nemícháme dohromady ty druhy potravin, které mají velmi rozdílné způsoby trávení. Obě potraviny tak mohou být stráveny beze zbytku a nedochází tak k dalšímu trávení v dalších částech trávící trubice (přičemž vznikají některé toxiny a jiné škodlivé látky). Jiní interpreti ovšem udávají, že lidský zažívací trakt dokáže dokonale zpracovat i takto rozdílné potraviny. Výhodu spatřují v tom, že si člověk reorganizuje jídelníček, sníží příjem energie (vtip je zejména v konzumaci velkého množství zeleniny – ta obsahuje hodně vlákniny, která naplní žaludek a dává tak pocit nasycení, ale přitom je nestravitelná a neznamená tak žádný energetický příjem). Tělo vlastně „hladoví bez pocitu hladu“, a tak spaluje vlastní rezervy.
I odpůrci tohoto stylu uznávají jednu věc. I když za normálních okolností lidské tělo nemá problémy se zpracováním různorodé potravy, může přesto tento druh stravování výrazně ulehčit a pomoci jedincům se zažívacími problémy. Tento způsob stravování Vás totiž donutí přemýšlet o tom, co jíte a kdy to jíte. Už to může v některých případech pomoci.
Ať už jste zastánci toho či onoho stanoviska, jedno se téhle metodě nemůže upřít, a to sice výsledky. I kdyby tato teorie neměla žádnou vědeckou hodnotu, donutí vás v průběhu sestavování jídelníčku zamyslet se nad příjmem a složením vaší dosavadní stravy (ruku na srdce, ta nebývá většinou nijak extrémně pestrá, ba naopak značně jednostranná).
dělenka
parmenka
| 4. 2. 2008 10:32
Strepikulo tak to ti moc gratuluji
. Jak to prosím tě děláš, že jsi tolik zhubla? Omezuješ se hodně? A co tak jíš. Na ty receptíky jsem se dívala už dřív. U Hay je to dělení trošku jednoduchší - on má mléko a mléčné výrobky v neutrálu.
Já mám dnes třetí den kytičky, tak docela hladovím, říkala jsem si, že třeba budu taky hubnout trochu rychleji. Ale bohužel vůbec nic
, váha pořád stojí
. Tak nevím, asi ta dělenka není pro mě vhodná!
Dnes si k obědu udělám zeleninkovou polévku s brokolicí, zahuštěnou zásmažkou, můžu to?
Přeji příjemný den.

Já mám dnes třetí den kytičky, tak docela hladovím, říkala jsem si, že třeba budu taky hubnout trochu rychleji. Ale bohužel vůbec nic


