Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Povídání o Bohu.

Diskuze

Protestantovi
angelwoman
| 5. 12. 2007 17:08
Už si poněkolikáte čtu tvůj příspěvek a pořád nevím, jeslti tomu správně rozumím... Předně, díky za tvou trpělivost s kterou tady píšeš
Zajímavě jsi popsal ty dva své postoje...
Bohužel musím konstatovat, že na mě nesedí ani jeden. Nemyslím si pyšně, že proto, že se chovám slušně a čestně mi právoplatně náleží Boží milost po smrti. Stejně tak si nemyslím, že jako člověk nestojím za nic, jsem jen taková ubohost ve srovnání s Bohem. Nemyslím si, že Bůh by chtěl, abychom se na sebe takto dívali...Pokora? To ano, ale proč tímhle způsobem?? Nejsme sna dílem Boha? Tak proč o sobě mít tak špatné mínění?
Dále trochu nerozumím tomu, jak píšeš, že žít dobře a dodržovat desatero nestačí. Žít v klidu a míru, neubližovat jiným a být čestný a přesto se nevyvyšovat nad ostatní a nemyslet si, že snad tím mám něco "zaručeného". Být Bohem - spravedlivým Bohem, upřednostnila bych lidi, kteří jsou opravdu dobří, ne ty, kteří sice "věří", chodí do kostela a plní všechny formální náležitosti věřících, ale dobří zdaleka nejsou...To stačí jen víra a člověk je najednou dobrý? Nemyslím si....
Píšeš, že tomu Miky nerozumí, že se Bůh dívá jinak na dobro, které zde konáme..že má prostě jiný metr....Opravdu by mě zajímalo jaký může být....ale to už jsme tu jednou řešili...
Jinak se ztotožňuju s názorem Zonan i Miky...
Vlastně, když se nad tím zamyslím, nevím, zda je cílem mého života "život po životě" - protože co jiného je cílem křesťanů, než dostat se "do nebe"? Popsal jsi jen 2 varianty - být v nebi nebo se smažit v pekle...Tak tímhel mě strašili, když jsem byla malá že by opravdu Bůh viděl tak černobíle?? A že by to byla jako za komunistů? Když máš v kapse správnou legitimaci = označíš se za věřícího a chodíš do kostela, atd., ale přesto nejsi dobrý, do nebe tě přijmou, protože jsi prostě přijala určité nutné podmínky, které jsou k tomu zapotřeba....ale co máš v sdci a jak se chováš nidko nezkoumá....Je to zvláštní a spravedlnost to tedy není.Ne, že bych si tímto chtěla nárokovat, že mohu označit co je spravedlnost, ale měla jsem o Bohu vyšší mínění
Přesně,
anonym
| 5. 12. 2007 10:58
právě jsem chtěla taky pochválit Protestantovo vyjádření o "hippies" stylu, to se mi líbí.
A koukám, zonan mě předběhla.
Protestant
zonan
| 5. 12. 2007 10:50
Styl "hippies" je překrásný název, hmm... moc mě pobavil a zřejmě není daleko od pravdy.
Jinak, já v Pána Ježíše Krista věřím každou částečkou svého bytí. Vůbec nepochybuji. Pouze odmítám církve. Necítím se v nich. Každá má svou pravdu a na ní bezpodmínečně trvá. Mé zkušenosti jsou ovšem v určitých situacích jiné. Mé vnímání lásky také. Proto se nemohu k nikomu připojit. Má láska a víra je prostě jiná. Neříkám, že jedině správná, jen jiná.
A co s těmi, kdo o Ježíši nevěděli....
protestant
| 5. 12. 2007 09:40
Děkuji Daně, za její příspěvky - konečně někdo s jasným názorem a schopností svůj názor srozumitelně napsat - jak občerstvující Jak napsala Miky - tvůj styl se stále zlepšuje a díky tomu jsou tvé poslední příspěvky daleko přehlednější a srozumitelnější a díky tomu se i lépe čtou.

Zuze děkuji za milá slova. Jak psala Dana o těch hřivnách - snažím se svou hřivnu (dar od Boha) používat, abych byl dobrým správcem bohatství, které mi bylo svěřeno.

Miky v tom pořád "tápe". Nějak se mi nedaří jí vysvětlit, že dobrý člověk podle lidí není totéž jako dobrý člověk podle Boha. Nevadí, určitě o tom ještě bude řeč. Stejně jako o Boží spravedlnosti a o lidské svobodě.

Nux a zonan a jejich styl "hippies" jsou také oživením. Neztrácím naději v tom směru, že se nám (spolu s Danou) podaří časem vysvětlit, jak je to s tou láskou, proč musí být Bůh také Spravedlivý a co to znamená, že respektuje svobodu, kterou nám dal.

Mám tu jedno zajímavé místo z Bible, které je odpovědí na otázku z titulku tohoto příspěvku.

A co s těmi, kdo o Ježíši nevěděli....

Osobně mám dojem, že například původní obyvatelé Ameriky s jejich náboženstvím Velkého ducha byli v době příchodu španělů a dalších dobyvatelů Bohu blíž, než ti, kdo je označovali za barbary.
V dopisu Římanům píše apoštol Pavel tato slova:

On (Bůh) odplatí každému podle jeho skutků - těm, kdo vytrvale konají dobro a hledají slávu, čest a nesmrtelnost, věčným životem; těm, kdo ve svém sobectví odmítají pravdu a řídí se nepravostí, však odplatí zuřivým hněvem. Soužení a úzkost čeká duši každého člověka, který koná zlo, předně Žida, ale i Řeka. Každého, kdo koná dobro, předně Žida, ale i Řeka, pak čeká sláva, čest a pokoj. Bůh totiž nestraní nikomu. Všichni, kdo hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; všichni, kdo hřešili pod Zákonem, budou souzeni Zákonem. Před Bohem totiž nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ti, kdo Zákon plní. Pohané nemají Zákon, ale když sami přirozeně dělají, co Zákon žádá, pak jsou Zákonem sami sobě. Nemají sice Zákon, ale prokazují působení Zákona zapsaného v jejich srdcích. Dosvědčuje to i jejich svědomí: jejich vlastní myšlenky je někdy obviňují a jindy obhajují. Takto bude podle mého evangelia v onen den Bůh soudit lidská tajemství skrze Ježíše Krista.
Římanům 2:6 - 16 (NBK)

Tento dopis Římanům je velmi "hutný". Studiem tohoto jednoho dopisu by se daly prožít celé roky a pořád by člověk nacházel nové a nové souvislosti. Když obrátíme pozornost k té části o Pohanech, kteří nemají zákon, ale sami přirozeně dělají, co zákon žádá - tak vidíme, že v případě lidí, kteří neměli možnost poznat Boží zákon ani setkat se s Evangeliem má Bůh nastavená jiná měřítka.
Současně je to ale i špatnou zprávou pro každého, kdo o Božím zákonu a o Evangeliu slyšel - takový člověk nemá výmluvu a bude souzen podle zákona.
Možná se budem v nebi dost divit, kolik tam bude amerických indiánů a podobných "pohanů" a kolik "křesťanů" tam naopak nebude.

Každý z vás, čtenářů této diskuze, tedy má jen dvě možnosti. Psala o tom trochu už Dana, já to ještě doplním.

Možnost první:

Postoj - Budu si myslet, že jsem dobrý člověk a Bůh přece není takový mizera, aby zatratil tak dobré lidi, jako jsem já. Snažím se přece dodržovat desatero, tak co se mi může stát. Já chci jen to, co si zasloužím. (postoj pýchy)
Důsledek - Stavím se pod Zákon. Pokud se na Zákon (desatero) odvolávám, budu Zákonem souzen.
Problém - ...všichni, kdo hřešili pod Zákonem,
budou souzeni Zákonem. Před Bohem totiž nejsou spravedliví ti, kdo
Zákon slyší, ale ti, kdo Zákon plní. (Římanům 2:12 - 13)
To je ovšem beznadějná snaha. Těch příkazů zákona je asi 600, ne jen 10. A mezi námi, žádný člověk není schopen dodržovat ani těch 10 celý život.
Víme, že cokoli Zákon říká, říká těm, kdo jsou pod Zákonem, aby tak byla zacpána každá ústa a aby byl celý svět vystaven Božímu soudu. Na základě skutků Zákona před ním nebude ospravedlněn nikdo; Zákon totiž přináší jen poznání hříchu. (Římanům 3:19 - 20)

Kdo by totiž dodržoval celý Zákon, ale v jednom bodě selhal, provinil se ve všech. (Jakubův 2:10)

Následky - Už se tu o tom psalo. Vím, že se to Nux a zonan moc líbit nebude, ale Spravedlnost musí mít odměnu i trest. A trestem za porušení zákona je smrt. Nemyslí se tím však tělesná smrt. Myslí se tím posmrtné oddělení od Boha - peklo sobecké sebetrýzně.

Možnost druhá:

Postoj - Zjistil jsem, že Bůh je Milující a Spravedlivý a je mi jasné, že nejsem schopen ani se přiblížit tomu, co spravedlivý Boží Zákon od lidí požaduje. Má vina před Bohem je tak velká, až mě to děsí ( a tím vzniká postoj pokory před Bohem)
Důsledek - Budu žádat Boha o milost a odpuštění.
Zákon byl vydán skrze Mojžíše, milost a pravda však přišla skrze Ježíše Krista. (Jan 1:17)
Nyní je ...zjevena Boží spravedlnost, kterou Zákon i Proroci dosvědčují - Boží spravedlnost, jež skrze víru v Ježíše Krista přichází ke všem a na všechny, kdo věří. Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a chybí jim Boží sláva. Jsou však zdarma ospravedlňováni jeho milostí, skrze vykoupení v Kristu Ježíši. Jeho Bůh určil za oběť smíření pro ty, kdo věří v jeho krev, aby tak prokázal svou vlastní spravedlnost. Bůh totiž ve své shovívavosti prominul předešlé hříchy, aby nyní prokázal svou spravedlnost, aby se ukázalo, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo věří v Ježíše.(Římanům 3:21-26)

Problém - Tak co mám dělat, je-li toto vše k dispozici. Jak mám využít tu nabídku odpuštění, milosti a přijetí?
..... co mám dělat, abych byl spasen?" Odpověděli: "Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen ty i tvůj dům!" (Skutky apoštolské 16:30-31)
A sám Ježíš se k tomu vyjádřil takto:
Já jsem dveře. Kdokoli vejde skrze mne, bude spasen ....(Jan 10:9)
Kdo uvěří a pokřtí se, bude spasen.... (Marek 16:16)

Co tedy říká? "Slovo je ti velmi blízko; je ve tvých ústech a ve tvém srdci" To je to slovo víry, které kážeme. Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li v srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Víra v srdci vede ke spravedlnosti, vyznání ústy pak vede ke spáse. Vždyť Písmo říká: "Kdokoli v něj věří, se jistě nezklame." (Římanům 10:8-11)

Následky - Ježíš se v Janově evangiliu vyjádřil těmito slovy: Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, má věčný život. (Jan 6:47)
"Já jsem vzkříšení i život," řekl jí Ježíš. "Kdo věří ve mne, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mne, nezemře navěky. ..."(Jan 11:25-26)

A poslední citát je znovu z dopisu Římanům:
Kde je tedy chlouba? Byla vyloučena. Jakým zákonem? Snad skutků? Nikoli, ale zákonem víry. Máme tedy za to, že člověk je ospravedlňován vírou bez skutků Zákona. (Římanům 3:27-28)

Příjemným následkem víry ve vzkříšeného Krista je život v Boží přítomnosti nejen zde na zemi, ale i po smrti.

Tak co si vyberete?

Máte "smůlu", že nejste indiáni. Už víte co je Zákon, kdo byl Ježíš, jak se můžete zachránit, a tak si musíte vybrat z těchto dvou možností.

V tom je ta svoboda..... Bůh vás k ničemu nutit nebude. Víra se nedá vnutit. Láska se nedá vynutit. Láska je věc čistě dobrovolného rozhodnutí. Buď budu víc milovat sebe a tento svět, nebo budu víc milovat Boha. Není třetí cesta.
Nux,
zonan
| 5. 12. 2007 07:01
i pro mě je Bůh představitelem bezpodmínečné lásky. Ztotožňuji se s Tvými slovy.
Teď napíšu něco,
anonym
| 4. 12. 2007 21:22
co se vám nebude líbit. Přesto je to pravda.
Papež (vlastně už bývalý, Jan Pavel II.) vydal prohlášení (a to doslova) o nadřazenosti křesťanského náboženství nad ostatními. A to krátce předtím, než se měli sejít zástupci všech různých náboženství světa...takže se mu na to vykašlali, což se jim nedivím.

Silně mi to připomnělo tvrzení Hitlera o nadřazenosti německé rasy nad ostatními... Stejná demagogie.
To je skutečnost. Nemohla bych být zastáncem takové víry.


A pokud jde o svobodu víry a myšlení, Dano, jinými slovy píšeš, že sice máme svobodnou vůli, ale když nejdeme tou jedinou pravou cestou, kterou nám ukázal Bůh prostřednicvím Ježíše, že vlastně k Bohu nedojdeme a nemůže nás přijmout...

Tak to mám jinou představu o svobodné vůli.