Dnes si k obědu udělám zeleninkovou polévku s brokolicí, zahuštěnou zásmažkou, můžu to?
Přeji příjemný den.
Dr.Hay
delitelka7
| 4. 2. 2008 10:31
Dělená strava II. - Neutrální potraviny, Bílkoviny, Sacharidy
Jak se dělí potraviny dle Haye?
Asi už čekáte, kdy se dostaneme k dělení potravin dle dr. Haye. A už jste se dočkali!
Neutrální potraviny
(je možné kombinovat libovolně s potravinami obou dalších skupin)
tuky a oleje, přednost mají kvalitní oleje lisované za studena, zajímavé je, že mezi neutrální potraviny se řadí i máslo, ovšem pokrmové tuky jako např. Rama, Alfa apod. jsou v dělené stravě zapovězeny
kysané výrobky - jogurty, zakysaná smetana, sladká smetana, podmáslí, syrovátka
sýry s více než 60% tuku v sušině (např. Apetito, Smetanito, Kiri, tučný cammembert apod.)
bílé sýry (ovčí, kozí, mozzarella, cottage…)
syrové uzeniny (např. sušená šunka, ale také debrecínka!)
syrové marinované nebo uzené ryby
většina druhů zeleniny, salátů a houby, olivy
výhonky, klíčky
bylinky, koření
ořechy a semena
rozinky
borůvky
žloutek
želatina
lihoviny
Sacharidy nebo také uhlovodany
(možné kombinovat s neutrálními potravinami)
obiloviny, pozor v dělené stravě se používají výhradně celozrnné výrobky a mouky
některé druhy zeleniny: brambory, kapusta
některé druhy ovoce: banány, datle, fíky, křehká jablka
ovocný cukr, med, javorový sirup
škrob
Bílkoviny
(možné kombinovat s neutrálními potravinami)
všechna vařená a jinak tepelně upravená masa, vč. uzenin a ryb (pozor: dělená strava se vyhýbá vepřovému masu)
sojové výrobky
mléko
vejce (resp. bílek, samotný žloutek je neutrální)
všechny druhy s maximálně 50% tuku v sušině (např. eidam, parmazán, gouda…)
vařená rajčata a rajčata z konzervy (v syrovém nebo sušeném stavu jsou neutrální)
drobné druhy ovoce (jahody, maliny, rybíz…)
jádroviny, peckoviny, citrusy
exotické ovoce (kromě banánů)
ovocné čaje, suchá vína, sekt
Zakázané potraviny
Podle dělené stravy je třeba se vyhnout těmto potravinám:
vepřové maso
výrobky z bílé mouky
bílá rýže
suché luštěniny
arašídy
hotové majonézy a hotové výrobky/konzervy
černý čaj, káva, kakao, čokoláda
Omezit byste měli příjem soli a také by se vaše strava neměla sestávat výhradně či z větší části z masa.
Články k problematice Dělená strava
Dělená strava Dělená strava II. - Neutrální potraviny, Bílkoviny, Sacharidy Dělená strava - ukázka jídelníčku
Jak se dělí potraviny dle Haye?
Asi už čekáte, kdy se dostaneme k dělení potravin dle dr. Haye. A už jste se dočkali!
Neutrální potraviny
(je možné kombinovat libovolně s potravinami obou dalších skupin)
tuky a oleje, přednost mají kvalitní oleje lisované za studena, zajímavé je, že mezi neutrální potraviny se řadí i máslo, ovšem pokrmové tuky jako např. Rama, Alfa apod. jsou v dělené stravě zapovězeny
kysané výrobky - jogurty, zakysaná smetana, sladká smetana, podmáslí, syrovátka
sýry s více než 60% tuku v sušině (např. Apetito, Smetanito, Kiri, tučný cammembert apod.)
bílé sýry (ovčí, kozí, mozzarella, cottage…)
syrové uzeniny (např. sušená šunka, ale také debrecínka!)
syrové marinované nebo uzené ryby
většina druhů zeleniny, salátů a houby, olivy
výhonky, klíčky
bylinky, koření
ořechy a semena
rozinky
borůvky
žloutek
želatina
lihoviny
Sacharidy nebo také uhlovodany
(možné kombinovat s neutrálními potravinami)
obiloviny, pozor v dělené stravě se používají výhradně celozrnné výrobky a mouky
některé druhy zeleniny: brambory, kapusta
některé druhy ovoce: banány, datle, fíky, křehká jablka
ovocný cukr, med, javorový sirup
škrob
Bílkoviny
(možné kombinovat s neutrálními potravinami)
všechna vařená a jinak tepelně upravená masa, vč. uzenin a ryb (pozor: dělená strava se vyhýbá vepřovému masu)
sojové výrobky
mléko
vejce (resp. bílek, samotný žloutek je neutrální)
všechny druhy s maximálně 50% tuku v sušině (např. eidam, parmazán, gouda…)
vařená rajčata a rajčata z konzervy (v syrovém nebo sušeném stavu jsou neutrální)
drobné druhy ovoce (jahody, maliny, rybíz…)
jádroviny, peckoviny, citrusy
exotické ovoce (kromě banánů)
ovocné čaje, suchá vína, sekt
Zakázané potraviny
Podle dělené stravy je třeba se vyhnout těmto potravinám:
vepřové maso
výrobky z bílé mouky
bílá rýže
suché luštěniny
arašídy
hotové majonézy a hotové výrobky/konzervy
černý čaj, káva, kakao, čokoláda
Omezit byste měli příjem soli a také by se vaše strava neměla sestávat výhradně či z větší části z masa.
Články k problematice Dělená strava
Dělená strava Dělená strava II. - Neutrální potraviny, Bílkoviny, Sacharidy Dělená strava - ukázka jídelníčku
Blahopřání pro Strepitulu
delitelka7
| 4. 2. 2008 10:11
Blahopřeji ke krásnému úbytku, určitě je to krásná motivace pro další dělení. Oni jsou 2 hlavní dělené diety. Podle dr.Haye a podle Kořínkové. A někde jsou protichůdné, hlavně při sóji, kysaných výrobcích i ovoci. Asi je dobré držet se jen jedné z nich, nemíchat je dohromady, ale to nevím určitě, nemám to vyzkoušené. Určitě někde na netu bude základní pravidlo pro dělení podle dr. Haye, takže můžeš porovnat s Kořínkovou.
Konečně...
Strepi
| 4. 2. 2008 09:31
Ahojík dělitelky... Jak tak koukám,tak jste včera zase jen psaly a psaly 
...Ale já to všechno doženu a přelouskám,nebojte se 
Tak dneska je to měsíc kdy jsem začala dělit .... Mám radost že se mi podařilo to co je
Do průměru L.K. 2 kg týdně jsem se ale nedostala....Zmákla jsem to tento měsíc na -7.1 kg ztracených snad někam do nenávratna
Už teď jsem jsem zvědavá na další kolo,zda to půjde také tak nebo budou nějaké stávky 