Pro mě je Bůh představitelem bezpodmínečné lásky.
Jak to je tedy s těmi nevěřícími?
Miky
| 4. 12. 2007 21:15
Připojuji se, ale musím říct, že i Dana začala psát srozumitelněji a ledacos jsem pochopila i díky ní. ( myslím i dřívější příspěvky).
Teď bych chtěla říct, že toto téma je i o tom, co mi vrtalo a pořád vrtá, hlavou. - ( jak to tedy vlastně je s námi nevěřícími). - ( Jak je to s těmi, co nemají možnost poznat Boha, ať je to výchovou nebo se v tom všem prostě sami topí a přitom by chtěli a zatím, nebo možná navždy, žijí " pouze" těmi, jak vy píšete, dobrými skutky?
Jsem ale tedy zmatená stále....Brala jsem to tak nějak, jak psala Dana, ale teď zase nevím. Je pravda, že kdyby to bylo tak, lidi by se asi ani nesnažili Boha najít, protože by věděli, jak se věci mají. Ale na druhou stranu Bůh přece netrestá lidi, kteří jsou dobří. Proč by to dělal? To by byla docela zvláštní spravedlnost, kdyby odměnil ty, co tedy na zemi uvěřili a bylo by mu jedno, jak jinak žili a řídili se jeho úmluvou a lidi, kteří např. z tzv nevědomosti, která jim bránila se mu přiblížit, ale žili dobře, by zatratil??? Jak to tedy je? Když to vezmu laicky, tak mi ta varianta o jediné správné cestě, která je ta víra, přijde divná, ale zase, jak jsem psala, by potom asi nikdo Boha ani hledat netoužil. Já nevím, je to docela složité. Je pravda, že hodně z Bible, se dá pochopit více způsoby......Myslím si, že to možná ani jednoznačně říct nelze. Hlavně se mi to nabízí už proto, že právě nikdo nevíme, co nás koho po smrti čeká a jak to vlastně bude - jak psala Dana, - všechno vám Bůh nezjevil....Bůh si přeje, abychom uvěřili nyní, i když nemáme důkazy, ale asi nezatratí ty, kteří to nedokázali. Jsme přece lidi s rozumem, v Bibli se tedy říká, že tahle moudrost je hloupost, ale víte snad, jak to myslím. Omluvte moje určitá slova, píšu laicky. Některá moje vyjádření pro vás mohou mít jiný význam, než pro mne. Zkuste toto, prosím, brát jako když o Bohu a víře nic nevíte. Nerada bych se potýkala se slovíčkařením, neumím se v tomto směru vyjadřovat přesně, jako vy.
Přeji krásný večer.
pro protestanta
Zuza
| 4. 12. 2007 19:59
Milý protestante, chci Ti vyjádřit obdiv a poděkování za všechnu práci a všechen čas, který věnuješ povídání o Bohu v téhle diskuzi. Přeju Ti plnost Božího požehnání pro každý den
Rozhodnout se svobodně není lehké avšak svoboda neznamená že si můžu dělat co se mi zlíbí.
Dana
| 4. 12. 2007 18:47
Bůh ti dal svobodu a to je ,že si můžeš svobodně vybrat buď můžeš věřit nebo nemusíš je to jenom na tobě co si kdo zvolí .Bůh nám řekl která cesta by měla být ta pravá a mi můžeme být rádi,že nám vlastně napověděl co je správné no a na Boží cestě se musí poslouchat tak jako musí poslouchat dítě rodiče,ale ty máš právo si vybrat a svobodně se rozhodnout co chceš jestli poslouchat Boha a mít za odměnu spásu nebo si nevybrat Boha a pak tě čeká ta druhá možnost .Já jenom vím co mě slíbil Bůh a to mi stačí při svobodném výběru a rozhodování.
Svoboda neznamená,že si člověk může doslova dělat co chce,ani v demokracii to tak není ,zákony musí být i zde na zemi při demokracii,protože jak by to tady vypadalo doslova kdyby si každý dělal co chtěl a nikdo neurčoval jakýsi správný směr ve společnosti a tak je to i s vírou a Bohem.Svoboda neznamená,že jsem pánem ve společnosti ,rodině atd.Ale pouze,že můžu sám volit a rozhodovat za sebe.Jak se každý z nás v dané chvíli rozhodne a nese za to zodpovědnost v horším případě následky.
Svoboda
Bůh-spása nebo víra v sebe -nic
máš svobodnou volbu a je jenom na tobě co si vybereš a jakou si za to vybereš odměnu.Nikdo tě nenutí věřit v Boha a mít pak podíl na nebeském království.Pokud jsi spokojená sama ze sebou a volíš cestu víra v sebe ,pak jsi si vybrala výru v sebe ,ale jaká tě čeká odměna nevím a nemůžeš to nikomu vyčítat ,protože jsi si to vybrala sama a svobodně.Pokud zvolíš Boha víš co tě čeká a jakou máš v nebi odměnu.Církev nic nepřikazuje jenom ukazuje cestu která vede k Bohu a jsme zase u svobody a poslušnosti a lidských zákonech.
Já osobně neodsuzuji jiné odtržené náboženství od toho základního pokud směřují k Bohu.Bohužel se tak stalo a nedá se s tím nic dělat,ale teď už je to jedno hlavně,že lidé hledají Boha nacházejí ho i v jiném náboženství a jdou Boží cestou.Nelze říci,že cesta evangelika nebo moje nebo pravoslavných je ta přesně ta správná cesta neboť všechny jsou správné pokud míří k Bohu a je jedno jakým způsobem.Já jenom jestli opravdu věříš a nevzděláváš se ve víře hodně se šidíš na Božích milostech které Bůh dává když člověk duchovně roste ve svátostech které ustanovil Bůh a Ježíš a dal nám je jako požehnání.
Přeji vám klid a mír v duši i v srdci.
Nevěřím
anonym
| 4. 12. 2007 17:52
Nevěřím v křesťanského, evangelického, muslimského...a kýho výra Boha.
A přesto jsem přesvědčena, že nebudu zatracena. Jaká svoboda, nebát se něco si myslet, něco říkat, bez ohledu, co říká nějaká církev či přikazuje víra....

Přesto nejsem ateista.
Pro mě je Bůh jeden, a je mu jedno,jestli čteme Bibli nebo korán, jestli meditujeme, nebo čarujeme...každý si svou cestu k němu najde.

Věřící lidi mám ráda. Ale nemám ráda nesnášenlivost mezi vírami, a řeči o "zatracení" těch, co nevěří "správně".
Takže jsme myslím u toho, co nás zajímalo...
angelwoman
| 4. 12. 2007 16:01
Je jediný správný Bůh, nestačí, je-li člověk dobrý a žije podle poctivě a čestně podle Desatera (beru-li ho jako určité morální zásady), nevěří-li v Boha-toho jediného a správného bude zatracen ?? To nejsou příliš pozitivní vyhlídky
Boží láska hory přenáší a Boží odpuštění je až za hrob.
Dana
| 4. 12. 2007 15:55
Správně jsi to pochopil,psala jsem o mrtvé víře bez skutků a o skutcích bez víry a víře a skutcích.Samozřejmě,že skutky nejsou podstatou spasení,ale ovocem víry a víra bez ovoce je vlastně mrtvá víra.Přečti si v písmu o hřivnách o líném a ničemném služebníku jak zahrabal své hřivny které dostal od Pána.A jak u Pána pochodil.
Mluvila jsem hlavně o skutcích nevěřících lidí ,kteří neznají Boha a o člověku ,který pomáhá chudým zachraňuje životy atd.Pokud tento člověk nemá možnost poznat Boha ,tady věřím v Boří milosrdenství, avšak na ně nespoléhám.
Myslela jsem to tak,že věřím,že Bůh je milosrdný a dá lidem šanci dejme tomu zrovna když budou umírat nebo jak uzná sám za vhodné.Nepíši, že to tak bude nebo nebude,protože nikdo z nás není dokonalí,ale všichni se snažíme a Bůh nám vše nezjevil.Jsou tu ti kdo se nesnaží.A jsou tu třeba ti kteří se stali obětí vykořisťování například země třetího světa ,kde je hlad a mor,malomocenství atd.tito lidé ztratili i naději žít a někteří neznají ani Boha.Misie zatím nepronikli do všech částí světa.Věřím,že Bůh nás miluje všechny stejně bez rozdílu a tady je právě to co bude s nimi.Já věřím v Boží milosrdenství ,avšak na ně nespoléhám.Kdyby Bůh přesně řekl co a jak, všichni bychom úplně přesně věděli jak se dostat zaručeně do nebe ,jakýsi přesný návod a spoléhali bychom na něj a spali na vavřínech.Mi jsme si vybrali cestu Boha, věříme jí ,že je správná a jdeme po ní dobrovolně s Bohem. Je to jenom můj názor o nevěřících nic víc.
Píšeš,že jenom Přes Ježíše je cesta,ano je to psáno,ale je tam i něco více co jsi přehlédli,že Bůh odpouští tak jak si mi ani neumíme představit, jak velké a milosrdné má Bůh srdce.Uvedu ti příklad a zamysli se t,řeba, tak jak již odpustil Bůh již židovskému národu,že nepřijali jeho jediného syna a ukřižovali ho.
Co řekl Ježíš když ho ukřižovali.
Odpusť jim Otče neboť nevědí co činí.(Těžký hřích z nevědomosti)
Tak velké je Boží odpuštění a milosrdenství,že již odpustil vraždu svého jediného syna Ježíše Židům,neboť Ježíš si to přál.
Zkus se na lidi dívat zrovna tak ,jak to učinil a díval se na lidi Ježíš z kříže z láskou ,když umíral na kříži a otevřou se ti oči.
Bůh není zlí,ale miluje nás tak,že si to lidská bytost ani neumí představit.
Odpustil také lotru s ním ukřižovaným jenom proto,že uvěřil ,že je Spasitel.
Tady vidíme,že Bůh nemá žádné měřítko,ale jenom lásku.Lotr neměl již šanci svůj život napravit a tak mu stačilo pouze uvěřit.
Mi žijeme a máme více šancí než on,ale jak praví písmo každý pracuje na vinici jinak dlouho,ale všichni dostaneme stejně rozumíš.
V tom je to Boží milosrdenství a láska.
Kdo v práci dá tomu co pracuje jednu hodinu stejnou odměnu jako tomu kdo pracuje měsíc?Jedině Bůh nás tak miluje a dá nám stejnou odměnu.Proto nemůžeme říct,že věřící jsou lepší a nevěřící horší.Nikdo nevidí do srdce jediného člověka kromě Boha.
Proto žij spravedlivě, raduj se,že jsi právě ty našel pravdu, byla ti zjevena,pomáhej ostatním,aby pravdu našli a ostatní neodsuzuj,ale věř v Boží lásku i v milosrdenství ,ale nespoléhej na něj.
Přeji vám všem klid a mír v duši i v srdci.
Proč končit?
protestant
| 4. 12. 2007 13:23
Milá Dano, proč chceš ukončit tak zajímavě rozjetou diskuzi? Vždyť jsme sotva začali... Neboj, nejde mi o to, abych se tu s někým hádal, pojďme si navzájem vyjasnit svá rozdílná stanoviska.

Ale nebudu to rozebírat najednou. Vezmem to po částech. Už jsem si dlouho chtěl na tato témata promluvit s někým, kdo je "uvnitř" římskokatolické církve. Máš pravdu v tom, že se na tuto církev naházelo spousta špíny - někdy oprávněně, někdy jak se říká "byla po ruce" a tak to odnesla. Pojďme to tedy spolu probrat, jak je to s těmi rozdíly a kde si stojí to Boží slovo - ta jediná Pravda s velkým "P". Věřím, že to bude poučné pro nás oba i pro další čtenáře. I když se to asi neobejde bez citátů z Bible....

Jako první bych vzal toto:

Je opravdu mnoho různých cest k Bohu?

Protože to zajímá nejen Nux, ale v podstatě asi většinu z náhodných čtenářů této diskuze, začněme těmi cestami.
Nemohu souhlasit s tvým názorem (cituji)
A jestli budou vyvoleni i nevěřící já na rozdíl od tebe věřím v Boží
milosrdenství a věřím,že Bůh spasí i dobré nevěřící lidi.Jak praví
písmo co je víra bez skutků, lépe bude tomu který koná skutky než
věřícímu který skutky nekoná.............Bůh nám nezdělil přesně kdo bude
spasen kromě věřících ,aby nebyli lidé vypočítaví,ale věřili v Boha
opravdu ze srdce.(konec citace)
K tomu, co jsem z toho citátu vynechal, se vrátím později.
Skutky (přesněji dobré, správné skutky) - Apoštol Pavel a ve shodě s ním i ostatní pisatelé Nového zákona naprosto jasně hlásají : Nikdo nebude spasen (zachráněn) na základě skutků! Dokonce sám Ježíš o tom mluví takto:

Zeptali se ho: "Co máme dělat, abychom konali Boží skutky?" Ježíš jim odpověděl: "Toto je ten Boží skutek - abyste věřili v toho, kterého on poslal."
Jan 6:28-29 (NBK)

Hodně se tématu skutky versus milost a víra věnuje apoštol Pavel v listu Římanům. V podstatě je tam řečeno, že na základě skutků nebude před Bohem ospravedlněn nikdo. Proč? Aby se nikdo nemohl chlubit ! A v listu Galatským píše Pavel toto:

I když jsme rodilí Židé, žádní hříšní pohané, víme, že člověka nemohou ospravedlnit skutky Zákona, ale jen víra v Ježíše Krista. Proto jsme sami uvěřili v Ježíše Krista, abychom byli ospravedlněni Kristovou vírou, a ne skutky Zákona. Skutky Zákona přece nikoho neospravedlní!"
Galatským 2:15 - 16 (NBK)

a v listu Efezským je to řečeno ještě zřetelněji:

Ale Bůh je tak nesmírně milosrdný! Zamiloval si nás tak velikou láskou, že spolu s Kristem obživil i nás, mrtvé ve vinách - jste spaseni milostí! Spolu s ním nás vzkřísil a posadil na nebesích v Kristu Ježíši, aby svou laskavostí k nám v Kristu Ježíši projevil v budoucích dobách nepřekonatelné bohatství své milosti. Touto milostí jste skrze víru spaseni. Není to z vás - je to Boží dar; není to ze skutků, aby se nikdo nechlubil.
Efezským 2:4 - 9 (NBK)

A pak tu máme list Jakubův. Tam se o skutcích mluví hodně. Hlavně ve druhé kapitole. Ale ani zde není nic o záchraně na základě POUHÝCH skutků

K čemu to je, bratři moji, když někdo tvrdí, že má víru, ale neprojevuje se to skutky? Copak ho taková víra zachrání? Co když bratr nebo sestra nebudou mít co jíst anebo co na sebe? Když jim řeknete: "Jděte v pokoji, ať je vám teplo a dobře se najezte," ale nedáte jim, co potřebují k životu, k čemu to bude? Právě tak víra bez skutků, víra sama o sobě, je mrtvá. Někdo na to řekne: "Jeden má víru, druhý zase skutky." Nuže, ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích.
Jakubův 2:14 - 18 (NBK)

A když si tak čtu tu druhou kapitolu, tak všude vidím souvislost - napřed víra, pak skutky, jako projev víry.

Pán neotálí splnit svůj slib, jak si někteří myslí, ale prokazuje svou trpělivost k nám. Nechce totiž, aby někdo zahynul, ale aby všichni došli k pokání.
2 Petrův 3:9 (NBK)

V tom se projevuje Boží dobrota a Boží milost vůči těm, kteří zatím neznají Pravdu - trpělivě a s láskou čeká, až jej budou hledat, aby se jim dal poznat a oni dospěli k pokání.

"Já jsem ta cesta, pravda a život," odpověděl Ježíš. "Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Jan 14:6 (NBK)

Nevím jak ty, ale já si toto prohlášení neumím vyložit jinak, než tím, že k Bohu se lze dostat jen a pouze skrze víru zástupnou oběť Ježíše Krista. Není jiné cesty.

Nemůžu si pomoct. Nikde jsem nenašel oporu pro teorii "laciné milosti", tedy, že se nakonec všichni sejdem v nebi. Ono je to s těmi dobrými skutky těžké. Ne vždy to, co je dobré v očích lidí je dobré i v očích Boha. A naopak. Už jen z tohoto důvodu nelze nikoho nazvat dobrým. Dobrý je jedině Bůh. (Matouš 19:17)

Představ si, jak by v nebi kvetla pýcha, kdyby se tam dalo dostat na základě skutků ! To by byl teprv mazec !

Jak jsi sama napsala: Bohu jde o to, aby Pravda zvítězila a aby bylo spaseno co nejvíc lidí. Ta Pravda, o kterou tu jde, ta je důležitá. Jen jeden si dovolil nazvat se Pravdou.... A pokud On v lidském srdci zvítězí nad lží a nenávistí, pak se mluví o spasení, o záchraně člověka z temnoty a ze zajetí.


Hloupé a nesmyslné spory odmítej, vždyť víš, že plodí jen hádky. A Pánův služebník nemá být hádavý, ale ke všem přívětivý a snášenlivý a má být schopen učit a s vlídností napravovat odpůrce. Kdo ví? Bůh je může přivést k pokání, aby poznali pravdu a probrali se z ďáblovy pasti, do níž se nechali polapit, aby konali jeho vůli.
2 Timoteovi 2:23 - 26 (NBK)

Věřím, že tato diskuze není nesmyslným sporem a že nejde o hádku. Snažil jsem se být věcný přívětivý a vlídný, jak to jen šlo. Těším se na tvůj názor.