Nad ránem jsem se byla mrknout na dámy.cz na dělenou stravu a docela jsem z toho trochu rozčarovaná.Jsou tam informace které buď nevím nebo je dělám při dělení blbě.Až budu mít víc času tak Vám se vložím odkaz a mrkněte se prosím na to.Budou to jen recepty pro dělenku a u každáho receptu je nebo není dodatek čtenářeů.Jen jsem tam mrkla tak toho moc nevím.Je tam třeba psáno že se při děleném stravování vlůbec nesmí používat jakákoli škrobová moučka.Já si ji dala do kytek.Pak že zelený hrách a zelené fazole se nesmí jíst u zvířátek,že to není zelenina když se to uvaří....Já mám za to že je to zelenina,jen suchý hrách a suché fazole jsou luštěnina.Víc nevím...Recepty jsou tam dobré,jen si je při našen vrcholném hubnutí musíme poupravit podle nejpřísnějšího grafu.
Myslím že tu mám dámy někde zadané,mrknu se a když tak Vám to sem hodím hned.Když tak si to dejte do oblíbených ať se nemusíte stále zdržovat hledáním této stránky.Docela jsem zvědavá na Vaše názory....http://vareni.dama.cz/prehled.php?t=17



Tak dneska je to měsíc kdy jsem začala dělit .... Mám radost že se mi podařilo to co je




Nad ránem jsem se byla mrknout na dámy.cz na dělenou stravu a docela jsem z toho trochu rozčarovaná.Jsou tam informace které buď nevím nebo je dělám při dělení blbě.Až budu mít víc času tak Vám se vložím odkaz a mrkněte se prosím na to.Budou to jen recepty pro dělenku a u každáho receptu je nebo není dodatek čtenářeů.Jen jsem tam mrkla tak toho moc nevím.Je tam třeba psáno že se při děleném stravování vlůbec nesmí používat jakákoli škrobová moučka.Já si ji dala do kytek.Pak že zelený hrách a zelené fazole se nesmí jíst u zvířátek,že to není zelenina když se to uvaří....Já mám za to že je to zelenina,jen suchý hrách a suché fazole jsou luštěnina.Víc nevím...Recepty jsou tam dobré,jen si je při našen vrcholném hubnutí musíme poupravit podle nejpřísnějšího grafu.
Myslím že tu mám dámy někde zadané,mrknu se a když tak Vám to sem hodím hned.Když tak si to dejte do oblíbených ať se nemusíte stále zdržovat hledáním této stránky.Docela jsem zvědavá na Vaše názory....http://vareni.dama.cz/prehled.php?t=17
Prava
Vyky
| 4. 2. 2008 08:44
Tak jsem na tebe myslela, jak máš pupík vyvalený s masíčka, a ty nic. Taky bych to brala, kdyby mě někdo vařil, jsem banda nevděčná, když nejsem v provozu všechno dělá dcera, rozumíme si, jsme jako kamošky, mám známé, ale sní si všechno svěřujeme, jsme jak dvojčata. Parmenko, oříšky jsou neutrál, můžeš je ve všem, jen ne buráky, ty jsou zakázaný,Víš, dcera všechno dostala od známých, pro nás je to moc drahý špás. 
To měli vaši určitě radost, my jsme později přišli na to, že malá měla klíč od šicího stroje, máme jeden, tak začalo hledání, a úspěch se dostavil, byl na dně veliké,krabice, kde má hračky. Jsou tam i autíčka a vše po vnukovi, ale hraje si se vším. 
Na miss jsem se nedívala, koukal vnuk s kamošem, mě už to přestalo bavit, je to pro mladší ročníky. 
Maybes se ještě neozvala, já mám po problému, když chroustám kořínky. 
Tak jsem si zatím udělala kafe z soj.mlíčkem, a poklušu si pro chleba. dcera musí na pracák, chtěla koupit v albertu, ale v Jednotě mají chutnější. Snad mě těch 5 min, neuondá. 

















vyky
pravaenergit
| 3. 2. 2008 22:20
takkk ty ses dala nejak moc na kytickove dny ne??? zenska vzdyt s euplne vytratis. stakovou umres hlady
trpim stebou hihi, ikdyz to nemusim ty delas takove dobrotky ze bych te hnedka najala jako profi kucharku do nasi kuchyne hihi

cukr jakej koliv
pravaenergit
| 3. 2. 2008 22:19
jako vy si porad piset eneco o umelych sladilech atd, ale me tohle vubec nechybi ja totiz vbec nesladim hihi a reknu vam dje to
normalne to jde jsme uz nejak zvykla enchybi mi cukr lautr v nicem.

maybes
Vyky
| 3. 2. 2008 22:15
dextrosa je typ hroznového cukru, který se vyskytuje v bramborách. To z odborné literatury, KOřínková píše, že se vyskytuje v ovoci a to k masu nesmíme. Koukni se na graf, má to tam napsaný. A hroznový a ovocný, můžeme v rostlinkách, ale to ty víš. Nevím jak ty, ale já bych neriskovala. Měj se faj
a napiš jak jsi se rozhodla, ale já si to přečtu až zítra, už na písmenka mžourám.

,
a napiš jak jsi se rozhodla, ale já si to přečtu až zítra, už na písmenka mžourám.



lískáče
parmenka
| 3. 2. 2008 22:14
Ještě jsem se chtěla zeptat jak je to s lískovími oříšky? Ty můžu jen v kytičkách? A můžu je i když jím zeleninu nebo jen ovoce?
Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
Články z jiných titulů
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Načíst další články