Těm, kdo nemají rádi citace z Bible se omlouvám. V této debatě o teologických otázkách to prostě bez nich nejde.
Naději na spásu má každý i hříšník nejenom věřící.
Dana
| 3. 12. 2007 18:47
No vidím,že v tom máš pěkný guláš a zaměnil jsi slova, která jsem uvedla v příspěvku.Nevím jestli záměrně nebo jsi ten příspěvek špatně přečetl.
Píši Anděl je a Svatí jsou Boží služebníci pro nás pro lidi.Napsal jsi že píši prostředníci.A jestli si myslíš,že každý kdo věří je Svatý ,tak tě musím vyvést z omylu.To by nám bylo desatero absolutně k ničemu.Na co bychom se všichni snažili kdyby jsme byli všichni Svatí již zde na zemi? Byli by jsme tam kde Adam a Eva,že by jsme Boha nepotřebovali ,protože jsme dosáhli jednoho z nejvyšších stupňů víry již zde za živa.Kdo tvrdí sám o sobě,že je Svatý myslím si,že se povyšuje nad ostatní.
Přečti si znovu příspěvek a řekni mi kdo vzývá svaté,záměrně jsi zaměnil slovo.Je tam napsáno Svatí,se za nás modlí a mi je prosíme,aby se za nás u Boha přimlouvali a Bůh nám dal tuto milost ,když mi na to zrovna kašleme, Bůh se za nás nemodlí on nám pomáhá i bez modlitby ,tak nás miluje.Přečti si větu,že vzývat se smí jenom Bůh.Papež je nástupcem Sv.Petra a jsou o tom dokumenty v chrámě Sv. Petra v Římě,ale o alibech se tady bavit nebudeme.Ježíš pravil Petře ty jsi skála a na té skále postavím svou církev.Z tvých příspěvků jsem pochopila,že neuznáváš ani církve kterou ustanovil sám Ježíš,jak jsi poukazoval na její ponurou minulost.Ale to je jedno, každý věří tomu co uznává za správné.
No a papež ať se ti to líbí nebo ne je opravdu takoví náměstek Boha, tak jako byl první náměstek Sv.Petr.Někdo to tady Bohu prostě musí řídit a ukazovat cestu lidem a sjednotit je ve víře k Bohu, jinak by tady z toho byl guláš a vznikali by neustále nové a nové druhy náboženství a církve třeba zrovna jako tvoje.Ale jak praví Bible běda tomu kdo založí novou církev nebo náboženství a strom který roste odkloní větev a začne růst špatným směrem,lépe bude Sodomě a Gomoře při posledním soudu než jejich zakladatelům,pro ně nebude smilování.Najdi si to v písmu.Je pravda že církev dělá i omyli,ale protože se skládá ze smrtelných lidí a nikdo není dokonalí a Bůh nám dává šanci odpuštění a ani to po nás nechce,aby jsme byli dokonalí a neomylní to totiž zde na zemi pokud žijeme se zlem nelze.
A jestli budou vyvoleni i nevěřící já na rozdíl od tebe věřím v Boží milosrdenství a věřím,že Bůh spasí i dobré nevěřící lidi.Jak praví písmo co je víra bez skutků, lépe bude tomu který koná skutky než věřícímu který skutky nekoná.Ne každý kdo říká Pene Pane uzří nebeské království.Ne každý má tu pravou víru,ale někteří ji mají pouze ze stereotypu atd.Rozhodně nebudou spaseni ti kdo věří Budhismu a jiným nesmyslům to je v písmu jasně dáno.Bůh nám nezdělil přesně kdo bude spasen kromě věřících ,aby nebyli lidé vypočítaví,ale věřili v Boha opravdu ze srdce.
Papeže nikdo nenazývá Nebeským Otcem,ale Otcem církve na zemi, je to jenom oslovení a to je zásadní rozdíl.Otcem lidstva je jedině Bůh a nikdo papeže nenazývá Otcem litsva.Ty sám jsi nikdy svému vlastnímu otci neřekl otče?Jestli ano pak se podle tvé vlastní víry rouháš Bohu když nikoho nesmíš nazývat otcem.Mám pocit,že jenom slovíčkaříš v tomto případě.Odsuzuješ jiné církve,ale jak praví Bůh neodsuzujte a nebudete souzeni,běda tomu kdo soudí,bude mu naloženo stejně kolik on naložil jiným.
Kdo věří a hledá Boha jakýmkoli způsobem a touží po Bohu a půjde po Boží cestě,bude spasen. Bůh mezi námi nedělá rozdíly, tak jako ty,bere každého takového jaký se zrodil, nahý a bez ničeho a je mu jedno jestli je to evangelik protestant pravoslavný katolík atd. Jestli to nemůžeš ty skousnou tak to už je tvůj problém. Bohu jde o to ,aby pravda zvítězila a aby nás spasil co nejvíce .Proto poslal svého jediného milovaného syna Ježíše a obětoval ho za nás jako beránka.Bůh se smilovává i nad hříšníky ne jenom nad spravedlivými jak píšeš ty,protože je milosrdný. Každý jde k Bohu svou cestou a je úplně jedno jaká je ,důležité je,že ten člověk k Bohu dojde a setká se s ním na věčnosti.
Považuji tohle za uzavřené,aby nevznikla hádka.
Každý z nás si zvolil k Bohu svou cestu a považuje ji za správnou a mohl bys respektovat i cesty jiných například i moji, neboť já tebe neodsuzuji ,ale mám radost,že nalézáš Boha i když na jiné cestě než já.
Z Brna do Prahy také vede hodně cest,ale každý si vybere jinou cestu a stejně všichni dojedou do Prahy naše Praha slovně řečeno náš cíl je Bůh.
Přeji vám všem klid a mír v duši i v srdci.
Reakce na příspěvek o svatých a andělech
protestant
| 3. 12. 2007 13:40
Milá Dano,
opravdu jsem nebyl zklamán. Tvoje pojednání je zcela nasáklé katolicismem (způsob výkladu písma v katolické církvi), přesně jak jsem čekal....

Takže mých pár námitek:

1. Neexistuje žádná historická souvislost mezi papežem a Petrem (jedním z prvních 12-ti učedníků). Neexistuje žádný biblický důkaz, který by dokazoval jakoukoli nadřazenost Petra mezi učedníky, natož existenci nějakého centrálního řízení církve v prvních 300 letech od odchodu Krista. To, co se za takový důkaz vydává, je účelová lidská kostrukce postavená na pochybných spekulacích.

2. Papež není žádný "kristův náměstek" - není nejbližší lidský prostředník mezi Bohem a lidmi. Pokud si nárokuje takové postavení, chová se jako Antikrist - staví se na Kristovo místo (předpona "anti" se překládá "na místo")

Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny lidi. ....

1 Timoteovi 2:5 - 6 (NBK)

3. Miliony katolíků díky učení své církve porušují jedno z Ježíšových přikázání a asi to ani neví:

Vy si ale nenechte říkat Rabi, protože máte jediného Učitele, Krista, a vy všichni jste bratři. A nikoho si na zemi nenazývejte Otcem, protože máte jediného Otce, který je v nebi. Také si nenechte říkat Vůdcové, protože máte jediného Vůdce, Krista.

Matouš 23:8 - 10 (NBK)

4. Svatý - tohle slovo znamená "oddělený pro Boha" a pokud si přečteš Nový zákon (hlavně epištoly), tak přijdeš na to, že podle Bible je každý upřímný učedník Ježíše svatý. A nepotřebuje na to "souhlas" papeže. Bůh si posvětil své děti.

5. Pokud vzýváš mrtvé - protivíš se Bohu, víš to? A je celkem jedno, zda byli či nebyli papežem prohlášeni za "svaté"

6. Marie stála s Janem pod křížem. To je pravda. Ale jak že to bylo?

U Ježíšova kříže stála i jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdaléna. Když Ježíš spatřil matku a učedníka, kterého miloval, jak tam stojí, řekl své matce: "Ženo, hle, tvůj syn." Potom řekl tomu učedníkovi: "Hle, tvá matka." A ten učedník ji od té chvíle přijal k sobě.

Jan 19:25 - 27 (NBK)

Ten konec je důležitý - nejspíš Marie tou dobou jako vdova měla už posledního muže v rodině - Ježíše a ten právě umíral na kříži. Proto ta slova řekl, aby bylo o Marii po jeho smrti (a odchodu do nebe) postaráno. Jan se o ni staral, jako by patřila k němu do rodiny. To, co z Marie "vyrobila" katolická církev - to se snad ani nedá slušně pojmenovat. Myslím, že tam v Boží přítomnosti pláče nad tím, co lidé z jejího odkazu udělali za hnus.

7. Každý anděl je služebný duch - tak o něm mluví Bible. Dalo by se to přirovnat k "ochrance" a "zpravodajské službě" v jednom. Zase to není žádný prostředník na cestě k Bohu.

Postavme se na Biblická fakta:

Je pouze jeden prostředník mezi Bohem a lidmi - Ježíš.

Kdokoli chce být z křesťanů největším, má být služebníkem všech - ne jejich "šéfem"

Anděl je jen Boží služebník. A musí to být na něj dost hrozný pohled, když každý proslov anděla, který je v Bibli zaznamenán začíná slovy: "Neboj se..."

Toto je tak zhruba základ sporu mezi katolicismem a protestantismem. Spor o to, zda stavět víru v Boha a život pro Boha pouze na Bibli, nebo k tomu přibrat i "lidské tradice". Protestantské hnutí vzniklo právě tehdy, když lidem došla trpělivost s tím, jak se v katolicismu manipulovalo s Bibli tak, jak se komu hodilo "do krámu". Vzniklo jako volání po návratu k základů křesťanství - to bylo podstatou učení Kalvína i Husa: Vraťme se k Bibli. Cokoli je nad to, není od Boha.

Všem, kteří dočetli až sem, děkuji a omlouvám se těm, kterým jsou podobné teologické spory "ukradené" za ztrátu jejich času.

protestant
Těžké téma...
protestant
| 3. 12. 2007 12:26
Víš, Nux, v tomhle je Bible velmi striktní a velmi jasná.
Pokusím se to napsat stručně...

1) - Každému člověku, který hledá, se Bůh Stvořitel země dá poznat. Každý člověk, který má srdce otevřené uslyší Boží volání. Pak už záleží na každém jednotlivě, jak s tím voláním naloží.

2) - Je jenom jeden Bůh a jen jeden prostředník mezi Bohem a lidmi - člověk Ježíš Kristus (kristus znamená mesiáš, spasitel)

3) - Člověk, který za života naváže vztah s Bohem, půjde po smrti do Boží přitomnosti - bude v tom vztahu pokračovat na vyšší úrovni ( používá se pro to synonymum "nebe"). Člověk, který vztah s Bohem odmítne, půjde po smrti do místa, kde není Boží přítomnost - bude se užírat sám sebou (používá se pro to synonymum "peklo" a "ohnivé jezero")

Proto Bůh poslal své učedníky - křesťany, aby kázali lidem a všemu stvoření Evangelium:
Čiňte pokání (změňte své smýšlení, své postoje), neboť nebeské království se přiblížilo! Zachraňte se z toho zvráceného pokolení!
Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen(zachráněn před záhubou) ty, i tvůj dům (tvoje rodina)!

Ježíš nepřišel na svět, aby svět odsoudil. Přišel nabídnout lidem pomoc - nabídnout pomocnou ruku, aby měl každý člověk možnost dostat se do Boží rodiny, stát se Božím dítětem a Jeho (Ježíšovým) bratrem. Zaslíbil každému, kdo se k Boží rodině připojí, že po smrti (konci pozemského života) přejde do života v Boží přítomnosti.

Jen tak pro ilustraci - dokážeš si představit naprosto a čistě jen egoistického (soběstředného) člověka? Člověka, v kterém není ani kousek Boží lásky?
To je to pravé peklo. Oddělení od Boží lásky, od Boží přítomnosti.
Myslím,
anonym
| 1. 12. 2007 14:00
že to píšu jasně.
Co se podle Tebe stane s lidmi, kteří neuznávají "toho správného" Boha jako Ty.
když se nevěřícím podle t é víry nemůže dostat milosti Boží, co tedy s nimi bude?
a co Buddhisté, Muslimové, Hhinduisté...atd.? Ti všichni budou zatraceni pro "špatnou" víru?
Tak jsem to pochopila, z Tvých příspěvků.
ikdyž tak si to nemyslím já.
Zajímá mě co si myslíš Ty.

Přeješ klid a mír v duši všem a posíláš srdíčka, a přitom mám pocit, že ta srdíčka patří jen těm, kdo věří "správně".
Ano Bůh své věrné a milující odměňuje již zde na zemi a naplňuje je Boží radostí a milostmi.
Dana
| 1. 12. 2007 13:02
Teď zas nerozumím já tobě jak to myslíš ,co by se mělo s tát s lidmi kteří nerozumí.Musela by jsi to popsat doslova co tím myslíš.Může to znamenat,co bude s lidmi kteří neuvěří,nebo co je třeba udělat aby člověk porozuměl,nebo ti připadají lidé kteří nevěří ochuzeni oproti věřícím.Ano ochuzeni o tyto milosti nevěřící jsou,jak si přečteš v předcházejících příspěvcích za to,že jsme vděčni Bohu a věříme mu nám uděluje milosti a dary.
Bůh nás miluje všechny stejně a se stará o své vyvolené tedy věřící i nevěřící.Bůh se snaží nevěřícím také pomáhat úplně stejně a také,aby našli jeho samého,neboť Bůh má veliký zájem jak píše v písmu,aby bylo spaseno a vykoupeno co nejvíce lidí na světě a všichni jseme se s ním sešli na věčnosti.Jenom nevěřícím nemůže dát některé dary a schopnosti, protože to je vlastně taková odměna od Boha již zde na zemi pro věřící a také svědectví,aby pevně vytrvali ve víře před zlem neboť zlo bojuje více o věřícího člověka než o nevěřícího ,protože je blíže Bohu a to Satan nechce.On chce, aby na věky sním trpělo co nejvíce lidí.To znamená opak Božích plánů.
Bůh píše v podobenství o pastýři a ovci.Když se jedna ovce ze 100 ovcí zatoulá hledá ji až do té doby než ji najde a zanechá na jednom místě těch 99 ovcí a raduje se když tu jednu jedinou nalezne.
Přeji vám všem klid a mír v srdci i v duši.
Nic
Miky
| 30. 11. 2007 19:57
Moje babička byla hodně věřící, ale nemluvila o ničem zvláštním, co by jí Bůh dával znát, vidět, slyšet....Taťka se jí hodně vyptával, ale nic takového neměla a přitom žila pro Boha. Také by mne zajímalo to, co píše Nux.
Dobře,
anonym
| 30. 11. 2007 17:26
a co si myslíš, že se tedy stane s lidmi, kteří neporozumí, tak jak píšeš?
Třeba se mnou.
Budou mít oči a přece budou slepí, budou číst a přece neporozumí, budou slyšet a přece neuslyší ,jak
Dana
| 30. 11. 2007 17:14
Ne ,tak to není.Pokud někdo opravdu věří ,tak Bůh mu zjeví více věcí a dá mu více porozumění a nahlédnout do Boží pravdy než nevěřícímu.To je právě ta milost od Boha ,kterou nám věřícím dává Bůh už zde na zemi.Tak to prostě je a nikdo to nezmění a tak si to přeje i Bůh.
Nemyslím,že by jsi to nepochopila jako člověk,ale jak píšeš,že vůbec nechápeš o čem píšeme,tak to je právě ono,porozumíš právě ve chvíli ,až tě to Bůh naučí pokud budeš dobrovolně chtít.Není to samozřejmost,že někdo rozumí Božímu slovu,ale dar a tak velký,že si to neumíte ani představit.Ten kdo nerozumí písmu a tomu co říká Bůh,tak ten není hloupí,ale není zatím duševně zralí na Boží cestě,aby to pochopil.Proto nám věřícím,Bůh zjevuje některé věci právě jenom nám věřícím,protože pro nevěřící nejsou tyto věci zatím podstatné dokud neuvěří.Pro nás jsou důležité, pro další duševní růst a tím neříkám,že by ostatní duševně nerostli.Až uvěříte pak některé věci pochopíte.Je to jednoduché jako ve škole.Pokud do ní nevstoupíte a nebudete se učit co jsou to odmocniny násobení atd. tak matematiku nikdy nepochopíte,to samé je s vírou, pokud nevstoupíte do školy víry obrazně řečeno,nemůžete některé věci pochopit ,protože vás je Bůh zatím nenaučil chápat a používat.Není to útok proti žádné osobě jak si myslíte,ale prostě je to takhle.

Dost mě mrzí,že tě na mém článku zaujalo jediné zbytečné a pouhé slovo,že tomu nemůžeš porozumět a toto slovo tě odvedlo od celého obsahu článku, takže přemýšlíš jenom o tom proč jsi to nepochopila a ne o obsahu který je daleko důležitější a měl by nám všem něco zdělit.Takhle by jsme se daleko ve víře nedostali a šlo by o pouhé slovíčkaření a obsah by nám neustále unikal.Už musím do práce.
Přeji vám všem klid a mír v duši i v srdci.
Znalcům
Linda
| 30. 11. 2007 13:44
Já se připojuji k Nux s prosbou psát více laicky. I mě by moc zajímaly osobní názory. Citace jsou pěkné, ale někdy příliš dlouhé.
Dano
anonym
| 30. 11. 2007 12:44
Proč bych nechápala?
Chápu věřící i nevěřící.
Ale nelíbí se mi dělení na "tzv" vyvolené (to znamená ty, kteří věří ve "správného" Boha, zastávájí "správnou" víru, "rozumí Bohu správně") a ty ostatní.
Bůh lidi nerozlišuje podle víry.
Nicméně, respektuji Tvůj názor, chápu ho, ale cítím to jinak sama pro sebe. Připadáš mi nesvobodná, bojíš se žít jinak,než by si "Bůh přál", z Tvých příspěvků čiší snaha zavděčit se mu, sloužit.
Proste ze srdce a bude vám dáno.
Dana
| 30. 11. 2007 12:35
Víš ani kdybych ti to napsala jinak ,tak nepochopíš.Bůh zjevuje a vysvětluje některé věci jenom svým vyvoleným, opravdu věřícím.Ten kdo opravdu uvěří pochopí a nemusí se to ani jinak psát.Avšak Bůh nikomu toto pochopení neodebírá,ale nabízí svou cestu víry na které každý pochopí, neboť se mu sami otevřou oči a pochopí.Jak se říká mi mezi sebou mluvíme takzvanou doufám,že se Bůh neurazí Boží řečí,které porozumí opravdu jenom věřící.Bůh nás té řeči naučil a kdo si zvolí jeho cestu naučí i jeho.Nemůže být dáno tomu kdo dobrovolně nechce.Bůh nikoho nenutí.Neznamená to,že chceš pochopit článek,ale,že chceš opravdu pochopit Boha a odevzdat se mu.Pak teprve pochopíš vše o čem je psáno.
Přeji všem klik a mír v duši i v srdci.
Dano a Protestante
anonym
| 30. 11. 2007 12:17
Kdybyste psali trochu stručněji, možná by to četlo i více lidí. Kdybyste třeba napsali selským jazykem pochopitelným i laikům, co si myslíte a v co věříte. Takto je to samá citace, ne nic o vás, vaší víře.
To není kázání,ale ukázka směru který si může každý svobodně vybrat a každá věta musí nějak začínat.
Dana
| 30. 11. 2007 12:05
Beru to od tebe jako,že máš zájem si o tom povídat a zajímá tě to.
Dlouho jsem hledala a přemýšlela,jak to vše vlastně je s těmi svatými a anděli a všemi nebeskými bytostmi.
Po mnoha letech duchovního zrání jsem poznala,že to tak Bůh chce.
To znamená Bůh nám dal milost modlit se k němu a milost,že nás vyslyší.
Pak dal také největší moc papeži a propojení mezi Bohem a papežem.První takoví papež byl Svatý Petr,Ježíšův učedník.Ježíš mu pravil když ho učinil svým následovníkem zde na zemi,při zakládání své církve," co ustanovíš na zemi bude ustanoveno i na nebi,co rozvážeš a odpustíš na zemi bude učiněno i na nebi".
To znamená,že papež je náš nejbližší lidský prostředník mezi Bohem a námi lidmi.A pokud papež ustanoví někoho za Svatého třeba Anežku českou nebo v nedaleké době to byla Matku Tereza,to znamená,že Bůh mu k tomu dal svolení a plnou moc ,jak slíbil Svatému Petrovi,stejně tak i jeho následovníkům i dnešnímu papeži.
Bůh to uznává a respektuje ,protože mu dal svobodu v rozhodování a mi bychom to měli také uznat a respektovat.Avšak záleží na každém z nás jak to příjme a jestli to bude respektovat nebo ne a jak se k tomu postaví.
Co jsou to Svatí?
Věřím,že než kohokoli ustanovil papež Svatým, musel se dlouho modlit a radit s Bohem a přemýšlet o tom,jestli to tak opravdu Bůh chce.
Nicméně,každý Svatý byl člověk ,který se snažil nějakým způsobem následovat Krista nebo Boha.Jsou to lidé, kteří se v očích Boha,papeže, lidí se nejvíce přiblížili Bohu již zde na zemi a Bůh jim požehnal a vyvolil si je.
Jak je psáno v Bibli,že na konci skonání za námi přijde ve své slávě se všemi Svatými.
Kdo jsou to svatí?
Jsou to jeho služebníci ,kteří konali velké Boží plány a záměry zde na zemi a splnili je tak jak si Bůh přál.Každý z nás v nebi dosáhne své odměny ,jak se píše v písmu o vinařích a mzdách, jak všichni pracovali a každý jinak dlouho a každý pak dostal stejně.
Svatí jsou jakýsi náznak toho, jak nás Bůh miluje a odmění za náš život a naše služby.
Když se stane někdo Svatým a papež mu to ocenění udělí,měl by jít tento Boží služebník přímo do nebe a tak se již radovat ze slávy Boží ještě než nastane Boží soud.Jak pravil Ježíš,co ustanovíš na zemi bude ustanoveno i na nebi co rozvážeš a odpustíš na zemi bude učiněno i na nebi.
Svatí jsou nám jakýmsi příkladem čeho můžeme mi smrtelníci dosáhnout již zde na zemi.
Bůh nám dává také Svaté,abychom mohli jejich prostřednictvím využívat Boží služby.
Co to znamená.
Každý Svatý je nástroj Boží, který nám Bůh dal jako další z milostí,ne abychom se modlili ke všem Svatým,ale abychom je prosili ,aby se za nás oni v nebi modlili a prosili Boha o smilování a vyslyšení.
No a mi jsme někteří lehkovážní a málo se modlíme,děkujeme ,prosíme atd.No a právě to je ono.Tito Svatí se za nás modlí neustále i když je poprosíme jenom jednou.Je to opravdu milost od Boha,když na nás někdo myslí i když mi na něho již nemyslíme a modlí se za nás k Bohu.Zkrátka je tu tato možnost a milost Boží a záleží zase na každém z nás, jak tuto možnost využije a postaví se k ní.Nicméně já plně důvěřuji Bohu a modlím se k němu a mluvím sním.
Někdo to prostě nedokáže tak si najde prostředníka nějakého Svatého,který tohoto člověka zavede až k Bohu,sblíží člověka s Bohem na a tady služba Svatého končí,protože člověk opravdu našel a pochopil Boha.
Je to něco jako když Svatý Jan Křtitel připravoval lidem zde na zemi cestu Ježíši k lidským srdcím.No a když přišel Ježíš jeho služba skončila,ale pokračuje pro všechny lidi dál a připravuje stále cestu Boha do lidských srdcí.
Někteří lidé to špatně pochopí a vzývají Svaté stejně jako Boha a to je špatně.Vzývat můžeme jenom Boha a Svaté můžeme jenom prosit,aby se za nás u Boha přimluvili,když se zrovna nemodlíme a nemáme čas nebo na to kašlem.
To samé je s Marií.
Jak pravil na kříži Ježíš ,když umíral Janovi.Hle tvá matka a matce hle tvůj syn.
To jsou velká slova a znamenají,že Bůh nám dal další milost ,dal nám matku všech národů a nejen Svatému Janovi,ale všemu lidstvu,aby se za nás v nebi Maria modlila, přimlouvala a prosila za nás ,když zrovna lidstvo nemá čas,nebo úplně zapomnělo od koho vlastně vyšlo.K Marii se modlíme a prosíme ji,aby se za nás modlila a prosila.Nemodlíme se na úkor její osoby,ale přes ni k Bohu.
Taktéž je to s anděli.Bůh nám dal tyto služebníky jako prostředníky různých Božích záměrů a zdělení jako například ,když se narodil Kristus,aby zjevili jeho slávu o narození,taktéž o jeho vzkříšení.A je tu další Boží milost každý má svého anděla jako prostředníka na naší cestě k Bohu.
Má to s námi lidmi Bůh,ale těžké,že?Potřebujeme tolik Boží milosti a pomoci a služebníků,aby jsme někteří vůbec našli ten správný směr a tu správnou Boží cestu.

Kdyby jsi ty sám nevěřil na Svaté nemohl by jsi ani uznávat Bibli,protože noví zákon napsali první Svatí apoštolové Marek,Matouš,Jan,Lukáš. Jak byli posléze prohlášeni za svaté a neuznával by jsi odkaz Ježíše"co ustanovíš na zemi bude ustanoveno i na nebi a co rozvážeš a odpustíš na zemi bude učiněno i na nebi k tomu ti dávám své požehnání a seslal na Svatého Petra Ducha Svatého.
Tak máme činit i mi a jít jejich příkladem.
Nikdo z nás nemá možnost se stát Bohem,ale Svatým ano. Pokud si nás Bůh vyvolí a mi splníme jeho poslání jak on si přeje a ne jak si to přejeme mi.

Přeji vám všem klid a mír v duši i v srdci.
Další kázání...
protestant
| 30. 11. 2007 09:09
Další sbírka vět typu "měl bych - neměl bych" - co na to říct?
Asi bych to nenazval kázání, spíš zákonické poučování. Přesto je to většinou zajímavé čtení.

U tohoto (zatím) posledního tématu bych se rád na chvilku zastavil. Z těch tvých příspěvků jsem si odvodil, že jsi vyznání římskokatolického. A tak se nabízí otázky :

Co ta sbírka římskokatolických svatých?
Jaký k nim máš postoj ty?

Těším se na tvé pojednání na toto téma.
Když máme problém ,měli bychom se první ptát Boha, kudy dál a jak a pak jednat sami podle uvážení.
Dana
| 29. 11. 2007 15:18
Konečně jsem si našla čas na další přikázání.

V jednoho Boha věřiti budeš.

Vše co máme od počátku našeho života i sám život máme darované od Boha.
Bůh nás miluje a mi bychom ho měli mít ve svém životě na prvním místě před čímkoli,protože bez Boha nejsme nic a ani bychom tady nebyli.
Měl bych Bohu vzdávat ,úctu ,lásku věrnost.
Co to vlastně je?
Boha bych si měl vážit pro vše co pro mne udělal a dělá.
Měl bych se snažit pochopit jeho rozhodnutí, jeho milost ,jeho záměr se mnou,protože Bůh to se mnou vždy myslí dobře a já bych mu měl plně důvěřovat a věřit mu.
Měl bych se v životě tázat a dívat se na svět ,tak jak mi to ukazuje Bůh.Měl bych si položit otázku.A co by na to asi řekl Bůh?
Měl bych věřit v jediného Boha a nemít jiné bohy.
Co jsou to jiní Bohové?To je když věřím něčemu nebo někomu více než Bohu a upřednostňuji tuto věc nebo tuto osobu.Např.Neměl bych věřit věštcům a horoskopům,kartářkám a různým jiným pranostikám.
Neměl bych se upnout na určitou věc a vzývat ji Bohem nebo určitou osobu a mít ji jako Boha.
Neměl bych dávat na první místo např,peníze ,podnikání a jiné věci a stavět je na místo určené Bohu.
Neměl bych mít jiné Bohy např.boha slunce a moře,řecké bohyně,budhu,talismany,věřit pověrám a jiným bludům atd.Nebudu se odevzdávat jiným duchům a ani magii.
Měl bych Boha neustále prosit o přízeň a modlit se k němu,neboť Bůh není samozřejmost.
Měl bych být Bohu věrný a on mi bude žehnat a dávat milost Boží.
Měl bych se Boha snažit milovat a pochopit ho, tak jak to dělá sám Bůh vůči nám a on mě naplní svou láskou a radostí.
Přeji vám všem klid a mír v duši i v srdci.
Protestant
Miky
| 29. 11. 2007 09:36
Ale stejně je to hezké, ne? Neznudilo mě to, naopak.
Vánoce-Ježíšek-dárečky - podruhé
protestant
| 28. 11. 2007 09:10
A ták! Takhle to asi vzniknout mohlo. Malý Ježíšek dostal dárečky do kolébky (vlastně do jeslí) a tak teď rozdává dárečky dětem..... Hmmmm
Pak je docela zvláštní, že se tohle udrželo celou dobu "budování socialismu", že se komunistům nepodařilo nahradit Ježíše dědou Mrázem (po ruském vzoru).

Kde se v Bibli o těch darech píše? Zprávu o příchodu mudrců z východu zapsal pouze Matouš:

Ježíš se narodil v judském Betlémě za dnů krále Heroda. Tehdy do Jeruzaléma přišli mudrcové z Východu. "Kde je ten narozený židovský král?" ptali se. "Spatřili jsme na Východě jeho hvězdu a přišli jsme se mu poklonit." .......
A hle, hvězda, kterou viděli na východě, je předcházela, až se zastavila nad místem, kde bylo to dítě. Když tu hvězdu spatřili, zmocnila se jich nesmírná radost. Vešli do domu, nalezli dítě s jeho matkou Marií, padli na kolena a klaněli se mu. Otevřeli své poklady a obětovali mu dary: zlato, kadidlo a myrhu. Když potom od Boha dostali ve snu pokyn, aby se nevraceli k Herodovi, vrátili se do své země jinudy.

Matouš 2:1 - 12 (NBK)

Za pozornost stojí, že tam není uveden počet mudrců. Mohli být dva, mohlo jich být třeba dvacet - a také tam není napsáno, že by to byli králové. Pověst o třech králích prý vychází z předpokladu, že ke vzdělání měli tehdy přístup jen velmi majetní lidé a počet byl odvozen z počtu darů - co dar, to král.... Tohle lidské doplňování Božího slova bývá velmi vratké v kolenou.

Našel jsem ještě jednu zmínku o darech ve spojitosti s Ježíšem:

Buďte vždy pokorní a mírní, trpělivě se navzájem snášejte v lásce a usilujte zachovávat jednotu Ducha, spojeni poutem pokoje. Je jedno tělo a jeden Duch, jedna naděje, k níž jsme byli povoláni, jeden Pán, jedna víra, jeden křest, jeden Bůh a Otec všech, který je nade všechny a skrze všechny a ve vás všech. Každému jednotlivému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování. Písmo přece říká: "Vystoupil na výsost, zmocnil se zajatých, dary lidem rozdělil." To, že "vystoupil", musí znamenat, že předtím také sestoupil dolů na zem. Ten, který sestoupil, je právě ten, který vystoupil vysoko nad všechna nebesa, aby naplnil všechno. To on rozdal své dary - apoštoly, proroky, evangelisty, pastýře a učitele - pro přípravu svatých k dílu služby, aby se Kristovo tělo budovalo, abychom nakonec všichni dospěli k jednotě víry a poznání Božího Syna, k dokonalému lidství, k plné míře Kristovy dospělosti.

Efezským 4:2 - 13 (NBK)

No, tak tohle, o těch darech rozdělených lidem, by mohla být druhá půlka "podkladu" pro vánoční "dárkování" Sice ty dary jsou úplně jiného druhu, než ty pod stromečkem, ale vytrhneme-li z kontextu verše:

...Vešli do domu, nalezli dítě s jeho matkou Marií, padli na kolena a
klaněli se mu. Otevřeli své poklady a obětovali mu dary: zlato, kadidlo
a myrhu.....
a
....Vystoupil na výsost, zmocnil se zajatých, dary lidem rozdělil.....

tak se to krásně doplňuje a máme podklad pro "pověst", že Ježíš, když byl malý, tak dostal dárečky, a teď, když je velký, tak zas dárečky rozdává....

Hmmmm.... Tak doufám, že jsem vás tímto lehce úsměvným rozborem moc neznudil....

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
28. 6. 2025 13:03
14583
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
jirinaova
28. 6. 2025 11:40
73558
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12